FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 28.12.05 19:05
« Aditiva
Ja mam mondeo vyrobeno 6-02, 96 kw. Koupil jsem to od prvniho majitele u nas..najeto mam za rok 34 tkm., celkove 122tkm. Aditiva do nafty pridavam a to od Bishopa a muzu, rict, ze je to hodne znat..hlavne chod motoru je hladsi a hlavne je to auto o hodne mín hlučné...Nejlíp to poznam při zařazeném 4 rych. stupni, kdyz motor držím ve 2000 otačkách. bez aditiva je tam slyšet neco jako klepot ventilu(ja vim, ze to ventili nejsou). Kdyz tam mam aditiva, tak není slyšet skoro nic...To jest muj postreh v teto veci. Jo a jeste jedna podstatna vec..To auto mam neco malo pres rok a prvni pul rok jsem mel spotrtebu kolem 7,4, no a ted mam prumer kolem 6,5..a to jezdim docela svizne.. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vadný vstřikovač
Já vidím, že o tom něco víš, já vycházím jen z toho, jak jsem dopadl a co mi servis oznámil. Záruka byla k ničemu, protože nafta byla ( údajně) mimo normy, potvrzeno Státním ústavem paliv. Mnoho síry, mnoho nečistot, v nádrži i voda..... Před aditivy varovali už předem jako čerta před křížem - a taky že pak žádná záruka, když bych tam lil něco jiného než je v TP. Dojet ke kvalitnější pumpě ?? Je ARAL kvalitní pumpa?? Já jsem u té stejné navíc bral tři roky .....!!
Žádné čerpadlo mi neměnili, ještě tak v záruce .........
Jak to tak čtu, tak ta FORMULE umí i prát a žehlit !! :-) Nic ve zlém.
Jak je to pak se zárukou. Je to oficiálně schválený produkt s nějakou certifikací pro Mondeo TDCi 2,2 ?? Já už budu sakra opatrný...... -
"-- skrytý --" 28.12.05 16:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Vadný vstřikovač
DIMe, můžeš mi věřit, něco o tom vím. Problémem Mondeí TDCi 2001/2002 nebyly vstřikovače, ale čerpadla. Ta měla nedostatečnou úpravu oběhových částí, takže se snadno vydíraly a takto vzniklé kovové částečky "odpráskly" vstřikovače. Problémy byly řešeny a vyřešeny v záruce výměnou celých systémů. Nyní jsou semtam pouze "provozní" problémy se vstřikovači způsobené nekvalitní naftou, a to SE TÝKÁ I TVÉHO AUTA. Dej si pozor a už nikdy neriskuj. Mondeo má dostatečný dojezd na to, aby si byl schopen dojet ke kvalitní pumpě. A nebo měj ssebou flašku aditiva jako já, při nejistotě ho použiješ a máš klid.
Ano, vstřikovače se inovovaly na MNS (machine narrow surface) typ, ale tento typ zlepšoval reakční odezvu a neměl nic společného s odolností. -
"-- skrytý --" 28.12.05 16:37
« Tak polopatě - aditivum
Formule výkonu, vyvinutá ve spolupráci profesionálních chemiků a automobilových techniků firmy STANADYNE, obsahuje nejen kovové polymery bez obsahu popela, ale též profituje z nejnovějšího výzkumu v oblasti biochemie.
Úspora ve spotřebě paliva docílená používáním Formule výkonu je předmětem testovacího programu a zprávy S.A.E. , přičemž v průmyslu jsou už mnohé složky velmi rozšířené a používané. Tyto testy, které se uskutečnily na elektrodynamické stolici a v plném provozu, demonstrovaly průměrnou spotřebu paliva zlepšenou o 5,7%. Kvůli velkému množství proměnných veličin v testech a též různé kvalitě použitých pohonných hmot, výsledky se budou v praxi lišit, a mohou být dokonce lepší než ty, které uvádíme zde.
Úsporu pohonných hmot jsme dosáhli použitím Formule výkonu, která upravila jejich fyzikální a chemické vlastnosti. Ty hlavní jsou uvedené níže.
Zvýšení cetanového čísla
Formule výkonu zvyšuje cetanové číslo dieselového paliva o 2 až 5 bodů (v závislosti od charakteru nafty). Toto zlepšuje spalování, studené starty a snižuje spotřebu paliva.
Ochrana v zimě
Formule výkonu bojuje proti mrazu snižováním bodu tuhnutí paliva a tím zlepšuje start za studena.
Tento produkt, který neobsahuje žádné chemické činidlo, zlepšuje průtok dieselového paliva přes filtr. Formule výkonu neobsahuje žádný alkohol.
Ošetření vstřikovacích systémů působením Formule výkonu
Neustálý vývoj a zvyšování přesnosti zařízení na vstřikování paliva vedly k potřebě trvalého ošetření palivového systému.
Formule výkonu obsahuje částečky uhlovodíků na ošetření nerozpustných příměsí a navíc detergenty a čističe na řešení problémů se živicemi a fermeží. Toto vede k lepší atomizaci paliva ze vstřikovače a lepšímu promíšení paliva a vylepšení směsi v spalovací komoře. Výsledkem je lepší vznět paliva, což snižuje emise spalin.
Ošetření motoru
Formule výkonu obsahuje komponenty, které impregnují určité kovové části motoru, hlavně pak hrot trysky, písty, ventily a další plochy podléhajíce vysokým teplotám, a tak zabraňují usazování lepivých sedimentů.
Zlepšení mazání
Formule výkonu obsahuje látky zlepšující mazání - lubrikanty, které snižují míru tření mezi pohybujícími se součástmi, což snižuje jejich opotřebování a ve svém výsledku požadavky na údržbu. Formuli výkonu se zvláště se doporučuje přidávat do dieselového paliva s nízkou hladinou síry, tak, aby se významně zlepšily mazací schopnosti tohoto typu paliva.
Inhibice, ochrana proti korozi
Formule výkonu jako antioxidant, prostředek proti korozi a zároveň stabilizátor nafty zamezuje zhoršenému výkonu palivového systému způsobeného vodou a jinými nečistotami.
Jediné dieselové aditivum vyvinuté a vyráběné výrobcem vysokotlakých naftových vstřikovacích systémů
Hospodárnost:
- Snižuje spotřebu paliva a náklady na údržbu.
- Zlepšuje hladký chod motoru.
Inhibice:
- Stabilizuje dieselové palivo.
- Řeší problémy kondenzace vodních par v nádrži automobilů (zvláště na jaře a na podzim.)
- Zabraňuje rozvoji mikroorganizmů.
Údržba:
Zlepšuje mazání celého vstřikovacího systému.
Odstraňuje živice a vnesené nečistoty.
Ochrana v zimě:
Snižuje bod bodu tuhnutí paliva.
Zlepšuje schopnost studeného startu.
Poměr mezi kvalitou a cenou je důležitým faktorem, Formule výkonu vás přesvědčí. -
"-- skrytý --" 28.12.05 16:21
« Re: Moderní aditiva do nafty...
Petr T: jsem laik, ale logická úvaha mi říká asi tohle: vyšší cetanové číslo znamená vyšší odolnost proti vznícení. Nafta chytne později a možná i pomaleji hoří. Výsledkem je bezesporu tišší motor, ale také méně výkonný. Pokud by nafta hořela rychleji, bude motor výkonnější, ale také hlučnější. Požadavky na nižší hlučnost a vyšší výkon prostě jdou proti sobě. Je to tak, nebo je v tom ještě nějaký jiný fígl? -
« Re: Re: Re: Vadný vstřikovač
Vstřikovače jsou možná stejné konstrukce, ale od r.2003 se dělají v inovovaném provedení ( detaily moc nevím, snad tolerance a jiné materiály). Také mají jinou přírubu, takže se nedají jen tak zaměnit do motoru r.v. 2002, a také by se muselo současně vyměnit i čerpadlo z r.v. 2003. O repasích trysek slyším prvně. Podle mých informací trpěly ve velkém právě TDCi provedení 2002, od 2003 v podstatě nic. Někdo říká jedině Shell, někdo ESO, někdo Benzina. Jedni říkají zásadně žádná aditiva, někdo naopak bez aditiv ani ránu. Já jsme nikdy nic nedával. Najel jsem s tím 2,0 taky bezmála 100 tis , a to jsem tankoval i z velmi pofiderních zařízení na Corsice :-) . A pak pár kilometrů od baráku s plnou nádrží od Aralu kontrolka.......... -
"-- skrytý --" 28.12.05 12:06
« Moderní aditiva do nafty...
...mají jednu základní vlastnost: zvyšují cetanové číslo až o 5 jednotek. Tehdy jsou parametry nafty o tolik vylepšeny, že spalování probíhá méně hlučně. Samotné vstřikování na to v podstatě nemá vliv. Ovšem u systémů common rail je ten zisk výraznější než u motorů se vstřikovacími čerpadly.
V každém případě je to vždy na hranici možností lidského sluchu. Takže někdo to slyší a někdo ne.
Mám jednoho známého a ten svoje auto dopuje asi 5 násobnou dávkou aditiva Performance Formula (má 2,4 JTD) a přede blahem - to ovšem znamená, že oproti asi 1Kč na litr do toho dává asi 5 Kč na litr. Ale je spokojený - krouťák nahoru o 10% i bez čipu, výkon nahoru, čištění spalovacích prostor zajištěno, ochrana vstřikování (zvýšená mazivost paliva) zajištěna. -
"-- skrytý --" 28.12.05 11:24
« Časování a velikost vstřiků
Petr T: Měnili jen hadičku a od té doby si nemůžu stěžovat. Najel jsem zatím po opravě asi 10 000 bez jakýchkoliv problémů.
Hned se tě na něco zeptám: mění se u TDCi podle vlastností nafty, případně dodaného aditiva nějak časování vstřiků nebo množství vstřikované nafty? Pokud ne, tak mi není moc jasné, jak by se mohly vlastnosti paliva projevit na hlučnosti nebo výkonu motoru, viz časté diskuse o supetichých a supervýkonných naftách. -
"-- skrytý --" 28.12.05 06:14
« Re: Re: Vadný vstřikovač
DIMe, Tebe také nepotěším.
Jak u 2,0TDCi, tak u 2,2TDCi jsou vstřikovače DELPHI podobné konstrukce. Nemají PROSTĚ rády špatnou naftu.
To ale dnes nemají rády žádné vstřikovače od kohokoli, kdo je vyrábí. A taková PDčka motorů TDi to je teprv průser, tam musíš mít jak kvalitní naftu, tak kvalitní olej (olej, který je používán je stejně kompromisem, buď maže špatně PDčka, nebo turbo).
A pánové, takové PDčko, to ať si Škodovkáři připraví za repas 15 tisíc jeden kus...
Jak říkám, mám TDCi, 110 tis. km a vstřikovače jako nové. Recept? Buď Shell, a nebo průměrná čerpačka s rychlou obměnou paliv, např. Makro, Globus, ale, PLUS Formula Performance aditivum, a nešetřím (stejně zvyšuje výkon a snižuje spotřebu, takže ve skutečnosti nejsou náklady tak vysoké, jak by se mohlo zdát). -
"-- skrytý --" 28.12.05 06:01
« Hlavně klíd a nebláznit
Laďo,
Zábřeh je OK, mají visačku Bosch ale Delphi mají také.
Mají veškeré potřebné vybavení.
Takže, DIM trochu strašil. čerpadlu nic nebude, budeš mít chycený 1-2 vstřikovače. Pokud si asi měsíc počkáš na zahájení oprav těchto vstřikovačů, vyjde tě to na 1500 až 5000 plus filtr 1000.
Pokud se Ti nechce čekat, celý vstřikovač stojí u Forda asi 9 tis, u Delphi pak 7 tis.
Určitě nech vyměnit filtr paliva a do nádrže nech nalít pořádnou dávku aditiva Performance Formula (ošetříš naftu, co máš v nádrži a zajistíš si dobrý záběh nového vstřikovače.) -
« Re: Vadný vstřikovač
Bohužel, asi tě nepotěším. Opravdu se můžeš víceméně spolehnout na to, že díky naftě jsi nacpal do motoru něco, co má více síry než je v normě, více nečistot než je v normě, více vody než je v normě. Pak začnou odcházet vstřiky, vysokotlaká lišta, čerpadlo.. oprava tak za 50tis. A nikdy nevíš, kdy to začne znovu. Ročník 2002 96 KWjsem měl skoro tři roky, pořád v pohodě, a pak kontrolka, dým , bez výkonu, klepání............. a to pořád jsem bral celou dobu naftu od renomovaných, resp. nejčastěji Aral. Rozbor nakonec prokázal vadnou naftu, záruka neplatná, právníci bezradní, protože jak to dokázat.......Nakonec jsem se toho rozumně bez opravy zbavil, teď mám 2,2 TDCi 2004, kde už se to snad nestává. Je mi líto, asi je má rada jasná :pryč s tím!!! :-) -
« Přepady na vstřikovačích
to: Petr T.
Dík za odpověď,
pro mě ideální Zábřeh,akorát mám pocit,že je tam pouze BOSCH,ale nejsem si jistý.Zítra tam zajedu,zjistím no a uvidím.
Ale stejně si myslím,že už je vymalováno.
........................................… /> Ford Mondeo TDCI,Ghia,96 kW v létě Honda 1 100 Shadow -
« Vadný vstřikovač
to: m.leky
nemusíš se omlouvat,já vím že jsem * :*) ,ale ani ve snu by mě nenapadlo že J.. prodává méně kvalitní naftu.Nikdy jsem od nikoho neslyšel,že by měl po natankování od nich nějaké problémy.Od toho problému už tankuji jenom SCHELL,ale teď už je asi stejně pozdě,při mém štěstí je ten vstřikovač stejně v háji.Akorát mě štve,že mi dnes v tom servisu řekl,že mají takovou zkušenost,že když odejde jeden vstřikovač tak se to začne sypat dál,což mě dosti děsí.
........................................… /> Ford Mondeo TDCI,Ghia,96 kW v létě Honda 1 100 Shadow -
"-- skrytý --" 27.12.05 23:11
« Bez nadpisu
To Laďa:
potřebuješ přeměřit přepady na vstřikovačích.
Delphi servisy:
Soběslav (*D*B), Kladno, Praha 7 (*D*B), Poděbrady, Brno (*D*B), Zlín (*D*B), Frýdek-Místek (*D*B), Zábřeh(*D*B) .
Ne u Fordu: drahé, neprofesionální. Ne v Bosch servisu, pokud není i Delphi servis (*D*B) -
"-- skrytý --" 27.12.05 23:02
« Startovani 2,2TDCi vseobecne
Pri startu a vypnuti motoru se bez ohledu na okolni teplote ozyvaji takove zvlastni zvuky - jako kdyz nekde "tece voda" pod tlakem - servo cerpadla nebo neco takoveho - je to velice dobre slysitelne pokud je okolo ticho. Pri startu je to kdyz se klicek v zapalovani pootoci do aretacni polohy pred startem (zapne se radio, podsvetleni pristrojovky atd..).
Mimochodem - skutecna spotreba z peti tankovani - mnozstvi natankovaneho paliva vs. ujete kilometry - prumer 7,8l/100km - ani jednou jizda na spotrebu - proste kombinace vseho s vyuzivanim vykonoveho potencialu.
Představ si, že dáš aditivum a oni Ti nebudou moci prodat vstřikovače CR!!!!! Tak proto se asi bojí těch aditiv, že by nevydělali.
Není aditivum jako aditivum...
PIKANTNÍ JE, ŽE FORD, GM A VW USA CERTIFIKOVALI PRODUKTY STANADYNE (ADITIVA DO NAFTY) PRO ÚZEMÍ SPOJENÝCH STÁTŮ, KDE JE KVALITA NAFTY BÍDNÁ (ASI JAKO V ČR)
Vše najdeš na www.stanadyne.com