FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Re: Re: Starty TDCi
Ono těch kladek je tam totiž docela dost, a když se nějaká zadrhává, tak to trhne " vším " :-) Mně se po výměně kladky motor trochu uklidnil ........
Ještě jedna věc : netrápí vás někdy na volnoběhu ( klem 800 ot/min ) nepravidelné periodické vibrace jakoby nějakého plastu, krytu nebojánevímcotoje. V každém případě přesně stejné zvuky vydávalo i mé předchozí Mondeo, takže motorem to asi nebude :-) -
"-- skrytý --" 05.01.06 10:12
« Re: Re: Starty TDCi
Dnes rano jsem startoval a vse bez jedineho pisknuti - teplota -3. Kdyz jsem dorazil do prace, tak jsem jeste na parkovisti obchazel kolem predku auta a u predniho kola "podbeh" ridice je slyset opravdu pouze motor a z druhe strany u spolujezdce se ozyvaji takove mechanicke zvuky jako prave od kladek a remenu alternatoru, jak rikal DIM. Jinak, jakmile se zacne zvedat rucicka teploty chladici kapaliny, tak uz se motor zacina velice rychle uklidnovat. Pokud u jeste studeneho motoru pridam vice nez plynule plyn z nizkych otacek (nad 1200ot - min jsem to netrapil), tak je opravdu do cca 1700ot/min slyset dunivy klapot, ale pak se jiz motor rozjede. Podle meho tam nejsou idealni otacky motoru a nebo pomoc turba zacina az pozdeji a tam ho trapit s vice plynu nema smysl. Stejne bezne podrazuju i u zahrateho motoru kolem 1700 - 2000ot/min.
PS: Nenasel jste nekdo odkazy na srovnani vykonove charakteristiky TDCi 2,2 Euro3 a Euro4? -
« Re: Re: Starty TDCi
Kadla ??
Cukání jsme si nevšiml, pravdou je, že když se motor začne pomalu ohřívat, tak je poznat, jak se mění režimy motoru s pohybem teploměru. Jsou zam tak asi nějaké fáze režimu " sytiče". Přechod z jednoho na druhý je při ustálené jízdě poznat. Ale s cukáním, co jsem znal předtím, to nemá nic společného. To mě od novoty naloženější auto v kopci začlo třeba úplně poskakovat jako když dochází palivo....A to nemluvím o kolísání otáček na volnoběhu, a taky za jízdy to auto někdy přidávalo a ubíralo.......Ale člověk by nevěřil, na co všechno se dá časem zvyknout :-) Pustil jsem si rádio ( to má zvuk opravdu dobrý ), když to cukalo tak jsem podřazoval, to pak nebylo tak poznat, když to přidávalo tak jsem si to pohlídal ( zvlášť třeba při manévrech na parkovištích na jedničku nebo dvojku v zimě to ale bylo moc fajn, když to přidávalo :-)) -
"-- skrytý --" 05.01.06 07:32
« Re: Starty TDCi
Hi,
Jarda.Suchy+DIM: Mam 2.2, ale studeny mi ukazkove nechodi. Pri nizsich teplotach podobne piskave zvuky (po nastartovani, pri rozjezdu zmizi), do zahrati (cca 10-15 km) v nizsich ot. (1.500-1.800) kadla a kadla a obcas zacuka (najeto kolem 50k, prvni zima, Euro 3). -
« Re: Re: Starty TDCi
No, mně to chodí i v mrazech od prvních sekund ukázkově.......spíš než řemen bych tipoval napínací kladky a jejich ložiska.
PetrT. : vůbec si nemyslím, že by Mondeo bylo vrcholem automobilové techniky. Ale téměř bezkonkurenční prostor, velmi tuhý podvozek i za plného zatížení, velmi čitelné jízdní vlastnosti, to jsou věci, které oceňuji. A 2.2 motor už není to každodenní trauma , jestli jsou nebo nejsou ty různé zvláštní projevy v pořádku. Ale 2,0 provedení 2002 nebylo v žádném případě to pravé a od samého počátku jsem byl z toho auta denně mrzutý a rozpačitý........a ten konec už znáš. -
"-- skrytý --" 04.01.06 22:30
« Re: Starty TDCi
S verzi 2,0TDCi nemam naprosto zadne zkusenosti. Je ale naprosta pravda, i v mem pripade (2,2TDCi), ze po zahrati se motor chova ukazkove - zvuk motoru zvenku vubec nepripomina 4valcovy diesel!!!
Ale ty starty!!! - Opet jsem parkrat startoval vychladly motor brzy rano (0 az -3 stupnu) a hned pri prvnich otackach motoru se ozyvaly z prostoru motoru piskave zvuky cca 1-3sec. s kolisavym chodem motoru - jeden servisak (ne od FORDu) me rekl, jestli to nedelaji promrzle a navlhle remeny. Zvlast v uplynulych dnech teplot kolem nuly. Co myslite odbornici? -
"-- skrytý --" 04.01.06 20:48
« Jasně...
DIMe, já to vím. 2,0 TDCI byl první vydařený motor Fordu a odlaďovali ho za pochodu. To už u 2,2TDCI nehrozí.
Já mám ale 2,0TDCI 6kvalt a jsem maximálně spokojený - do 2,2TDCI ani nevlezu (radši) abych nebyl otrávený. Musím vydržet ještě rok. Vzhledem k tomu, jak mám pohodové auto, tak už mi na to lidi stojí pořadník. :P
A potom budu mít dilema. Z jistých důvodů to bude muset být Toyota, Mazda, Nissan, Ssang Yong nebo Ford (naštěstí to nebude fkoda ani lidový vůz - ty nesnáším)
Ale dobrých aut je spousta: RAV4, Xtrail, Kyron, Ford SAV, nové Mondeo kombi, M6 kombi, Avensis kombi, Jag Xtype kombi...
Jsem moc zvědav na Ford SAV - vypadá nádherně a bude mít 1x 1,8 TDCI, 2x 2,0TDCI (kooperace PSA-Ford jako u C-Maxu) a možná 2,7TDCI V6 :roll: -
"-- skrytý --" 04.01.06 20:24
« Bez nadpisu
autopalace radsi ne,myslim ze to je servis Mazdy co dela i Ford a co mi svagr rikal tak prej docela divocina.Jeste se vratim k tem ruznym pazvukum....desny slovo. :-) Po tom co mi vymenili jak rikali kus vstrikovaciho potrubi cico,nazvaly to trubici, tak bych rekl ze motor je jaksi tizsi i za studena Ale s velkym A, protoze jine pazvuky se objevily.Hlavne pri relativne nizsich otackach dejme tomu od 1500 do 2000(pak uz to neslysim)pri mirnem pridani plynu to vzdy jakoby zacvaka,driv to bylo taky slyset ale rekl bych ze daleko min a slychaval jsem to jen pri jizde na 4 pri rychlosti cca 60Km/hm alehkem pridani plynu(otacky cca 1750/min).Ted je to slyset daleko vice a uz i dalsich rychlosti 2,3 a ted nevim jestli i 5.Krom toho se zacaly objevovat i pazvuky pri startovani a zhasinani(uz ale i pred vymenou trubice),jsou dobre slyset jen kdyz otevru dvere.Zacinam z toho mit schizu.Auto jede dobre aspon myslim,o jinem problemu nevim,tak se na to asi vykaslu,budu normalne jezdit a bud se neco stane nebo ne.Jenze nevim jestli to dokazu, se takhle uvolnit ,nestresovat a HLAVNE nic neposlouchat......samozrejme krome radia a manzelky ;-) -
« Re: Re: Re: Jízda za studena...pazvuky
Jak na Dima nedej !! :-)) Já jsem to zažil !!!!!! :-))) Vím, o čem Laďa mluví, Petře. To není nedůvěra k tvým znalostem, ale já vím co mi to dělalo a jako bych to slyšel, když to Vlaďa popisuje......klepání za studena - ALE RUZNE !!! Někdy nýtování, pak různé jiné chvilkové klepoty a šramoty, s teplotou se to o něco lepšilo. To souvisí všechno s tím jedním...... -
"-- skrytý --" 04.01.06 16:11
« Re: Re: Jízda za studena...pazvuky
Laďo, ty pazvuky - to je divné.
Co je normální, je detonační klepání za studena (takové kovové cvrčení) - vstřiky nemají pilotní předvstřik a předvstřik je zvýšený - tvrdý chod motoru.
Toto je patrné zvlášť při teplotách pod nulou. Jak se to trochu zahřeje, předstih (předvstřik) se upraví a přidají se pilotní dávky vstřikování - zmizí tvrdý chod i kovové cvrčení.
Je to toto? Anebo je to něco jiného. Zkus to popsat. Na DIMa nedej. Já mám ročník 2003 (duben), mám 110000 najeto a nemám problém ani jediný.
Kdyby jsi se dostal do Prahy, tak v HALE jsou na common rail hodně dobří. -
"-- skrytý --" 04.01.06 16:03
« PAS Zábřeh
Laďo, rozdíl 44 a 16 je obrovský. Čím kratší dobu udrží tlak, tím hůře. Těch 20 a 16 se mi nelíbí. Ty asi budou v čudu.
Dobrá zpráva. Vstřikovače se zlevnily na 4150 Kč bez DPH. Musíš si ale zavolat na tadpraha@tiscali.cz - to je zastoupení Delphi. Dealeři jako PAS Ti to budou chtít střelit dráž, asi. Nezapomeň si nechat vyměnit filtr paliva.
Zdravím. -
« Re: Re: Repase vstřikovačů
Laďa : mé zkušenosti jsou , jak už víš, podobné . A pravděpodobně teď přijdou na řadu výměny : trysky, tlaková lišta čerpadlo....A stejně nebudeš mít nikdy jistotu. Je to naprosto typický průběh. Ještě možná nový software je obvyklý všelék servisů .....
Jinak různé druhy rachotů u 2,0 96 r.v. 2002 byl nesrovnatelný jak při studeném ale i teplém motoru. 2,2 je rozdíl opravdu obrovský.........
Znovu bych ti radil: zbav se toho. Já jsem si tím už prošel a vím že nejsem sám. Pokud chceš mít klid a nemít nervy při dlouhých cestách nebo dovolených........ I když ti vymění všechno, můžeš to mít za týden znovu :-((
Pokud jezdíš jenom "kolem baráku", tak možná :-)) Odkud jsi ?? -
« Re: Jízda za studena...
to: ruman
Mam taky Mondeo 11/2002,96kW a to co píšeš,znám.Po nastartování jsou to,než se auto zahřeje,hrozné pazvuky, :roll: ale po zahřátí je to O.K.
Já ten motor nechávám chviličku zahřát,cca 2-3 minuty.Jednou jsem to zkoušel bez zahřátí,byla to hrůza,auto pořádně nejelo.