FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 12.12.10 20:49
« Málo svítící xenony.
Již delší dobu mám problémy s malou svítivostí xenonů u Mondea. Řešil jsem to se servisem Fordů a ti mi řekli, že u Mondea 2006 jsou blbě udělané xenony a že se s tím nic nedá dělat. V poslední době už mlhovky svítily líp než xenony. Tak jsem o víkendu světla vyndal a chtěl jsem se podívat, zda nesou už špatné výbojky. Výbojky jsou v pohodě, ale našel jsem důvod, proč světla svítila mizerně. Jde o čočky xenonů, které byly strašně špinavé z obou stran. Tak jsem je vyndal jak ježka z klece a vyčistil. Výsledek je úžasný. Svítí to snad líp něž když bylo auto nové. :yes:
Jen mi není jasné, zda tento problém mám jen já nebo jak to řeší ostatní. A navíc nechápu, jak se mohly čočky a parabola tak hrozně zadělat. Vždyť světlo je hermeticky uzavřené. -
superkutil 10.12.10 23:47
« Re: Test ESP
RADEK1: No, spíš se snažím zjistit co vlastně všechno Mondeo obsahuje a co se tlačítkem ESP vypíná. >:D Ono totiž Mondeo obsahuje ASR, ESP, EBD, EDS a já nevím ještě co. Je otázkou, zda stiskem tlačítka ESP vypnu jen ESP nebo i ASR. Teda podle Forda vlastně TCS. ASR by mělo fungovat tak, že nedovolí protáčení předních kol a dělá to tak že ubírá plyn a přibržďuje protáčející se kolo s tím, že porovnává otáčky všech kol. TCS by se mělo chovat podobně, ale ne stejně. V každém případě by se při zapnutém ESP i při plném plynu neměla kola protáčet, ale měla by točit jen s lehkým prokluzem a když to nepůjde, tak snižovat otáčky až motor zdechne.
Je nutné rozlišit funkci ESP a TCS. ESP by mělo fungovat jako stabilizace při jízdě, TCS při prokluzu při zrychlování a snad i při rozjezdu.Netuším zda zvládne i EDS. :-O
Funkce ESP v zatáčkách fungují skvěle, přibržďuje kola jak má, jen ten prokluz při rozjezdu moc ne. Prostě se jedno kolo točí a druhé stojí a to není správně. A hlavně není u protáčejícího se kola horká brzda, což by měla být. ;-\
Ale čert to vem, asi nic není na 100% >:D
Hlavně že to jede. :-! -
"-- skrytý --" 10.12.10 23:01
« letecky kerosin do nafty
Tak jsem dnes mluvil s jednim clovekem z rafinerie a ten me rikal, ze dava do sveho focus TDCi na plnou nadrz cca 1-2litry leteckeho kerosinu v zime. A jakoukoli zimu neresi, je to stejne jako arkticka nafta do ktere se prave kerosin nebo jeho slozka pridava kvuli vetsi stabilite v mrazech.
Co na to rikate? Samozrejme, ze asi prvni a zasadni problem je ten kerosin vubec sehnat, ale i to je resitelne. Spis me jde o to co na to motor a vstriky? -
RADEK1 10.12.10 19:17
« Re: Test ESP
To kutil: No já jsem toho názoru, že ESP je jen taková pomocná berlička . Nic za tebe nevyřeší. Pokud pojedeš na sněhu jako člověk a někde to trochu přeženeš tak tě z bryndy vytáhne, ale pokud jedeš jako zvíře tak ti nepomuže . Fyzika je mocnější. K tvému testování :pokud jsem to dobře pochopil zkoušíš na sněhu protiprokluz a vůbec vše co auto vydrží na sněhu. Pokud dáš plný plyn a čekáš ,že to ESP udrží tak neudrží pokud pojedeš hlavou tak je to výborný pomocník a s jeho asistencí se dá projet spousta zatáček rychle a bezpečně. Tím mám na mysli že nájezdová rychlost do zatáčky může být o něco vyšší než ti velí rozum při daných klimatických podmínkách a ESP tě podrží . Já sám se učí jezdit se zadokolkou a je to super už si někdy troufám na 1 stupeň vypnutí ESP k úplnému vypnutí jsem se zatím neodvážil Ale jak říkám pokud tomu dáš ,tak tě žádný asistent nepodrží.Já nyní jezdím na Hankook Icebear a docela dobrý , ale učím se přeci jen přední a zadní náhon je sakra rozdíl >:D -
superkutil 10.12.10 10:25
« Test ESP
Tak nám zase pěkně nasněžilo a silničáři nevyjeli a tak jsem mohl testovat ESP. Zkoušel jsem rozjezdy s vypnutým a zapnutým ESP. Rozjezd z klidu v podstatě stejný, snad jen s ESP to nedovolí tolik roztočit motor. Pokud je již auto v pohybu, tak při zapnutém ESP to drží směr, ale kola se stejně protáčí. Čekal bych, že to dovolí menší prokluz. V hlubším sněhu ESP funguje docela dobře a snižuje otáčky motoru a přibržďuje kola, ale na ledu nebo novém sněhu se vždy jedno kolo utrhne a ESP ho již nedokáže přibrzdit. Bez ESP auto začne sjíždět do boku. Věřím, že na to má velký vliv blbá pneumatika, ale mám Continentaly a ty mají celkem dobré jméno. Ale ta samočistící schopnost není moc dobrá. Dokonce to vypadá, že moc nefungují drobné lamely a že podélné drážky jsou moc široké (dobré na odvod vody ale ne záběr). Co používáte za pneu? Zajímavý tvar je třeba Vredestein Snowtrac 3 XL - vítěz testu ADAC nebo Michelin Alpin A4 EL, který ty podélné drážky nemá skoro vůbec. -
sybokcz 09.12.10 19:45
« Re: Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?
Nase 2.0 tdci E3 zatim (tuk tuk) jezdi perfektne, jezdim casto na vysocinu, u baraku na neprohrnuji snih a nemel jsem lonskou ani letosni zimu zadny problem. ESP ani ASR nemam a nikdy jsem definitivne nezapadl.
Jinak pro kutila vcelku slusne reseni, ale taky mam slusne auto :). Na me kappe ´97 je viscodrive, maly valecek na poloose plny oleje a lamel, kdyz se protoci jedno kolo tak se prenese tocivy moment na druhe kolo, jen tricet procent, ciste mechanicke zarizeni, ale v tomto pocasi super. Rozjel jsem se na kostkach 10 cm cerstveho snehu 12 procentni stoupani. Uzasne :).
Nicmene tez premyslim nad pristim autem a asi to bude nejaka 4x4, nicmene SUV asi ne, uvidime co se z toho vyvrbi. -
superkutil 09.12.10 16:16
« Re: Re: ŠPATNÁ ZPRÁVA PRO SUPERKUTILA
Dá se to řešit úplně v pohodě. Nic nekupuju! A co jde tak si vyrobím sám. A života si užívám dostatečně. >:D
Respektive mám doma plno věcí které fungují jak mají. >:-[]
Ale asi mám občas i smůlu. Minulý týden mi začala hořet 3 roky stará pračka, že museli přijet hasiči. Je to normální? Uhořel konektor na motoru a od něj vyhořel vnitřek. Mizerná práce konstruktérů i použitých materiálů. Konektor se vyklepal a vyhořel. Plast se roztavil, začal hořet, od toho chytly dráty, ŘJ atd. Ještě že jsme byli doma. Výrobce tvrdí, že to ještě neviděl a opraví to na své náklady. -
superkutil 09.12.10 16:06
« Re: ŠPATNÁ ZPRÁVA PRO SUPERKUTILA
Mám doma Fiestu a s tou problémy nejsou. Měl jsem Passat 4x4 a taky s ním nebyly problémy.
Takže jsou auta, s kterými problémy nemám. Ale samozřejmě jsem měl i auta, co zlobila.
Escort měl problémy se spojkou, elektroinstalací a spotřebou.
Staré Mondeo, to je kapitola sama pro sebe, to mělo už při koupi 25 závad a některé se opravovali přes 3 roky (kvůli závadám jsem dostal 4 roky záruky). Chtěl jsem ho vrátit Fordům, ale nešlo to, bylo na leasing od Ford credit. Nakonec se mi už podařilo dohodnout výměnu za Focus, ale FMC najednou začalo kličkovat a zase z toho nic nebylo. To vůbec byla komedie, ředitel FMC mi napsal jak mám úžasné auto a ono přitom stálo nepojízdné v servisu Ford. No prostě si ani neověřil jak to je. Jeden den jsem dostal fax, že mi auto vymění za jiné přímo s VIN nového a další den mi ředitel psal, že se sekretářka pomýlila a vůbec to nemyslela jak to napsala. Když jsem se s ním chtěl setkat a probrat to z očí do očí, tak se zapíral. No prostě komedie.
Naštěstí moje současné Mondeo je v pohodě, teda až na ty drobnosti a ten EGR, který nedokázali rozpoznat ani z jasně vadného průběhu momentové křivky. K té mi ještě z FMC napsali, že od nich dostávám zadarmo o 2% vyšší výkon, ale že má motor problém, to si nevšimli. A to hned na měření technik co to měřil říkal, že motor není v pořádku. Naopak mě při 40000km nechali s autem odjet za polární kruh (před odjezdem jsem dal auto do servisu aby ho zkoukli) a mě pak EGR odešel v naprostý pustině (nejbližší servis Ford 800km). Po příjezdu mi pak v Praze řekli, že je to normální, že EGR odchází ve 40000km.
Nechci od auta moc, jen aby fungovalo jak má a když nefunguje, tak aby si ho vzali do servisu, mě dali náhradní auto a závadu odstranili. A ne předváděli, co předvádějí. Zajel jsem do servisu Ford a tam mi řekli, že dveře byli bourané, tak jsem od nich chtěl napsat vyjádření pro FMC, To najednou odmítli. A to bylo se vším. S blbě udělanou opravou posilovače řízení u Auto Hale, s chováním jejich nadřízeného Auto Beni, které místo aby se omluvilo a zpackanou opravu napravilo, tak na mě poštvalo právničku. Nechci aby auto bylo 100% bez chyby, jen chci aby servis závady odstranil. Chci tak moc?
Asi ano, asi se všechny firmy v ČR naučili, že stačí aby něco fungovalo napůl, jen aby vydělali. Letos jsem měl zkušenost s pokrývačskými firmami, potřeboval jsem udělat novou střechu a to co firmy a jejich majitelé předváděli, to bylo šílený. To byl Klodaik! Když vezmu, že se nabídky pohybovali od 600tis až po 180tis. Prostě šílený. Dokonce jeden grázl chtěl za krytinu 250tis. a když jsem zavolal k výrobci, tak ten mi ji nabídl i s odvozem na místo za 140tis.
Bohužel neznám v ČR firmu, která by byla solidní, která by nechtěla podvést zákazníka. Asi jsem náročný, ale už mám takovou výchovu. Za své peníze chci odpovídající kvalitu. -
cja 09.12.10 15:12
« Re: Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?
Kutil: vše co píšeš se mi zdá jak z jiného světa, měl jsem Fordů taky několik, v rodině jich taky pár je, problémy se občas objevují, ale to co popisuješ za asi 3 roky zpět je síla - buď jsi nenapravitelný puntičkář nebo máš obrovskou smůlu - netvrdím, že je Mondeo prosto problémů, ale to co píšeš jsem se starou 2,2 fakt nezažíval - radím PRODAT a pod stromek nadělit něco pořádnýho >:D -
superkutil 09.12.10 14:28
« Re: Superkutile už to prodej
DIM: Ano, to je přesně ono. Při rozjetí s Fiestou staré Matadory zaberou a FIesta drandí po vrchu sněhu. Mondeo s Continentalama se hne dopředu, ale najednou začne prokluzovat, guma se obalí sněhem a protáčí se i když druhá stojí. Nebo se protáčí obě. Přitom stačí málo strčit a auto se hne. A jak se hne, tak už ESP začne fungovat. Mám pocit, že ESP si neví rady s prokluzem když zadek stojí. Když ESP vypnu, tak se rovnou začne protáčet jedno kolo. Proč se nedělá u dvoukolky diferenciál s viskózní spojkou nebo elektricky ovládanou? Taková uzávěrka předního diferenciálu, jen pro vyhrabání? To by se tak auto prodražilo? Nebo proč se nedělá standardně HILL-HOLDER? To je to tak drahé? Kamarád má Renault Scenic a hill-holder má.
Našel jsem někde na internetu naviják na 12V s 9ti metrovým lanem který utáhne až 2,7t těžký auto. Tak to asi přibalím do zimní výbavy Mondea. >:D
-
"-- skrytý --" 09.12.10 13:37
« Re: Superkutile už to prodej
Už jsem to tu někam psal - CR-V nemá viskózní spojku. Je tam něco, co se zdánlivě podobá Haldexu, avšak postrádá to jakoukoli řídicí soustavu (žádná elektronika). A ano, spíná to setsakra pozdě a není to schopno přizpůsobit se provozním podmínkám.