FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.12.10  16:11

    « Re: Málo svítící xenony.

    superkutil: No parada... Tak nam sem dej nejake fotecky, jak jsi toho xnonoveho jezka v kleci rozdelal...
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.12.10  20:49

    « Málo svítící xenony.

    Již delší dobu mám problémy s malou svítivostí xenonů u Mondea. Řešil jsem to se servisem Fordů a ti mi řekli, že u Mondea 2006 jsou blbě udělané xenony a že se s tím nic nedá dělat. V poslední době už mlhovky svítily líp než xenony. Tak jsem o víkendu světla vyndal a chtěl jsem se podívat, zda nesou už špatné výbojky. Výbojky jsou v pohodě, ale našel jsem důvod, proč světla svítila mizerně. Jde o čočky xenonů, které byly strašně špinavé z obou stran. Tak jsem je vyndal jak ježka z klece a vyčistil. Výsledek je úžasný. Svítí to snad líp něž když bylo auto nové. :yes:

    Jen mi není jasné, zda tento problém mám jen já nebo jak to řeší ostatní. A navíc nechápu, jak se mohly čočky a parabola tak hrozně zadělat. Vždyť světlo je hermeticky uzavřené.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.12.10  23:47

    « Re: Test ESP

    RADEK1: No, spíš se snažím zjistit co vlastně všechno Mondeo obsahuje a co se tlačítkem ESP vypíná. >:D Ono totiž Mondeo obsahuje ASR, ESP, EBD, EDS a já nevím ještě co. Je otázkou, zda stiskem tlačítka ESP vypnu jen ESP nebo i ASR. Teda podle Forda vlastně TCS. ASR by mělo fungovat tak, že nedovolí protáčení předních kol a dělá to tak že ubírá plyn a přibržďuje protáčející se kolo s tím, že porovnává otáčky všech kol. TCS by se mělo chovat podobně, ale ne stejně. V každém případě by se při zapnutém ESP i při plném plynu neměla kola protáčet, ale měla by točit jen s lehkým prokluzem a když to nepůjde, tak snižovat otáčky až motor zdechne.

    Je nutné rozlišit funkci ESP a TCS. ESP by mělo fungovat jako stabilizace při jízdě, TCS při prokluzu při zrychlování a snad i při rozjezdu.Netuším zda zvládne i EDS. :-O

    Funkce ESP v zatáčkách fungují skvěle, přibržďuje kola jak má, jen ten prokluz při rozjezdu moc ne. Prostě se jedno kolo točí a druhé stojí a to není správně. A hlavně není u protáčejícího se kola horká brzda, což by měla být. ;-\

    Ale čert to vem, asi nic není na 100% >:D

    Hlavně že to jede. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.10  23:01

    « letecky kerosin do nafty

    Tak jsem dnes mluvil s jednim clovekem z rafinerie a ten me rikal, ze dava do sveho focus TDCi na plnou nadrz cca 1-2litry leteckeho kerosinu v zime. A jakoukoli zimu neresi, je to stejne jako arkticka nafta do ktere se prave kerosin nebo jeho slozka pridava kvuli vetsi stabilite v mrazech.
    Co na to rikate? Samozrejme, ze asi prvni a zasadni problem je ten kerosin vubec sehnat, ale i to je resitelne. Spis me jde o to co na to motor a vstriky?
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 10.12.10  19:17

    « Re: Test ESP

    To kutil: No já jsem toho názoru, že ESP je jen taková pomocná berlička . Nic za tebe nevyřeší. Pokud pojedeš na sněhu jako člověk a někde to trochu přeženeš tak tě z bryndy vytáhne, ale pokud jedeš jako zvíře tak ti nepomuže . Fyzika je mocnější. K tvému testování :pokud jsem to dobře pochopil zkoušíš na sněhu protiprokluz a vůbec vše co auto vydrží na sněhu. Pokud dáš plný plyn a čekáš ,že to ESP udrží tak neudrží pokud pojedeš hlavou tak je to výborný pomocník a s jeho asistencí se dá projet spousta zatáček rychle a bezpečně. Tím mám na mysli že nájezdová rychlost do zatáčky může být o něco vyšší než ti velí rozum při daných klimatických podmínkách a ESP tě podrží . Já sám se učí jezdit se zadokolkou a je to super už si někdy troufám na 1 stupeň vypnutí ESP k úplnému vypnutí jsem se zatím neodvážil Ale jak říkám pokud tomu dáš ,tak tě žádný asistent nepodrží.Já nyní jezdím na Hankook Icebear a docela dobrý , ale učím se přeci jen přední a zadní náhon je sakra rozdíl >:D
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.12.10  10:25

    « Test ESP

    Tak nám zase pěkně nasněžilo a silničáři nevyjeli a tak jsem mohl testovat ESP. Zkoušel jsem rozjezdy s vypnutým a zapnutým ESP. Rozjezd z klidu v podstatě stejný, snad jen s ESP to nedovolí tolik roztočit motor. Pokud je již auto v pohybu, tak při zapnutém ESP to drží směr, ale kola se stejně protáčí. Čekal bych, že to dovolí menší prokluz. V hlubším sněhu ESP funguje docela dobře a snižuje otáčky motoru a přibržďuje kola, ale na ledu nebo novém sněhu se vždy jedno kolo utrhne a ESP ho již nedokáže přibrzdit. Bez ESP auto začne sjíždět do boku. Věřím, že na to má velký vliv blbá pneumatika, ale mám Continentaly a ty mají celkem dobré jméno. Ale ta samočistící schopnost není moc dobrá. Dokonce to vypadá, že moc nefungují drobné lamely a že podélné drážky jsou moc široké (dobré na odvod vody ale ne záběr). Co používáte za pneu? Zajímavý tvar je třeba Vredestein Snowtrac 3 XL - vítěz testu ADAC nebo Michelin Alpin A4 EL, který ty podélné drážky nemá skoro vůbec.
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 09.12.10  19:45

    « Re: Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?

    Nase 2.0 tdci E3 zatim (tuk tuk) jezdi perfektne, jezdim casto na vysocinu, u baraku na neprohrnuji snih a nemel jsem lonskou ani letosni zimu zadny problem. ESP ani ASR nemam a nikdy jsem definitivne nezapadl.

    Jinak pro kutila vcelku slusne reseni, ale taky mam slusne auto :). Na me kappe ´97 je viscodrive, maly valecek na poloose plny oleje a lamel, kdyz se protoci jedno kolo tak se prenese tocivy moment na druhe kolo, jen tricet procent, ciste mechanicke zarizeni, ale v tomto pocasi super. Rozjel jsem se na kostkach 10 cm cerstveho snehu 12 procentni stoupani. Uzasne :).

    Nicmene tez premyslim nad pristim autem a asi to bude nejaka 4x4, nicmene SUV asi ne, uvidime co se z toho vyvrbi.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.12.10  16:59

    « Re: Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?

    To už je ale nový motor, tam to možná řeší jinak, protože s novým Mondeem 2.0TDCI jsem jel a perfektně reaguje na plyn. Ten problém říkali jen u 2.2TDCI EURO4, možná proto, že nemá filtr pevných částic.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 09.12.10  16:28

    « Re: Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?

    Kutil: ... Euro 3...., teď mám 2,0TDCI Euro 4 a bez problémů
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.12.10  16:16

    « Re: Re: ŠPATNÁ ZPRÁVA PRO SUPERKUTILA

    Dá se to řešit úplně v pohodě. Nic nekupuju! A co jde tak si vyrobím sám. A života si užívám dostatečně. >:D

    Respektive mám doma plno věcí které fungují jak mají. >:-[]

    Ale asi mám občas i smůlu. Minulý týden mi začala hořet 3 roky stará pračka, že museli přijet hasiči. Je to normální? Uhořel konektor na motoru a od něj vyhořel vnitřek. Mizerná práce konstruktérů i použitých materiálů. Konektor se vyklepal a vyhořel. Plast se roztavil, začal hořet, od toho chytly dráty, ŘJ atd. Ještě že jsme byli doma. Výrobce tvrdí, že to ještě neviděl a opraví to na své náklady.
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 09.12.10  16:13

    « Re: Re: ŠPATNÁ ZPRÁVA PRO SUPERKUTILA

    Superkutil: Tvůj život musí být peklo. Spiknul se proti tobě celej svět. A ty jsi přitom tak bezproblémový člověk..... >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.12.10  16:09

    « Re: Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?

    cja: Jde o to zda jsi měl 2.TDCI s EURO3 nebo EURO4. Podle FMC jsou problémy s kolísáním výkonu způsobené dodržováním EURO4. ŘJ preferuje dodržení emisí před výkonem motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.12.10  16:06

    « Re: ŠPATNÁ ZPRÁVA PRO SUPERKUTILA

    Mám doma Fiestu a s tou problémy nejsou. Měl jsem Passat 4x4 a taky s ním nebyly problémy.

    Takže jsou auta, s kterými problémy nemám. Ale samozřejmě jsem měl i auta, co zlobila.

    Escort měl problémy se spojkou, elektroinstalací a spotřebou.

    Staré Mondeo, to je kapitola sama pro sebe, to mělo už při koupi 25 závad a některé se opravovali přes 3 roky (kvůli závadám jsem dostal 4 roky záruky). Chtěl jsem ho vrátit Fordům, ale nešlo to, bylo na leasing od Ford credit. Nakonec se mi už podařilo dohodnout výměnu za Focus, ale FMC najednou začalo kličkovat a zase z toho nic nebylo. To vůbec byla komedie, ředitel FMC mi napsal jak mám úžasné auto a ono přitom stálo nepojízdné v servisu Ford. No prostě si ani neověřil jak to je. Jeden den jsem dostal fax, že mi auto vymění za jiné přímo s VIN nového a další den mi ředitel psal, že se sekretářka pomýlila a vůbec to nemyslela jak to napsala. Když jsem se s ním chtěl setkat a probrat to z očí do očí, tak se zapíral. No prostě komedie.

    Naštěstí moje současné Mondeo je v pohodě, teda až na ty drobnosti a ten EGR, který nedokázali rozpoznat ani z jasně vadného průběhu momentové křivky. K té mi ještě z FMC napsali, že od nich dostávám zadarmo o 2% vyšší výkon, ale že má motor problém, to si nevšimli. A to hned na měření technik co to měřil říkal, že motor není v pořádku. Naopak mě při 40000km nechali s autem odjet za polární kruh (před odjezdem jsem dal auto do servisu aby ho zkoukli) a mě pak EGR odešel v naprostý pustině (nejbližší servis Ford 800km). Po příjezdu mi pak v Praze řekli, že je to normální, že EGR odchází ve 40000km.

    Nechci od auta moc, jen aby fungovalo jak má a když nefunguje, tak aby si ho vzali do servisu, mě dali náhradní auto a závadu odstranili. A ne předváděli, co předvádějí. Zajel jsem do servisu Ford a tam mi řekli, že dveře byli bourané, tak jsem od nich chtěl napsat vyjádření pro FMC, To najednou odmítli. A to bylo se vším. S blbě udělanou opravou posilovače řízení u Auto Hale, s chováním jejich nadřízeného Auto Beni, které místo aby se omluvilo a zpackanou opravu napravilo, tak na mě poštvalo právničku. Nechci aby auto bylo 100% bez chyby, jen chci aby servis závady odstranil. Chci tak moc?

    Asi ano, asi se všechny firmy v ČR naučili, že stačí aby něco fungovalo napůl, jen aby vydělali. Letos jsem měl zkušenost s pokrývačskými firmami, potřeboval jsem udělat novou střechu a to co firmy a jejich majitelé předváděli, to bylo šílený. To byl Klodaik! Když vezmu, že se nabídky pohybovali od 600tis až po 180tis. Prostě šílený. Dokonce jeden grázl chtěl za krytinu 250tis. a když jsem zavolal k výrobci, tak ten mi ji nabídl i s odvozem na místo za 140tis.

    Bohužel neznám v ČR firmu, která by byla solidní, která by nechtěla podvést zákazníka. Asi jsem náročný, ale už mám takovou výchovu. Za své peníze chci odpovídající kvalitu.
  • 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 09.12.10  15:36

    « ŠPATNÁ ZPRÁVA PRO SUPERKUTILA

    Superkutile mám pro tebe bohužel špatnou zprávu. Obávám se, že takové auto s kterým bys byl spokojen ještě nikdo nevymyslel. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 09.12.10  15:34

    « Re: Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?

    cja: Myslím že stačí přečíst pár stránek zpět jakými nesmysly je superkutil schopen se zabývat a je jasno.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 09.12.10  15:12

    « Re: Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?

    Kutil: vše co píšeš se mi zdá jak z jiného světa, měl jsem Fordů taky několik, v rodině jich taky pár je, problémy se občas objevují, ale to co popisuješ za asi 3 roky zpět je síla - buď jsi nenapravitelný puntičkář nebo máš obrovskou smůlu - netvrdím, že je Mondeo prosto problémů, ale to co píšeš jsem se starou 2,2 fakt nezažíval - radím PRODAT a pod stromek nadělit něco pořádnýho >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.12.10  14:57

    « Re: Superkutile už to prodej

    HILL HOLDER ? To je ten asistent rozjezdu do kopce ? To já samozřejmě mám, ale na sněhu to jako výhodu moc nevnímám....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.12.10  14:28

    « Re: Superkutile už to prodej

    DIM: Ano, to je přesně ono. Při rozjetí s Fiestou staré Matadory zaberou a FIesta drandí po vrchu sněhu. Mondeo s Continentalama se hne dopředu, ale najednou začne prokluzovat, guma se obalí sněhem a protáčí se i když druhá stojí. Nebo se protáčí obě. Přitom stačí málo strčit a auto se hne. A jak se hne, tak už ESP začne fungovat. Mám pocit, že ESP si neví rady s prokluzem když zadek stojí. Když ESP vypnu, tak se rovnou začne protáčet jedno kolo. Proč se nedělá u dvoukolky diferenciál s viskózní spojkou nebo elektricky ovládanou? Taková uzávěrka předního diferenciálu, jen pro vyhrabání? To by se tak auto prodražilo? Nebo proč se nedělá standardně HILL-HOLDER? To je to tak drahé? Kamarád má Renault Scenic a hill-holder má.

    Našel jsem někde na internetu naviják na 12V s 9ti metrovým lanem který utáhne až 2,7t těžký auto. Tak to asi přibalím do zimní výbavy Mondea. >:D

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.10  13:37

    « Re: Superkutile už to prodej

    Už jsem to tu někam psal - CR-V nemá viskózní spojku. Je tam něco, co se zdánlivě podobá Haldexu, avšak postrádá to jakoukoli řídicí soustavu (žádná elektronika). A ano, spíná to setsakra pozdě a není to schopno přizpůsobit se provozním podmínkám.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.12.10  13:30

    « Re: Superkutile už to prodej

    TaK to ESP vypni !!! Já bych tak rád testoval :-( Ale svezl jsem se ve Focusu a byl problém se rozjet i na rovince, před týdnem. Ten sníh se namotal na gumy pak už bylo jedno, co tam máš za značku....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…