FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 15.12.10 19:01
« Re: Málo svítící xenony.
Kutile, nekdo to tady uz psal pred par dny prede mnou, resis stale dokola jen kraviny. Snih v zime..... tahaj te traktory, zahrabes se z retezama, na parkovisti..... Kup si uz tu T813 8x8 kolos, jenze to zase budes resit, ze ti to moc v lete zere a budes se pidit po tom, kolik a kdo na leto vyndava kardanu a diferaku, SPDS atd...... Jo a v Rakousku jsem denne, nikdo silnice nazameta, jezdi se hlavne rano i po hlavnich bundeskach na bile silnici, nikdo to neresi jako ty a proste se celkem svizne jezdi a jezdi. Sorry, ale musel jsem to napsat. -
superkutil 14.12.10 12:58
« Re: Málo svítící xenony.
No mě místní na horách říkali, že když byla za totality kalamita, tak údržbu prováděl každý na základě smlouvy s obcí. Dnes si na to obec najala za šílený peníze nějakou firmu co vlastní pár nových aut a ty to nestíhají nebo zapadají nebo se jim auta rozbíjí. Za mnohem větší peníze mnohem horší kvalita. Prostě klasika v Českých luzích a hájích. Že by někdo z komunálních úředníků měl bráchu s úklidovou firmou? Mě nakonec vyhrabal majitel místního penzionu, který si kvůli neschopnosti obce zajistit údržbu, musel koupit pořádný traktor s frézou.
Hoonza: Včera jsem viděl silnice prohrnuté až na asfalt, takže to asi jde, když se chce. Vím že třeba v Rakousku používali místo pluhů rotační košťata. -
"-- skrytý --" 14.12.10 12:38
« Re: Málo svítící xenony.
Von je ten sníh dole u silnice zledovatělej a udusanej, takže by se musel rozbíjet. To pluh nezvládne. Na to je jiná mechanizace (podobná těm stavebním trhačkám asfaltu) a jde to fakt pomalu.
Eště co tak pozoruju - 98% populace je přesvědčeno, že silničáři dokážou odklízet sníh dřív, než napadne. Ihned nadávaji, kdeže ty silničáři jsou, že to sračičkomejdlíčko neni odklizený. Ale sračičkomejdlíčko se vytvoří cca už za 5 minut po začátku spadu a chvíli trvá, než tam s pluhem dojedou. Protože ale každej * musí jezdit všude autem, ikdyž je dopravní obslužnost zajištěná např. tramvají (přece se nebude mačkat s ostatníma, to je jen pro socky), takže jsou všude kolony takové, že se tam technické služby s autem ani nedostanou :no: -
superkutil 14.12.10 12:16
« Re: Málo svítící xenony.
Dnes jsem to zažil na D8. Pitomci se 4x4 se řítili jak šílení i když to klouzalo jak blázen a co je horší, úplně nesmyslně se lepili na zadek.
O víkendu jsem zapadl s Mondeem i s řetězy. Jel jsem do kopce a najednou se jedno kolo prohráblo, ESP nezafungovalo a auto lehlo na spodek. Problém řetězů je v tom, že v silnici vyhrabávají díry. Nechápu ty silničáře, že na silnicích sjíždějí sníh, místo toho aby ho odhrabali. V neděli plužili tak, že byla na silnici skoro 20cm vrstva upluženého sněhu a do ní pak auta s řetězy zapadávala. -
"-- skrytý --" 14.12.10 12:08
« Re: Málo svítící xenony.
To je dost, žes se o tom přesvědčil. Spousta lidí bohužel žije v přesvědčení, že když mají 4WD, tak se nemůže nic stát .. Když to fakt klouže, tak ti klidně hrabou všecky 4 a nehneš se na ten kopec ani o metr. Nebo šlápneš na brzdu a auto jede furt dál (protože brzdí stejně špatně jako jakýkoli jiný auto). Řetězy tohle napraví i u aut s jednou poháněnou nápravou.
Jako doplněk výbavy je považuju za nezbytné a i u nás najdeš místa, kde ti je dopravní značka přikáže nasadit. To se pak můžeš stavět na hlavu, nasadit je prostě musíš i když by to třebas nebylo nutné. -
superkutil 14.12.10 10:07
« Re: Málo svítící xenony.
DIM: O víkendu jsem se přesvědčil, že 4x4 nestačí, když nemáš pořádný pneumatiky nebo řetězy a vysokou světlost. Vytahoval mě s obrovským traktorem s frézou na předku a pluhem vzadu. Fakt byl tak 3x větší jak Mondeo a ani v 70cm sněhu neměl problém. Má moji úctu.
A pokud jde o ten reflektor, tak jasně že není hermeticky uzavřený. Respektive, on je utěsněný, ale dole i nahoře má díru chráněnou gumovou záklopkou. Takže tou se tlak vyrovnává. Tak to tedy opravím, měl by být prachotěsný a vodotěsný. Ale proč se ta čočka tak špiní? Vždyť parabola u starého Mondea byla v pohodě i ve 140tis.km.
Rozebrání nepovede ke zvýšení životnosti, ale po očištění čoček zase celkem slušně svítí. Teda svítí tak o 100% líp. :-) -
WinDiesel 13.12.10 19:32
« Re: letecky kerosin do nafty
Jardo, přídavek 1-2 litrů leteckého petroleje je spíše k smíchu. Aby to něco řešilo, musel by dát půlku nádrže. to mi připomíná aféru se Shellem V-Power, kdy se prsili, že přidávají do jejich supernafty 1 až 2 litry GTL (gas to liquid), tedy čisté syntetické nafty. Aby to mělo nějaký vliv, muselo by být GTL v nádrži hodně přes polovinu.
Jinak, letecký petrolej extrémně málo maže, je to smrt vstřikovačů a čerpadel. Ovšem při přídavku 1 litru na nádrž ani nevylepšíš zimní vlastnosti natankované nafty, ale ani nepoškodíš mazivost nafty... >:D -
superkutil 13.12.10 17:02
« Re: Málo svítící xenony.
jarda.suchy: Fotky nemám, ale bylo to dost drsný. Jsou tam krátké kablíky co drží víko a 2 ze 3 šroubů nejsou kolmo přístupné pro torr šroubovák. Ale dá se, asi lepší jak reflektor rozlepovat. Největší sranda jsou gumové podložky, které při skládání dají zabrat. >:D
Ale měl by to asi udělat každý kdo má Xenonny, našel jsem o tom na webech dnes hodně informací. Problém je v tom, že mimo špinavých čoček je na vině i opálení paraboly a to už je potřeba renovovat. Já mám naštěstí paraboly v ucházejícím stavu a vzhledem k tomu, že teď mám SPDS, tak asi k dalšímu poškození nebude tak rychle docházet.
O víkendu se mi podařilo Mondeo zahrabat, při jízdě s řetězy se jedno kolo zastavilo a druhé zahrabalo. Takže ESP zřejmě přibržďovat přední kola a tím nahradit uzávěrku diferenciálu neumí. Nejvyšší čas na 4x4. :-! -
superkutil 12.12.10 20:49
« Málo svítící xenony.
Již delší dobu mám problémy s malou svítivostí xenonů u Mondea. Řešil jsem to se servisem Fordů a ti mi řekli, že u Mondea 2006 jsou blbě udělané xenony a že se s tím nic nedá dělat. V poslední době už mlhovky svítily líp než xenony. Tak jsem o víkendu světla vyndal a chtěl jsem se podívat, zda nesou už špatné výbojky. Výbojky jsou v pohodě, ale našel jsem důvod, proč světla svítila mizerně. Jde o čočky xenonů, které byly strašně špinavé z obou stran. Tak jsem je vyndal jak ježka z klece a vyčistil. Výsledek je úžasný. Svítí to snad líp něž když bylo auto nové. :yes:
Jen mi není jasné, zda tento problém mám jen já nebo jak to řeší ostatní. A navíc nechápu, jak se mohly čočky a parabola tak hrozně zadělat. Vždyť světlo je hermeticky uzavřené. -
superkutil 10.12.10 23:47
« Re: Test ESP
RADEK1: No, spíš se snažím zjistit co vlastně všechno Mondeo obsahuje a co se tlačítkem ESP vypíná. >:D Ono totiž Mondeo obsahuje ASR, ESP, EBD, EDS a já nevím ještě co. Je otázkou, zda stiskem tlačítka ESP vypnu jen ESP nebo i ASR. Teda podle Forda vlastně TCS. ASR by mělo fungovat tak, že nedovolí protáčení předních kol a dělá to tak že ubírá plyn a přibržďuje protáčející se kolo s tím, že porovnává otáčky všech kol. TCS by se mělo chovat podobně, ale ne stejně. V každém případě by se při zapnutém ESP i při plném plynu neměla kola protáčet, ale měla by točit jen s lehkým prokluzem a když to nepůjde, tak snižovat otáčky až motor zdechne.
Je nutné rozlišit funkci ESP a TCS. ESP by mělo fungovat jako stabilizace při jízdě, TCS při prokluzu při zrychlování a snad i při rozjezdu.Netuším zda zvládne i EDS. :-O
Funkce ESP v zatáčkách fungují skvěle, přibržďuje kola jak má, jen ten prokluz při rozjezdu moc ne. Prostě se jedno kolo točí a druhé stojí a to není správně. A hlavně není u protáčejícího se kola horká brzda, což by měla být. ;-\
Ale čert to vem, asi nic není na 100% >:D
Hlavně že to jede. :-! -
"-- skrytý --" 10.12.10 23:01
« letecky kerosin do nafty
Tak jsem dnes mluvil s jednim clovekem z rafinerie a ten me rikal, ze dava do sveho focus TDCi na plnou nadrz cca 1-2litry leteckeho kerosinu v zime. A jakoukoli zimu neresi, je to stejne jako arkticka nafta do ktere se prave kerosin nebo jeho slozka pridava kvuli vetsi stabilite v mrazech.
Co na to rikate? Samozrejme, ze asi prvni a zasadni problem je ten kerosin vubec sehnat, ale i to je resitelne. Spis me jde o to co na to motor a vstriky? -
RADEK1 10.12.10 19:17
« Re: Test ESP
To kutil: No já jsem toho názoru, že ESP je jen taková pomocná berlička . Nic za tebe nevyřeší. Pokud pojedeš na sněhu jako člověk a někde to trochu přeženeš tak tě z bryndy vytáhne, ale pokud jedeš jako zvíře tak ti nepomuže . Fyzika je mocnější. K tvému testování :pokud jsem to dobře pochopil zkoušíš na sněhu protiprokluz a vůbec vše co auto vydrží na sněhu. Pokud dáš plný plyn a čekáš ,že to ESP udrží tak neudrží pokud pojedeš hlavou tak je to výborný pomocník a s jeho asistencí se dá projet spousta zatáček rychle a bezpečně. Tím mám na mysli že nájezdová rychlost do zatáčky může být o něco vyšší než ti velí rozum při daných klimatických podmínkách a ESP tě podrží . Já sám se učí jezdit se zadokolkou a je to super už si někdy troufám na 1 stupeň vypnutí ESP k úplnému vypnutí jsem se zatím neodvážil Ale jak říkám pokud tomu dáš ,tak tě žádný asistent nepodrží.Já nyní jezdím na Hankook Icebear a docela dobrý , ale učím se přeci jen přední a zadní náhon je sakra rozdíl >:D -
superkutil 10.12.10 10:25
« Test ESP
Tak nám zase pěkně nasněžilo a silničáři nevyjeli a tak jsem mohl testovat ESP. Zkoušel jsem rozjezdy s vypnutým a zapnutým ESP. Rozjezd z klidu v podstatě stejný, snad jen s ESP to nedovolí tolik roztočit motor. Pokud je již auto v pohybu, tak při zapnutém ESP to drží směr, ale kola se stejně protáčí. Čekal bych, že to dovolí menší prokluz. V hlubším sněhu ESP funguje docela dobře a snižuje otáčky motoru a přibržďuje kola, ale na ledu nebo novém sněhu se vždy jedno kolo utrhne a ESP ho již nedokáže přibrzdit. Bez ESP auto začne sjíždět do boku. Věřím, že na to má velký vliv blbá pneumatika, ale mám Continentaly a ty mají celkem dobré jméno. Ale ta samočistící schopnost není moc dobrá. Dokonce to vypadá, že moc nefungují drobné lamely a že podélné drážky jsou moc široké (dobré na odvod vody ale ne záběr). Co používáte za pneu? Zajímavý tvar je třeba Vredestein Snowtrac 3 XL - vítěz testu ADAC nebo Michelin Alpin A4 EL, který ty podélné drážky nemá skoro vůbec. -
sybokcz 09.12.10 19:45
« Re: Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?
Nase 2.0 tdci E3 zatim (tuk tuk) jezdi perfektne, jezdim casto na vysocinu, u baraku na neprohrnuji snih a nemel jsem lonskou ani letosni zimu zadny problem. ESP ani ASR nemam a nikdy jsem definitivne nezapadl.
Jinak pro kutila vcelku slusne reseni, ale taky mam slusne auto :). Na me kappe ´97 je viscodrive, maly valecek na poloose plny oleje a lamel, kdyz se protoci jedno kolo tak se prenese tocivy moment na druhe kolo, jen tricet procent, ciste mechanicke zarizeni, ale v tomto pocasi super. Rozjel jsem se na kostkach 10 cm cerstveho snehu 12 procentni stoupani. Uzasne :).
Nicmene tez premyslim nad pristim autem a asi to bude nejaka 4x4, nicmene SUV asi ne, uvidime co se z toho vyvrbi. -
superkutil 09.12.10 16:16
« Re: Re: ŠPATNÁ ZPRÁVA PRO SUPERKUTILA
Dá se to řešit úplně v pohodě. Nic nekupuju! A co jde tak si vyrobím sám. A života si užívám dostatečně. >:D
Respektive mám doma plno věcí které fungují jak mají. >:-[]
Ale asi mám občas i smůlu. Minulý týden mi začala hořet 3 roky stará pračka, že museli přijet hasiči. Je to normální? Uhořel konektor na motoru a od něj vyhořel vnitřek. Mizerná práce konstruktérů i použitých materiálů. Konektor se vyklepal a vyhořel. Plast se roztavil, začal hořet, od toho chytly dráty, ŘJ atd. Ještě že jsme byli doma. Výrobce tvrdí, že to ještě neviděl a opraví to na své náklady.