FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Devil666 16.12.10 16:24
« PROBLÉM SUPERKUTILOVA AUTA
Největší problém je jasně v totálně nemožné řídící jednotce. Té co je mezi sedadlem, volantem a pedálama. ;-) Problém spočívá jasně v totální absenci citu a talentu pro řízení a dále v neustálém vymýšlení nesmyslů a zabýváním se totálníma kravinama. Bohužel možnost, že by se přeprogramovala se jeví absolutně nepravděpodobná. :'-( -
superkutil 16.12.10 16:11
« Re: Málo svítící xenony.
20-25cm rozježděného sněhu se projet nedá, odpor je tak velký, že přední kola hrabou a táhnou zadní za sebou. Pokud je sníh uježděný, tak může mít i víc jak 20cm. Prašan se dá taky v pohodě projet. Samozřejmě že když fouká a jsou závěje tak pluh nepomůže. Také je rozdíl 20cm nového napadaného sněhu a 20cm rozježděného. Taky jde o to zda je čerstvý nebo přemrzlý nebo prošlý oblevou. Ale nechme toho, je to o pohledu. Prostě na něčem to auto jede, na něčem už nezvládá. A myslím, že se všichni shodneme, že je to hodně o pneu, a to platí i u 4 kolek.
A pokud jde o moje auto, tak to je v pořádku. >:D Světla jsem opravil, to byl dost velký problém, tak teď je klid. Ještě dořešit ten rychlejší ohřev kabiny. Někde na webu jsem našel přídavné elektrické horkovzdušné topení 160W. Nemáte s tím někdo zkušenost? Pomůže to nebo je výkon malý?
Jen ještě jedna otázečka. Funguje ESP/TCS i s řetězy? To znamená má přibržďovat protáčející se kolo, aby mohlo zabrat to druhé? -
-
"-- skrytý --" 15.12.10 22:42
« Re: Málo svítící xenony.
Ale právě že na 20-25 cm se jezdit dá i s dvoukolkou. Pamatuju to eště z dob, kdy jsem sedlal Seat Cordoba TDI.
Problém je právě v tom, když je sněhu málo a čemu se všichni smějou - když je např. v Praze kalamita kvůli 3 centimetrům čerstvě napadlého sněhu. Když je sněhu málo, tak se ta pneumatika nemá do čeho zakousnout a akorát generuje extrémně hladký povrch tím, že zatlačuje sníh do pórů asfaltu. Jenomže tohle drtivá většina lidí prostě není schopna pochopit. -
superkutil 15.12.10 20:06
« Re: Málo svítící xenony.
DIM: Souhlasím, všichni jezdí jako by nebyl sníh. A pak se válí v příkopech a bourají. Když jsem psal, že silničáři nefungují, tak jsem měl na mysli 20-25cm rozježděného sněhu. Na tom už se s dvoukolkou moc jezdit nedá. Přitom by stačilo to protáhnout dokud je to měkký a dá se. Když je z toho ledová plocha, tak už se to plužit nedá. Ale už mlčím, abych nebyl za stěžovatele. >:D -
"-- skrytý --" 15.12.10 19:01
« Re: Málo svítící xenony.
Kutile, nekdo to tady uz psal pred par dny prede mnou, resis stale dokola jen kraviny. Snih v zime..... tahaj te traktory, zahrabes se z retezama, na parkovisti..... Kup si uz tu T813 8x8 kolos, jenze to zase budes resit, ze ti to moc v lete zere a budes se pidit po tom, kolik a kdo na leto vyndava kardanu a diferaku, SPDS atd...... Jo a v Rakousku jsem denne, nikdo silnice nazameta, jezdi se hlavne rano i po hlavnich bundeskach na bile silnici, nikdo to neresi jako ty a proste se celkem svizne jezdi a jezdi. Sorry, ale musel jsem to napsat. -
superkutil 14.12.10 12:58
« Re: Málo svítící xenony.
No mě místní na horách říkali, že když byla za totality kalamita, tak údržbu prováděl každý na základě smlouvy s obcí. Dnes si na to obec najala za šílený peníze nějakou firmu co vlastní pár nových aut a ty to nestíhají nebo zapadají nebo se jim auta rozbíjí. Za mnohem větší peníze mnohem horší kvalita. Prostě klasika v Českých luzích a hájích. Že by někdo z komunálních úředníků měl bráchu s úklidovou firmou? Mě nakonec vyhrabal majitel místního penzionu, který si kvůli neschopnosti obce zajistit údržbu, musel koupit pořádný traktor s frézou.
Hoonza: Včera jsem viděl silnice prohrnuté až na asfalt, takže to asi jde, když se chce. Vím že třeba v Rakousku používali místo pluhů rotační košťata. -
"-- skrytý --" 14.12.10 12:38
« Re: Málo svítící xenony.
Von je ten sníh dole u silnice zledovatělej a udusanej, takže by se musel rozbíjet. To pluh nezvládne. Na to je jiná mechanizace (podobná těm stavebním trhačkám asfaltu) a jde to fakt pomalu.
Eště co tak pozoruju - 98% populace je přesvědčeno, že silničáři dokážou odklízet sníh dřív, než napadne. Ihned nadávaji, kdeže ty silničáři jsou, že to sračičkomejdlíčko neni odklizený. Ale sračičkomejdlíčko se vytvoří cca už za 5 minut po začátku spadu a chvíli trvá, než tam s pluhem dojedou. Protože ale každej * musí jezdit všude autem, ikdyž je dopravní obslužnost zajištěná např. tramvají (přece se nebude mačkat s ostatníma, to je jen pro socky), takže jsou všude kolony takové, že se tam technické služby s autem ani nedostanou :no: -
superkutil 14.12.10 12:16
« Re: Málo svítící xenony.
Dnes jsem to zažil na D8. Pitomci se 4x4 se řítili jak šílení i když to klouzalo jak blázen a co je horší, úplně nesmyslně se lepili na zadek.
O víkendu jsem zapadl s Mondeem i s řetězy. Jel jsem do kopce a najednou se jedno kolo prohráblo, ESP nezafungovalo a auto lehlo na spodek. Problém řetězů je v tom, že v silnici vyhrabávají díry. Nechápu ty silničáře, že na silnicích sjíždějí sníh, místo toho aby ho odhrabali. V neděli plužili tak, že byla na silnici skoro 20cm vrstva upluženého sněhu a do ní pak auta s řetězy zapadávala. -
"-- skrytý --" 14.12.10 12:08
« Re: Málo svítící xenony.
To je dost, žes se o tom přesvědčil. Spousta lidí bohužel žije v přesvědčení, že když mají 4WD, tak se nemůže nic stát .. Když to fakt klouže, tak ti klidně hrabou všecky 4 a nehneš se na ten kopec ani o metr. Nebo šlápneš na brzdu a auto jede furt dál (protože brzdí stejně špatně jako jakýkoli jiný auto). Řetězy tohle napraví i u aut s jednou poháněnou nápravou.
Jako doplněk výbavy je považuju za nezbytné a i u nás najdeš místa, kde ti je dopravní značka přikáže nasadit. To se pak můžeš stavět na hlavu, nasadit je prostě musíš i když by to třebas nebylo nutné. -
superkutil 14.12.10 10:07
« Re: Málo svítící xenony.
DIM: O víkendu jsem se přesvědčil, že 4x4 nestačí, když nemáš pořádný pneumatiky nebo řetězy a vysokou světlost. Vytahoval mě s obrovským traktorem s frézou na předku a pluhem vzadu. Fakt byl tak 3x větší jak Mondeo a ani v 70cm sněhu neměl problém. Má moji úctu.
A pokud jde o ten reflektor, tak jasně že není hermeticky uzavřený. Respektive, on je utěsněný, ale dole i nahoře má díru chráněnou gumovou záklopkou. Takže tou se tlak vyrovnává. Tak to tedy opravím, měl by být prachotěsný a vodotěsný. Ale proč se ta čočka tak špiní? Vždyť parabola u starého Mondea byla v pohodě i ve 140tis.km.
Rozebrání nepovede ke zvýšení životnosti, ale po očištění čoček zase celkem slušně svítí. Teda svítí tak o 100% líp. :-) -
WinDiesel 13.12.10 19:32
« Re: letecky kerosin do nafty
Jardo, přídavek 1-2 litrů leteckého petroleje je spíše k smíchu. Aby to něco řešilo, musel by dát půlku nádrže. to mi připomíná aféru se Shellem V-Power, kdy se prsili, že přidávají do jejich supernafty 1 až 2 litry GTL (gas to liquid), tedy čisté syntetické nafty. Aby to mělo nějaký vliv, muselo by být GTL v nádrži hodně přes polovinu.
Jinak, letecký petrolej extrémně málo maže, je to smrt vstřikovačů a čerpadel. Ovšem při přídavku 1 litru na nádrž ani nevylepšíš zimní vlastnosti natankované nafty, ale ani nepoškodíš mazivost nafty... >:D -
superkutil 13.12.10 17:02
« Re: Málo svítící xenony.
jarda.suchy: Fotky nemám, ale bylo to dost drsný. Jsou tam krátké kablíky co drží víko a 2 ze 3 šroubů nejsou kolmo přístupné pro torr šroubovák. Ale dá se, asi lepší jak reflektor rozlepovat. Největší sranda jsou gumové podložky, které při skládání dají zabrat. >:D
Ale měl by to asi udělat každý kdo má Xenonny, našel jsem o tom na webech dnes hodně informací. Problém je v tom, že mimo špinavých čoček je na vině i opálení paraboly a to už je potřeba renovovat. Já mám naštěstí paraboly v ucházejícím stavu a vzhledem k tomu, že teď mám SPDS, tak asi k dalšímu poškození nebude tak rychle docházet.
O víkendu se mi podařilo Mondeo zahrabat, při jízdě s řetězy se jedno kolo zastavilo a druhé zahrabalo. Takže ESP zřejmě přibržďovat přední kola a tím nahradit uzávěrku diferenciálu neumí. Nejvyšší čas na 4x4. :-!