FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.06  07:59

    « Cukani, dojezd dle PP

    Hi,
    to flying mondeo: cukaturu mam taky, mezi 1.000 - 1.300ot/min ve studenem motoru, po zahrati (10km) vse ok. Ze zacatku zdeseni, ted uz se tomu nepodivuju, trosku pridam a je to. Jeste k pouzitelnosti techto otacek - pouzivam hodne ve meste (dojezdy, kruhace,..), chodci na mne nekdy koukaji jak na kluka co vylezl z autoskoly a jeste neumi s plynem, ale nechce se mi pridavat nebo podrazovat, tak jedu na tu rychlost co tam mam. Behem jizdy jsem nikdy nechcipl ani se mi nerozsvitila zadna kontrolka (jina nez namraza nebo hladove oko).
    to jarda.suchy: mne PP po natankovani ukazuje dojezd 1.000 - 1.100, do pulky nadrze ukazuje optimisticke hodnoty, od 200 rychle ubyva. Moc linearni prubeh to neni, na nadrz ujedu lehce nad 900. Dle PP prumerna nyni (za 50k) 5.7, dle tankovani 5.8-6.0. Spotreba mi kolisa podle toho, jak se mi chtelo zrovna ujet nejakemu "zavodnikovi" za mnou, co mi chtel nakouknout do kufru:-)Vzdy staci, kdy mu behem sekund ujedu o desitky metru, pak se vratim na svoji rychlost a on uz da pokoj (hlavne Fabie a OI jsou nepoucitelni...)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.06  23:40

    « Re: Frýdek-Místek

    Hale je kde ?? Já jsem z toho razoviteho regionu :-)) Ostravak jako poleno :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.06  20:27

    « Frýdek-Místek

    DIMe, FM je dost dobrý, má WDSku od Forda a DIAMAND Delphi, stanici na commonrailová čerpadla, spoustu dalšího vybavení. Myslím že jsou skoro stejně dobří jako v HALE, pokud to máš daleko.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.06  20:24

    « rozdil 2,2TDCi Euro 3 vs. Euro 4

    Tak je to jasne - aspon me :-) prakticky porovnano.
    Dve kombi TDCi 2.2TDCi jedno vyroba zacatek roku 2005 - Euro3 najeto cca 40tisic, druhe moje 09/2005 Euro4 najeto cca 16tis.
    Nekde jsem cetl, ze rozdil mezi Euro3 a Euro4 je minimalni. Z vlastni zkusenosti to nepotvrzuji. Dynamika je u Euro 4 opravdu znatelne lepsi - hlavne pri okamzitem seslapnuti plynu na plno. To same je znat i u treba rozjete 5tky a seslapnuti plynu.
    Spotreba: ...psal jsem tu, ze se nemohu dostat na ty vase fantasticke spotreby kolem 5-6litru. Prakticky to bylo v nasem pripade tak, ze jsme vyjizdeli soucasne z Prahy a jeli az do Torina vpodstate spolecne za sebou, az na vyjimku par kilometru a pouze po dalnici. Tankovali jsme na stejnych pumpach a nulovali palubni pocitace spolecne vsechny hodnoty.
    Jizda v ramci moznosti na tempomat a podle podminek.
    Euro3 pri natankovani plne nadrze ukazovalo dojezd 937km pri prumeru 6,5l
    Euro4 pri natankovani plne nadrze ukazovalo dojezd 820km pri prumeru 7,4l
    Na dalsi pumpe jsme meli dojezd
    Euro3 - 71km - prumer 6,4l
    Euro4 - 51km - prumer 7,2l
    Z toho me plyne ze zasadni problem je ve vypoctech palubniho pocitace, ktery v pripade Euro3 trosku vic zkresluje prumernou spotrebu a na zaklade ni dojezd.
    Pokud si vezmu svoji knihu jizd (opravdu natankovane palivo a najete kilometry) tak je to tak o pul litru vetsi spotreba nez udava pocitac u Euro4.
    U druheho auta Euro3 si "stezoval" majitel prave na to, ze se palubnimu pocitaci neda vubec verit - protoze i kdyz jede na plnou nadrz v kuse se zahratym motorem (eliminace spotreby studeneho motoru, mestskeho provozu - atd.), nikdy dojezdovou kilometraz palubniho pocitace po natankovani neujede. V tomto merenem useku ujeto necelych 810km.
    Zaver:
    Euro3 opravdu udava optimistictejsi hodnoty,aspon tedy v pripade techto nasich aut. Kdyz si vezmu zde udavane pripady,tak to docela odpovida.
    Prekvapil me rozdil v dynamice mezi Euro3 a Euro4 ve prospech novejsi verze.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.06  14:51

    « Re: Dealeři Ford jsou matláci

    Přesně vím, o čem píšeš s tím škubáním. Někdy to neudělalo třeba týden ani jednou, někdy pak hodinu pořád. ........nebyla to ale závada, kterou by šlo nějak nasimulovat. Když se s tím někdo projede , tak většinou zkouší akcelerovat ale těžko pojede někdy dlouze na nízké otáčky. Nicméně přece jen 1250 Otáček je strašně málo, moje 2,2 TDCi tam opravdu netáhne vůbec. Akorát to bylo mnohem více znát v kopci nebo při velkém zatížení. To jsem vždycky těžce nesl, že i přes to, že bych to mohl jen tak lehtat jsem raději podřadil, aby se to tak neprojevovalo......... Měl jsem pocit, že se to zlepšilo po výměně napínacích kladek. Třeba se trošku zadírala a rozhodila tak všemu ostatnímu sandál :-)))
    PETR T : S tím DELPHI : Frýdek Místek je taky tak dobrý ??? :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.06  10:50

    « Dealeři Ford jsou matláci

    To Flying Mondeo:
    Myslím že musíš navštívit-kontaktovat spol. HALE. Oni jsou zároveň Ford a zároveň DELPHI, tudíž dělají i pro ostatní Fordy široko daleko.
    Také mají diagnostiku Delphi, která je jiná a mnohem lepší než Fordova. Navíc ty máš "pěkně" opakovatelné a snadno předveditelné problémy, takže budou vědět v jakém režimu diagnostiku provádět. Když si nebudou vědět rady, mohou požádat o technickou podporu na Delphi. Tam mají rozsáhlou databanku symptomů a řešení problémů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.02.06  10:31

    « Bez nadpisu

    to flying mondeo:
    > se najednou rozsvítily všechny kontrolky a motor zhasl, stačilo
    > otočit klíček a zase to jelo normálně.
    Taky se mi to stalo, ale v dlouhem sjezdu, takze motor ani nechcipnul. Ale byl jsem dost vydesen. Pokud nemas nejaky problem s baterkou apod., tak je pricina ve hvezdach. V mem pripade nemohli nic najit, takze vysledne reseni bylo, ze vytahali vsechny draty a konektory, zkontrolovali a ocistili kontakty a pak pospojovali vse dohromady. Jestli to pomohlo nebo ne, to tezko rict. Zatim jsem najel asi 5000 km od tehle udalosti, coz je dost kratka doba na overeni, ze je to pryc - nicmene zadne problemy jsem od te doby nemel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.02.06  10:27

    « Bez nadpisu

    Ke skubani: taky mi to skube, ale jen a pouze, kdyz je potreba rychleji pridat a motor je uplne studeny (prvni jizda dne). Kdyz jedu dele a pak zastavim (treba na hodinu), tak uz se to nikdy neopakuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.06  08:58

    « Re: 2 možnosti

    Díky za rady, auto je to služební, ještě navíc leasingovky, takže mohu jen přes Ford, ale tam to měli již 2x a vždy mi to vrátili s tím, že závada tam sice je, ale nedokážou ji odhalit. Měli na to dokonce servisního technika přímo do Ford importéra. Ale zkusím to alespoň zkonzultovat dle tvé rady. Měl jsem něco takového i u benzínového Focusu, prostě v tom hrklo, pohasly všechny žárovky včetně rádia v interiéru, ale jelo to s hrozně sníženým výkonem, pak to zas přeskočilo zpět a jelo to normálně. Měnili mi postupně vše včetně škrtící klapky, ISC ventilu atd. Nakonec to byl nějaký senzor na převodovce (?) nebo co, který určoval, zda je auto v pohybu nebo stojí. Auto si někdy za jízdy myslelo že stojí a tak omezilo přísun paliva atd. Bylo to prostě zarezlé, po výměně už to bylo OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.06  08:50

    « Re: Re: Problém s 2,2 TDCi

    Dime, ještě k té kontrolce, jak jsem psal minule, asi mi to už také jelo na nouzový režim, prostě to nereagovalo na plynový pedál, dojel jsem ca. 30 km do nejbližšího Ford servisu a nechal běžet motor, aby to mohli zkusit, oni to ale znovu nastartovali a bylo po závadě. Kontrolka ani paměť řídící jednotky však nic nezaznamenaly.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.06  08:48

    « Re: problém s 2,2 TDCi

    Díky za odpověď Dime, je to skutečně 2,2. Je to výroba 2005/01, jak poznám jestli je to EUR 3 nebo EUR 4? Dočetl jsem se, že EUR 4 má novou generaci turba? K tomu škubání motoru, např. dnes ráno jsem jel po městě, to je pořád mezi 2. a 3. rychl. stupněm, nejvíc to škube tak při 1250 otáčkách, tzn. taková velmi pomalá jízda téměř bez plynu, ten plynový pedál je skutečně sešlápnutý jen minimálně, stačí o milimetr přidat aby motor trochu zatáhl a je to dobré, skoro mi to připadá jak kdyby to byla přesně nějaká poloha plynového pedálu. Nejvíc znatelné je to samozřejmě když je motor studený, a přesně jak píšeš, stačí na půl hodiny někde zastavit a potom to dělá zase. Jezdím hodně i zahraničí, takže mám vypozorované, že to sebou cukne i při plynulé jízdě na dálnici, prostě z ničeho nic, třeba při 150km/h na 6. rychl., a to i při jízdě na tempomat, tedy bez vlivu na sešlápnutí plynu. Ale to třeba jen 2 cukne a je to pryč, kdežto při té pomalé jízdě a studeném motoru můžu jet se škubáním téměř nepřetržitě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.06  18:46

    « Re: Problém s 2,2 TDCi

    To škubání přesně znám s 2,0 TDCi , ale u 2,2 TDCi nikdy......o to víc mě teď tvá slova vyděsila.....fakt je to 2,2 ??? :-)
    Já jsem měl trochu vypozorováno, že ty škuby při jízdě v nízkých otáčkách měly souvislost s teplotou. Když nebyl motor zahřátý a ručička teploměru uprostřed, škubal. Bohužel to nebylo jen na začátku cesty , ale běžně v zimě motor při lehké jízdě zase chladne. Přemýšlel jsem o tom, že tam musí být nějaké čidlo teploty, které upravuje režim motoru, a že když se dostala teplota na takové rozhraní, tak se motor nebyl schopen rozhodnout, jestli už je studený nebo ještě teplý.....:-))) Takový nerozhidný sytič. Nevím, co jinak poradit. Mně to na tom původní 2,0 nikdy nikdo neodstranil. Na druhou stranu nikdy mi to samo nechcíplo ani nepřestalo jet. Maximálně se rozsvítila ta kontrolka a jelo to na velmi omezený výkon. A někdy to nešlo nastartovat a blikala ta kontrolka.........Na podruhé už jo......
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  18:16

    « 2 možnosti

    To vypadá buď na:
    vadný senzor někde na motoru (stalo se mi, zůstalo to stát, semtam se to dalo nastartovat) víc Ti teď neřeknu
    vadný regulační ventil IMV na vysokotlakém čerpadle
    pokud můžeš, zajeď si do www.hale.cz, nejlepšího diesel servisu sítě DELPHI Diesel (výrobce vstřikovacího systému), nebo to konzultuj s Ing. Šircem, ten se v tom dobře vyzná
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  17:44

    « Problém s 2,2 TDCi

    Zdravím všechny příznivce Fordů, pročítal jsem zpětně celé fórum a ze zkušenosti s Fordem Mondeo Ghia 2,2 TDCi musím jasně smést ze stolu veškeré diskuse o tom, které jiné běžné auto má lepší jízdní vlastnosti a motor s brutálnějším zátahem.
    Mám ale problém, mám najeto 52tis km, a už od ca. 40 tis. mi to při jízdě se studeným motorem v nízkých otáčkách, jen tak s minimem plynu hrozně cuká a škube, musím vždy přidat, jinak se s tím nedá jet. Již mi to také několikrát samovolně chcíplo na křižovatce. Dokonce se mi stalo na dálnici při rychlosti 160 km/h a plynulé jízdě na 6. rychl. stupeň, že se najednou rozsvítily všechny kontrolky a motor zhasl, stačilo otočit klíček a zase to jelo normálně. Již jsem byl 2x v autorizovaném servisu, ale diagnostika ani auto žádné závady nevykazuje. Ještě asi když jsem měl najeto ca. 20tis. km mi to za deště najednou přestalo jet, auto vůbec nereagovalo na přidání plynu a jen se doplazilo do servisu. Tam to chcípli, znovu nastartovali a jezdilo to zas normálně. Má s tím někdo podobné zkušenosti?
    Zdraví Flying Mondeo
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.06  10:01

    « Re: Prasklý píst

    .......no že ti to před týdnem jezdilo, to vím, ale to právě že už je to víc než týden !!!!!!!!!!!!!!:-))
    Zabít málo :-)) Na Mohelničáku si dám pozor !! :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.02.06  22:57

    « Prasklý píst

    Čau DIMe,
    tak teď jsi mě naštval. :roll:
    Já se Ti tady vypisuji,jak to všechno dopadlo,a ty napíšeš za týden
    "jak ten Laďa dopadl s tím pístem"
    Počkej až pojedeš přes Mohelnici. >:D
    Ciao Laďa
    ........................................…
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.02.06  19:57

    « Jezdím

    Dime, ty to vůbec nečteš.
    Laďa už to má za 50 vyřešeno, píst, práce a 3 vstřiky.
    Používám Eurotunel. Nahoře bylo příšerný počasí, nerad bych se kymácel na trajektu.
    Mi to jezdí a jezdit bude. :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.02.06  14:00

    « Re: 150/155 koní

    Trajekt 12-22 uzlů ?? :-)
    A nebo tunel ??
    Tak to je asi základ toho Mit Ford dort und mit Zug zu !! :-))
    Ale tobě to vlastně zatím ještě jezdí !!!
    Jak dopadl ten Laďa - vyměněný píst atd ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.02.06  09:46

    « 150/155 koní

    Čau Dime,
    já jsem vycházel z údajůkteré mám k dispozici, a ty nepocházejí od oficiálního zastoupení Ford. Nicméně to může být verze pro jinou zemi.
    Také jsem vycházel z infomací od spřáteleného novináře, kerý nezávisle zjistil o něco lepší chování Euro čtyřky.
    Nebuď otrávený, já mám jen 130.
    Bly jsem mimo (jaá jesm pořád mimo hi hi) Spotřeba CZ - UK and back - 6,4 l/ 100 km. Německo 110-190, ostatní 120-140.
    Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.02.06  22:17

    « Re: Re: Kontrolka žhavení

    Mě to někdy nechtělo startovat. Vždy zahřátý motor, třeba u pumpy. Auto blikalo kontrolkou a motor nešel natočit. Podruhé už většinou O.K. Pokud to ale udělá za jízdy, připrav se na ta slova, která nechceš slyšet. Jaký máš rok výroby ?? Někdy přece jen novější software na chvíli pomůže...........
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…