FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 07.03.06  15:31

    « Re: Re: Re: Re:

    Ne že bych čekal jinou odpověď, ale na druhou stranu kousek sakra zdravého rozumu by ten soud snad mít mohl, ne? A automobilka zase pochopení, že něco zmršila, případně pumpa. Když jsem byl úspěšně reklamovat prasklou obuv, taky by mohli říct, že jsem to udělal sám. Prodavačka to teda i řekla >:-[] , ale zpět už od výrobce nepřišly a penízky šly ke mně. Jo, míchám hrušky s jabkama, ale nesnesu představu, že se k auťáku chovám, jak nejlíp umím, v tuto chvíli jako pravidelný čtenář zde i mnohem pečlivěji, než ledaskdo, a mám se bát, že mě někdo vyfakuje?
    Ne ne ne, na to jen tak snadno přistoupit nechci. Každému z nás nicméně především přeju, aby to jezdilo bez problémů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.06  13:50

    « Re: Re: Re:

    To přece nic nedokazuje, to ti každý právník smete ze stolu. A tak jak tak těžko dokážeš, že motor byl poškozen právě a na 100% jen právě tím jedním natankováním, těžko dokážeš že jsi tam nenalil ještě něco jiného, že předtím byla nádrž prázdná a čistá, ......
    Z toho koukají vleklé spory, dokazování, znalci................a výsledek téměř jistě špatný.
    To nemá řešení. Raději se toho rychle zbavit...........
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 07.03.06  11:34

    « Re: Re:

    DIMe, na dřívější otázky - ŘJ by snad mohla někam do řádku napsat datum a minutu změny objemu paliva v nádrži, ne? Plus ty lístky, co si schovávám já, obsahují informaci o platbě kartou, a ta je prokazatelně moje. Netvrdím, že bych s tím někde pochodil, ale napadlo mě, že by nemuselo být tak složité nějak takto v budoucnu pracovat v případě sporů.
    Jo, jestli někdo namítne, že si každý jouda pěkně v garáži přes notebook vymaže z ŘJ, co bude chtít, a dopíše tam záznam "čerpáno nekvalitní palivo Aral dnes v 7:34:06, 27,56 l, dojezd do průseru 32,5 km", tak to já nemůžu vyloučit. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.06  10:59

    « Re:

    Řešit s Fordem to samozřejmě nemusíš ! Ford pošle vzorek z nádrže do Státního zkušebního ústavu paliv v Praze, tak za 10 dnů mi řekli, že nafta je mimo ČSN , takže to v garanci neopraví......... V tu chvíli už si na Fordu prostě nic nevezmeš, pro ně je to uzavřená věc. Takže musíš zaplatit tu opravu sám. Zkoušet u prodejců nafty to sice můžeš, ale litr palivo nemá žádné výrobní číslo, design ani nic, podle čeho bys mohl na 100 % říct ., to je váš nekvalitní výrobek !!! Po půl roce přijít s lístkem na pumpu a říct : vy jste mi způsobili škodu za desítky tisíc Kč ?? To je velmi směšná představa.........a nakonec v našich poměrech to by si tam chodil pro prachy každý jouda, který v garážích přilívá přepálený Vegetol........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  07:40

    « Re: Pro Petr T.

    RAFI007:
    Ford se chová trochu schizofrenně. V USA schválil používání aditiva Stanadyne, v Evropě se k němu nechce znát.
    Celá řada značek má svá schválená aditiva, která nabízí i u dealerů, např.:
    - Toyota
    - Mecredes Benz
    - Nissan
    atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  07:21

    « Ale jistě...

    RAFI007:
    ...se Němci zbavují svých problémů na náš úkor. To jim ale neměj za zlé, to měj za zlé "dovozcům", kteří na tom chtějí vydělat za každou cenu. S odpadem je to přesně taky tak, Češi se na tom výrazně podílejí.
    Co se týče dovezených jetých aut, maličko to upřesním. Tato auta vůbec problémy mít nemusí ale vstřikovací systémy prostě nemají rády dlouhé stání. Pokud to auto tam stojí třeba 3/4 roku někde v bazaru, může se z nafty vyloučit dostatečné množství vody a problém je na světě.
    Budeš se VELMI divit, ale totéž se děje s auty NOVÝMI, které dostanou 7 litrů paliva do nádrže a podstoupí dlouhý transport do Tramtárie a ještě tam dlouho stojí před vlastním prodejem. Tehdy se může v nádrži nakondenzovat značné množství vlhkosti a problém je na světě. Přesně toto se svého času stalo ve Škodovce při nástupu dieselového motoru 1,9D do Felicie. V krátké době tam najednou bylo 80 čerpadel a nikdo nevěděl proč. A to ta auta šla jen na Slovensko a do Itálie, ne do Tramtárie.
    Zapomněl jsem možná zmínit. Tady se hovoří o Fordu ale to je obecně problém všech značek a systémů common rail, ne pouze Fordu. Co se týče slavných systémů PD, ty mají zase jiné problémy a jednou z nich lidi budou mít hlavu v pejru (a tam nestojí 1 vstřik 8 tisíc, ale 13!!!)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.06  00:08

    « Pro Petr T.

    Zkus si udělat statistiku, kolik TDCi dovezených k nám z německa v roce 2004 za "dobrou cenu", které měly u původního majitele z roku 2002 po roční záruce problémy se vstřikovači a který, když zjistil cenu opravy a vyhlídky do budoucna to radši střelil pod cenou do čech tvoří ten nárust poruchovosti u nás proti EU.Prostě, odpadky se již delší dobu z německa vozí k nám.
    Je těžké pro někoho z oboru přiznat, že výrobek je v některých seriich zmetek.Nejsem ale zaujatý a zvažuji nákup TDCi 2.2.Možná jsem ale blázen.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  23:30

    « Bez nadpisu

    Není mně jasné, proč mám řešít s FORDEM, že ARAL,SHELL,OMV nemají kvalitní naftu.Mezí námi, používám po výměně vstřiků v 90% AGIP.
    Mezi námi , strana 216 návodu k obsluze FORD hovoří:nepoužívejte doplňkové přísady nebo jiné prostředky k ošetření motoru.Nejsou nutné a mohou vést k poškození motoru a nebo katalizátoru, na které se nevztahuje záruka FORD.Vše ostatní na této stránce je pouze doporučení FORD, bez ztráty záruky.Doporučuji všem si to přečíst.
    Pokud máte problém s řešením záruky,skladujte doklady a v případě sporu do půl roku je na FORDU, aby dokázal vadné palivo (v případě nákopu dle Obč. zákoníku, po půl roce to obraťte např. na ARAL, aby Vám dokázal, že jste nakoupil do1/2 roku OK palivo, tak zní Obč. z.)
    Takže znalí, kteří znají problémy TDCi doporučují přísady, které ale striktně vylučují záruční podmínky FORD.
    Kde asi udělali chybu soudruzi s NDR (Pelíšky)?
    Kdo mně odpoví, proč má FORD takové problémy s naší naftou dodanou od renomovaných výrobců v rámci EU?.Já se přiznávám, že jsem bral dost ARAL a OMV,sem tam SHELL a nikdy NO NAME, protože jsem byl prodejcem na toto upozorněn.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  22:14

    « Organické sloučeniny síry...

    ...mažou, jsou součástí olejů, syntetické oleje obsahují náhrady těchto sloučenin, stejně jako nafta...
    síra v naftě má tendenci zvyšovat tvorbu karbonu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  21:18

    « Bez nadpisu

    Síra fakt maže?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  19:42

    « Síra:

    DIMe,
    síra není problém pro auto, ale pro ekologii!!!
    Síra maže!!! Síra mne netrápí. Problém je v tom, že je to důkaz vmíchání LTO nebo TTO do nafty, tato směs je příliš hustá a viskózní a vstřikovací systém to nezvládne (nemusí se porouchat, přestane to prostě jet...)
    Naopak, dnes je problém že se vyrábí nízkosirnaté nafty a ty je třeba při výrobě ŘÁDNĚ aditivovat, Pokud se tak nestane, nebo se nafta přiřeďuje apod kazí, přestane to mazat a čerpadlo/vstřikovače se zadřou.
    Takž co má aditivum dělat:
    - zvýšit mazivost
    - zvýšit cetanové číslo
    - odlučovat/emulgovat určité množství vody (ne 10%!!!)
    - inhibovat systém vstřikování proti korozi
    - zlepšit spalitelnost nafty, zabránit vytvoření karbonových úsad
    BUĎ SI JISTÝ, ŽE KDYŽ DÁŠ KVALITNÍ ADITIVUM, VÝRAZNĚ SNIŽUJEŠ RIZIKO ZÁVADY A DOKONCE SI ZVYŠUJEŠ VÝKON A KROUŤÁK (TEN AŽ O 10%)
    Každá prodávaná nafty by měla tyto přísady obsahovat, pohříchu se však vytrácejí při distribuci (ředění vodou, benzínem, LTO apod.)
    Největší fór dějin bylo předělávání LTO a TTO na naftu (mají jinou barvu tak se nalil sud H2SO4 rozuměj KYSELINY SÍROVÉ do zhruba 1 tanku nafty...)Co to asi může udělat se železem v čerpadlech a vstřikovačích?????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.06  18:40

    « Re: Blbá otázka

    A jak by to asi tak poznalo, že se tankuje ?? Otevřením víčka nádrže ?? Změnou kvality paliva ? Možná........ale to ještě pořád neznamená, že jsi tam nenalil něco závadného předtím.......a hlavně to, že máš v rukou lístek od pumpy na určitou hodinu, která se s hoduje s jakýmsi výpisem nějaké řídící jednotky nějakého auta vůbec nic neznamená. Takových lístků ti u pumpy seženu.........Mě radili právníci, že mám oslovit ČOIku, aby obešli všechny ARALKY, a že pokud najdou závady obecně u více pump ARAL, pak že jakási naděje by mohla být...... no a to mi stačilo a tak jsem se toho rychle zbavil :-).
    Stejně mi nejde do hlavy jedna věc : u mě v té naftě našli zvýšený obsah síry , vody a pevých nečistot...... Co vlastěn to aditivum řeší ?? Tu síru ?? No ale to ji musí na něco přeměnit, protože pochybuju, že by ji přes víčko házelo ven z nádrže.......:-)
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 06.03.06  15:13

    « Blbá otázka

    Blbě se zeptám - neloguje někde ŘJ informaci o tom, kdy se tankovalo? PP tento údaj přece víceméně furt sleduje a okamžitě po tankování má aktuální data z palivoměru. Kdyby se takový záznam pak porovnal s lístkama z pumpy, kde je to většinou na minutu přesně, to by nestačilo? Minimálně jako vyloučení zatajeného tankování ze sousedovy bečky na zahradě? :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.06  12:13

    « Re: Re: Kvalita nafty

    Na záruku nespoléhej, Ford ji neuzná., protože to auto si poškodíš sám tím, že do něj naliješ jiné palivo, než je v návodu a v záručních podmínkách.........No a ten schovaný lístek od pumpy je taky úplně na nic, protože jak dokážeš, že už si nenačerpal něco jiného, že ti tam nezůstalo nějaké svinstvo z minula...........
    Aditiva taky můj servis víceméně zakazuje......
    A co ten vylepšený SHELL Diesel ?? Je to vlestně co ?? Je to už aditivované ?? Není to zase riziko ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  12:06

    « Re: problematická nafta nebo auto?

    to RAFI007: koukám že se ti na tom taky vysypalo co mohlo. Mě hned jak bylo auto nové, vyjel jsem z autosalonu Palace na Spořilově, zadní pravá svítilna nešla vůbec. Pzděi jsem si všiml, že i zadní levá má prohozený blinkr a světlo. V levém byly snad prohozené konektory, prává nebyla nikdy zapojena. To jen jak dělají předprodejní servis. Pravidelně se mi zastavovaly hodiny na palubce, při doteku problikávaly indikátory vyhřívání sedaček, byl tam taktéž špatně nasazený konektor či co, možná když montovali DefendLock, ty plasty okolo ve spojích nesedí jak mají, taky mi tam jde hrozně blbě dvojka když je to studené. CD changer v rádiu někdy odmítá vyndat cédéčka, hlásí že tam žádné nejsou, ale přehrává je, posouvá, mění, další doplnit nechce, prý že je plný, ale vyndat je taky nechce, prý tam žádná nejsou. Asi při 3 opravě přehráli SW v rádiu, zatím to neudělalo, ale zas bych řekl, že to hrozně špatně ladí, jezdím pravidelné trasy a tam kde to dřív hrálo to teď ztrácí příjem. Po této stránce se mi kvalita Fordu zdá být dost ubohá, nebýt toho motoru a jizdních vlastností, už bych do Fordu nešel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  11:58

    « Re: Jízda pod 1.500 ot./min.

    to maverick: že je jízda pod 1500 ot/min. nevhodná byla jen obecná informace nebo rada doplňující tu informaci o špatné naftě, spíš jako indikace co všechno by mohlo způsobit poškození těch vstřikovačů. Prostě jsou to otáčky pro tento motor nevhodné, ale spíš to chápu jako při dlouhodobé jízdě v těchto otáčkách, ne když jednou prostě nepřeřadíš z trojky na dvojku např. na kruháku který projíždíš rovně, to už by byl ten motor dost přecitlivělej....... v podstatě bys nemohl popojíždět v koloně na dvojku na volnoběh apod. Vím, že se mi dost líbilo že u tohoto auta právě není nutnost v každé situaci podřadit, prostě to jelo hladce i pod tyto otáčky, ale asi to holt změním a budu podřazovat častěji. Jinou odbornou radu jsem nedostal
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  11:51

    « Re: Kvalita nafty

    Petře T, díky nějaký odkaz mi poslat můžeš, ale nevím zda to bude možné, auto je leasingovky a mám i jejich tankovací kartu, asi bych to aditivum musel kupovat ze svého a takový blázen zase nejsem, leasingovka má určitě na to auto prodlouženou záruku na 3 roky, takže ať si to mění Ford
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 06.03.06  09:41

    « Ford vs. ostatní

    Petře T., jak si stojí Ford vůči ostatním značkám u vás na přejímce? Kazí se common rail i jiným? Přeci jen se o tom jaksi mluví především v tomto vlákně... Nějaké i podrobnější srovnání?
    Přiznám se, že po posledních příspěvcích jsem dost znervózněl. Jezdím sice na tu tzv. nekvalitní naftu od českého Shellu jen málokdy, ale stejně. Lístky od tankování každopádně schovávám.
    A jak je to s tou zpětnou sledovatelností při výskytu závady? Skutečně se to vysere celkem brzo, nebo jak dlouho může středně vnímavý člověk jezdit s načatým vstřikovačem? Myslím, že cukání by mi rozhodně neuniklo a mazal bych do servisu, ale stejně. Dík za info.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.06  07:44

    « Statistika

    RAFI007:
    Pokud je počet poruch na vstřikování v západní Evropě 3x nižší než v ČR, co s tím jako Ford a další výrobci mají dělat?
    Mají si snad míchat různé druhy experimentální nafty aby na nich zkoušeli motory?
    To jako kvůli ČR budou objíždět místní pumpy a přizpůsobovat jim motory?
    To si trochu přestřelil, jakkoli v těch ostatních věcech máš kus pravdy a jistě se to může týkat i vstřikování (náběhy výroby apod.)
    Rozhodně to ale takto nemůžeš zobecnit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.03.06  23:11

    « problematická nafta nebo auto?

    Nemáte pocit, že výmluvy na problémy nafty jsou spíše zástěrka problémů výrobce,který vychází při výrobě z teoretických předpokladů a nezajímá ho reálný život.Já používal naftu OMV,SHELL..Vstřiky odešlý do 60.000km,po 120.000km vyměněné fungují.Proč bych měl používat nějaké aditiva,měl jsem 4 diesely a zatím jsem to nepotřeboval a výrobce to v návodu nepíše.Nyní mám vyměněné 4 rezivé dveře, rozežral je tmel.???Po výměně řídíci jednotky auto funguje i s tempomatem a ESP,tekoucí nádrž po výměně je už OK,silenblok,který odpadl po 2000 km vydržel po výměne víc jak 100.000km,hadice turba, které odpadly 2xdo 10.OOOkm drží,rezivý výfuk po cca 1.5 roku po odstranění 2 vrstev rezivého plechu a nastříkání zinkem doposud drží(dle FORDU je to normální),auto po nahrání asi 8 SW už s tempomatem v zimě necuká pod 60 km,plasty pod ovládačí oken, kterým slezl nastřik po roce po výměně vydržely již dva roky,el. motorek sedadla vydržel dva roky,nový snad vydrží víc,brzdy jsou divné,ale pokud nejezdíte jiným autem, tak si zvyknete,doběh stěrače po cca 20s a zvýšený volnoběh je debilita programátora, který hledí jen z okna a nemá řidičák.Na hukot okolo oken nad 130 km se dá taky zvyknout.Jinak s novým sw jezdi i okolo 1200 otáčekProstě smůla,jinek pokud vše funguje, tak je to auto v TDCi a kombi výtečný pracant.Mít ho ale jen na okrasu, tak se z těchto technologických vad asi zblázním po pár měsících.Vidím, že i s TDCi 2.2 FORD experimentuje nadále se zákazníky.Přeji dobré nervy.
    TDCi GHIA KOMBI 06-2002
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…