FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Bez nadpisu
Tady je tedy uroda prispevku. Akorat ze me dost vydesily, tedy to, co psal flying mondeo. Jak jsem uz psal, taky se mi jednou na dalnici stalo, ze se najednou rozsvilitily vsechny kontrolky atp. V servise akorat nasli hlaseni diagnostiky (neco jako nespecifikovana chyba vstrikovacu kod 2000 ci tak neco) a nevedeli, co s tim dal (tedy po vymazani chyby a chvili jezdeni se objevila znova). Nakonec pry procistili vsechnu elektriku, kontakty atp. a pak uz se to pry znova neobjevilo (tj. chybovy kod ridici jednotky). Nicmene v souvislosti se zdejsimi story flying mondeo (vadny vstrikovac, nasledek rozsvicena palubovka + chcipnuti na dalnici, a taky to, ze i mne diagnostika neco o vstrikovacich indikovala) mi ted vrta hlavou, jestli tam nebylo / neni rozsekane neco vic. Co myslite? -
"-- skrytý --" 08.03.06 07:34
« Re: Re: Cvakání
To Davidoff:
Ne, žádné ťuknutí do volantu. Jenom zvuk a to slabý, já bych si toho asi nikdy nevšiml.
Jestli máš nějaké podezření, zkus marecek@hale.cz a nebo tam zajeď. Na značkový servis Ford si vedou skutečně dost zdatně.
Popiš to Tvoje ťuknutí, za jakých podmínek se objevuje... -
"-- skrytý --" 08.03.06 06:59
« Cvakání
Davidoff:
Mno, jednou, při pravidelné prohlídce v Hale mi technik řekl, že mám na odchodu dvouhmotový setrvačník. A já jakto? A on, poslechněte si to jak to cvaká.
Takže jsme vypínali motor z volnoběhu 1/ se zmáčknutou spojkou 2/ bez spojky. Teď už si nejsem jistý, ale myslím že v režimu bez spojky to hezky kovově zacvakalo. A to se jim nelíbilo.
Tak to dali do garanční žádanky, jenže se neshodli s garančním technikem Fordu, který tvrdil - je to spojka. Nakonec vyměnili obé. I takhle to trošku cvaká ale to určitě musí, v porovnání s jedním mládencem co mi to přijel předvést domů (domluva přes internet) tak to mám v pohodě, jemu to cvakalo dost hrozně. -
"-- skrytý --" 07.03.06 22:01
« Re: Interval výměny filtru
no ja nevim, dyz sem kupoval auto, tak sem mel celkem dost o tdci precteno a vesmes to byly samy varovny veci(vstriky, cerpadlo.......) rikali to znamy a tak, ale presto jsem do nej sel a to dokonce do pry zavrzenihodneho roku vyroby 2002(12/2002). Jenze, ono neni z ceho moc vybirat. Kazdej vychvaluje TDi, ale kdo se trochu orientuje v cenach, tak srovnatelny TDi(passat nebo a6) sou v tomhle roku vyroby jinde cenou a taky to neni zadna bezproblemova zalezitos. Bracha do svyho passata 00(pry 100k km >:D >:D >:D ) uz vrazil tolik penez, ze mi ani nechce rict kolik a to ho kupoval o pul roku driv jak ja svy mondeo. Ja koupil mondika s poctivyma 134t km dovezenyho z raichu, kde slouzil jako firemni vozidlo. Prvni veci po koupi byly diagnostika, geometrie a vymena oleje+olej filtr a palivovej filtr, vse koupeno u forda. Orig filt se da sehnat i za 700 s dph a nevidim duvod ho v nasich podminkach nemenit kazdejch 20000 km i s olejem.
Kazdy auto chce svoje a pokud to nedostane, pak se plati mnohem vic na opravach. Ja si nemuzu pomoct, ale rict sem to musel >:D >:D
Dnes sem se rozhodl, napisu nebo zavolam do servisu v raichu, kde bylo to auto servisovany a treba zjistim, jeho celou historii, hehe, nedam si pokoj >:-[] >:-[] -
"-- skrytý --" 07.03.06 21:34
« Interval výměny filtru
Jenyku, filtr Delphi je myslím vyroben pro životnost 50 tisíc km. Já bych se ho tam bál nechat víc než 40 tisíc.
Servisuji v Hale a nechávám filtr vyměnit vždy s výměnou oleje (tzn.20-25 tisíc km.)
Nešetřím na oleji ani na filtrech.
Mám 110 tisíc, auto (2,0TDCi 130k) běží jak hodinky a už asi 70 tisíc jsem neměl žádný problém.
Problémy:
- 15 tisíc vadný EGR ventil, vyměněn
- 30 tisíc podezření na vadnou spojku nebo dvouhmotový setrvačník, obojí vyměněno
- porucha regulačního ventilu čerpadla, vyměněn
- 40 tisíc skřípání z motorového prostoru - výměna kladek
Od této doby jsem ok a vypadá to že OK budu ještě hodně dlouho. Žádné problémy se vstřikovači.
Nic neskřípe ani nevrže a jsem stále unešen jízdními vlastnostmi (kombíku). -
"-- skrytý --" 07.03.06 21:08
« Re: Re: No jo...
Petr T: jak často se má palivový filtr měnit? Měl jsem auto na garanci 40 000 v HALE a nevyměnili ho. Servisbůk dí při Komplexní údržbě, kterážto nastává po třech letech nebo najetých kilometrech, podle toho, co nastane dříve. Ale...ty kilometry neuvádí. >:-[] -
"-- skrytý --" 07.03.06 19:08
« Re: No jo...
Já tam vidím i lemplovinu u dealerů Ford, kdy zapomenou vyměnit palivový filtr nebo ho schválně nevymění a naúčtují.
Pokud se má na filtr najet cca 30 tisíc km, tak tam nemůžu mít 90 tisíc! V ČR pak vyměním ten filtr spíš dřív.
Pokud to nerespektuji, můžu si za to sám.
Anebo ten maník co to dal do "nějakého servisu kde dělaj Citroeny", tam mu to udělali levně (dali filtr Filtron Polska za 500 místo Delphi za 1000) a po 60 tisících mu vstřiky odešly. Hrozně se rozčiloval a že už se na Mondeo příště vyse.. (Místo 500 Kč ho to stálo 32 tisíc.)
A takových lidí je spousta. Mondeo by chtěli, ale poskytnout mu co potřebuje se jim nechce... :x -
"-- skrytý --" 07.03.06 17:55
« Re: To se dneska urodilo
Je tu ještě jedno řešení !
Pokud budu tušit že jsou přidřené vstřiky a budu je chtít reklamovat , tak stačí vypustit palivo a nalít značkové kvalitní a jet do servisu . Během jízdy se palivo dostane všude kam má a u Fordu si mohou testovat co chtějí! :shock:
Pozor to není návod , jen taková blbá ůvaha. ;-) -
impaler 07.03.06 17:29
« To se dneska urodilo
DIM: No jo, no. :-) Aspoň jsem tě pobavil...
Petr T.: Ale vždyť jo, ale přece nebudu brát vzorek z každého paliva, které chci tankovat, posílat ho na zkušebnu, čekat s hadicí v ruce na výsledek...to přece nejde. Neříkám, kdo za co může víc, ale sere mě, jestli je tu riziko, že zapláču já, přestože jsem poctivý slušný člověk, který vyplázl x set tisíc a stará se o auto dle návodu.
Prostě krucipysk snad má nějaké spotřebitelsky příznivější řešení, aspoň do budoucna nebo už teď (problém se přestává vyskytovat třeba), pokud na jednu stranu někdo dodává choulostivé auto, a na druhou stranu někdo dodává nekvalitní palivo. Dokud není v podmínkách záruky, že nelze čerpat v ČR, tak snad nelze všechno házet na zlého, podle této logiky vlastní auto téměř zákeřně a záměrně poškozujícího majitele.
Doufám, že Fordovi se prostě nepovedla první várka, a co nestihli majitelé v Německu vyreklamovat v záruce, dobíhá teď přes ČR. Je fakt, že kdo si nedá práci s trochou čtení na netu a jde si koupit jeté TDCi 2002, měl by se divit trochu míň, že má problém. Na druhou stranu ale Ford nemá dělat držky, pokud toho bylo fakt hodně, a řešit důstojně.
Já to dál neřeším, ale jestli někdy budu mít tento problém, budu hodně prskat a hodně kopat. DIMe, předem upozorňuju, že netvrdím, že nemáš nakonec pravdu ty.
Poznámky o naivitě prosím spolykat. -
"-- skrytý --" 07.03.06 16:42
« Vstřikovače
Pánové,
co se týče uznání garance je zde jeden velký problém.
Pokud jdou všechny 4 vstřikovače do kopru, je zde velice malá pravděpodobnost, že to bylo způsobeno výrobní vadou. Doufám že to uznáte sami.
Flying Mondeo měl problém na 1 vstřikovači a tento problém byl také promptně vyřešen.
Pokud jde celá sada do kopru, skutečně za to nemůže ani automobilka, ani dodavatel vstřikování. Je to o palivu.
A o tom to je... :? -
« Re: Re: Re: Re: Re:
Já na to taky přistoupit nechtěl . A stejně přesně věděli, co a jak.........Právě proto, že jim to udělalo už tolik aut, tak proto přesně věděli co a jak. Dneska jsem ale zaslechl něcov rádiu o tom, že se cosi chystá na obranu spotřebitele v souvislosti právě se špatnými pohonnými hmotami........ale nevím, co to bylo .........