FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.12.10  18:17

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Je to o typu a podkladu sněhu [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.10  16:01

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Eště odpověď ohledně hloubky sněhu:
    [odkaz]

    Podotýkám, že se jedná o VW Bora 4Motion s první generací spojky Haldex a EDS pouze na přední nápravě.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.12.10  15:43

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    woody-alien: Na tu Vitaru jsem taky koukal, jen ten výkon je dost malý. S tím rozjezdem je to problém. Rozjíždím se na rovině cca 6metrů a pak je ostrá doleva kolem baráku a nahoru do stále prudšího kopce tak 20-30metrů. Většinou nenaberu takovou rychlost a kola začnou klouzat než jsem nahoře. Když nandám řetězy, tak se zahrabu a sednu na břicho. Tak si říkám, že by ta 4x4 mohla kopec vyjet a hlavně nabrat dostatečnou rychlost. ;-)

    Hooonza: řetězy nasazuju i v létě, když to po louce moc klouže a funguje to. Prostě je to po podmáčené louce a po bahně hodně do kopce. Chystám se tam navést štěrk, ale je to cizí pozemek a s majitelem není řeč.

    Devil666:Není ESP jako ESP. Pod ESP každý výrobce schovává různé systémy. Já dělal na řešení pro Škodovku, jak to má Ford nevím. proto se ptám. Možná se ptám, blbě a polopaticky, to uznávám. Ale chci aby moji otázku každý pochopil. Mám ve zvyku tím předcházet nedorozuměním. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.10  14:44

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Neopakuj co bylo psáno. Klesáš tím na úroveň novinářů, kteří často nejsou s to vytvořit si na základě pozorování vlastní názor, pokud by se tento lišil od tzv. "obecného přesvědčení." Problém je v EDS, kdy často auto hrabe diagonálně nebo hrabou 3 kola (nejčastěji obě přední a jedno zadní). Oktávie má taky poměrně malý zdvih odpružení, takže často dojde k odlehčení nějakého kola. Výkon EDS nestačí, aby tohle srovnal.

    Mrkni třeba semhle
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 17.12.10  14:18

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Hooonza, já nesoudím, jen opakuji co bylo psáno. Sám jsem to s Haldexem neměl možnost zkusit. Jsou i jiný testy, třeba na sněhu, kde s tím neměli problém. Jak říkám, to se musí vyzkoušet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.10  10:16

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    To záleží i na rozložení hmotnosti na nápravy. No a kutile, kup si řetězy a nasazuj je i v létě. Bude po problémech.

    Mě by zajímalo, podle čeho soudíš, že Haldex připojuje a odpojuje furt dokola. Já s tim jezdim 5 let a nic takovýho jsem nezaznamenal, a to mám tu nejstarší generaci. Na čem to vázne spíš je nedostačující výkon EDS, který postačí pro rozjetí na rovině či jízdu v hodně mírném kopci nízkou rychlostí.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 17.12.10  08:47

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Tohle je dost zapeklitá otázka. Musíš mít hodně dobrý pneumatiky, ale i tak se to dá bez zkoušky dost těžko určit. Někde ti schopnej teréňák klekne kvůli svý váze a v pohodě tam projede Jimny, protože má jenom pár kil přes tunu. Dá se třeba vycházet ze zkoušek na sjezdovce v létě. V jednom takovým testu srovnávali Wranglera, starýho GAZíka, Hondu CR-V, OII 4x4. Jako první to vzdala Octavia (haldex připojoval a odpojoval furt dokola), nevyjela ani Honda, GAZík bez problémů a u Wranglera zařadil redukci a šel si sednout na kapotu, protože to vyjel i na volnoběh. >:D

    Jako druhý auto by možná stál za úvahu UAZ Patriot případně Hunter. Oproti Wrangleru podstatně nižší cena, benzín ti předělaj na plyn nebo montujou Iveco diesel. A průchodnost terénem je ohromující. Rusáci se s tím nemažou.

    S Vitarou jsem zatím projel všechno co jsem potřeboval, v některých případech je ale jak píše Devil potřeba se rozjet a jet.
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 17.12.10  08:39

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Kutile ty jsi fakt komik. Na jednu stranu jseš schopen klást absolutně hloupý dotazy a vymýšlet nesmyslný teorie z kterých je jasný, že o tom víš úplný h.... a pak napíšeš jak tomu rozumíš protože jsi "dělal na vývoji těchto systémů". Ale alespoň se člověk pobaví. >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.12.10  08:30

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    To je mi jasné, pořídil bych ho jako druhé auto. Přes rok by s ním jezdila žena. Kamarád má takto Jeep Wranger a je to paráda. Ale pro normální ježdění to není. Pro normální ježdění by to musela být civilnější verze nějaké 4x4 s elektronikou.

    To co potřebuju vyjet je dost prudký kopeček těžce sjízdný i v létě. Otázkou je, zda by to 4x4 na sněhu zvládlo nebo zda by klouzalo nebo zda by se zahrabalo. Chci ten kopeček trochu srovnat, ale jsou tam problémy s majitelem pozemku. Jaké stoupání zvládne 4x4 na uježděném sněhu?
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 16.12.10  22:14

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    kutile, 4x4 bez autom.připojování druhý nápravy, s mech.uzávěrkami, s možností uvolnění závěsů pro lepší zkřížitelnost atd. je pro extrémní podmínky asi nejlepší, jenom takový auto jaksi nevyhoví tvým představám o jízdních vlastnostech a dynamice při "normální" jízdě po suchý silnici. Vždycky je něco za něco. Takovýho univerzála prostě nenajdeš. No, možná MB G 55 AMG. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.12.10  21:30

    « Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.

    No někdy nepomůže ani ta lopata. >:D

    Většinou pomůže jen deska narvaná pod kolo, hlavně když si auto sedne na břicho. Měl jsem plno aut, jeden diesel a jinak benzíny. Diesel byl bez turba a 4x4. Současné Mondeo je můj první TD a taky první auto s ESP. Nikdy jsem neměl problém jezdit po sněhu. Ale se současným Mondeem i s ESP mám problémy. ESP mi dobře funguje pokud jedu. Drží stabilitu, přibržďuje zadní kola, snaží se zabránit protáčení předních kol a když to začne prokluzovat, tak začne ubírat plyn až nakonec chcípne. Tak je to v pořádku, tak to beru.

    Ale jak stojím na místě, tak i při lehkém plynu začne jedno kolo hrabat a druhé stojí. Zajímavé je, že po vypnutí ESP se auto chová hodně podobně.

    Když mluvíš o Mísečkách, tak je vždy jezdím bez řetězů a to i se starým Žigulíkem. Nikdy se mi nestalo, že bych nevyjel.

    Dnes jsem zkoušel jezdit s ESP i bez ESP. A je to skoro stejné. Jezdím i s jinými auty s ESP a ty se chovají líp. Asi není ESP jako ESP.

    Ptal jsem se u Forda, co vlastně je u Mondea pod ESP schované a v podstatě přesně neví. Snad je tam ESP, TCS, EBD. Dělal jsem kdysi na vývoji těchto systémů a vypadá to, že se dneska vše ošizuje, jak to jen jde. Kamarád dělal pro Mercedesy rotační snímače a akcelerátory, tak jsem viděl celkem detailně jak to funguje. A věřte, že není ESP jako ESP. >:D

    Takže závěr je 4x4 a nejlépe bez jakékoliv elektroniky. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 16.12.10  20:18

    « Stabilizační elektronika v Mondeu.

    Pokud je elektronika zapnutá tak to někdy to přibržďuje do kopce až moc, vadí to někdy hlavně při rozjezdu. Zdá se mi, že pokud to člověk vypne a koriguje sám lehkou prací s plynem tak se dá někdy vyjet na sněhu líp. Ale zase to nemá při vypnutý elektronice takovou směrovou stabilitu. Když je to zapnutý tak je znát, že to drží aby to nešlo do smyku. Ale vždycky je to hlavně o jemný práci řidiče. To prostě žádná elektronika nenahradí. :-! A někdy nepomůže nic - jen lopata. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 16.12.10  20:07

    « Jízda na sněhu a elektronika.

    Žádný elektronický systém není tak dokonalý aby dokázal eliminovat to, že někdo nemá cit pro řízení. Pokud někdo dělá fatální chyby nepomůže mu nic. Hlavní je pořád cit pro auto a přesné dávkování plynu. Pokud na to někdo hamstá absolutně bez citu tak mu nepomůže ani elektronika. A pak jsou taky situace kdy jsou podmínky tak špatný, že se prostě zahrabeš a neuděláš nic. Zbývá jen lopata. A nemá cenu nad tím meditovat. Líp to prostě nešlo. Mondeo není offroad a v hlubokým sněhu má prostě problémy, protože je těžký na předek. Ale i tak se dá vyjet leccos. Já loni jednou vyjel jako skoro jedinej bez řetězů v hlubokým sněhu na Horní Mísečky. Ale bylo to na srdce. Jediná možnost je rozjet to a jet. Nezpomalovat a furt to drtit co to jde. Zatáčka sem smyk tam prostě pořád na krev. Jak ubereš máš smůlu. Ale na takovou jízdu musíš prostě mít. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 16.12.10  19:43

    « ESP - vysvětlení pro joudy

    Funkce ESP slouží primárně ke stabilizaci vozidla pokud hrozí např. smyk v zatáčce! Neslouží k zamezení prokluzu kol na sněhu!
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.12.10  18:38

    « Re: Málo svítící xenony.

    Dřív se radilo při protáčení kola přibrzdit a přenést tak výkon z protáčejícího kola na to ,které ná větší adhezi. jestli to platí i dnes v době ESP nevím ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.12.10  18:30

    « Re: Málo svítící xenony.

    Zeptám se tedy ještě jednou: Má ESP/TCS zabránit protáčení jednoho kola přibržděním aby zabralo nebo ne? Chtěl bych vás vidět, kopec byl tak prudký, že ani ty řetězy nedokázaly auto utáhnout a podklad byl tak měkký, že se prohrabaly. Jezdím už 26 let a bylo to poprvé co, mě tahala fréza. Mondeo je moje první auto s ESP, všechny předchozí měli jen ASP nebo nic a nikdy jsem se nezahrabal. Ale s tímto Mondeem je na sněhu trochu problém.

    A pokud jde o řidiče frézy, tak je to majitel místního hotelového komplexu a s autama má celkem slušné zkušenosti. To není žádný lojza. Frézu má proto, že se nechce spoléhat na správu komunikací a tak si uklízí silnice v okolí hotelu sám. No a taky funguje jako záchrana pro lidi v okolí. >:D

    Ale koukám, že to tady není fórum o radě, ale jen o urážení, v kterém jsou pepek nebo Devil666 velcí odborníci. :-!

    RADEK1: Samozřejmě že by odstavení auta bylo nejlepší, ale když není kam, tak je to dost problém. Sice obec provozuje obecní placené parkoviště, ale to bylo úplně zapadané a navíc není možné parkoviště používat přes noc. A věř, že sněžnice v kufru mám. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.12.10  17:53

    « Re: Málo svítící xenony.

    Třeba by pomohlo pořádně zatáhnout ruční brzdu a zahodit klíče od vozu do závěje >:-[] . Otevřít kufr nasadit sněžnice popř. zapřahnout psa za sáňky .
    Ani jedna z těchto věcí nemá potíž s ESP. :-)

    omlouvám se
    ale zase by tu byla nuda >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 16.12.10  17:25

    « Re: Málo svítící xenony.

    Jak říkám: teoretik a absolutní řidičský diletant, který se díky totální absenci citu pro řízení zahrabe s řetězama. :'-( A pak se diví, že mu nepomohlo ESP. :-O A ještě pokládá za bernou minci co tvrdí "odborník" - maník od frézy. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.12.10  16:50

    « Re: Málo svítící xenony.

    V kopci se začalo jedno kolo s řetězem protáčet, druhé se zastavilo a auto lehlo na břicho. Můj dotaz je snad jasný. Má ESP zabránit protáčení jednoho kola nebo ne? Do dnes jsem myslel, že ano. Když mě vytahoval s frézou, tak mi tvrdil, že se mi netočí levé kolo. Tak jsem mu říkal, že se levé netočí, protože že se pravé protáčí a ukazoval jsem mu díru co kolo vytvořilo. Tvrdil, že by se tak auto s ESP chovat nemělo. Mě se to taky nezdá, ale asi tomu vůbec nerozumím.
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 16.12.10  16:33

    « Re: Málo svítící xenony.

    Pokud někdo postrádá absolutně cit pro řízení nepomůže mu ani ESP/TCS/ABS...... prostě nic. ;-) Ano Mondeo 2.2 TDCI není rozhodně super auto do sněhu, ale pokud někdo umí řídit s citem dá se to i s ním celkem zvládnout. Pokud je někdo trotl tak to prostě nezvládá....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…