FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: RUSKÁ ROPA
.....alejá jsem žádal výměnu vstřikovačů za nové, podle servisu ale jim Ford Motor Company písemně sdělil, že výměna není možná bez výměny čerpadla........... A upřímně , pokud se začalo " odlupovat" něco z čerpadla, tak už bych ho tam stejně nechtěl. Ještě že to je firemní záležitost. Ne že by ty peníze měly jinou hodnotu, ale přece jen je něco jiného to krmit z rodinných, už několikrát zdaněných peněz. Ladi je mi líto. Koupil auto za za svoje peníze a teď tam natlačí podstatnou část pořizovací hodnoty znovu........... a stejně nebude mít jistotu. že se kontrolka nerozbliká znovu. Laďo, pokus se to za minimální peníze opravit a prodat. Nevyděláš, ale 2002 TDCI je danajský dar. A věř mi, že mě netěší, že mě moje prognózy v tvém případě tak vycházejí..........už proto, že ten tvůj region je mi blízký......... -
"-- skrytý --" 23.03.06 18:54
« RUSKÁ ROPA
DIME,
to je velký paradox - nekvalita ruské ropy spočívá ve velkém obsahu síry - pro činnost vstřikovačů to ale nevadí - sirné sloučeniny MAŽOU !!!
Takže v tom problém nebude.
Poruchy vstřikovačů vznikaly: kvůli poruchám čerpadel (nedostatečně kvalitní materiál oběhových členů v čerpadlech - povrch členů se drolil a následně opotřebil plochy součástek vstřikovačů - tehdy musel být měněn celý systém).
Nyní poruchy vznikají poze na vstřikovačích vlivem nekvalitní dostatečně nemazivé nafty případně z velkého obsahu benzínu v naftě (opět nemaže) případně z obsahu vody v naftě (nemaže, koroduje, drhne).
Informace pro Tebe - Tvoje vstřikovače se daly vyměnit BEZ výměny čerpadla - jediné jiné čerpadlo je pro 2,2TDCI, ostatní jsou až na senzor teploty stejná - to ale není problém, ten stojí pár stovek nebo se prohodí...
U Ladi podezřívám servis z nevypuštění a nevyčištění nádrže - jedním palivem zničil vstřikovače 2x... Uvidíme co na to řekne... -
« Re: Nafta
Petře, ono to nemusí být nutně JEN šlendrián prodejců nafty. U nás se k výrobě používá ruská ropa, na západě norská...........A o tom, že je ta ruská méně kvalitní se šeptalo už za totáče..........Takže ty příměsi tam mohou být i díky rozdílné vstupní surovině........... -
« Re: Nafta
Laďo :-(((((
PetrT : podle všeho už mají opravdu motory TDCi od II.pololetí 2003 problémy jen velmi zřídka, včera mi to potvrdil i servis, že mají asi jen 2 případy od té doby, předtím skoro všechny auta, co prodali......tedy i to moje původní.
Budu se opakovat, ale když to kleklo mně, hned mi jasně řekli ( ze staré dobré známosti :-)) ) , ať to dám hned pryč, že je pravděpodobně chyceno a na výměnu čerpadlo, možná vysokotlaká lišta........
Pokud vím, tak čerpadlo se tam potom měnilo i s těmi vstřiky, snad to bylo tak v ceně 80 tis. Kč.
Asi jde opravdu o nějaké kovové úlomky , které se vlivem nedostatečného mazání a vysokého tření uvolňovaly z funkčních ploch čerpadla a následně pak dělaly paseku všude......
Novější provedení motoru mají upravené vstřiky i čerpadlo. Když jsem totiž chtěl tehdy vyměnit vstřiky za nové typy ( provedení 2004), nešlo to bez výměny i čerpadla, takže jsou asi parametry jiné u obou elementů.
Jistou naději bych viděl v tom , že ty vyměněné vstřiky by měly být v záruce a že nafta, kterou tam teď máš, by mohla být O.K. , protože se pravděpodobně jedná ještě o následky minulých problémů - vzpomeň si, že jsem připomínal to, že diagnóza prasklý píst by pravděpodobně nbyla důvodem k rozsvícení kontrolky žhavení..... Mimochodem ten prasklý píst Ti dali , resp. viděl jsi ho ?? Otázkou je, proč by takový píst měl prasknout ?? Možná pokud bys to přehřál ( nebo ten před tebou ), ale jinak mě nenapadá v podstatě nic jiného, než nějaké nestandartní podmínky ve válci.........a to jsme zase zpátky u toho vstřikovacího systému...... -
"-- skrytý --" 23.03.06 06:57
« Nafta
RAFI007:
znovu to opakuji, problémy s naftou jsou u všech značek (Renault, PSA, Ford, Mercedes, Fiat atd.)
Trochu do toho dělám a viděl jsem už hodně vstřikovačů zničených naftou od Bosche (Mercedes), Siemense (PSA), Densa (Nissan, Toyota), Delphi (Ford, Kia).
Nebudu Tě přesvědčovat, ale pokud mám najeto 115 tisíc na 2,0TDCi a po pravidelné kontrole je konstatováno že vstřiky jsou jako nové - pak mi nezbývá než konstatovat že to naftou musí být.
Nezapomeň, že ČOI i přes zvýšené úsilí nezabránila prodeji nekvalitních paliv - a jestli ti připadá 10% špatných vzorků málo věz, že to stačí na zničení řady vstřikovacích systémů.
Jen si to představ - každé 10 tankování...
U značkových stanic je to tak, že jsou většinou v nájmu. Pokud je nájemce prase, nic mu nezabrání aby do paliva nepřimíchával vodu či jinak čachroval - zvláště v regionech s menším obratem nejsou tyto čerpačky logicky příliš zisková a tak to mocně svádí.
Znovu opakuji, mám informace že na západ od nás jsou problémy s TDCi statisticky 4-5x menší (konkrétně tedy problémy se vstřikováním).
Porovnej Belgii (1,5% vzorků špatné nafty) a ČR (přes 10%).
Také věz že ČOI vyrazila kontrolovat pumpy které v minulém roce neprošly - A 50% Z TĚCHTO PUMP ZNOVU NEPROŠLO I KDYŽ KONTROLU MOHLY OČEKÁVAT !!!!!!!!!!!!!!!!! Už to začínáš chápat? Doufám že ano. -
"-- skrytý --" 23.03.06 00:27
« Bez nadpisu
Není Vám všem divné, že stará obehraná písnička o nekvalitní naftě od no name JZD benzinek se přesouvá na renomované značky SHELL...,pokud se začne masivně projevovat vada u TDCi.Těžko lze předpokládat, že tolik "manažerů" tankuje u JZD,takže dle mne jde o výrobní vadu na TDCi.A že servis vymění vstřiky poškozené třeba vadným čerpadlem (špony..) a následné poškození vyměněných vstříků hodí na naftu, je pochopitelné.A aditiva jsou Fordem zakázané,takže i aditivovanou naftu Vám asi hodí na hlavu s odkazem na porušení záručních podmínek.Je to pochopitelné, pokud se Vám na 100 vozů pokazí cca 2, je to FORDU jedno,pokud se Vám pokazí na 100 vozů 90, budete hledat cokoliv zvenčí, na co tohodíte.Máte vlastní rozum a časovanou bombu ve Vašich autech, tak si to přeberte a pořiďte si vlastní benzinku s kvalitní naftou.Nic jiného Vám nezbívá, protože nenajdete asi pro Ford Mondeo TDCi kvalitní naftu , která by tomuto vozu dlouhodobě vyhovovala. (nebo je zakopaný pes jménem TDCi někde jinde) -
« Re: Co se stalo...
Čau Petr T.,
co se týká aditiva,je to ta Formula ..... od ADAT Praha,nafta pouze SCHELL obyčejná nebo V-Power.Co se týká účtenek,tak mám všechny,dokonce i SMART kartu,kde jsou jednotlivé tankování potvrzeny
připsáním bodů.
Po výměně jsem najel max. 5 000km.
Víc zatím nemůžu napsat z jistých důvodů a podezření,dnes jsem se vrátil z raichu a zítra to chci pořešit.
Dík za odpověď
Laďa -
"-- skrytý --" 22.03.06 22:07
« Co se stalo...
Laďo, z principu se nemůže výrobní vada projevit na celé sadě vstřikovačů najednou - zvlášť pokud byla kombinace 1 starší plus 3 novější a odešly všechny 4 naráz.
Je to palivo. V případě závady z výroby by "neodešly" všechny najednou ale jeden, max max dva...
Co je to za to aditivum to ADAT??? To neznám!
Máš účtenky? Možná nevyhraješ ale na podezřelou pumpu můžeš poštvat ČOI a pokud jim prokážou špatnou naftu, budou platit, případný soud nemohou vyhrát ( a v tichosti radši zaplatí...)
Kolik jsi najel po výměně 3 vstřikovačů?
Ta závadná nafta která způsobila poruchu 3 vstřikovačů a 1 pístu tam tehdy zůstala v nádrži anebo byla vypuštěna a nádrž vyčištena??? -
« Vstřikovače
Ahoj Petr T.,
tak jsem jezdil zhruba 1 měsíc a už zase je auto nepojízdné. >:-[] >:-[]
V neděli když jsem jel z lyží,tak mi zase začala blikat kontrolka
žhavení , ale tentokrát bez cukání motoru,pouze se snížil výkon motoru(asi nouzový režim).Nešlo to ani resetovat klíčem zapalování.
V pondělí ráno už jsem ani nenastartoval,auto odtáhli do servisu a
zjistili všechny čtyři vstřikovače špatné. >:-[] (tři jsem měnil před měsícem)
Podotýkám,že od opravy prasklého pístu tankuji pouze SCHELL a přidávám aditivum od ADAT.
Můžeš mi prosím Tě napsat jaký na to máš názor,protože mě to připadá absolutně nesmyslné,aby byly všechny čtyři vstřikovače naráz v háji.
Dle sdělení servisu PAS,je to údajně špatnou naftou.
Díky za odpověď.
Laďa -
-
« Re: tdci a olej
Olej má být podle návodu 5W/30, jen mě zaráží tak nízká ceno, do octávie stál litr cca 600 Kč ........
Celková cena 3200 Kč, v záruce vyměnili Xenon, který je teď nový a má úplně jinou barvu :-(( Ten starý je hodně dožluta, ten nový bílý...
Jinak opravili tu prodřenou hadičku :-)) ( po upozornění, samozřejmě :-) )
A seřizovali táhle řazení, jednička tam šla někdy hodně špatně, teď je to lepší... -
"-- skrytý --" 21.03.06 17:00
« tdci a olej...
Ten olej je totiz ACEA A1/B1, coz znamena, ze je mene viskozni(lehkobezny olej), coz by mohlo znamenat, ze pri vyssi teplote oleje ten olej prestava mazat tak, jak napriklad ACEA A3/B3..Ja si olej do meho tdci kupuju sam-Mobil 5w-50....Tim ale nechci rict, ze ve fordu davaji do motoru olej, kterej na to neni delanej. Ten lehkobezny olej ma vliv na lepsi spotrebu, mozna i dasli veci...