FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Odpravené vstřikovače
........no, zas tak úplně stejné prachy to nejsou. Jde samozřejmě o daně. Když to vezmeš s firmy, tak to máš v nákladech a nezaplatíš daň ze zisku. To tak řekněme 30% z té částky " ušetříš". Další věc je, že pokud už to platíš s peněz ze své výplaty, tak zaplatíš daň z příjmu, řekněme taky 30 %, takže aby jsi měl 10 tis Kč, potřebuješ vydělat 13 tis. hrubého. A to nemluvím o tom, kolik ještě dál odvede zaměstnavatel na dani z vyplacené mzdy.......... Jinými slovy : efektivní platba 10 tis. Kč z firmy je asi 7 tis Kč. Z vydělaných peněz asi 16 tis. Je to pochopitelně velmi zjednodušené. A to nemluvím o tom, že pokud je firma plátcem DPH, tak materiál kupuje bez DPH., to je dalších -19%...........
VELMI mě zajímá, jakým směrem to chceš hnát. Mluvíme o tom, že servis možná nevyčistil nádrž......ale původní diagnóza přece o naftě vůbec nemluvila !! Dělal se tehdy rozbor ?? Našlo se alespoń něco na filtru ?? Pokud ne, tak tě přece každý smete tím, že jsi tam mohl za hodinu po vyjetí ze servisu nalít cokoliv. A úplně stejně tě asi smete prodejce pohonných hmot. Nedokážu si představit, jak by člověk v případném soudním sporu dokázal, že už tam neměl nějaký vadný zbytek nafty a nebo že tam nenalil něco později někdy někde ?? A v neposlední řadě by bylo těžko prokazatelné, jestli to poškození motoru mohlo být výsledkem jenom toho jednoho tankování...........
Já už jsem si tento spor v duchu při mém případu přehrával v hlavě mockrát....a ať se na to dívám jak chci, tak šance je míň než minimální, spor by byl pravděpodobně dlouhý a drahý, mezitím bych stejně musel tu opravu zaplatit, protože bez auta se neobejdu.........
Právník mi poradil ČOI na všechny pumpy ARAL a že když bude těch vadných vzorků více, že by se to dalo možná nějak použít...........Jenže na to já nemám čas ani chuť. To auto mělo tehdy v AAA cenu odhadovanou na cca 280 tis Kč. Samozřejmě bez závady. Teď na jaře bych ho už stejně pŕodával. Pokud bych ho tedy nechal spravit za 80 tis Kč, tak bych do něj vrazil nějakých skoro 30% jeho prodejní hodnoty. Navíc Octávie II, o které jsme uvažoval, by byla k mání až tak za další tři měsíce. To bych taky do té doby v tom servisu mohl skončit znovu...........
Jsem zvědavý a ochoten Tě podpořit.............na e-mail bys napsal co a jak ?? -
« Bez nadpisu
PETR T.
Koupil jsem to se 120tkm, teď je tam asi 180tkm. Je to JTD 110 horse powers, r.v. 2002. Jak se liší, resp. čím se láme generace první na generaci následující ? Je to změna UNIJET -> Multijet ?
Jinak jsi mě ale nezklamal, no, maximálně odejte nějaký vstřik, tak se vymění, o repasech vím, pokud mě pošleš kontakt na toho servicemana budu rád, poskytnu případným potřebným dále. Jak jsem ale řekl, pročítám občas Bravácká, Mareácká a Stilácká fóra a s poruchou nějakého commonrailu jsem se skutečně nesetkal. A že v česku jezdí JTDček s 300tkm - teda v řj, ne na budíku >:D
Jo, u tý Hypernovy asi budu brát dál.
Díky -
"-- skrytý --" 24.03.06 14:03
« 2,2dti
Nechci být špatným prorokem ale 2,0dti a 2,2dti nejsou dvakrát povedené motory Isuzu a čerpadlo Bosch VP44 myslím je porod - příliš komplikované a proto poruchové a opraven je velmi málo.
Hledejte nějaký common rail 1,9cdti (já vím je jich málo).
Chceš vědět víc? -
"-- skrytý --" 24.03.06 13:10
« Bez nadpisu
vim, ze to sem uplne nepatri, ale chtel bych smerovat dotaz na Tebe Petre T.
Brácha uvazuje nad C vektrou kombi s 2,2DTi, mam mu to vymluvit nebo je to fajn motor, neni moc citlivej na horsi naftu? Nezavodi a sedi mu spis komfort...... Vidim, ze v tom mas celkem dost prehled, muzes poradit??
dik :) -
"-- skrytý --" 24.03.06 11:57
« Zklamu Tě
Musím Tě zklamat, Stenly.
Všechny JTD systémy první generace jsou háklivé. Nejčastěji odcházejí vniřní přepadové těsnící kroužky - výsledkem je únik paliva přepadem a nouzový chod motoru.
Jsi klikař - při tom jakou a kde bereš naftu, ale koleduješ si.
Mimochodem, máš štěstí - oficiálně Ti Bosch ty vstřikovače nabídne pouze jako repas nebo nové, neoficiálně se tyto kroužky dají sehnat (znám člověka který se tím dobře živí.)
Tak jen tak dál a ať se Ti to nepo.... moc brzy.
Kolik máš najeto a v kolika si to kupoval?
Pokud bys chtěl vědět víc, dám Ti nějaká telefonní čísla a můžeš si zavolat přímo těm, kteří to spravují. -
« Bez nadpisu
PETR T.
zdravím, chtěl jsem se zeptat na vstřikovače na JTD (alfa, fiat)
Uvádíš, že také bývají problémy - dá se to nějak upřesnit - než jsem před 3 mi roky JTD kupoval, spousta lidí mě od něj zrazovala - sere se ..atd.
A nic se nikdy nestalo a to tankuji cokoli - Shell minimálně, většinou Hypernova, ONO, Carrefour - prostě tam, kde je nafta nejlevnější. JTDčka jsou obecně levnější, tudíž i chudý lid je občas okoštuje, palivové filtry nikdo značkové nekupuje, přesto neznám případ poškozeného vstřiku. Jediný luxus, který já autu dopřávám, je originál olej.
Nechci tady na fóru nijak dráždit, mě skutečně zajímá skutečná poruchovost JTDčkových vstřikovacích soustav, ale za celou dobu jsem se setkal jen se sáknoucím vysokotlakým čerpadlem, které bylo za pár korun přetěsněno - neměnilo se. Dík za případné rozšíření znalostí . -
"-- skrytý --" 24.03.06 07:07
« Boj
Laďo,
fandím Ti, bojuj.
Viz co já si myslím: tam ve Vašem regionu jsou ve značné míře pumpaři bohužel zlatokopové - to za prvé.
Za druhé - jestli Ti při opravě nevyčistili nádrž od toho svinstva co si před tím nabral, tak to je neskutečný šlendrián, kterého se prostě autorizovaný dieselservis nesmí dopustit.
Za třetí - pokud se toto stalo - nemá to s Fordem nic společného - odnesly by si to stejně všechny druhy vstřikovačů od všech výrobců ve všech typech aut.
Prostě toto se stává i v "nejlepších famíliích" vychází to z principu systému common rail.
Garantuji Ti, že DIMovy vstřikovače by na to zařvaly taktéž. Zkus se zeptat u Pežoutů, Citroenů, Renaultů, Toyoty, Mazdy, Mercedesu, Alfy atd - všichni maj s naftou stejné problémy. Všichni maj horkou linku na Ústav paliv a maziv, ČOI a podobné organizace. Neházej to na Forda. Prostě si v prvním případě narazil na sv.ině a v druhém na nekompetentní servis.
Laďo, pokud si to přeješ, mohu Ti pomoci s vyřízením garance u výrobce - myslím že bych dokázal zařídit aby Ti vyšli vstříc a poslali sadu vstřikovačů... Dej vědět. -
« Odpravené vstřikovače
Čau Petr T.,DIMe,
dík za podporu,dnes jsem celý den zjišťoval podrobnosti kolem
vstřikovačů, nafty a Ford Motor Compeny.Začínají mi z toho všeho co se dozvídám lézt oči z důlků :shock:
Nezlobte se,nemůžu to teď rozepisovat,řeším to už přes právníka a nechci předbíhat a nevím kdo to tady čte.(snad chápete)
DIMe Tvé předpovědi se pomalu a jistě naplňují ale přiznávám, že i Petr se hodně blíží mému podezření.
Auto jsem si koupil na sebe,ale dlouho jsem se rozmýšlel jestli ho vzít na firmu.Jelikož tam nebyl možný odpočet DPH,tak mě to zas až tak netrápilo,teď vidím,že to byla chyba.Ale ony jsou to pořád jedny prachy jak psal DIM.
Určitě dám vědět jak to probíhá,ale zatím zhromažďuji vše potřebné,rozhodl jsem se,že do toho půjdu natvrdo.
Ciao Laďa -
« Re: RUSKÁ ROPA
.....alejá jsem žádal výměnu vstřikovačů za nové, podle servisu ale jim Ford Motor Company písemně sdělil, že výměna není možná bez výměny čerpadla........... A upřímně , pokud se začalo " odlupovat" něco z čerpadla, tak už bych ho tam stejně nechtěl. Ještě že to je firemní záležitost. Ne že by ty peníze měly jinou hodnotu, ale přece jen je něco jiného to krmit z rodinných, už několikrát zdaněných peněz. Ladi je mi líto. Koupil auto za za svoje peníze a teď tam natlačí podstatnou část pořizovací hodnoty znovu........... a stejně nebude mít jistotu. že se kontrolka nerozbliká znovu. Laďo, pokus se to za minimální peníze opravit a prodat. Nevyděláš, ale 2002 TDCI je danajský dar. A věř mi, že mě netěší, že mě moje prognózy v tvém případě tak vycházejí..........už proto, že ten tvůj region je mi blízký......... -
"-- skrytý --" 23.03.06 18:54
« RUSKÁ ROPA
DIME,
to je velký paradox - nekvalita ruské ropy spočívá ve velkém obsahu síry - pro činnost vstřikovačů to ale nevadí - sirné sloučeniny MAŽOU !!!
Takže v tom problém nebude.
Poruchy vstřikovačů vznikaly: kvůli poruchám čerpadel (nedostatečně kvalitní materiál oběhových členů v čerpadlech - povrch členů se drolil a následně opotřebil plochy součástek vstřikovačů - tehdy musel být měněn celý systém).
Nyní poruchy vznikají poze na vstřikovačích vlivem nekvalitní dostatečně nemazivé nafty případně z velkého obsahu benzínu v naftě (opět nemaže) případně z obsahu vody v naftě (nemaže, koroduje, drhne).
Informace pro Tebe - Tvoje vstřikovače se daly vyměnit BEZ výměny čerpadla - jediné jiné čerpadlo je pro 2,2TDCI, ostatní jsou až na senzor teploty stejná - to ale není problém, ten stojí pár stovek nebo se prohodí...
U Ladi podezřívám servis z nevypuštění a nevyčištění nádrže - jedním palivem zničil vstřikovače 2x... Uvidíme co na to řekne... -
« Re: Nafta
Petře, ono to nemusí být nutně JEN šlendrián prodejců nafty. U nás se k výrobě používá ruská ropa, na západě norská...........A o tom, že je ta ruská méně kvalitní se šeptalo už za totáče..........Takže ty příměsi tam mohou být i díky rozdílné vstupní surovině........... -
« Re: Nafta
Laďo :-(((((
PetrT : podle všeho už mají opravdu motory TDCi od II.pololetí 2003 problémy jen velmi zřídka, včera mi to potvrdil i servis, že mají asi jen 2 případy od té doby, předtím skoro všechny auta, co prodali......tedy i to moje původní.
Budu se opakovat, ale když to kleklo mně, hned mi jasně řekli ( ze staré dobré známosti :-)) ) , ať to dám hned pryč, že je pravděpodobně chyceno a na výměnu čerpadlo, možná vysokotlaká lišta........
Pokud vím, tak čerpadlo se tam potom měnilo i s těmi vstřiky, snad to bylo tak v ceně 80 tis. Kč.
Asi jde opravdu o nějaké kovové úlomky , které se vlivem nedostatečného mazání a vysokého tření uvolňovaly z funkčních ploch čerpadla a následně pak dělaly paseku všude......
Novější provedení motoru mají upravené vstřiky i čerpadlo. Když jsem totiž chtěl tehdy vyměnit vstřiky za nové typy ( provedení 2004), nešlo to bez výměny i čerpadla, takže jsou asi parametry jiné u obou elementů.
Jistou naději bych viděl v tom , že ty vyměněné vstřiky by měly být v záruce a že nafta, kterou tam teď máš, by mohla být O.K. , protože se pravděpodobně jedná ještě o následky minulých problémů - vzpomeň si, že jsem připomínal to, že diagnóza prasklý píst by pravděpodobně nbyla důvodem k rozsvícení kontrolky žhavení..... Mimochodem ten prasklý píst Ti dali , resp. viděl jsi ho ?? Otázkou je, proč by takový píst měl prasknout ?? Možná pokud bys to přehřál ( nebo ten před tebou ), ale jinak mě nenapadá v podstatě nic jiného, než nějaké nestandartní podmínky ve válci.........a to jsme zase zpátky u toho vstřikovacího systému...... -
"-- skrytý --" 23.03.06 06:57
« Nafta
RAFI007:
znovu to opakuji, problémy s naftou jsou u všech značek (Renault, PSA, Ford, Mercedes, Fiat atd.)
Trochu do toho dělám a viděl jsem už hodně vstřikovačů zničených naftou od Bosche (Mercedes), Siemense (PSA), Densa (Nissan, Toyota), Delphi (Ford, Kia).
Nebudu Tě přesvědčovat, ale pokud mám najeto 115 tisíc na 2,0TDCi a po pravidelné kontrole je konstatováno že vstřiky jsou jako nové - pak mi nezbývá než konstatovat že to naftou musí být.
Nezapomeň, že ČOI i přes zvýšené úsilí nezabránila prodeji nekvalitních paliv - a jestli ti připadá 10% špatných vzorků málo věz, že to stačí na zničení řady vstřikovacích systémů.
Jen si to představ - každé 10 tankování...
U značkových stanic je to tak, že jsou většinou v nájmu. Pokud je nájemce prase, nic mu nezabrání aby do paliva nepřimíchával vodu či jinak čachroval - zvláště v regionech s menším obratem nejsou tyto čerpačky logicky příliš zisková a tak to mocně svádí.
Znovu opakuji, mám informace že na západ od nás jsou problémy s TDCi statisticky 4-5x menší (konkrétně tedy problémy se vstřikováním).
Porovnej Belgii (1,5% vzorků špatné nafty) a ČR (přes 10%).
Také věz že ČOI vyrazila kontrolovat pumpy které v minulém roce neprošly - A 50% Z TĚCHTO PUMP ZNOVU NEPROŠLO I KDYŽ KONTROLU MOHLY OČEKÁVAT !!!!!!!!!!!!!!!!! Už to začínáš chápat? Doufám že ano. -
"-- skrytý --" 23.03.06 00:27
« Bez nadpisu
Není Vám všem divné, že stará obehraná písnička o nekvalitní naftě od no name JZD benzinek se přesouvá na renomované značky SHELL...,pokud se začne masivně projevovat vada u TDCi.Těžko lze předpokládat, že tolik "manažerů" tankuje u JZD,takže dle mne jde o výrobní vadu na TDCi.A že servis vymění vstřiky poškozené třeba vadným čerpadlem (špony..) a následné poškození vyměněných vstříků hodí na naftu, je pochopitelné.A aditiva jsou Fordem zakázané,takže i aditivovanou naftu Vám asi hodí na hlavu s odkazem na porušení záručních podmínek.Je to pochopitelné, pokud se Vám na 100 vozů pokazí cca 2, je to FORDU jedno,pokud se Vám pokazí na 100 vozů 90, budete hledat cokoliv zvenčí, na co tohodíte.Máte vlastní rozum a časovanou bombu ve Vašich autech, tak si to přeberte a pořiďte si vlastní benzinku s kvalitní naftou.Nic jiného Vám nezbívá, protože nenajdete asi pro Ford Mondeo TDCi kvalitní naftu , která by tomuto vozu dlouhodobě vyhovovala. (nebo je zakopaný pes jménem TDCi někde jinde) -
« Re: Co se stalo...
Čau Petr T.,
co se týká aditiva,je to ta Formula ..... od ADAT Praha,nafta pouze SCHELL obyčejná nebo V-Power.Co se týká účtenek,tak mám všechny,dokonce i SMART kartu,kde jsou jednotlivé tankování potvrzeny
připsáním bodů.
Po výměně jsem najel max. 5 000km.
Víc zatím nemůžu napsat z jistých důvodů a podezření,dnes jsem se vrátil z raichu a zítra to chci pořešit.
Dík za odpověď
Laďa