FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re:
RAFI 007 : Zásah do vstřikovacíhi systému tam jednoznačně v polovině roku 2003 proběhl a byl způsoben právě těmi problémy.....ale s nekvalitní naftou v ČR to rozhodně souvislost mělo. Od té doby víceméně všichni tvrdí, že už je to zcela výjimečný problém......a nafta bude zřejmě pořád stejně " kvalitní" jako tehdy....... -
"-- skrytý --" 26.03.06 23:58
« Bez nadpisu
Možná má Petr T.pravdu o nekvalitní naftě ničící kvalitní Mondeo TDCi , ale pak nechápu tento příspěvek od DIM:
PetrT : podle všeho už mají opravdu motory TDCi od II.pololetí 2003 problémy jen velmi zřídka, včera mi to potvrdil i servis, že mají asi jen 2 případy od té doby, předtím skoro všechny auta, co prodali......tedy i to moje původní.
To vše potvrzuje moji doměnku o dovozu TDCi 2001-2003 z německa s uvedenou vadou, kteří to řešili jako DIM.Rychle se zbavit zmetku .Mně se začalo rozpadat auto už po tydnu,takže mně to platil Ford v rámci záruky.
K dnešnímu dni jsou daleko za 200.000,-.
Petr T by měl uvést poměr vadných vstřiků např FIAT JTD z roku 20002 a MondeoTDCi na 100 aut.Dle mne to bude tak 1:100. -
« Re: Re: Re: Odpravené vstřikovače
Petře T : možná si už trochu nerozumíme . Já nepochybuji o kvalitě a nekvalitě nafty. Především pochybuji o tom, že se dá něco vysoudit po čerpací stanici. A pokud servis odmítne záruku na garanci kvůli té naftě, tak je to pořád dokola.
Laďo : Rozumím Ti a držím Ti palce. U mě to bylo ještě komplikováno tím, že všechno, co se předtím s tím autem dělalo bylo v rámci záruky, tudíž jsem neměl faktury s popisem práce, neměl jsem zpět vadné vyměněné díly.........
A v neposlední řadě mi ten servis nabídl odkup předváděčky 2,2 kterou mám teď a současně odkup toho vadného auta. To mi řešilo vše jednou ranou a neměl už jsem žádný důvod se v tom dál šťourat. V tvé situaci je to přece jenom jiné.............. -
« Re: Re: Odpravené vstřikovače
Čau DIMe,
pořád jsou to moje prachy,ať bez DPH,zdaněné nebo nevím co. :x :x
No a jakým směrem to budu hnát? - "cestou,necestou,polem,nepolem" >:D
Po dnešku už jsem zase o hromadu chytřejší.Všeobecně,v případě výměny vstřikovačů je v prní řadě nutné zjistit důvod poškození.(nafta,vadný vstřikovač atd.)Dále je dán výrobcem vstřikovačů postup,který doporučuje jednotlivé kroky k tomu,aby se porucha neopakovala.(velice důležité - ověřeno u tří nezávislých servisů) :idea:
Celkově je to postaveno na tom,že ty jako zákazník tyto informace nemáš,do té doby,než se ti rozsvítí kontrolka žhavení,pořádně tě to nasere a servis ti řekne cenu opravy.Pak začneš zjišťovat,volat atd.atd a nestačíš valit oči.
A to je právě ono,že ať se na to díváš jak chceš, tak šance je míň než minimální, spor by byl pravděpodobně dlouhý a drahý, mezitím bys stejně musel tu opravu zaplatit, protože bez auta se neobejdeš.........
tak to je právě to,na čem to opravny staví - nedostatek času,informací a chuti tohle to všechno absolvovat a samozřejmě další náklady na právníka,který Tě bude zastupovat.Ale já jsem se rozhodl,že v případě neuspěchu mimosoudního vyrovnání do toho půjdu,protože pokud všichni budem sklánět hlavy mohly by nám tak zůstat nadosmrti.
Určitě Tě budu informovat jak to všechno probíhá.
Ciao Laďa -
« Re: Boj
Čau Petr T.,
děkuji Ti velice za nabídku,vážím si toho,ale po dnešku už mám v hodně věcech jasněji >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Bojovat budu,nenechám ze sebe dělat idiota jen kvůli tomu,že nemám dostatek informací a někdo neodvádí plně profesionální práci,kterou já,
jako zákazník platím. >:-[] >:-[]
Ciao Laďa -
"-- skrytý --" 24.03.06 18:41
« Co se všechno dělá s naftou
To DIM:
- na čerpačce nebo ve skladech se odebere (rozuměj ukradne) určité množství, objemově se doplní vodou a počítá se s odkalením (zaplatí provozovatel čerpací stanice - nutné vedlejší náklady)
- při dopravě od distributora se nevyprázdní cisterna od zbytků benzínu a dopravuje se nafta (zbývá i přes 1000 litrů benzínu) výsledek snížení bodu vzplanutí, cetanového čísla, snížení mazivosti
- s naftou se míchá LTO (má jinou barvu a vyšší obsah síry) - barva se upraví vlitím KYSELINY SÍROVÉ - jestlipak si dovedeš představit, co to může udělat se vstřikováním?
- po létě se přechází na zimní naftu, použije se zbytek rok staré skladované nafty plné nakondenzované vody, neupravené, neodkalené
- po zimě se přechází na letní naftu, použije se zbytek rok staré skladované nafty plné nakondenzované vody, neupravené, neodkalené
- používá se nafta z tzv JZD, neodkalená a neaditivovaná
- nakrade se nafta ze zemědělské techniky a stavebních strojů, uloží se do nádrže, neupravuje se, neodvodňuje se apod.
- používá se špatně skladovaná směsná nafta která se rychle rozkládá mikroorganismy za tvorby kyselých produktů které narušují vnitřní kovové součásti čerpadla
--- stačí Ti to nebo mám ještě přitlačit??? -
"-- skrytý --" 24.03.06 18:30
« Re: Re: Re: Odpravené vstřikovače
DIMe,
stačí porovnat předepsanou proceduru výměny vstřikovačů a fakturou z diesel servisu.
Pokud tam nebudou některé práce provedeny, pak má Laďa slušné šance něco z toho vytřískat - přitlačit a mimosoudně.
Moc se mi líbí jak pořád pochybuješ o vlivech paliva na vstřikovací systémy.
Dobře - hraniční případ. Natankuješ čistou vodu - myslíš že až do zastavení vozidla něco na autě nepoškodíš? Piš si že ano. -
"-- skrytý --" 24.03.06 18:25
« Hypernova nevadí
Hypernova v zásadě nevadí, je tam velký obrat paliva a na pančování tam není čas a také tam není žádný nájemce který by to chtěl dělat...
Ty generace - v zásadě podle druhu čerpadla (systém s CP1 má regulační ventil na výstupu z čerpadla (FIAT) nebo dokonce až na railu (Hyundai) - expadnované palivo se pak musí chladit. Systémy s CP3 (druhá generace) měly stejný tlak ale ventil v sání na vstupu čerpadla. Tlaky 1. generace 1350 bar se pak navyšovaly na 1600 bar a nyní se připravují systémy s 1800 bary (čerpadlo CP1H).
Přepadové kroužky: diesel.lhotka zavináč raz-dva.cz pan Podhradský, ale neleze do mailu moc často. -
« Re: Odpravené vstřikovače
........no, zas tak úplně stejné prachy to nejsou. Jde samozřejmě o daně. Když to vezmeš s firmy, tak to máš v nákladech a nezaplatíš daň ze zisku. To tak řekněme 30% z té částky " ušetříš". Další věc je, že pokud už to platíš s peněz ze své výplaty, tak zaplatíš daň z příjmu, řekněme taky 30 %, takže aby jsi měl 10 tis Kč, potřebuješ vydělat 13 tis. hrubého. A to nemluvím o tom, kolik ještě dál odvede zaměstnavatel na dani z vyplacené mzdy.......... Jinými slovy : efektivní platba 10 tis. Kč z firmy je asi 7 tis Kč. Z vydělaných peněz asi 16 tis. Je to pochopitelně velmi zjednodušené. A to nemluvím o tom, že pokud je firma plátcem DPH, tak materiál kupuje bez DPH., to je dalších -19%...........
VELMI mě zajímá, jakým směrem to chceš hnát. Mluvíme o tom, že servis možná nevyčistil nádrž......ale původní diagnóza přece o naftě vůbec nemluvila !! Dělal se tehdy rozbor ?? Našlo se alespoń něco na filtru ?? Pokud ne, tak tě přece každý smete tím, že jsi tam mohl za hodinu po vyjetí ze servisu nalít cokoliv. A úplně stejně tě asi smete prodejce pohonných hmot. Nedokážu si představit, jak by člověk v případném soudním sporu dokázal, že už tam neměl nějaký vadný zbytek nafty a nebo že tam nenalil něco později někdy někde ?? A v neposlední řadě by bylo těžko prokazatelné, jestli to poškození motoru mohlo být výsledkem jenom toho jednoho tankování...........
Já už jsem si tento spor v duchu při mém případu přehrával v hlavě mockrát....a ať se na to dívám jak chci, tak šance je míň než minimální, spor by byl pravděpodobně dlouhý a drahý, mezitím bych stejně musel tu opravu zaplatit, protože bez auta se neobejdu.........
Právník mi poradil ČOI na všechny pumpy ARAL a že když bude těch vadných vzorků více, že by se to dalo možná nějak použít...........Jenže na to já nemám čas ani chuť. To auto mělo tehdy v AAA cenu odhadovanou na cca 280 tis Kč. Samozřejmě bez závady. Teď na jaře bych ho už stejně pŕodával. Pokud bych ho tedy nechal spravit za 80 tis Kč, tak bych do něj vrazil nějakých skoro 30% jeho prodejní hodnoty. Navíc Octávie II, o které jsme uvažoval, by byla k mání až tak za další tři měsíce. To bych taky do té doby v tom servisu mohl skončit znovu...........
Jsem zvědavý a ochoten Tě podpořit.............na e-mail bys napsal co a jak ?? -
« Bez nadpisu
PETR T.
Koupil jsem to se 120tkm, teď je tam asi 180tkm. Je to JTD 110 horse powers, r.v. 2002. Jak se liší, resp. čím se láme generace první na generaci následující ? Je to změna UNIJET -> Multijet ?
Jinak jsi mě ale nezklamal, no, maximálně odejte nějaký vstřik, tak se vymění, o repasech vím, pokud mě pošleš kontakt na toho servicemana budu rád, poskytnu případným potřebným dále. Jak jsem ale řekl, pročítám občas Bravácká, Mareácká a Stilácká fóra a s poruchou nějakého commonrailu jsem se skutečně nesetkal. A že v česku jezdí JTDček s 300tkm - teda v řj, ne na budíku >:D
Jo, u tý Hypernovy asi budu brát dál.
Díky -
"-- skrytý --" 24.03.06 14:03
« 2,2dti
Nechci být špatným prorokem ale 2,0dti a 2,2dti nejsou dvakrát povedené motory Isuzu a čerpadlo Bosch VP44 myslím je porod - příliš komplikované a proto poruchové a opraven je velmi málo.
Hledejte nějaký common rail 1,9cdti (já vím je jich málo).
Chceš vědět víc? -
"-- skrytý --" 24.03.06 13:10
« Bez nadpisu
vim, ze to sem uplne nepatri, ale chtel bych smerovat dotaz na Tebe Petre T.
Brácha uvazuje nad C vektrou kombi s 2,2DTi, mam mu to vymluvit nebo je to fajn motor, neni moc citlivej na horsi naftu? Nezavodi a sedi mu spis komfort...... Vidim, ze v tom mas celkem dost prehled, muzes poradit??
dik :) -
"-- skrytý --" 24.03.06 11:57
« Zklamu Tě
Musím Tě zklamat, Stenly.
Všechny JTD systémy první generace jsou háklivé. Nejčastěji odcházejí vniřní přepadové těsnící kroužky - výsledkem je únik paliva přepadem a nouzový chod motoru.
Jsi klikař - při tom jakou a kde bereš naftu, ale koleduješ si.
Mimochodem, máš štěstí - oficiálně Ti Bosch ty vstřikovače nabídne pouze jako repas nebo nové, neoficiálně se tyto kroužky dají sehnat (znám člověka který se tím dobře živí.)
Tak jen tak dál a ať se Ti to nepo.... moc brzy.
Kolik máš najeto a v kolika si to kupoval?
Pokud bys chtěl vědět víc, dám Ti nějaká telefonní čísla a můžeš si zavolat přímo těm, kteří to spravují. -
« Bez nadpisu
PETR T.
zdravím, chtěl jsem se zeptat na vstřikovače na JTD (alfa, fiat)
Uvádíš, že také bývají problémy - dá se to nějak upřesnit - než jsem před 3 mi roky JTD kupoval, spousta lidí mě od něj zrazovala - sere se ..atd.
A nic se nikdy nestalo a to tankuji cokoli - Shell minimálně, většinou Hypernova, ONO, Carrefour - prostě tam, kde je nafta nejlevnější. JTDčka jsou obecně levnější, tudíž i chudý lid je občas okoštuje, palivové filtry nikdo značkové nekupuje, přesto neznám případ poškozeného vstřiku. Jediný luxus, který já autu dopřávám, je originál olej.
Nechci tady na fóru nijak dráždit, mě skutečně zajímá skutečná poruchovost JTDčkových vstřikovacích soustav, ale za celou dobu jsem se setkal jen se sáknoucím vysokotlakým čerpadlem, které bylo za pár korun přetěsněno - neměnilo se. Dík za případné rozšíření znalostí . -
"-- skrytý --" 24.03.06 07:07
« Boj
Laďo,
fandím Ti, bojuj.
Viz co já si myslím: tam ve Vašem regionu jsou ve značné míře pumpaři bohužel zlatokopové - to za prvé.
Za druhé - jestli Ti při opravě nevyčistili nádrž od toho svinstva co si před tím nabral, tak to je neskutečný šlendrián, kterého se prostě autorizovaný dieselservis nesmí dopustit.
Za třetí - pokud se toto stalo - nemá to s Fordem nic společného - odnesly by si to stejně všechny druhy vstřikovačů od všech výrobců ve všech typech aut.
Prostě toto se stává i v "nejlepších famíliích" vychází to z principu systému common rail.
Garantuji Ti, že DIMovy vstřikovače by na to zařvaly taktéž. Zkus se zeptat u Pežoutů, Citroenů, Renaultů, Toyoty, Mazdy, Mercedesu, Alfy atd - všichni maj s naftou stejné problémy. Všichni maj horkou linku na Ústav paliv a maziv, ČOI a podobné organizace. Neházej to na Forda. Prostě si v prvním případě narazil na sv.ině a v druhém na nekompetentní servis.
Laďo, pokud si to přeješ, mohu Ti pomoci s vyřízením garance u výrobce - myslím že bych dokázal zařídit aby Ti vyšli vstříc a poslali sadu vstřikovačů... Dej vědět. -
« Odpravené vstřikovače
Čau Petr T.,DIMe,
dík za podporu,dnes jsem celý den zjišťoval podrobnosti kolem
vstřikovačů, nafty a Ford Motor Compeny.Začínají mi z toho všeho co se dozvídám lézt oči z důlků :shock:
Nezlobte se,nemůžu to teď rozepisovat,řeším to už přes právníka a nechci předbíhat a nevím kdo to tady čte.(snad chápete)
DIMe Tvé předpovědi se pomalu a jistě naplňují ale přiznávám, že i Petr se hodně blíží mému podezření.
Auto jsem si koupil na sebe,ale dlouho jsem se rozmýšlel jestli ho vzít na firmu.Jelikož tam nebyl možný odpočet DPH,tak mě to zas až tak netrápilo,teď vidím,že to byla chyba.Ale ony jsou to pořád jedny prachy jak psal DIM.
Určitě dám vědět jak to probíhá,ale zatím zhromažďuji vše potřebné,rozhodl jsem se,že do toho půjdu natvrdo.
Ciao Laďa