FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 28.03.06 18:53
« Olej do 2,2TDCi - Motorcraft 5W30
Tak jsem se dozvedel od autorizovaneho servisu, ze originalni olej co se dava do motoru z vyroby je Motorcraft 5W30 a pry je to polosyntetika? To se mi nejak nezda? Byl mi doporucen lepsi olej Castrol TXT. Jake mate zkusenosti? Auto v zaruce musi respektovat oleje ktere doporucuje repektive dodava autorizovany servis. -
"-- skrytý --" 28.03.06 18:42
« Re: Syndrom selhání
Petr T: Předložil jsi zajímavý argument. Nejsem si tvým názorem tak jistý. Pokud někdo vymyslí auto na silnici rovnou jak mlat, bude to prodávat tady na naše tankodromy s tím, že auto je vhodné pro místní podmínky a budou odcházet zavěšení kol, čí je to chyba? Bezesporu výrobce auta, kvalita silnic je patrná na první pohled. U nafty není místní (ne)kvalita tak patrná, ale vlastně na ni možná platí stejný přístup? Proto přece Ford první sérii opravoval ve vlastní režii. -
"-- skrytý --" 28.03.06 17:41
« Syndrom selhání
...no ona jim ta PDčka vydrží tak asi po dobu záruky DIMe. Potom se rozsypou včetně motoru (jsou součástí motoru...).
Já jsem neříkal že po 90000 je motor na rozsypání. Naopak motory PUMA Duratorq budou asi dost nezničitelné, pouze s tím vstřikováním jsou problémy díky naftě.
Já to vidím tak že výrobci vstřikování/motoru/vozu najedou na průměrnou kvalitní normovanou naftu ve výrobní továrně miliony km/motohodin. Pokud to tam funguje, proč by měl výrobce auta řešit jaká je kde nafta??? To je povinností státu zaručit, že TÍMTO STÁTEM VYTVOŘENÉ NORMY JSOU DODRŽOVÁNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… -
« Re:
.....v návodu pro obsluhu není zmíněn ani fritovací olej nebo jahodový džem!!!!! Takže tam taky patří ?? Stačí na něj napsat, že pak jde z výfuku jahodová vůně ??????? Neblázni, návod jasně říká, co tam patří. POkud tam naliješ něco jiného, a nebo rozuměj ještě něco jiného, už to není palivo podle ČSN, podle návodu a nebo podle mínění jakéhokoliv právnmíka , a můžeš se domáhat svých práv na výrobci těch aditiv.......Minimálně ti to celý ten proces ( soudní ) ještě pmůže pěkně zkomplikovat, protože věřím, že FMC má solidní právníky, kteří by to neváhali použít.............. -
"-- skrytý --" 28.03.06 15:54
« Bez nadpisu
DIM: V návodech na obsluhu,nebo jak to nazývají(brožurka k autu) se o aditivech,alespoň co jsem měl či mám nic nepíše,jenom je uvedeno předepsané palivo,nic víc.Nebo-li,aditiva nejsou zakázána. Jasně,že je třeba dát do nafty to správné a ne pro benzín.
Nicméně jsem soukr.konzultoval se značkovými servisy,seč do nich už nejezdím a v případě common-railu,jak jinak než ústně,nedoporučili naftu od malých pidi pump a JETu,naopak dopuručovali SHELL. U O1 TDI jsem koupil dost často JET a nebyl problém,jenže tam byly vstřik. tlaky 18 v první fázi a asi 39 MPa hlavní dávka-je to na principu 2 pružin ve vstřikovači.
U CR jsou citelně vyšší,když byl Aral,v nouzi jsem vzal,dobře to jelo od Slovnaftu a docela se mi nezdálo ÖMV.Jinde jsem nekoupil,dlouhodobě jedině Shell.
Závěr:můj mechanik cosi dělá pro firmu,která provádí GO pal.,systémů vznět. motorů,kluci jezdí na všechna školení k Bosch atd.,nikde nepadlo,že by vhodné aditivum mělo systému uškodit. Dělali pokusy,kdy do docela jetých motorů dali aditivum a pal. systém byl po rozebrání naprosto čistý,opotřebení odpovídalo době provozu.
Spíš je problém palivo,ale docela si nedovedu představit,jak se člověk soudí s prodejcem,resp.zastoupením,seč má doklad,že ta nafta byla od nich a že je nekvalitní=porucha systému.
Aditivum,je-li použito podle návodu,není jej tam 50% v nádrži nemůže být problém,no nemůže,u nás může být problém cokoliv.
Jsou i taková,která se doporučují=0,5 litru dát na nádrž po výměně oleje v motoru,chvilku je motor hlučnější ale nakonec to celé perfektně ztichne=vyčistí se systém,kdyby nic jiného,tak lépe rozprašují čisté trysky.
Asi potěším majitele benzínu a odpůrce nafty, viz.jiná diskuse: nafta je problém a sebemenší drobnost se může krutě vymstít=těžce prodražit. -
« 6-st. vs. 5-st. převodovka
Jel jsem o víkendu s 96kW TDCI s šestikvaltem a čekal jsem víc :-( Jel jsem taky s 6-st. převodovkou Passat 96Kw a ta převodovka byla naopak super (hodnotím POUZE odstupňování). Rychlosti přispěly k tomu, že auto jelo jak ďas, šestka se dala použít i na silnicích kolem 80kmh. Naproti tomu to Mondeo tam má tu 6 jaksi naroubovanou, řadit ji až tak ve 120kmh, jinak je líná, pak ale sníží otáčky(100kmh=cca1800ot). A mírná změna ostatních stupňu přispěla spíš k pocitu lenosti. Naopak se mi zdá, že na tak silnej motor je ta 5-st. pohodová. Peugeoty 307WRC měly 4-st. převodovku a (myslím jen)zkušebně dokonce 3-st. Asi ztráta tahu při řazení je nevýhodnější než nižší otáčky velmi silnýho motoru. -
"-- skrytý --" 28.03.06 14:12
« Velikost ET na ALU kolech..
Chtel bych poprosit ty z vás, kdo mate na mondeu 16" kola original od Forda, jestli nahodou nevíte, jaké mají ty orig. elektrony ET. Já mam v TP povoleno jen ET 52,5. Chci si koupit na léto kola, ale nejbližší rozmer, který jsem našel(u kol co se mi libi), má ET 47...Možná bych našel kola s ET 52, ale nehledám nic, co by stalo pres 3500 za kolo. -
« Re:
Tak to už jsem slyšel vícekrát, to že se to úplně vypne. A většinou na dálnici.......Zaplaťpámbůh, takovou zkušenost nemám. Zatím ?? :-) Mě to původní nešlo několikrát vůbec nastartovat, většinou po natankování, blikala kontrolka žhavení a nic.........Stačilo ale vždycky chvilku počkat, pak to zase startovalo normálně.
Že se různí názory na aditiva je sice pěkné, ale pokud mi je servis v motoru najde a řekne , že to tam podle návodu být nemá a že tudíž jsem nesplnil garanční podmínky , tak mi to je houby platné........... -
"-- skrytý --" 28.03.06 12:34
« Bez nadpisu
Pánové,
díky za rady. Budu vás informovat jak jsme dopadl.
to Lukoborec
měsíc výroby 9/2002
ujel jsem s tím autem asi 4000 km.
Nenapsal jsem ještě jednu věc. Poprvé se mi to stalo asi po ujetí 3500 km. Zastavil jsem vypnul motor nastartoval a vše ok. Volal známím a ti mi řekli že to může být váha vzduchu nebo tryska. Auto bylo ok tak jsem to dál neřešil(byl jsme blbec). Najezdil jsme dalších 2 500 a pak konec. Opravdu konec - auto se kompletně vyplo, jediný se zapnul vystražný trojúhelník. Na dálnici v rychlém pruhu při přejíždění náklaďáku super záležitost - zejména řízení bez posilovače je skvělé. :( -
"-- skrytý --" 28.03.06 11:58
« Bez nadpisu
DIM:Aditiva pro naftu jsme tu už řešili někde jinde.Názor se různí.Soukromě mám za asi 6 let dobrou zkušenost s aditivem od Castrol,dá se dohledat na jejich stránkách.
Je fakt,že silně ošizenou naftu asi nezachrání nic a paliv.systém se odporoučí.
V ČR mám už vyzkoušené pumpy a při dojezdu min. 1000 km na nádrž beru tam, kde vím,že bylo vše OK,ale nic to nezaručuje.
TDCI z počátku výroby je problém,venku řešili,zde se to metlo pod koberec,lidé dostali jemnější paliv.filtr,což není řešení,když byl problém v čerpadle,ale je to náplast pro Tom69,že i jinde....nicméně je to k vzteku takový přístup.
Motor s 90 tis je solidně zajetý,ale pokud je problém z výroby(TDCI),tak je to právě ta dávka km,kdy se problém může projevit.
Smůla,co jiného dodat.
Znám nějaké TDCi ,mají 100-150 tis a naprosto v pohodě,ale je to od r.v. 2004. -
« Re: Re: Prasklý píst
Jiří : když přemýšlím nad tím, co bych dnes udělal jinak, tak asi bych chtěl být u odběrů vzorků z nádrže a pohlídat si zasláním vlastního vzorku do zkušebny objektivitu toho zkoumání kvality. Protože servis bude pravděpodobně taky tlačen do co nejmenšího procenty garancí, a v dnešní době může být možné všechno........ -
"-- skrytý --" 28.03.06 10:48
« Re: 2,2dti
Dik za odpoved Petre T. Jinak ja o 2,2DTi slysel spis pozitiva(prvni schopnej diesel od oplu) oproti 2,0dti............
A ta 1,9 CDTi 110kw, tam neni naka zrada?
Ad problemy s Fordem, kolik jsi najel Jirko nez ti to zacalo zlobit? a jakej mas mesic vyroby?
Jak to tady slysim, zacinam mit celkem obavy 8-s Jsem zatim ok, ale................ -
« Re: Doporučení
PETR T : nezlob se, ale 90 tis km by měl být takový solidně vychytaný motor a ne , jak píšeš, na hraně rozsypání........ Přiznám se, že tvé reakce mi připadajií trošku protichůdné. Na jedné straně zdůrazňuješ, jak je naše nafta strašná ale na druhé straně teď zase píšeš, že vlastně jsou auta ze zahraničí na hranici životnosti ............ Zdá se mi naprosto jasné, že TDCi 2,0 modelový rok 2002 je velmi problematický co doživotnosti vstřikovacího systému v českých podmínkách. Proto byla v roce 2003 udělána úprava a proto asi taky SHELL přišel s jinou naftou pro ČR. Jestli soudruzi v Německu přivítali Jiřího Bartoše se slovy Tschechische nafta ( fakt "nafta" řekli ?? ), tak to asi taky není náhoda.
Aditiva jsou podle mě jen krokem k dalším komplikacím při dohadování se o tom, co mám v nádrži. Je jasné, že Ford dobře ví, že tento problém ta auta měla a dobře ví, jak to udělat, aby nemuseli v garanci měnit stovky vstřiků a čerpadel. To by asi manažer pro ČR neustál :-)) Takže se zaměří na to, co je v nádrži a ví, že má solidní šanci garanci odmítnout. A aditivum je v takovém případě další hřebíček do pomyslné rakve toho nešťastníka.
Možná máš s motory PD pravdu,, ale Škoda servis měl v tuto zimu u 2,0 TDi myslím asi dva problémy......... což je statisticky asi normální...... -
"-- skrytý --" 28.03.06 09:07
« Bez nadpisu
Petr T: máš pravdu,jen aby to nebylo vysokotl.čerpadlo z doby, kdy byl problém s materiálem a následně problém se vstřikovači.Doufám,že se mýlím a bude to jen prkotina. Jestli je výroba počátek 2002,je zde riziko čerpadla,později už má FORD tuto věc naprosto OK.
K naftě:to je v ČR problém,při četnosti kontrol....Kosek od bydliště je značkový prodejce,ale nevozili si palivo sami. Čojka jim změřila bod vzplanutí nafty 60 stupňů! To je pak složité,asi tam bylo i cosi jiného,než jenom nafta-přepravce dostal okamžitě padáka.
Aby problém nebyl kombinací vlivů.... :'-( -
"-- skrytý --" 28.03.06 08:38
« Doporučení
Jirko,
dá se říci že od takových 90 tisíc km riziko poruchy stoupá i v Německu. Takže Vy oba s Laďou jste to přivezli jeté tak na hraně - tomu já říkám syndrom převozu ze západu do ČR. Auta která na západě normálně jezdila mají náhle poruchu.
Doporučil by Ti nechat si v Hale přeměřit všechny 4 vstřikovače a pozor!!! I stav čerpadla. Hale je nejlepší, jinam nejezdi, určitě s tím nejezdi k jinému Fordu, nevědí která bije.
Vstřikovače by to ale tentokrát nemusely být, může to být ovládací ventil čerpadla...cca 4 tis. Kč. Nebo abnormální funkce nějakého senzoru...
Dej vědět. -
"-- skrytý --" 28.03.06 00:11
« Re: Prasklý píst
Zdravím,
pročetl jsem si diskusi a fandím Láďovi. Jsem na tom prakticky stejně. V říjnu jsme si pořídil Ford Mondeo kombi TDCi rok výroby 2002 - 96 kW 87 tis.km. Dovoz z Belgie. Byl jsem z toho auta nadšen. Bohužel na vánoce při cestě do Rakouska na hory - kontrolka žhavení .... Dohrabal jsem se do servisu v německu - a tam jsem slyšel "tschechische nafta" Řekli mi, že je to na velkou výměnu - tak jsme se dohrabal back to praglu. Výměna dvou vstřiku stála 18 tisíc - FORD HALE. Do té doby jsme bral pouze ve "značkových benzínkách" - nepomohlo to. Od té doby pouze u SHELLU - vše ok až do včerejška - po cestě z moravy na D1 opět kontrolka, tentokrát ne tak razantní pád výkonu jako posledně. Zítra se jdu obědnat na diagnostiku. Poradí te mi co vše mám chtít vědět a nechat udělat.
Díky Jirka.