FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 28.03.06 21:11
« Re: Aditiva
Omyl Dominiku,
aditiva musí být v naftě již z rafinerie. To je ten největší problém. Distribucí až přes 8 prostředníků se kvalita nafty neustále zhoršuje.
Některé společnosti si pro zlepšení jména přidávají aditiva i na benzínkách, v tom máš pravdu. -
« kontrolka žhavení
Čau Jirko,
tak jak čtu Tvoje řádky,tak je ten příběh úplně stejný jako u mě. :x
Akorát, že u mě se ještě propálil a praskl píst. >:-[]
Myslím si,že po diagnostice budeš o hodně chytřejší a nezbývá Ti než věřit,že to nebude tak špatné.
U mě je to trochu jiné,protože podle mě (dnes už jsem o tom na 99% přesvědčen) ty nové vstřikovače odešly díky velice profesionálnímu přístupu servisu. >:-[]
Nedodrželi základní postup při výměně nových vstřikovačů dle doporučení DELPHI.Jejich první sdělení "pane,natankoval jste špatnou naftu"mě velice zarazilo,protože od opravy pístu a vstřikovačů jsem tankoval pouze SCHELL a to u dvou čerpacích stanic.Vše mám doložitelné jak lístky od nafty,tak zápisem smart bodů na kartu SCHELL.
Dále jsem po pár telefonátech na ČOI navštívil čerpací stanici SCHELL,kde mi ochotně ofotili Inspekční certifikát ČOI o provedených zkouškách.(dvě zkoušky ČOI v období,od opravy do druhé poruchy auta - nafta splňovala normy ČSN).
Tak jsem zajel do servisu (vyčerpal z nádrže litr a u čerpadla půl litru nafty) a reklamoval opravu.
Při mém požadavku,ať mi do reklamace napíšou,že ty vstřikovače odešli díky špatné naftě,najednou nikdo z vedoucích nic takové netvrdil,a vlastně ani nevěděl proč klekly čtyři vstřikovače naráz.(auto už stálo týden v servisu a jediné co jsem se dozvěděl,bylo to,že pokud dám souhlas,tak hned vstřiky vymění a do hodiny můžu odjed.)
To se na mě nezlob,ale nejsem ve věku kdy ze mě bude někdo dělat blbce. >:D
Další jednání pokračují,takže to nechci dál rozvádět,ale já trvám na mimosoudním vyrovnání a věř mi,že jsem odhodlán jít i dál.
Pro tvoji informaci,dnes mi volal majitel té SCHELL pumpy,že po poradě nevím kde,mi nabízejí odebrání vzorků nafty a následný rozbor zcela na náklady SCHELL.Tak tomu říkám být si jistý.
Mimochodem cena základního rozboru činí cca 4 000,-Kč,podrobnější rozbor stojí cca 12 000,-Kč.Mám to osobně ověřeno.
V případě,že Tě něco napadne a budu Ti moc poradit,tak napiš.
Ciao Laďa -
"-- skrytý --" 28.03.06 20:30
« Aditiva
Zákaz aditiv je holý nesmysl.
Aby nafta měla vslastnosti dle stávajících EU norem, musí být aditivována. Bez aditiv by neměla dostatečné cetanové číslo a nemazala by.
Žádná aditiva nemohou zhoršit vlastnosti nafty. To nedostatek aditiv zhoršuje vlastnosti nafty (manipulace, přiředění vodou, benzínem apod.) -
"-- skrytý --" 28.03.06 19:53
« Bez nadpisu
impaler: je to možné,můj současný ale i minulý nezakazuje,resp. o tom nic nepíše. Je to jako s ekologickou naftou.WV ji nedoporučoval a Škoda do naprosto stejných motorů po záběhu nezakazovala.Pak si vyber....
Můj mechanik sice dělá všechno,ale Ford je pro něj No1 a aditiva nedělají naprosto žádný problém,ale je fakt,že se používají pouze 2 naprosto dokonale odzkoušená a problémy nula.Zítra se zeptám,teď dělá auto na zítra ráno a nechci jej rušit.
Beru,že Ford si bude u TDCi hledat jakoukoliv záminku,aby u motorů z počátku produkce nemusel nic hradit-dnes stejně po záruce,takže je to jedno.
V mezním stavu:pak by se ale nesměla koupit aditivovaná nafta,jak ji třeba Shell deklaruje-já vím,že je to extrém a slovíčkaření,ale stejně...
Přiznám se,že osobně dávám výlučně Castrol a nic jiného bych tam nedal,seč je na jiných autech odzkoušeno jiné. -
"-- skrytý --" 28.03.06 19:26
« Jak se k problému postavit
Jenyk:
máš pár možností jak reagovat:
1/ Na určirém trhu diesely neprodávat (Toyota - Turecko)
2/ Zařízení zodolnit a prodávat dráž (Toyota - některé asijské země)
3/ Smířit se s vyšší poruchovostí
4/ Učinit opatření
Ad 4 - Ford učinil opatření kdy z principu odmítá garance CELÝCH SAD VSTŘIKOVAČŮ, tyto se nemohou porouchat díky výrobní vadě, celé sady ne.
DIM: Výměnné akce kompletních systémů proběhly v celé Evropě dle tabulky VINů. Není možné, aby to nějaké systémy přežily v západní Evropě a potom se podělaly až u nás. Z principu výrobní vady musely odkráčet všechny systémy osazené určitým druhem čerpadla - vstřikovače zůstaly prakticky beze změny, jen byly nahrazeny novým typem s rychlejší reakční rychlostí. Tyto výměny nehradil Ford ale DELPHI. Ford by rád viděl aby byly všechny výměny vstřikovačů hrazeny DELPHI, to bylo odmítnuto s poukazem na prokazatelnost závad celých sad vstřikovačů vlivem nedostatečně mazající nafty. Pokud se jedná o závadu izolovaného počtu (1, 2 vstřikovače) - toto je automaticky uznáváno jako záruka.
Ford vychází ze stanoviska DELPHI a neuznává pouze celé sady vadných vstřikovačů. Navíc to musí být podpořeno rozborem, asi 60% vzorků není v pořádku. -
"-- skrytý --" 28.03.06 18:53
« Olej do 2,2TDCi - Motorcraft 5W30
Tak jsem se dozvedel od autorizovaneho servisu, ze originalni olej co se dava do motoru z vyroby je Motorcraft 5W30 a pry je to polosyntetika? To se mi nejak nezda? Byl mi doporucen lepsi olej Castrol TXT. Jake mate zkusenosti? Auto v zaruce musi respektovat oleje ktere doporucuje repektive dodava autorizovany servis. -
"-- skrytý --" 28.03.06 18:42
« Re: Syndrom selhání
Petr T: Předložil jsi zajímavý argument. Nejsem si tvým názorem tak jistý. Pokud někdo vymyslí auto na silnici rovnou jak mlat, bude to prodávat tady na naše tankodromy s tím, že auto je vhodné pro místní podmínky a budou odcházet zavěšení kol, čí je to chyba? Bezesporu výrobce auta, kvalita silnic je patrná na první pohled. U nafty není místní (ne)kvalita tak patrná, ale vlastně na ni možná platí stejný přístup? Proto přece Ford první sérii opravoval ve vlastní režii. -
"-- skrytý --" 28.03.06 17:41
« Syndrom selhání
...no ona jim ta PDčka vydrží tak asi po dobu záruky DIMe. Potom se rozsypou včetně motoru (jsou součástí motoru...).
Já jsem neříkal že po 90000 je motor na rozsypání. Naopak motory PUMA Duratorq budou asi dost nezničitelné, pouze s tím vstřikováním jsou problémy díky naftě.
Já to vidím tak že výrobci vstřikování/motoru/vozu najedou na průměrnou kvalitní normovanou naftu ve výrobní továrně miliony km/motohodin. Pokud to tam funguje, proč by měl výrobce auta řešit jaká je kde nafta??? To je povinností státu zaručit, že TÍMTO STÁTEM VYTVOŘENÉ NORMY JSOU DODRŽOVÁNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… -
« Re:
.....v návodu pro obsluhu není zmíněn ani fritovací olej nebo jahodový džem!!!!! Takže tam taky patří ?? Stačí na něj napsat, že pak jde z výfuku jahodová vůně ??????? Neblázni, návod jasně říká, co tam patří. POkud tam naliješ něco jiného, a nebo rozuměj ještě něco jiného, už to není palivo podle ČSN, podle návodu a nebo podle mínění jakéhokoliv právnmíka , a můžeš se domáhat svých práv na výrobci těch aditiv.......Minimálně ti to celý ten proces ( soudní ) ještě pmůže pěkně zkomplikovat, protože věřím, že FMC má solidní právníky, kteří by to neváhali použít.............. -
"-- skrytý --" 28.03.06 15:54
« Bez nadpisu
DIM: V návodech na obsluhu,nebo jak to nazývají(brožurka k autu) se o aditivech,alespoň co jsem měl či mám nic nepíše,jenom je uvedeno předepsané palivo,nic víc.Nebo-li,aditiva nejsou zakázána. Jasně,že je třeba dát do nafty to správné a ne pro benzín.
Nicméně jsem soukr.konzultoval se značkovými servisy,seč do nich už nejezdím a v případě common-railu,jak jinak než ústně,nedoporučili naftu od malých pidi pump a JETu,naopak dopuručovali SHELL. U O1 TDI jsem koupil dost často JET a nebyl problém,jenže tam byly vstřik. tlaky 18 v první fázi a asi 39 MPa hlavní dávka-je to na principu 2 pružin ve vstřikovači.
U CR jsou citelně vyšší,když byl Aral,v nouzi jsem vzal,dobře to jelo od Slovnaftu a docela se mi nezdálo ÖMV.Jinde jsem nekoupil,dlouhodobě jedině Shell.
Závěr:můj mechanik cosi dělá pro firmu,která provádí GO pal.,systémů vznět. motorů,kluci jezdí na všechna školení k Bosch atd.,nikde nepadlo,že by vhodné aditivum mělo systému uškodit. Dělali pokusy,kdy do docela jetých motorů dali aditivum a pal. systém byl po rozebrání naprosto čistý,opotřebení odpovídalo době provozu.
Spíš je problém palivo,ale docela si nedovedu představit,jak se člověk soudí s prodejcem,resp.zastoupením,seč má doklad,že ta nafta byla od nich a že je nekvalitní=porucha systému.
Aditivum,je-li použito podle návodu,není jej tam 50% v nádrži nemůže být problém,no nemůže,u nás může být problém cokoliv.
Jsou i taková,která se doporučují=0,5 litru dát na nádrž po výměně oleje v motoru,chvilku je motor hlučnější ale nakonec to celé perfektně ztichne=vyčistí se systém,kdyby nic jiného,tak lépe rozprašují čisté trysky.
Asi potěším majitele benzínu a odpůrce nafty, viz.jiná diskuse: nafta je problém a sebemenší drobnost se může krutě vymstít=těžce prodražit. -
« 6-st. vs. 5-st. převodovka
Jel jsem o víkendu s 96kW TDCI s šestikvaltem a čekal jsem víc :-( Jel jsem taky s 6-st. převodovkou Passat 96Kw a ta převodovka byla naopak super (hodnotím POUZE odstupňování). Rychlosti přispěly k tomu, že auto jelo jak ďas, šestka se dala použít i na silnicích kolem 80kmh. Naproti tomu to Mondeo tam má tu 6 jaksi naroubovanou, řadit ji až tak ve 120kmh, jinak je líná, pak ale sníží otáčky(100kmh=cca1800ot). A mírná změna ostatních stupňu přispěla spíš k pocitu lenosti. Naopak se mi zdá, že na tak silnej motor je ta 5-st. pohodová. Peugeoty 307WRC měly 4-st. převodovku a (myslím jen)zkušebně dokonce 3-st. Asi ztráta tahu při řazení je nevýhodnější než nižší otáčky velmi silnýho motoru. -
"-- skrytý --" 28.03.06 14:12
« Velikost ET na ALU kolech..
Chtel bych poprosit ty z vás, kdo mate na mondeu 16" kola original od Forda, jestli nahodou nevíte, jaké mají ty orig. elektrony ET. Já mam v TP povoleno jen ET 52,5. Chci si koupit na léto kola, ale nejbližší rozmer, který jsem našel(u kol co se mi libi), má ET 47...Možná bych našel kola s ET 52, ale nehledám nic, co by stalo pres 3500 za kolo. -
« Re:
Tak to už jsem slyšel vícekrát, to že se to úplně vypne. A většinou na dálnici.......Zaplaťpámbůh, takovou zkušenost nemám. Zatím ?? :-) Mě to původní nešlo několikrát vůbec nastartovat, většinou po natankování, blikala kontrolka žhavení a nic.........Stačilo ale vždycky chvilku počkat, pak to zase startovalo normálně.
Že se různí názory na aditiva je sice pěkné, ale pokud mi je servis v motoru najde a řekne , že to tam podle návodu být nemá a že tudíž jsem nesplnil garanční podmínky , tak mi to je houby platné...........
Pokud Petr T, říká , že nafta bez aditiv nikdy v TDCi nebude v pořádku,pak je něco špatně. Já jsem měl na víčku nádrže napsáno, že Ford doporučuje ARAL. A právě ten mi to odrovnal.
Vstřikovače nové generäce mají, tuším, jiný průměr.
Proč to ale nebyl Ford , potažmo DELPHI, které by se za nás, odrovnané, mělo bít ??????????