FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  19:58

    « Re: Olej do 2,2TDCi - Motorcraft 5W30

    Tak je to jasne - normalne se dava do 2,2 TDCi Motorcraft 5W30 (ACEA-A1,B1) - jako kvalitnejsi alternativa je doporucen Castrol TXT 5W30 (ACEA-A3,B3). Cenovy rozdil v autorizovanem servisu je cca 200 Kc na litr v neprospech "kvalitnejsiho" Castrolu TXT.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.06  14:26

    « Jeste k nafte

    Nicmene nafta tu roli asi hraje, protoze sleduji i nemecka fora, kde stiznosti a problemu s mondeem taky clovek najde dost, ale nevidel jsem, ze by v poslednich letech nekdo diskutoval vstriky, naftu atp. jako tady.
    Pomem splinu ohledne resetu RJ za jizdy me "potesili" na jednom nemeckem forum tim, ze to ted delalo nekomu s novym SCi, takze jsou zajiste i jine duvody nez kontakty a vstriky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.06  14:07

    « Nafta

    Taky souhlasím s tím, že nekvalitní nafta v Čechách není důvod k tomu, aby se Ford stavěl k problémům zády. Hlavně když nakonec přiznal svou chybu výměnou vstřikovačů při faceliftu roce 2003. Prvně říkali, že je to ze sudové nafty, pak že je to z nafty od neznačkových benzinek a nakonec vyměnili vstřikovače, protože to blbo i s naftou od značkových benzinek. Mám 96kW 2002 a jen se třesu :shock: Jinak vstřikovače jsem kupoval pro kamaráda na vrakáči dva za 2500Kč celkem. Ale kterž to byly nevím - chtěl bych proto vědět, jestli jdou poznat nějak zvenku (firma?)
    Žil jsem v domění, že se zaváží "surovou" naftou :idea: a pak si každá benzínka přidává vlastní aditiva proti zamrzání a další (Shell apod). Nic to nemění na myšlence, že aditiva v naftě už jsou tak jak tak...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  13:48

    « Re: Kvalita nafty

    Díky, zajímavé a otřesné (20%!!!) - to plně potvrzuje moje stanovisko ke kvalitě nafty.
    Ten člověk co mu to poskakovalo bude sám brzy vyskakovat až do stropu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  13:45

    « Nákladní auta

    ...se s osobními nedají srovnat...
    Otvory v tryskách náklaďákových PDček jsou řádově 5x větší a tím pádem je mnohem méně problémů. Náklaďáky pořád jezdí a to systémům vstřikování vysloveně prospívá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.06  13:43

    « Kvalita nafty

    No k tem debatam o kvalite nafty pridavam aktualni zpravicku (20% vzorku na severu Cech nevyhovelo):
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.06  11:35

    « Bez nadpisu

    Tak tohle stojí za to si přečíst. Je to dlouhé, ale doporučuji. Je to sice o oleji a né o naftě, ale přesto...........
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.06  11:06

    « Re: Re: Jaké jsou problémy s PDčky

    Všechno je to , Petře , o penězích. Pokud to zaplatí v podstatě bezbranný občan, tak proč hasit, co je nepálí. Pokud by ale každý zadřený systém v záruce byl v rámci garance vyměněn zdarma, to by se jinak pískalo............ Přece jen , oprava je v desítkách tisíc Kč, to není ani marže, kterou prodejce při prodeji nového na autu má........... To by byl jiný čardáš.....
    Na druhou starnu v dnešní době (dez)informační exploze a lobbismu si může někdo pohrávat z veřejným míněním naprosto cíleně. Čistě teoreticky : máme nějaký problém s motory v posledním roce ?? Vrací se nám každé druhé auto ?? Hrozí obrovské reklamační náklady ?? Vyvolejme diskuzi o špatné naftě. Zavolejme několika redaktorům několika novin, ať to rozmáznou..... Pak už se to rozproudí samo. Než stačí pumpy zareagovat, bude veřejné mínění už zpracováno......... Pak se na to téma bude dlouze diskutovat ( viz naše diskuze ), my mezitím v tichosti problém v tichosti vyřešíme.........a černý petr zůstane těm pumpám.
    Říkáš že ČOI našla jen malé procento špatných vzorků ?? A kdo dělá rozbory ?? Ústav paliv ?? Pak jediná šance je obrátit se asi přímo tam. Ale věřím tomu, že tam zas budou mít drápky lobbisti z druhého břehu. Pravdou ale je , že ti pumpaři mohou být relativně v klidu. Tankovat se bude v podstatě pořád. Zato takový jeden profláknutý průser u konkrétního auta může být velký prodej pro jeho prodej a pak pro celou značku............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  10:03

    « Re: Jaké jsou problémy s PDčky

    Nechtěl bych sem zatahovat diskusi o PD, nicméně reaguji na níže uvedený příspěvek a docela by mne zajímaly konkrétnější údaje - repas hlavy ??
    - motorový olej pro PDčka je kompromisem mezi turbem a ostatním tudíž:
    --nemaže dobře ani turbo ani motor, smutné že?
    --s naftou možná takové problémy nemají, ale to ostatní....
    ---věř mi, řada lidí ve VW si oddechla když byla klika podporující PDčka nucena kvůli emisím tyto systémy vzdát
    ---již teď je s PDčky řada problémů (chceš telefon na pár lidí co se tím zabývají), ještě to řadu lidí bude moc mrzet, že je mají. Porucha PDčka znamená často repas hlavy.
    To, že použití PD oleje je kompromis, který není zcela ideální, je myslím obecně známo. Olej specifikace 0W30 nevyhovuje dostatečně pro mazání turba a zvláště dlouhodobá zátěž (např. dálniční jízda) při použití tohoto "řídkého" oleje zvláště turbu nesvědčí.
    Na druhou stranu je systém PD dlouhodobě používán i v motorech pro nákladní vozy a nejsou s jeho provozem žádné problémy. Pokud si přečtete 1. číslo časopisu Autodiesel, kde jsou velmi fundované informace, jsou zde podrobně rozebrány výhody či nevýhody a hlavně typické problémy jednotlivých vstřikovacích systémů včetně těch, které používá fordův TDCi. A o systému PD je zde psáno, že je dostatečně spolehlivý - je opravdu poměrně jednoduchý a zadření vstřikovače je poměrně řídký jev.
    Nijak PD nechci obhajovat, důvody proč od tohoto systému VW v osobních vozech upouští, není snad ani poruchovost jako jeho vlastnosti - např. omezený počet vstřiků v jednom vstřik. cyklu apod.
    Pokud někdo máte konkrétnější informace, jaké jsou typycký problémy PD, tak napište. Myslím že to bude zajímat i ostatní
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  07:46

    « Boj

    DIM:
    Jak by jsi si takový boj představoval?
    Státní orgány mají slušné páky a nezvládnou to (v ČR). Myslíš že soukromá organizace jako Ford ČR nebo Delphi ČR s velmi omezeným rozpočtem by tento Sisyfovský boj mohla vyhrát?
    V Belgii měli před časem podobné problémy a během 1 roku je vyřešili - ze skoro 15% problematických vzorků na 1,5%.
    U nás to chce prostě přitlačit na pilu od státních organizací, které JSOU POVINNY ZAJISTIT dodržování norem. Ford může ale ČOI MUSÍ.
    Když si ale přečtěš různá vyjádření od ČOI, zjistíš že podle nich je vlastě všechno celkem v pořádku, i když:
    - počet závadových vzorlů je stále přes 5%
    - opakovaně kontrolované problematické čerpačky vykázaly více než 50% recidivu (švinduju, švindluješ, švindlujeme). Ani hrozba pokut (zřejmě směšných nebo nevymahatelných je nevystrašila).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  23:47

    « Re: Re: Aditiva

    Já netvrdím, že aditiva škodí. Jen je ale to jakýsi další prvek, který může hrát roli v případě, že to člověk žene tzv. na krev. Jenom zopakuji: pokud já ,jako spotřebitel ,si koupím auto, které je schváleno pro provoz v našich podmínkách, tak by mě kvalita nafty už vůbec neměla zajímat . Já přece nemám možnost nechat si každé natankování napřed schválit státním ústavem paliv- Liju tam co je v návodu a pak už by to neměla být moje věc...........čistě teoreticky, samozřejmě:-(
    Pokud Petr T, říká , že nafta bez aditiv nikdy v TDCi nebude v pořádku,pak je něco špatně. Já jsem měl na víčku nádrže napsáno, že Ford doporučuje ARAL. A právě ten mi to odrovnal.
    Vstřikovače nové generäce mají, tuším, jiný průměr.
    Proč to ale nebyl Ford , potažmo DELPHI, které by se za nás, odrovnané, mělo bít ??????????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  21:11

    « Re: Aditiva

    Omyl Dominiku,
    aditiva musí být v naftě již z rafinerie. To je ten největší problém. Distribucí až přes 8 prostředníků se kvalita nafty neustále zhoršuje.
    Některé společnosti si pro zlepšení jména přidávají aditiva i na benzínkách, v tom máš pravdu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  21:06

    « Re: soukromá zpráva

    Čau Petr T.,
    dík za zprávu.
    Ciao Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  21:03

    « Aditiva

    Aditiva přidává každá benzinka rovnou do tanků. Popilka zaveze naftou a jednotlivé benzinky z toho dělají právě tu jejich naftu. Proč by měly aditiva motoru škodit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  21:02

    « soukromá zpráva

    Laďo, máš tam soukromou zprávu. Zdraví Petr T.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.06  20:43

    « kontrolka žhavení

    Čau Jirko,
    tak jak čtu Tvoje řádky,tak je ten příběh úplně stejný jako u mě. :x
    Akorát, že u mě se ještě propálil a praskl píst. >:-[]
    Myslím si,že po diagnostice budeš o hodně chytřejší a nezbývá Ti než věřit,že to nebude tak špatné.
    U mě je to trochu jiné,protože podle mě (dnes už jsem o tom na 99% přesvědčen) ty nové vstřikovače odešly díky velice profesionálnímu přístupu servisu. >:-[]
    Nedodrželi základní postup při výměně nových vstřikovačů dle doporučení DELPHI.Jejich první sdělení "pane,natankoval jste špatnou naftu"mě velice zarazilo,protože od opravy pístu a vstřikovačů jsem tankoval pouze SCHELL a to u dvou čerpacích stanic.Vše mám doložitelné jak lístky od nafty,tak zápisem smart bodů na kartu SCHELL.
    Dále jsem po pár telefonátech na ČOI navštívil čerpací stanici SCHELL,kde mi ochotně ofotili Inspekční certifikát ČOI o provedených zkouškách.(dvě zkoušky ČOI v období,od opravy do druhé poruchy auta - nafta splňovala normy ČSN).
    Tak jsem zajel do servisu (vyčerpal z nádrže litr a u čerpadla půl litru nafty) a reklamoval opravu.
    Při mém požadavku,ať mi do reklamace napíšou,že ty vstřikovače odešli díky špatné naftě,najednou nikdo z vedoucích nic takové netvrdil,a vlastně ani nevěděl proč klekly čtyři vstřikovače naráz.(auto už stálo týden v servisu a jediné co jsem se dozvěděl,bylo to,že pokud dám souhlas,tak hned vstřiky vymění a do hodiny můžu odjed.)
    To se na mě nezlob,ale nejsem ve věku kdy ze mě bude někdo dělat blbce. >:D
    Další jednání pokračují,takže to nechci dál rozvádět,ale já trvám na mimosoudním vyrovnání a věř mi,že jsem odhodlán jít i dál.
    Pro tvoji informaci,dnes mi volal majitel té SCHELL pumpy,že po poradě nevím kde,mi nabízejí odebrání vzorků nafty a následný rozbor zcela na náklady SCHELL.Tak tomu říkám být si jistý.
    Mimochodem cena základního rozboru činí cca 4 000,-Kč,podrobnější rozbor stojí cca 12 000,-Kč.Mám to osobně ověřeno.
    V případě,že Tě něco napadne a budu Ti moc poradit,tak napiš.
    Ciao Laďa
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  20:30

    « Aditiva

    Zákaz aditiv je holý nesmysl.
    Aby nafta měla vslastnosti dle stávajících EU norem, musí být aditivována. Bez aditiv by neměla dostatečné cetanové číslo a nemazala by.
    Žádná aditiva nemohou zhoršit vlastnosti nafty. To nedostatek aditiv zhoršuje vlastnosti nafty (manipulace, přiředění vodou, benzínem apod.)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  19:53

    « Bez nadpisu

    impaler: je to možné,můj současný ale i minulý nezakazuje,resp. o tom nic nepíše. Je to jako s ekologickou naftou.WV ji nedoporučoval a Škoda do naprosto stejných motorů po záběhu nezakazovala.Pak si vyber....
    Můj mechanik sice dělá všechno,ale Ford je pro něj No1 a aditiva nedělají naprosto žádný problém,ale je fakt,že se používají pouze 2 naprosto dokonale odzkoušená a problémy nula.Zítra se zeptám,teď dělá auto na zítra ráno a nechci jej rušit.
    Beru,že Ford si bude u TDCi hledat jakoukoliv záminku,aby u motorů z počátku produkce nemusel nic hradit-dnes stejně po záruce,takže je to jedno.
    V mezním stavu:pak by se ale nesměla koupit aditivovaná nafta,jak ji třeba Shell deklaruje-já vím,že je to extrém a slovíčkaření,ale stejně...
    Přiznám se,že osobně dávám výlučně Castrol a nic jiného bych tam nedal,seč je na jiných autech odzkoušeno jiné.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 28.03.06  19:27

    « Zakaz aditiv

    IT: Nemám to teď u sebe, ale na 99% můj návod (belgický, FR verze) použití aditiv výslovně zapovídá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.06  19:26

    « Jak se k problému postavit

    Jenyk:
    máš pár možností jak reagovat:
    1/ Na určirém trhu diesely neprodávat (Toyota - Turecko)
    2/ Zařízení zodolnit a prodávat dráž (Toyota - některé asijské země)
    3/ Smířit se s vyšší poruchovostí
    4/ Učinit opatření
    Ad 4 - Ford učinil opatření kdy z principu odmítá garance CELÝCH SAD VSTŘIKOVAČŮ, tyto se nemohou porouchat díky výrobní vadě, celé sady ne.
    DIM: Výměnné akce kompletních systémů proběhly v celé Evropě dle tabulky VINů. Není možné, aby to nějaké systémy přežily v západní Evropě a potom se podělaly až u nás. Z principu výrobní vady musely odkráčet všechny systémy osazené určitým druhem čerpadla - vstřikovače zůstaly prakticky beze změny, jen byly nahrazeny novým typem s rychlejší reakční rychlostí. Tyto výměny nehradil Ford ale DELPHI. Ford by rád viděl aby byly všechny výměny vstřikovačů hrazeny DELPHI, to bylo odmítnuto s poukazem na prokazatelnost závad celých sad vstřikovačů vlivem nedostatečně mazající nafty. Pokud se jedná o závadu izolovaného počtu (1, 2 vstřikovače) - toto je automaticky uznáváno jako záruka.
    Ford vychází ze stanoviska DELPHI a neuznává pouze celé sady vadných vstřikovačů. Navíc to musí být podpořeno rozborem, asi 60% vzorků není v pořádku.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…