FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 24.12.10 10:15
« Re: Tak mi začal padat motor do nouzáku!
Hooonza: No já jsem chtěl jen vědět, zda při rozjezdu na sněhu má ESP nebo BTCS přibrzdit protáčející se kolo nebo to funguje jen za jízdy. Protože při vyzkoušení v terénu se prostě jedno kolo protáčí a druhé stojí. Bohužel jsem na tuto otázku stále nedostal odpověď.
Hezké a klidné svátky a úspěšný a spokojený příští rok. :-) -
"-- skrytý --" 23.12.10 14:40
« Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.
Elektronika to >za určitých podmínek< zvládne. Ale to, co řešíš, stejně nevyřešíš na papíře, to musíš vyzkoušet. Jinak bys taky mohl bejt celkem nepříjemně překvapenej. Ono totiž 4WD ani se 3 uzávěrkama zdaleka neni všelék. -
superkutil 19.12.10 11:34
« Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.
Hooonza: Dotaz byl na schopnosti ESP u Mondea, zda umí nahradit EDS (elektronickou uzávěrku diferenciálu). Zda dokáže elektronika nahradit systém se 3mi diferenciálama a dvěma uzávěrkama. To ostatní bylo jen odchýlení od tématu. Šlo mi o to, zda mám řešit úpravu cesty nebo zda bude stačit 4x4 v místě kde Mondeo nevyjede ani s řetězy. A pokud 4x4, tak jaký systém. Včera jsem koukal v TV na modernizované BMW X3 a dělali tam porovnání s Q7 v situaci kdy přední nebo zadní kola jsou na ledu. X3 projelo, ale Q7 to nezvládla.
Nemůžu nikde získat informaci, zda ESP (TCS/BTCS) u Mondea funguje i při rozjezdu z klidu. -
superkutil 17.12.10 15:43
« Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.
woody-alien: Na tu Vitaru jsem taky koukal, jen ten výkon je dost malý. S tím rozjezdem je to problém. Rozjíždím se na rovině cca 6metrů a pak je ostrá doleva kolem baráku a nahoru do stále prudšího kopce tak 20-30metrů. Většinou nenaberu takovou rychlost a kola začnou klouzat než jsem nahoře. Když nandám řetězy, tak se zahrabu a sednu na břicho. Tak si říkám, že by ta 4x4 mohla kopec vyjet a hlavně nabrat dostatečnou rychlost. ;-)
Hooonza: řetězy nasazuju i v létě, když to po louce moc klouže a funguje to. Prostě je to po podmáčené louce a po bahně hodně do kopce. Chystám se tam navést štěrk, ale je to cizí pozemek a s majitelem není řeč.
Devil666:Není ESP jako ESP. Pod ESP každý výrobce schovává různé systémy. Já dělal na řešení pro Škodovku, jak to má Ford nevím. proto se ptám. Možná se ptám, blbě a polopaticky, to uznávám. Ale chci aby moji otázku každý pochopil. Mám ve zvyku tím předcházet nedorozuměním. >:D -
"-- skrytý --" 17.12.10 14:44
« Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.
Neopakuj co bylo psáno. Klesáš tím na úroveň novinářů, kteří často nejsou s to vytvořit si na základě pozorování vlastní názor, pokud by se tento lišil od tzv. "obecného přesvědčení." Problém je v EDS, kdy často auto hrabe diagonálně nebo hrabou 3 kola (nejčastěji obě přední a jedno zadní). Oktávie má taky poměrně malý zdvih odpružení, takže často dojde k odlehčení nějakého kola. Výkon EDS nestačí, aby tohle srovnal.
Mrkni třeba semhle
[odkaz] -
"-- skrytý --" 17.12.10 10:16
« Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.
To záleží i na rozložení hmotnosti na nápravy. No a kutile, kup si řetězy a nasazuj je i v létě. Bude po problémech.
Mě by zajímalo, podle čeho soudíš, že Haldex připojuje a odpojuje furt dokola. Já s tim jezdim 5 let a nic takovýho jsem nezaznamenal, a to mám tu nejstarší generaci. Na čem to vázne spíš je nedostačující výkon EDS, který postačí pro rozjetí na rovině či jízdu v hodně mírném kopci nízkou rychlostí. -
woody-alien 17.12.10 08:47
« Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.
Tohle je dost zapeklitá otázka. Musíš mít hodně dobrý pneumatiky, ale i tak se to dá bez zkoušky dost těžko určit. Někde ti schopnej teréňák klekne kvůli svý váze a v pohodě tam projede Jimny, protože má jenom pár kil přes tunu. Dá se třeba vycházet ze zkoušek na sjezdovce v létě. V jednom takovým testu srovnávali Wranglera, starýho GAZíka, Hondu CR-V, OII 4x4. Jako první to vzdala Octavia (haldex připojoval a odpojoval furt dokola), nevyjela ani Honda, GAZík bez problémů a u Wranglera zařadil redukci a šel si sednout na kapotu, protože to vyjel i na volnoběh. >:D
Jako druhý auto by možná stál za úvahu UAZ Patriot případně Hunter. Oproti Wrangleru podstatně nižší cena, benzín ti předělaj na plyn nebo montujou Iveco diesel. A průchodnost terénem je ohromující. Rusáci se s tím nemažou.
S Vitarou jsem zatím projel všechno co jsem potřeboval, v některých případech je ale jak píše Devil potřeba se rozjet a jet. -
Devil666 17.12.10 08:39
« Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.
Kutile ty jsi fakt komik. Na jednu stranu jseš schopen klást absolutně hloupý dotazy a vymýšlet nesmyslný teorie z kterých je jasný, že o tom víš úplný h.... a pak napíšeš jak tomu rozumíš protože jsi "dělal na vývoji těchto systémů". Ale alespoň se člověk pobaví. >:D >:D >:D -
superkutil 17.12.10 08:30
« Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.
To je mi jasné, pořídil bych ho jako druhé auto. Přes rok by s ním jezdila žena. Kamarád má takto Jeep Wranger a je to paráda. Ale pro normální ježdění to není. Pro normální ježdění by to musela být civilnější verze nějaké 4x4 s elektronikou.
To co potřebuju vyjet je dost prudký kopeček těžce sjízdný i v létě. Otázkou je, zda by to 4x4 na sněhu zvládlo nebo zda by klouzalo nebo zda by se zahrabalo. Chci ten kopeček trochu srovnat, ale jsou tam problémy s majitelem pozemku. Jaké stoupání zvládne 4x4 na uježděném sněhu? -
woody-alien 16.12.10 22:14
« Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.
kutile, 4x4 bez autom.připojování druhý nápravy, s mech.uzávěrkami, s možností uvolnění závěsů pro lepší zkřížitelnost atd. je pro extrémní podmínky asi nejlepší, jenom takový auto jaksi nevyhoví tvým představám o jízdních vlastnostech a dynamice při "normální" jízdě po suchý silnici. Vždycky je něco za něco. Takovýho univerzála prostě nenajdeš. No, možná MB G 55 AMG. >:D -
superkutil 16.12.10 21:30
« Re: Stabilizační elektronika v Mondeu.
No někdy nepomůže ani ta lopata. >:D
Většinou pomůže jen deska narvaná pod kolo, hlavně když si auto sedne na břicho. Měl jsem plno aut, jeden diesel a jinak benzíny. Diesel byl bez turba a 4x4. Současné Mondeo je můj první TD a taky první auto s ESP. Nikdy jsem neměl problém jezdit po sněhu. Ale se současným Mondeem i s ESP mám problémy. ESP mi dobře funguje pokud jedu. Drží stabilitu, přibržďuje zadní kola, snaží se zabránit protáčení předních kol a když to začne prokluzovat, tak začne ubírat plyn až nakonec chcípne. Tak je to v pořádku, tak to beru.
Ale jak stojím na místě, tak i při lehkém plynu začne jedno kolo hrabat a druhé stojí. Zajímavé je, že po vypnutí ESP se auto chová hodně podobně.
Když mluvíš o Mísečkách, tak je vždy jezdím bez řetězů a to i se starým Žigulíkem. Nikdy se mi nestalo, že bych nevyjel.
Dnes jsem zkoušel jezdit s ESP i bez ESP. A je to skoro stejné. Jezdím i s jinými auty s ESP a ty se chovají líp. Asi není ESP jako ESP.
Ptal jsem se u Forda, co vlastně je u Mondea pod ESP schované a v podstatě přesně neví. Snad je tam ESP, TCS, EBD. Dělal jsem kdysi na vývoji těchto systémů a vypadá to, že se dneska vše ošizuje, jak to jen jde. Kamarád dělal pro Mercedesy rotační snímače a akcelerátory, tak jsem viděl celkem detailně jak to funguje. A věřte, že není ESP jako ESP. >:D
Takže závěr je 4x4 a nejlépe bez jakékoliv elektroniky. :-!
Pred týždňom mi začalo svietiť ESP. Nefungovalo ani ABS ani nič. Po pár minútach sa to samé opravilo. Predvčerom mi to zasvietilo zase ale už sa to "neopravilo". Bol som na diagnostike a PC ukázal na vadný snímač PZ kolesa. Údajne budú musieť skontrolovať celé auto či nie je problém inde. Nemal niekto podobný problém? Koľko môže ten snímač stáť alebo ako sa to odborne volá? Nemôžem to na internete nájsť. Viem že Focusy majú problém s riadiacou jednotkou ESP a celá sranda stojí 1500 EUR. Dúfam, že toto nebude môj prípad. Najhoršie je, že servis začne pracovať až 10.januára a celé IPS je off ;-\