FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Diagnosticky mod PP
to all: UPOZORNĚNÍ k diagnostickému módu. Zkoušel jsem zde popisovaný diagnostický mód a funguje i na Ford Focus, ale POZOR. Hned při prvním testu, kdy se všchny analogové ukazatele otočí do maximální polohy a pak se vrací vyčkejte do úplného vrácení a až pak otočte klíčkem na 0 nebo startujte. Dnes jsem startoval dříve, než se to vrátilo a jak rychloměr, tak otačkoměr ukazovaly okamžité hodnoty plus hodnotu na které jsem to předčasně stopnul, takže jsem jel přes obec podle rychloměru 90km/h na dvojku, což byla blbost. O dost horší bylo to, že se to po vypnutí motoru a zapalování nevrátilo do původního stavu. Uvidím zítra, co to udělá přes noc a dám vědět. -
"-- skrytý --" 14.05.06 11:22
« Rusko
To Flying Mondeo:
Pokud budeš auta provozovat ve velkých aglomeracích (Moskva, Petrohrad apod.), nebudeš mít problém. To jsou takové skanzeny - tam se podmínky ve všem přibližují západu. Ty auta v životě nepřekročí hranice města. (To se stalo - jakmile Mondeo dlouhodobě provozované zastoupením Fordu v Moskvě vyjelo za Moskvu, po 1. nabrání paliva kaput)
Kde máte ty dva Focusy? A mají 1,8TDCi nebo 2,0TDCi?
Jasně že má Jag Xtype 2,2D stejný motor jako máš ty. Akorát má jinou ECU (ŘJ) -
"-- skrytý --" 13.05.06 23:17
« kontrolky
Tak jsem prave pred chvili zazil na Plzensky schizu - rozsvitili se vsechny kontrolky co na paluvce sou, rucicka tachace i otackomeru spadla na 0, nastesti to nemelo vliv na rizeni, tak jsem zastavil a za chvili to rozdejchal... zarovet to vyresetovali PP i denni pocitadlo km ... a nevim jestli to mam nejak resit nebo ne...
...resetu PP jsem vyuzil ke zmereni spotreby na ceste domu, a po velmi lehke noze (60 zbyek po meste, dale cca 25km po dalnici 120-140) jsem prijel s udajem 6.5. Ale jezdit tahle denne, asi by me piclo :) -
"-- skrytý --" 13.05.06 10:47
« Re: Palivo
to Petr T: a jaký je teda rozdíl, když si koupíš Focuse TDCi v Rusku a jezdíš už 2 rok v pohodě? Máme tam 2 kusy a bez problémů. Je to teda nafta nebo rozdíl v motorech TDCi mezi Focusem a Mondeem? Takže to maj u Mondea asi nějak blbě udělaný, když jim jiný auto se stejným motorem jezdí v pohodě? Volva S40 a V50 co máme tady v ČR s 2,0 TDCi jezdí taky v pohodě a nemá náhodou Jaguar X Type ten samý 2,2 TDCi 114kW co mám já? Už vidím jak ze sebe nechá majitel Jaguaru dělat blbce, že s tím neměl brát v ČR a v PL naftu, ale jezdit pro ní do Německa....... -
Moik 13.05.06 09:46
« Diagnostický mód PP
Mně na Mondeu ten D mód PP nejede. Funguje jen ten na tachometru.
A k té spotřebě: Jezdím podle PP za 6.1, podle měření za 6.5 už několik tisíc km...nevím, co považuješ za tychlou a pomalou jízdu, domů po silnici 1.třídy jezdím 110 a po dálnici nejvíc 140-150, někdy 160 a výjimečně, spíš na chvilku víc.
Stál jsem teď u policajta, co měřil, jel jsem do práce na kole...a když tě měří, naměří ti opravdovou rychlost a od ní už radar odečítá do 100kmh 3kmh a nad 100kmh 3%. Když jedu 140 po dálnici, jedu opravdu 134 a 3% jsou4kmh=130 :-) jen pro zajímavost... :-) -
"-- skrytý --" 12.05.06 21:47
« Palivo
...vidím že jsem Tě přece jenom rozdráždil... >:D >:D >:D
Ale teď na férovku:
Ford nedporučuje kvůli palivu nákup Mondeí v Rusku.
Toyota nedodává auta s dieselovými motory do Turecka...
Má to své hranice.
Ale nejsme už náhodou v EU???
Neměl by se tady někdo postarat, aby denodenně nebyl zákazník čerpacích stanic šizen na kvalitě?
Znovu Tě upozorňuji, že se to zdaleka netýká pouze Fordů Mondeí. Je to o řadě dalších značek a aut. -
"-- skrytý --" 12.05.06 18:24
« vstřikovače
tak se pánové podržte:
kolega v PL má to samé Mondeo 2,2 TDCi (07/2005), má na tom najeto 30 tis. a začalo to tím, že to po ránu běželo tak na 500 ot./min, zhruba 2 minuty než to dostalo normální otáčky. Do té doby se z toho strašně kouřilo. Pak mu to jezdílo tak všelijak, s různě poblikávajícími kontrolkami na palubce, s hlášením nouzového režimu na PP, cukáním apod. No a v servisu ve Varšavě to napíchli na počítač a ihned to tam zůstalo na výměnu všech 4 vstřikovačů. Jako důvod mu řekli, že je to závada vstřikovačů a že o tom velmi dobře u Fordu vědí. Věděl o tom i Lease Plan PL a ihned mu dali náhradní auto zdarma po dobu celé opravy. O naftě či jiných pochybných zdůvodněních nebyla vůbec řeč a celé to řeší v rámci záruky. Jinak nebere naftu jinde než u BP jelikož má BP kartu od Lease Planu. Stejně jako já maám EURO Shell a jinde neberu.
Že by o tom v Poslku věděli něco jiného než u nás?
Jinak dávám to svoje cukadlo v ponděolí do HALE, už s tím nejde jezdit, při rychlosti 60 na 4. nebo 80 na 5. to cuká jako mrcha, jel jsem teď po nově budované dálnici z Legnice do Wroclawi, bohužel jízda obousměrně takže právě mezi těmito rychlostmi a myslel jsem že ten motor vypadne, takže to bylo furt přeřazovat na 3. a plnej plyn, protože v zátahu to jede dobře, ale při konstantních nízkých otáčkách hrůza.
No, jsem zvědav jak dopadnu, myslím že ta předchozí výměna 1. vstřikovače byla dost neúčinná, musí být v pr..... všechny, tak jsem tentokrát zvědav......
Není divné že to potkává každé druhé Mondeo které vyjede z fabriky....? -
"-- skrytý --" 12.05.06 18:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba
jo, ten průměr 6,5 je ale jen podle PP, skutečnost je okolo 7,2 neboť reportuji měsíčně spotřebovanou naftu, najeté km atd...
vůbec nechápu jak tady někdo může psát že s tímhle autem jezdí pod 6 litrů, buď máte ty auta zázračný, a nebo bych takovou jízdu nevydržel....... -
"-- skrytý --" 12.05.06 18:07
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Okamžitou spotřebu na PP nemám (EURO 3). Občas jsem to taky zkoušel při jízdě vynulovat, to bylo zajímavé, při rychlosti 100 km/h na 6. to ukazovalo 4,8 což by se mi líbilo, jinak jsem na průměru okolo 6,5 při jízdě HK - Praha - ÚL a zpět (50/50 dálnice x normál), ale zjistil jsem, že při plynulé jízdě po dálnici při 160 km/h na tempomat to žere minimálně o 0,3 - 0,5 lt. míň, než když jedu z Lovosic na ÚL, nebo z K do Poděbrad či zpět. Je to ale proto že za to furt beru a předjíždím a ta akcelerace něco stojí... Jinak mi PP ukazuje standardně o 0,5 lt míň než je skutečnost. -
"-- skrytý --" 11.05.06 07:37
« Re: Diagnosticky mod PP
Hi,
trosku jsem hledal na webu a nasel zajimavy odkaz:
[odkaz]
Jen nevim, jak moc je pouzitelny na mem aute (a mam trosku obavy to vyzkouset). Jeste se zkusim zeptat servisaku v mem Fordu, protoze si vybavuji podobnou operaci pri prodeji auta. Tehdy mi pri predvadeni auta ukazovali funkci, kdy pri zamknuti auta se zavrou (=vytahnou) otevrena okynka v aute. Pri predvadeni mi to nefungovalo, tak prisel nejaky servisman, strcil klicek do zapalovani, chvili klikal na PP a pak vse fungovalo. Tudiz odvozuji, ze nejakou zkusenost s tim maji. Uvidime. -
"-- skrytý --" 10.05.06 22:56
« Re: Re: Re: Re: Okamzita spotreba na PP
Okamizta spotreba na PP by byla celkem fajn ... na me stare Vectre B byl o dost lepsi a hlavne koukam presnejsi PP ... dle okamzite spotreby se nechal vyladit i nejuspornejsi zpusob jizdy ... Ford asi trosku zaspal ... tahle nevim kdy me to kolik zere :-) ... zitra zkusim popsany postup, a doufam, ze se to da vratit i zpet :) -
Moik 10.05.06 16:00
« Diagnostický mód
No vím o jednom módu, ale v něm asi není okamžitá spotřeba.
Stiskněte a držte tlačítko nulování denního počítadla km. Při stisknutém tlačítku buď zapněte zapalování nebo nastartujte a držte, dokud se něco nestane :-) u Focusu vylítnou rafiky do maxima, pak mačkáním projíždíte položky menu.
Co vím, je tam rychlost(přesná-odlišná od tachometru), v km a v mílích, pak otáčky motoru, umí vypsat chyby (DTC), nějaký dobíjení apod.
Na úplně všech Focusech i na jednom Mondeu funkční. Nebojte se podržet reset i pár vteřin po nastartování...chvíli to trvá