FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Koutouce a oblozeni (a lozisko)
Myslím, že to souviset může, tvrdé rány neodpružené hmoty do axiálního směru asi nejsou to pravé. Ložiska na Octávii odcházela po cca 60 tis naprosto běžně.........U prvního Mondea mi vydržely až do těch asi 80 tis km, ale kotouče mi jednou na soustruhu stahovali, přesto že jsem žádný problém neregistroval......... -
« Koutouce a oblozeni (a lozisko)
Tak se trochu omlouvam za mystifikaci ve svem prispevku (po telefonu nebylo technikovi moc rozumet [v cizim jazyce] a probirali jsme vic veci): ten hrbol a rany od zadnich brzd jsem po proreznuti v zime mel, to plati, ale po prohlidce a navsteve v servisu se ukazalo, ze
1) kotouce se hrbolu zbavily brzdenim - proste se to odrhlo, tlouska kotouce je jeste OK
2) na danem kole, kde dochazelo k tem ranam od brzd (nez se to vyhladilo), odeslo ale lozisko. Muze to souviset nebo je to uplne nesouvisejici druh zavady? Je normalni, aby lozisko odeslo po 50000 km?
Dik. -
Moik 21.05.06 15:42
« KOTOUČE
Při jízdě v dešti se naopak kotouče líp chladí, protože na ně voda stříká v podstatě pořád, ne? To by spíš sedělo na dynamickou jízdu v létě s projetím kaluže... Ale myslím, že to opravdu bude v materiálu, je to nejvíc Fordova specialita. Já mám na Mondeu 120k km a kotouče taky ok. Na Focusu 120k km a kotouče taky ok. Možná je to fakt stylem jízdy.
A myslím, že vibrující kotouče by v záruce uznat měli... -
« Re: Vibrace
.já ale v návodu nemám, že se v dešti Fordem nemá jezdit !! :-) KOtouče se někdy mohou zkroutit při přehřátí, kdy je vnitřní pnutí způsobené rozpínajícím se kotoučem nad samotnou pevností toho kotouče. S tím soustružením je to jednoduché : buď se nějaká ta desetinka mm zvlnění odebere a kotouč může zase sloužit, anebo se to vyhodí a koupí se jiný. Mezitím není nic, kladivem se to rovná blbě :-) -
"-- skrytý --" 20.05.06 15:08
« Vibrace
Josefe, myslím že i ve Slovenštině se píše vibrovat s měkkým.
Teď ale k tématu.
Mám 115 tisíc na Mondeu a v životě mi nic nevibrovalo. Od 70 tisíc 2. destičky.
Typicky se kotouč zvlní při dynamické jízdě v dešti, kdy na kotouče vlítne voda. To se stane snadno, takže je třeba si šáhnout do svědomí a nesnažit se to svést na Forda. -
Jozef0351 20.05.06 14:05
« Re: Re: Brzdove oblozeni
Ford má problémy s kotúčmi? Mne to začalo "vybrovať" po 10.000 km. Ak je to u Forda bežné tak to mi asi neuznajú že to nie je normálne :'-(
Asi sa budú tváriť že to tak má byť. Ešte som tam s tým nebol. Čakám keď pôjdem na prehliadku po 20 tis. km.
Sústruh nie je riešenie. Aspoň na novom aute nie. Dočasne to pomôže ale skráti sa životnosť kotúčov. Tie nestoja 5 korún. -
-
« Brzdove oblozeni
Tak to vypada, ze mi odeslo brzdove oblozeni vzadu: v zime jsem musel kvuli nemocem v rodine atp. nekolik tydnu stat (= vubec nejezdit), cim doslo ke zreznuti kotoucu (zima + byla v te dobe velka vlhkost). To by normalne nebyl takovy problem az na to, ze povrch zadniho kotouce nebyl pak uz hladky - nejspis tam neco k nemu prirezlo (rucka ale nebyla zatazena), protoze vzniknul hrbol (vznikaly rany pri brzdeni ve vyssich rychlostech). Postupne se to vyhladilo, akorat asi diky rzi trochu vic nez je zdravo - zadni kotouce jsou dle servisu zrale na vymenu (STK to pry jeste s odrenyma usima projde). Mate nekdo nejaky tip ci radu, jak se tomu da branit, kdyby auto muselo zase nekdy dele v zime stat? Dik. -
"-- skrytý --" 19.05.06 12:43
« Destovy senzor
Hi,
nevite prosim nekdo, jestli se da vypnout setreni sterace pri startovani, kdyz mam packu steracu v rezimu auto (destovy senzor)? Kdyz ji zapomenu pri dojeti vypnout, tak mi pak rozmaze nasucho vse co mam na skle. Myslim, ze to v teto diskusi nekdo zminoval, ale uz si nepamatuju jestli s resenim ci nikoliv (staci mi i info, ze to tu nekde je).
Dik -
« Re: Re: Re: Okna
K těm jízdním vlastnostem : Octávia 1,8T byla motoricky sportovnější, ale jinak asi i tím, že byla lehčí, tak už ten podvozek celkově moc klidu neposkytoval.
JInak jsme si znovu ověřil, jak dramatický je rozdíl mezi chováním řidičů v Německu a tady. Tam jede každý jak se mu líbí, na omezeních víceméně zpomalí všichni a když už to někdo jede rychleji, tak se na nikoho netlačí........
U nás za Rozvadovem každá rozzuřená felda z kopce už 200 metrů za mnou bliká, jako že mu to teď zrovna jede 170 a nemíní se zdržovat ........Mimochodem, není v techničáku psáno, kolik je max. konstrukční rychlost ?? Já bych jim ty body pak sečetl :-) -
"-- skrytý --" 18.05.06 18:39
« Re: Re: kontrolky
Uz to mam taky zpet, v diagnostice nic nenasli, vse kolem baterky utahli... tak doufam, ze nejaka hustejsi malfunkce napr na dalnici... :)
Ad ta spotreba - kdyz jedu Pha-Brno-Pha s 77kw OII tak jedu imrvere na plnej knedl (sluzebak), a jeste jsem se nedostal nad 7.5 za celou cestu ... to s Mondejkem mam pri uspornejsi jizde ... faktem je, ze ta Oktava taky ale moc netahne... a zrychlovat do kopce je holy nesmysl :-) A asi by me ani nebavilo jezdit jinak, to bych si pak asi koupil ten slabsi 2.0 ... -
« Re: kontrolky
tak vitej do klubu - stalo se mi to jednou na dalnici, ale v tahlem klesani, tak jsem jen zpomalil, zaradil se rychle vpravo, a zhluboka dychal... auto ale pak jelo (bez zastaveni ci startovani, moc lilo) dalsich 300 km az domu. V servise nic nenasli, tak akorat procistili vsechny kontakty, kde se dalo.