FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 03.06.06 13:05
« Vysvětlení klepání
Pánové, nevím, ale třeba přispěji k Vašemu klidnějšímu spaní.
!!! V určitých režimech motoru je klepání zcela normální !!!
- za studena (podzim jaro zima) - ŘJ upravuje vstřikování do většího předstihu - předvstřiku - motor má tvrdší chod - funguje i při nízkém zatížení i při vysokém zatížení motoru
- za poloteplého motoru (všechna roční období pokud není zrovna 30 stupňů) - ŘJ upravuje při náhlé akceleraci vstřik paliva do předvstřiku a bez pilotu - výsledkem je zaklepání, tvrdší chod motoru, při nízkém zatížení se neprojevuje
- za tepla (teplý motor nebo venkovní vyskoké teploty) jak v zimě tak v ostatních obdobích pracuje motor v optimálním režimu a motor jde hladce, předvstřik je normální a pilotní vstřik potlačuje ve všech režimech jízdy hlučnost.
Všimněte si že jste schopni tento projev motoru částečně regulovat, v některých otáčkách motoru je projev výraznější a v jiných potlačen - vždy záleží na tom, jak na to za studena nebo před úplným zahřátím motoru šlapete.
Teď byly velmi nízké ranní teploty, to zcela odpovídá.
Může to být Váš případ a nemusí, musel bych vědět víc.
Můžeme dát těžký sraz a já tam vezmu diagnostiku a během 1 hodiny víme vše o stavu Vašich Mondeí včetně stavu vstřikovačů... :!: ;-) -
"-- skrytý --" 03.06.06 11:19
« Klepaní...
Já mam mondeo 2.0 tdci..již nekolikrát zminovaný kritický rok 02. Koupil jsem to ojete pred rokem a pul, melo to najeto 89000. Ted tam mam 142000. To klepani me taky nekdy desi, ale klepe to jen studene. Po zahrati je to ok. Jinak vcera jsem byl na STK, emise jsem mel hodnotu 1.05 v prumeru..(nevím presne ceho/na co)...Povoleno je do 2.0..Z toho soudim, ze to zatim vsechno funguje jak ma, motor olej nezere, palivo beru jen schell v power-verte mi nebo ne, na chodu motoru je to znat-je min slyset. Spotřeba 6-7 litru, podle toho, kde jedu.. -
"-- skrytý --" 02.06.06 17:19
« Bez nadpisu
To DIM: Co jsi napsal presne sedi.Jen nevim,ale dnes vyzkousim ,zda se to deje i v kopci pri zatezi. Spis je to slyset dejme tomu na 3 rychl-stupen pri udrzovani konstantni rychlosti,treba do kopce :*) .Dnes to vyzkousim,jestli nebude zena prilis povidat ;-) -
« Re: rachtani
M Leky, dej pak vědět, myslím , že při cca stejném počtu kilometrů mám úplně stejné pocity, ráno bílý dým, pak výrazné klepání, někdy minimální náznak nějakého záškubu, po asi dvou minutách se hodně zlepší, ale třeba při větší zátěži v kopci a pod. je stále slyšitelné, spíš takové štěrkání. Nevidím to zatím jako problém, auto jinak jezdí normálně, ale aby to nebyla nějaká předzvěst :-(( -
"-- skrytý --" 01.06.06 17:17
« Re: rachtani
Vstřiky nehlomozí, leda by byl v čudu senzor klepání. To by pak jelo jako staré TDička.
V Hale mají na vstřiky speciální zkušební stanici za melouna.
www.hale.cz, Praha 7, Dělnická 51, Holešovice
"...v Dělnický sou dělníci, co Tvý Mondeo dobře udělaj..." :P :P :P -
"-- skrytý --" 01.06.06 16:50
« rachtani
Ahoj.Byl jsem na servisni prohlidce po 40,000 km.Normalni vymena filtru a oleje plus desticky, ze pry by mi uz nemusely vydrzet do dalsi navstevy.No nevim, dalsich 20tis by asi nevydrzely, ale do dalsi navstevy urcite. ;-) .Zvlast kdyz tam jedu hned 13.6. :'-( Rachtani slysitelne za studena i kolem jdoucimi lidmi :shock: pokracujici dle meho sluchu i za normalni provozni teploty, ale uz v potlacene mire, se vrchnimu technikovi pri servisce taky jako me nezdal uplne v poradku 8).Ze pry to ale bude chtit tam auto nechat ,at se na to muzou kouknout.Jeden s techniku rikal,ze uz tam neco podobneho resili.Pry tro byly vstriky. :-( .Proto jsem se ptal zda se nejaky problem vstriku projevuje nejakym slysitelnym zvukem.Nevim."Uvidime", rekl slepy.Ted akorat nevim,jestli jim mam me auto pujcit na to jejich "kouknuti ",nebo ho dat rovnou do Hale.Asi jim dam jednu sanci :-)
PS: ze by nafta z Hranic?
Mam pocit ,ze vstriky to nebudou.Auto zatim nedela nic z toho co ppsal Moik.Lada ci myslim Flying Mondeo a asi i DIM.Jen ten zvuk je stale slysitelnejsi. -
"-- skrytý --" 01.06.06 07:31
« Vstřiky
Moiku, koukni na ty původní vstřiky.
Jestli jsi tam měl EJBR00101Z, můžeš dát 00301Z nebo 00401Z.
Jestli jsi tam měl EJBR00201Z, můžeš dát 00401Z, nesmíš dát 00301Z nebo 00501Z.
Jestli jsi tam měl EJBR00301Z, můžeš dát 00401Z, nesmíš dát 00501Z.
Jestli jsi tam měl EJBR00401Z, musíš dát 00401Z, nesmíš dát 00301Z nebo 00501Z.
Dej filtr, u Delphi se jmenuje HDF924. Nebo od Forda, to je fuk, ale dej.
Zdraví, 115 tisícový bezproblémový, Petr. (Odešlo mi osvětlení levé části palubní desky... :( -
Moik 31.05.06 21:49
« Re: Re:
No jak mě to mohlo napadnout :idea: spíš jak jsem to měl poznat dřív, než tý chudince došla nafta... >:-[]
Moc dobrej nápad s tím jednoduchým způsobem na kontrolu vstřiků...díky moc za něj, fakt super.
Jak to začalo blbnout, hned jsem do nafty přidal sajrajt na navázání vody, ale už je to ko. Vstřiky budu mít z Mondea 2004, nevadí to něčemu? Zítra by to mělo být hotovo, pojedu hned na sever (kolem Hranic brr) tak dám v úterý vědět...Fakt ale je, že kontrolovat na benzince nejen kvalitu nafty, ale i stav v tankách už mi přijde ujetý... Co by na to moje tankování řekl třeba 1.6TDCi?
EDIT: ještě jsem chtěl odpovědět...mně se to žádným zvukem neprojevovalo, jento dost cukalo. Po zahřátí krom malýho výkonu dokonce žádnej jinej problém, motor šel jak hodinky, ani neškubal, ani nejel na 3 válce :-O prostě jako obvykle... Zato za studena bys to nepřehlíd na 100%...nepravidelnej chod, bílý oblaka dýmu....síla
to Petr T. genialni napad, aneb sance na konec schizofrenie ridicu TDCI v Cechach ;-) ,urcite bych se chtel zucastnit