FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.11  09:55

    « Re: Mondeo na dva válce !

    Programátor taky podchytí všechny možné hodnoty. Když je všechno v pořádku, tak jsou jenom v určitym rozsahu. No a když to z toho rozsahu vyběhne, tak je něco blbě, což ti taky ŘJ ohlásí ;-)
    Každý kus motoru se samozřejmě chová jinak. Ale ne zas _tolik_ jinak ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.01.11  22:24

    « Vadný EGR

    Tak se mi konečně podařilo povolit šroub na EGRu a vyndal jsem ho. EGR byl docela čistý, ale problém je v modulu elektroniky. To je absolutní vývojářský amatérizmus. Řešení ovládání EGR je primitivní, a i když konektor EGR má 5 kontaktů, tak zapojené jsou jen dva. Ta jsou dost neprakticky přes nožové kontakty přidělané na elektromotorek, který přes 2 ozubená kola otáčí šnekem a otevírá ventil. Standardně je ventil držený zavřený pomocí pružiny, pokud se na motorek přivede napájení, tak otevře ventil, po odpojení napájení pružina ventil uzavře. Problém je v utěsněné modulu elektroniky proti vodě. Je tam jen jednoduché těsnění a kryt je držený plechovým rámečkem s packama. Toto řešení není schopné zajistit hermetickou těsnost a EGR zřejmě odstavuje právě vlhkost v elektronice. Teď jsem EGR vyčistil a vysušil, tak uvidíme zda bude zlobit dál.

    Ještě by mě zajímalo, který hovado utáhlo šroub na EGRu tak, že nešel povolit ani klíčem 8kou, ani sikama. Pomohl až hasák. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.01.11  23:36

    « Re: Mondeo na dva válce !

    No, jde o to, zda programátor podchytí všechny možné hodnoty čidel. >:D Kdysi mi vyprávěli technici z Česany (výzkumák Škodovky) jak nastavovali ŘJ pro režim od startu studeného motoru do ohřátí. Dělali to v zimě, vždy nechali auto vymrznout, pak do něj sedli, připojili notebook optikou na spec. ŘJ a nastartovali. A pak jezdili a měřili dokud se auto neohřálo. Pak ho odstavili a čekali až vychladne a tak znovu dokola. Problém je v tom, že každý kus motoru se chová jinak a ŘJ je nastavená na průměrné hodnoty motoru a ŘJ by se měla naučit parametry konkrétního kusu motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.11  16:25

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    Hodnoty z čidel nemaji mimo předpokládaný rozsah co dělat, jinak je něco blbě ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.01.11  12:01

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    oleowr1: No jo, dostal jsi mě do nostalgie. Musel jsem oprášit tak 20 let staré vzpomínky. >:D

    Dnes je to opravdu jen a jen o tom jak napíšou programátoři program v ŘJ a jaké tam narvou datové mapy. ŘJ se průběžně učí a snaží se přizpůsobit stárnutí vozu a konkrétnímu kusu motoru. Bohužel se občas učí nesmysly. Nebo jsou vstupní hodnoty od čidel mimo předpokládaný rozsah a pak buď ŘJ nedokáže na situaci vůbec reagovat, nebo to vyhodnotí jako chybu čidel a motor přepne do nouzového režimu.

    O tom jak život majitelů závisí na programátorech ŘJ vypovídá několik let starý případ, kdy u luxusního modelu Audi s výkonným motorem a automatickou převodovkou došlo při čekání na semaforu k přetečení bufferu v ŘJ a ta dala příkaz plného plynu. Auto najednou bezdůvodně vyrazilo vpřed. Dlouho trvalo, než na to přišli. A přitom to byla drobná chyba v programu.

    Kamarád dělal na vývoji ŘJ pro letadla a tam je to o něco lepší, tam jsou 3 paralelní ŘJ a vždy se bere výsledek, který je alespoň ze dvou ŘJ shodný. 8-s

    Zajímavé počteníčko ze světa ŘJ. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 07.01.11  11:05

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    windiesel: díky za odborný výklad. Takže u ŘJ je to hodnota mimo mapu a vyhodnocuje se SW, u logických obvodů je to hodnota mezi prahovými hodnotami napětí pro logickou 1 nebo 0 v daném časovém okamžiku (projeví se při změnách stavu jednotlivých vstupů).
    Nemyslel jsem to s hazardy v LO doslova, jen jako analogii.

    kutil: kombinační obvod je složený s elementárních logických prvků (na každém z nich může vzniknout hazard), které provádějí logické operace, v praxi NAND, OR z nichž se dá realizovat AND, NOR, XOR.... a dále čítače, posuvné registry, logické automaty atd. atd.... Přednášel jsem před cca. 10 lety na VŠB v Ostravě, dneska je možná trošičku jiné názvosloví, principy jsou ale stejné, nicméně Tvůj odkaz mi to trošku osvěžil...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.01.11  23:33

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    Moje Mondeo trpí také jedním z těchto neduhů, když klesnou otáčky pod volnoběh (třeba zatížení motoru), tak motor nereaguje na plyn (jako by stále běžel na volnoběh). Pokud otáčky stoupnou na volnoběh, tak na plyn začne reagovat.

    Kdysi dávno jsem programoval logické automaty, řídící jednotky pro řízení a kontrolu motoru, převodovek a dělal v oblasti měření dojezdu, stability vozu, kouřoměrů, pátých kol (zařízení pro měření chování vozu) atd.

    Hazardy nastávají v kombinačních obvodech, ale to co blbne v ŘJ je SW. Prostě je to vše jen o optimalizaci a aproximaci. Všechny stavy podchytit nelze. A zrovna volnoběh je pěkný oříšek. Netušíte jaký je problém udržet volnoběžné otáčky.V dnešních ŘJ již hazardy nejsou, většinou se odstraňují synchronizováním klopným obvodem. Dnes už je to jen o schopnostech programátora. Logické automaty byly bezva, ale už jsem dlouho žádný neviděl. Hezky je to popsané zde [odkaz] >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.01.11  21:22

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    oleowr1: toto co popisuješ nejsou žádné hazardy v logických obvodech ale pouze špatná mapa motoru. Řídící jednotka neobsahuje spojitou mapu, prostě v sobě nemá popis všech možných situací, a pokud ji někdo dostane do "úzkých" tak řídící jednotka prostě neví co dělat, nemá se čeho chytit. Po restartu (a to může klidně souviset s Kutilovým tlačítkem) se ŘJ znovu na bootuje, a zase má pevnou půdu pod nohama. Se selháním logických obvodů to nemá nic společného, alespoň v tomto případě ne.
    Já sám jsem svého času dostal Mondeo do úzkých akcelerací na šestku z vemi nízkých otáček, v těchto otáčkách a zatížení motoru byla ŘJ mimo hru. Skončil jsem v nouzovém režimu a musel jsem restartovat. Vůbec většina těchto situací končí nouzovým režimem. Tady si myslím, že velmi nízké teploty jsou zásadním parametrem, který v nevhodné kombinaci světel, kroutícího momentu, otáček, může způsobit zmatení ŘJ.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 06.01.11  19:20

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    Kutil: startování tlačítkem s tím nemá nic společného, mně se to stalo asi 3-4x i při startování klíčem, motor cukal nereagoval na nic a jel tak na 500ot/min. Jsou to prostě tzv. "hazardy v logických obvodech", přednášelo se o tom v číslicové technice. Čím složitější zařízení, tím větší pravděpodobnost výskytu, dá se to ošetřit doplňkovým zapojením, ale tím nám zase stoupá složitost zařízení :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.01.11  15:00

    « Re: Mondeo na dva válce ! :-)

    DIM: Tuto situaci znám z benzínového i dieselového Mondea. Běží někde mezi životem a smrtí a nereaguje na plyn. Musí se vypnout a zapnout. Jo, pořídit si auto startované tlačítkem, to je jak vstoupit jednou nohou do hrobu. Nejlepší je v kombinaci s automatickou převodovkou. To pak můžeš jezdit až do vyjetí nádrže. >:D

    To je podobné jako když mi u půjčeného náhradního Focuse vylítly otáčky na 4000ot a nepomohlo nic než vypnout a zapnout motor. A u Forda mi tvrdili, že to není možné, že to se stát nemůže. Je vidět, že vůbec nevědí, co ty jejich auta dokážou. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 06.01.11  13:21

    « Mondeo na dva válce ! :-)

    Tak jsem se zase svezl, i když s lyžařskou botou to není úplně to pravé :-) A hned zajímavá zkušenost : podařilo se mi dostat motor do chodu asi tak na dva válce. Jel jsem krokem, musel jsem zabrzdit, ale spojku jsem zmáčkl později, kdy už to skoro chcíplo......a ono to zůstalo v jakémsi mezistavu mezi chcípnutím a volnoběhem, třáslo se to jako epileptické prasátko a nereagovalo to na nic...... až opakované zmáčknutí startovacího tlačítka to najednou vrátilo na normální volnoběh. Asi za deset sekund. Už jsem myslel, to tak bude kuckat do vyjetí nádrže....
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.01.11  12:45

    « Tak mě již podruhé opouští EGR.

    Tak ho zkusím vyčistit a uvidíme. Mám zřejmě elektrickou verzi. To že odchází by mi nevadilo, kdyby mi neshazoval motor do nouzáku a si nebyl nikdy jistý, když přidám plyn, že to pojede. Fakt nechápu který * u Forda vymyslel, to že při vadném EGR se omezí výkon motoru. Při předjíždění je kriticky nebezpečná věc.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.01.11  21:09

    « Re: WINDIESEL

    Tak to ale nemáš k " učitelí " jízdy v rychlých pruzích daleko !!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.01.11  17:22

    « Re: WINDIESEL

    Safra, já mám 2424, ale nebyl jsem tam, všechno zapřu....... Trefa >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.01.11  14:59

    « Re: Tip pro kutila

    Už jsem to přeposlal na účtárnu. :-) Ale na ten VW TIGUAN 2,0TDI DPF 4MOTION SPORT & STYLE. >:D

    No, tak to asi neprojde. Většinou mám měsíční náklady na auto kolem 4000Kč. Tady by to bylo skoro dvojnásobné. Spíš budu hledat auto kolem 2 let stáří a s najetými cca 50000km. A to nechám 4-6 let. Problém je v tom, že najedu ročně kolem 35000km, to znamená že měsíčně tankuju za skoro 6000Kč. Takže mě auto měsíčně stojí 10000kč. Sakra, to mi nikdy nedošlo, že je to tolik. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.01.11  14:30

    « Re: Tip pro kutila

    Kutile, dají ti úplně nové auto po 12 měsících a nebo po ujetí 30 tis km. Není tam žádná klička.... a vybral jsem ti náhodně nějakého yetiho, mají ale v nabídce všechno možné od VW a AUDI......Jen na konci po 4 letech nebudeš mít žádné auto, můžeš si ale to své po roce koupit za 80 % ceny.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.01.11  13:59

    « Re: Tip pro kutila

    Na to že není 1.dubna je to dobrý vtip. >:D Co si mám představit pod pojmem: průběžně Vám budeme měnit vůz za zbrusu nový (jak často)? To mi nějak hlava nebere. Měli jsme ve firmě operativní leasing na Oktávky a platili jsme 15000/měs s tím, že auta po 3 letech měnili za nové. Ale bylo to bez akontace.

    Tohle vychází i s akontací na 48měs celkově na 397360Kč. A nevěřím, že to auto prodají po 4 letech za 212040Kč. Tam bude ještě nějaký oříšek, třeba úhrada za ujetý km zvlášť. ;-\

    A i když se jedná o méně žádaný motor 2.0TDI 81kW, tak to zní zajímavě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.01.11  12:50

    « Re: Tip pro kutila

    To je k ničemu, to budeš muset furt zajíždět...
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.01.11  12:21

    « WINDIESEL

    Ahoj, Wine, kolik máš dvojek ve značce na tom Meďouru ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.01.11  12:20

    « Re: Tip pro kutila

    Kutile, podívej se na tohle, a hlavně dole na ty podmínky: každý rok úplně nové auto !!!

    [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…