FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.06  11:47

    « Re:

    Well, My Lord, máte to na této stránce poněkud níže. Dle informací našeho dvorního rádce by Vám mohl vyhovět i AUTOBENEX, Velké náměstí 212, 38601 Strakonice Tel.: +420 383 332 291 Tel.2: +420 383 328 151.
    Velká lahev toho tekutého zlata s obsahem 1,9 litru stačí na 960 litrů nafty a mne stála 972 korun s DPH (skoro přesně kačka na litr nafty, hlášky o 30 haléřích na litr jsou "overly optimistic"). Jsou i menší balení, cena je skoro stejná.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.09.06  10:47

    « Bez nadpisu

    Hm to zní zajímavě, i kdyby na všem byla jen polovina pravdy, stále je to dobré. Navíc asi těžko někdo zjistí jaká aditiva a jaké složení má ten Shell V-Power, zato Stanadny má složení jasné a jakž takž nějakou tu garanci také, takže mi to vychází lépe pro Stanadny.
    Kde se nechá to Stanadny koupit levně, jak se to dávkuje a co stojí balení/litr?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.06  10:44

    « Ekonomika provozu s aditivy

    Já to vidím takhle:
    Stanadny píše, že krouťák jde nahoru až o 10%, a 70% nákladů se Ti vrací. To může být marketing.
    Já ale vím, že se neusazuje karbon, tudíž nenamáhá EGR, turbo, váha vzduchu a vstřikovače. Lépe se maže čerpadlo, méně se zanáší filtr paliva.
    Snižuje se celkové oprotřebení motoru, protože se tolik karbonu nezanáší do oleje, který se tolik neznehodnocuje.
    Pan Vaculík, šéfredaktor Autodieselu dokonce soudí, že návratnost jde až do minusových hodnot, místo cca 30 Kč plus 30% z ceny aditiva tj. 30 haléřů na jeden litr, celk. 30,30 Kč, je třeba počítat výše uvedené důležité faktory a tudíž cca. 30 Kč MINUS 30 hal, tedy 29,70 Kč za litr.
    Parametry opotřebení motoru zde hrají důležitou roli.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.09.06  10:15

    « Bez nadpisu

    A jak to vychází cenově? Co takové srovnání, tankovat klasickou naftu + aditiva Stanadyne Formula Performance nebo Shell V-Power... Jak by se to srovnalo cenově a výkonostně?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.06  10:09

    « Aditiva

    Jardo, samozřejmě že nekombinuji aditiva.
    Zahraničí - nedávám, dobrá nafta vždy (EU). Do jiných zemí (Slov., Chorv. apod. si je sebou beru, znám dosti tragických případů viz" nechtěl jsem brát v Chorvatsku Eurodiesel, tak jsem vzal Diesel a dojel jsem s 1,5dCi do Hodonína..."
    Doma - Globus plus aditiva
    Doma mimo Prahu - pokud to jde tak Shell, střídám to, jednou "normální", jednou V Power
    Ale pouze když to tam šoupneš sám, tak víš, že tam ty aditiva máš.
    Nikdy nevíš, co nájemce s pumpou dělá, jak ji provozuje a jestli nečachruje.
    To co si tam sám naleješ je jistota.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 20.09.06  09:52

    « Re: Stierace

    Tieto stieracie lišty - podľa všetkého ide o nové ploché stierače bezrámovej konštrukcie - žiadnu gumičku tam nevymeníš. Iba celé stierače - ale je do trochu "pálka". No stoja za to. Ale pozor je i medzi nimi rozdiel myslím v kvalite. Napr Ford má v prvovýbave velmi dobré - znamy mal Valea v Megane II a teraz Focus II fungl a vraví, že tieto sú lepšie...
    Celkovo meniť gumičky v klasických stieračoch je blbosť. A ak už tak iba jeden raz - ide o to, že kým je gumička stierača už stará/opotrebená je už stierač tiež "mimo" - vytvoria sa veľké vôle uloženia (na lacných stieračoch už v balení - proste kvalita výroby!)jednotlivých vahadielok a stačí sa pozrieť akú polohu voči sklu má gumička - dobre stierať môže iba ak je na sklo kolmá. Ak sa stieracia gumička"vlečie" za stieračom a na každom "obrate" smeru stierača sa "prevalí na druhý bok" - iba ťažko možno od neho očakávať čisté sklo, ale zato neprevidelný chod a pazvuky skôr áno.
    Iba raz som si kúpil lacné stierače za cca 150Sk v Tescu či Metre/Makre - po týždni leteli preč. Originál Valeo od 280-380Sk "neviem zodrať" a keď ich mením keď sa na okrajoch začína oddelovať stieracia hrana gumičky stierajú ešte stále dobre... Je to ako s pneumatikami - držia vás na ceste iba štyri plôšky veľkosti asi pohľadnice - "asi" záleží z čoho sú. Pri stieračoch asi nemusím komentovať ich význam... môj názor.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.06  09:42

    « Palivo vs aditiva

    Kdyz uz tady probirate aditiva. Je tu z vas nekdo kdo bere vyhradne VPower Diesel od Shelu? Kolikrat tu ctu, "Tankuji pouze Shell" ale jestli tankujete V Power nebo levnejsi diesel od Shellu je rozdil. Konkretne. Pokud berete V Power Diesel a jeste k tomu pridavate nejaka aditiva viz. treba Stanadyne, tak to urcite neni dobre! Bud tankuji obycejnou naftu a k te nejaka aditiva a nebo Shell V Power, nebo OMV Arctic diesel (nebo jak to nazyvaji). To co dela OMV zatim pouze v zimnim obdobi, ze pridava dalsi dodatecna aditiva do nafty, dela Shell cely rok u V Power Diesel - je to samozrejme zjednodusene a do detailu nema cenu zabihat, pro koncoveho uzivatele je to stejne. Verte, ze jsou to pouze ekonomicka hlediska ktera k tomu vedou! Jeden z hlavnich duvodu je pocet tankeru na pumpach - proste nemaji dalsi na jiny druh paliva - stojanky, nevelky zajem trhu, male povedomi zakazniku o ucinnosti takto aditivovanych paliv atd. Protoze tech co jedou k Shellu pro V Power Diesel o cca 3Kc/1l drazzsi nez treba u Globusu, zas tolik v pomeru celkoveho trhu neni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.06  08:35

    « Není to jedno!

    No, my Lord, not!
    Není to jedno, Malešice mají proti Hale nedostatečné vybavení.
    Doporučuji Hale, na příjmu to tam zvládá nějaký pan Mareček, 777 625 999.
    Potom Ti prosím Tě skutečně doporučuji používat dobré aditivum, např. Stanadyne Formula Performance (mají ho na Hale), čistí, impregnuje, chrání atd., moje auto si mlaská, 135 tisíc a vše překontrolované na Hale 100% v richtiku. Omlouvám se, ale zde je text k tomu aditivu (já mu fandím a používám jej):
    Formule výkonu, vyvinutá ve spolupráci profesionálních chemiků a automobilových techniků firmy STANADYNE, obsahuje nejen kovové polymery bez obsahu popela, ale též profituje z nejnovějšího výzkumu v oblasti biochemie.
    Úspora ve spotřebě paliva docílená používáním Formule výkonu je předmětem testovacího programu a zprávy S.A.E. , přičemž v průmyslu jsou už mnohé složky velmi rozšířené a používané. Tyto testy, které se uskutečnily na elektrodynamické stolici a v plném provozu, demonstrovaly průměrnou spotřebu paliva zlepšenou o 5,7%. Kvůli velkému množství proměnných veličin v testech a též různé kvalitě použitých pohonných hmot, výsledky se budou v praxi lišit, a mohou být dokonce lepší než ty, které uvádíme zde.
    Úsporu pohonných hmot jsme dosáhli použitím Formule výkonu, která upravila jejich fyzikální a chemické vlastnosti. Ty hlavní jsou uvedené níže.
    Zvýšení cetanového čísla
    Formule výkonu zvyšuje cetanové číslo dieselového paliva o 2 až 5 bodů (v závislosti od charakteru nafty). Toto zlepšuje spalování, studené starty a snižuje spotřebu paliva.
    Ochrana v zimě
    Formule výkonu bojuje proti mrazu snižováním bodu tuhnutí paliva a tím zlepšuje start za studena.
    Tento produkt, který neobsahuje žádné chemické činidlo, zlepšuje průtok dieselového paliva přes filtr. Formule výkonu neobsahuje žádný alkohol.
    Ošetření vstřikovacích systémů působením Formule výkonu
    Neustálý vývoj a zvyšování přesnosti zařízení na vstřikování paliva vedly k potřebě trvalého ošetření palivového systému.
    Formule výkonu obsahuje částečky uhlovodíků na ošetření nerozpustných příměsí a navíc detergenty a čističe na řešení problémů se živicemi a fermeží. Toto vede k lepší atomizaci paliva ze vstřikovače a lepšímu promíšení paliva a vylepšení směsi v spalovací komoře. Výsledkem je lepší vznět paliva, což snižuje emise spalin.
    Ošetření motoru
    Formule výkonu obsahuje komponenty, které impregnují určité kovové části motoru, hlavně pak hrot trysky, písty, ventily a další plochy podléhajíce vysokým teplotám, a tak zabraňují usazování lepivých sedimentů.
    Zlepšení mazání
    Formule výkonu obsahuje látky zlepšující mazání - lubrikanty, které snižují míru tření mezi pohybujícími se součástmi, což snižuje jejich opotřebování a ve svém výsledku požadavky na údržbu. Formuli výkonu se zvláště se doporučuje přidávat do dieselového paliva s nízkou hladinou síry, tak, aby se významně zlepšily mazací schopnosti tohoto typu paliva.
    Inhibice, ochrana proti korozi
    Formule výkonu jako antioxidant, prostředek proti korozi a zároveň stabilizátor nafty zamezuje zhoršenému výkonu palivového systému způsobeného vodou a jinými nečistotami.
    Jediné dieselové aditivum vyvinuté a vyráběné výrobcem vysokotlakých naftových vstřikovacích systémů
    Hospodárnost:
    - Snižuje spotřebu paliva a náklady na údržbu.
    - Zlepšuje hladký chod motoru.
    Inhibice:
    - Stabilizuje dieselové palivo.
    - Řeší problémy kondenzace vodních par v nádrži automobilů (zvláště na jaře a na podzim.)
    - Zabraňuje rozvoji mikroorganizmů.
    Údržba:
    Zlepšuje mazání celého vstřikovacího systému.
    Odstraňuje živice a vnesené nečistoty.
    Ochrana v zimě:
    Snižuje bod bodu tuhnutí paliva.
    Zlepšuje schopnost studeného startu.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.09.06  08:09

    « Bez nadpisu

    Mocí díky za rady a info, zase trochu naděje. Teť už se jen rozmýšlím mezi servisem Ford Hale a Deiselservis Malešice... Co by jste doporučili nebo je to jedno?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.06  21:12

    « Ventil IMV

    My Lord!
    Tuším že by to nemusely být vstřikovače (bílý kouř svědčí o špatném časování vstřiku, nebo špatném tlaku paliva) ale ventil ovládání v sání vysokotlakého čerpadla, tzv. IMV (Inlet Metering Valve).
    Myslím že by to mohlo být ono, ventil nestíhá a auto jde do náhradního režimu.
    Je to díl DELPHI 9109-903, bratru za 2700 Kč myslím.
    Nejlépe je asi zajet do servisu DELPHI Hale s.r.o., potom je tu TP Spol Kladno a samozřejmě již zmiňované Malešice...
    Zdravím, tuto závadu jsem měl také, stávalo se mi to ale pouze za jízdy, zato to umělo moc pěkně chcípnout třeba v zatáčce...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.06  19:58

    « Stierace

    Zdravim,
    nevie mi niekto poradit ako sa daju vymenit gumicky stieracov na forde (stierac vyzera ako ohnuty ocelovy profil)? Pozeral som sa na stierac, ale nenasiel som sposob ako dat dole plastovy koniec (predpokladam, ze tak treba vymenit) Skusal som so srubovakom, ale bojim sa, ze sa ten plast - koncovka - zlomi a ani neviem ktorym smerom mam zapacit.
    Stierace maju na oboch koncch rovnake plastove koncovky ale gumicka je prichytena pevne len na jednej strane.
    Rad by som sa dozvedel ako gumicky menit, nove stoja vela.
    Za info dakujem.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.09.06  08:46

    « Bez nadpisu

    OK, s tím turbem nevím, mohlo to být něco jiného, ale jak poklesl najednou výkon, tak mi to tak přišlo, jako kdyby vyplo turbo. Možná se jen omezila činnost nebo já nevím co.
    Také mám výborné reference na Delphi diesel server ([odkaz] na Praze 10. Co myslíte, kam to odvézt? Jezdíval jsem do Fordu Volyně, no řeknu vám že když mi tam hlavní technik řekne ať si tohodle nevšímám, že se mu to na jeho autě občas stává taky že je to normální a když mi tam měmí autorádio dva měsíce že nemají redukci :-( - tak to chci fakt raději k odvěřenejm odborníkům...
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 19.09.06  08:39

    « Re:

    Protože je s těmito motory problémů až až, je problém sehnat starší vstřiky, ale Praha Statlice, vrakoviště Ford, vstřiky od 1500 do 3000Kč. Psal mi sem PETR T. čísla vstřiků a jejich možných záměn, najdi si to. Je to nejlevnější způsob. Stejně jsem to udělal já, jsem spokojenej.
    A jen na okraj, je to blbost, myslím, že se turbo nevypíná, to asi nejde, přes to jde prostě sání do motoru a zastavený turbo by bránilo průchodu vzduchu, spíš tam bude nějaká elektronika, co omezí něco jinýho, opravte mě, jestli kecám...
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.09.06  08:01

    « Bez nadpisu

    Zdravím vespolek. Mám menší problém s motorem 2.0 TDCi 96kW. Koupil jsem auto z německa s doklady, vše řádně servisováno od důchodců - v perfektním stavu. Mělo najeto 103tis. km. Já jsem s tím najel nyní cca. 6tis. km. Za tu dobu krom prasklé hadice od turba vše ok až doteť.
    Již před nějakou dobou se mi stávalo, že po nažhavení nezhasla žhavící kontrolka, začala blikat a auto nemohlo nastartovat. Pokud ztěžka chytlo, vyvalil se bílej dým a auto sotva drželo otáčky a bez přidávání plynu na volnoběh zdechlo. Prostě šlo hrozně nepravidelně a divně. To se mi stalo asi 4x za půl roku, nahodile a pouze při startování. Stačilo vždy nechat zařazenou rychlost, trochu do auta strčit aby se pohlo a pak vždy chytlo.
    Zrovna minulý týden jedu do dlouhého kopce cca. 110km/h a chci předjet. Při velkém zátahu se ZA JÍZDY rozblikala kontrolka žhavení (vím že to je nouzový režim), vyplo se turbo a auto ztratilo výkon. Zajel jsem tedy ke krajnici, zhasl motor a hned zase nastartoval. A úplně v poho a dojel jsem svých 5km.
    Tuším že je to ten známej problém se vstřikovači. Chci to odvést do servisu, pouze nevím dvě věci: 1) jakej servis je spolehlivej a odzkoušenej a 2) pokud jsou to ty vstřiky, lze opravu řešit i jinak než kompletní výměnou vstřiku a já nevím čeho ještě? Slyšel jsem že se to dá dnes vyčistit, opravit, že to stojí pár tisíc kč... nevíte? A pokud někdo již vstřiky měl v háji, může napsat přesně co konkrétně odchází a jak se to opravuje a co to tak asi může stát? Všem strašně moc díky za info, jsem z toho vcelku zklamanej :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 18.09.06  15:52

    « Re: Vibrace v zatackach& kartáček...

    Videl som niekde niečo ako "malý vianočný stromček" - princíp umývacej štetiny na fľaše - ibaže sa to rozširuje od priemeru cca 8mm až do priemeru cca 18-20mm na dĺžke asi 15cm a tipujem si že je to na čistenie hlavní na pušky - takže radím obzrieť sa tam. Štetiny sú dosť tvrdé a husté, myslím si že by to mohlo pomôcť. Budem rád, ak som poradil.
    Mégane II. 1.5dCi, 2004
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.09.06  22:46

    « vtřiky nebo nafta

    U TDCi z 6/2002 nyní 140.000, výměna vstříku v cca 60.000.Od té doby zatím bez problémů.Přeberte si to, jak chcete.O kvalitě MONDEA TDCi z výroby hovoří jeho cena v bazarech a jedná se ve vetšině o vozy z německa,takže kecy o naftě a aditivech pro česko asi platí i pro německo.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 07.09.06  15:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Vstřiky

    "My nejenom, že máme talent, známe taktiku, zvítezíme!!"
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.09.06  14:33

    « Re: Re: Re: Re: Vstřiky

    Nejsou lidi....volal jsem toho člověka, kterého mi poradili u Fordu a ten to umí jen u benzínů. Říká, že nové diesely mají elektronický plyn, že se na to před dvěma týdny u jednoho auta díval a prý to nejde.
    Mordyjé, přece to neprohrajem????
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 07.09.06  13:48

    « Re: Re: Re: Vstřiky

    No z těch dvou posledních příspěvků vyplývá, že jde opravdu o špatnou konstrukci nebo kvalitu čerpadel a v novějších verzích je vyměněná za spolehlivější...
    Takže kvalita nafty hraje roli jen kvůli špatným součástkám výrobce.
    Jenyku nepokročils s tempomatem?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.09.06  13:34

    « Re: Re: Vstřiky

    To Petr T.: Kdysi davno jsme tady fotily prave rozdily mezi verzi mondea Euro3 a Euro4. Bylo me i servisem receno, ze prave tebou popisovane carpadlo bylo vymeneno za jine u verze Euro4. A fotografie to jasne ukazovaly.
    Ja jsem si take nevsiml, ze by zde prispival jeste nekdo jiny, kdo ma v popisu ke svemu prihlaseni take verzi Euro4 jako ja! To tu jsem sam s Euro4? To urcite neeee.... :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…