FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.09.06  23:44

    « zpet

    Zdravim vsechny pratele pohodlne jizdy, ;)
    auto mam zpet uz cca 14 dni, ale z toho jsem byl skoro celou dobu mimo CR (ne autem) a nemohl to moct resit. Vstriky pry byly vadne 2, nemohl jsem z nich dostat co byl konkretni problem, neb Ford to pry nenecha testovat dukladne, pokud jiz na zacatku uzna, ze to jde na zaruku. Jen nevim, co s tim darylove v servisu delali, protoze ted se vyvali kourova clona pri startu studeneho motoru a pri plynu na volnobeh to dost kouri (take bile), nez se motor zahreje. Taky me prijde, ze se nejake vibrace prenaseji na volant, ale mozna to je jen subjektivni. Pokud se k tomu v tydnu dostanu, zajedu tam s tim, problem je, ze studeny motor jim bez nechani auta u nich tezko ukazu...
    Jinak celou tu dobu jsem jezdil Focusem II a celkem hezky svezeni, jen me srala absence stredoveho sloupku 'na opirani' a linej motor TDCi 66kw. Na druhou stranu to zralo 6 na 100, i kdyz jsem tomu musel hodne slapat na krk, aby to trosku jelo ... o tom si s Mondeem muzu nechat zdati :-) Jo a taky na me lidi koukali jak na *, neb napis pres cele auto Ford Charouz neni moc repre ... na druhou stranu jsem jim asi nedelal moc dobrou reklamu (...drzel jsem se jejich "je vzdy v cili o neco driv" hesla :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 24.09.06  08:35

    « Re:

    Já vím ,že můj případ je trochu jiný, ale byly doby, kdy jsem míval doma naftu v kanistrech ,sudech i více než 3 měsíce a žádné potíže s naftou jsem nezaznamenal.Ten případ je jiný z toho důvodu, že jsem v dané době jezdil sice také s MONDEEM ,ale s TDDI 85KW. Ten asi nebyl tak citlivý na kvalitu nafty.Nicméně si myslím,že když je sud,či kanistr plný a dobře uzavřený nějaké 2-3 měsíce v nich nafta přestojí bez úhony. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.09.06  12:46

    « Bez nadpisu

    A co rika PetrT. a ostatni na tohle:
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.09.06  07:54

    « Bez nadpisu

    Mám dva dotazy:
    1) Jak se projevují špatné vstřiky? Někdo říkal že neodejdou např. všechny najednou, ale třeba jen dva... Jak se to projevuje? Naráz nebo i tím že se motor postupně přepíná do nouzového režimu?
    2) Kupuju sice kvalitní naftu, ale díky možnosti nákupu této nafty levně, musím brát větší množství a naftu si proto skladuji v sudech a následně na ní jezdím (cca. 1-2 měsíce). Co říkáte na používání sice kvalitní, ale dva měsíce uskladněné nafty v garáži v sudech a kanystrech?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.09.06  00:56

    « Re: Palivo vs aditiva

    Sam jsi si odpovedel :-).
    Prvni duvod je ekonomicky - u paliv se pocitaji marze na halire ne na koruny - coz znamena dalsi nezadouci prodrazeni
    Druhy technicky a z nej vyplyvajici problemy, ktere by prodejcum paliv zpusobyly pripadne potize.
    Tak jak tady nekdo jiz rekl, Stanadyne je aditivum vyvijene pro USA, kde je na mnohych mistech, kdo jiz nekdy cestoval trochu po statech, nemyslim tim zprofanovane destinace, spatna uroven cerpacich stanic. Neco jako nase "JZD" cerpacky a mnohdy i horsi. Proto vyrobci doporucuji v extremnich oblastech a pripadech pouzivat aditiva (problemy s nizkou teplotou, dlouhe uskladneni paliv atd.) A to vse kvuli rostouci poptavce (i v USA) vykonnych a technicky slozitych dieselovych motoru. V Evrope samozrejme vsichni velci vyrobci nabizeji take sva aditiva prizpusobena pro evropsky trh. Napr. TOTAL nabizi Diecyl (aditivum) pro letni (mene agresivni) a zimni (vice agresivni) obdobi. A v tom jsou prave ty problemy - proc vyrobci motoru nedoporucuji pouzivat dodatecna aditiva do paliva (spatne davkovani - nikdy neni presne - coz je moc dulezite, spatne promichani aditiva v palivu, vyrobce aditiv nikdy nevi co jiz palivo obsahuje za aditiva - z toho plynouci nezadouci interakce, viz. jak tu nekdo pridal aditiva do V Power atd..) Proto je mnohem lepsi pouzit palivo, ktere je citlive aditivovano (V Power, Arctic ..). Pokud nemam valne mineni o tankovanem palivu a nemam jinou moznost pak pridat aditivum.
    Z laboratori jsou zkusenosti takove. Pokud byl problem s aditivi, pak kvuliva spatnemu davkovani a pote i problemy s kombinaci motorovy olej vs. aditiva. To mnohdy vede az ke znicujicim poskozenim motoru. Proto pokud mam Peugeot, tak potom motorovy olej TOTAL, aditivum Diecyl - sladena neagresivni kombinace. Ford bohuzel ac ma problemy jako vsichni ostatni takovouto kombinaci nema. Orig. motorove oleje Ford Motorcraft (ktere pro Ford bali a vyrabi Mobil), v autorizovanem servisu do motoru leji Castrol atd... co k tomu dodat.
    Zaver:
    Aditivum - pokud beru naftu na pochybnem miste
    Aditivum - tak po kazdem 5 - 10 tankovani
    Bez aditiv - pokud beru "kvalitni naftu u renomovaneho vyrobce"
    Samozrejme, ze neberu v uvahu ty cachry co se deji s palivy pri spedici (i u "renomovanch" prodejcu paliv) atd. - to uz bych ale nemohl jezdi autem vubec :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.09.06  21:08

    « Palivo vs aditiva

    Je otazne, ci pouzivat aditiva alebo nie. Ak su take aditiva dobre a na liter nafty to vychadza len +1korunu, tak preco vyrobcovia paliv nenakupia od vyrobcov aditiv kontajner (nizsia cena) a nepredavaju "super" naftu namiesanu z aditiv o 1korunu drahsie, vsak by sa im to oplatilo.....
    Aditiva sice mozu mat blahodarne ucinky na motor v kratsom horizonte, ale problem moze vznikut tym, ze sa aditiva rozkladaju (ci uz aditiva do oleja alebo do paliva) tak mozu vznikat zluceniny ktore napomahaju korozii atd....
    Takze s aditivami len opatrne....
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 21.09.06  20:58

    « Re: Re: Palivo vs aditiva

    Přesně tak jak říkáš. Když to má přijít tak to přijde. Zatím jezdím a netrápím se tím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.09.06  20:18

    « Re: Palivo vs aditiva

    Konecne nekdo kdo ma taky Euro4 (RADEK). No ta ja zas ze sveho servisu mam informace, ze i u 2,2TDCi se objevily problemy se vstriky Euro3.
    Kazdopadne 2,2TDCi jsou ve variantach Euro 3 a 4. Ctyrka ma o neco lepsi dynamicke vlastnosti (vlastni zkusenost na firemnich autech), ovsem co se tyka vstriku, bude asi jeste o neco citlivejsi na kvalitu nafty nez Euro 3 - vstriky maji u Euro 4 vetsi tlaky a mensi vstrikovaci otvory - takze nachylnejsi - pokud ovsem Deplhi neudelalo nejake technologicke zmeny :-) Nedelam si s tim hlavu. Pokud to ma prijit tak to prijde :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 21.09.06  19:52

    « Re: Palivo vs aditiva

    Zdravím Vás přátelé Mondea. Nedávno jsem si pořídil 2.2 tdci a po přečtení problémů se vstřiky na tomto fóru jsem dostal strach se svým autem zajet k benzince. Mám najeto 15 tis. a čerpací stanice nevybírám(ne JZD). Když jsem se dočetl, jaké problémy mají někteří majitelé Mondea zhrozil jsem se co mi to stojí v garáži za šrot >:-[] >:-[] >:-[]
    zajel jsem tedy na servis a technik mi oznámil ,že s 2.2 kami žádné problémy nemají a ani neví o žádném případu z jiných autorizovaných servisů. >:D Trochu mě uklidnil a na mou otázku jestli ADITIVUM ano ,či ne odpověděl:,, V ROZUMNÉ MÍŘE NIC NEPOKAZÍTE" Toť vše a ať Vám Mondea jezdí alespoň tak jak mě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.09.06  09:53

    « Re: skřípání

    K tem zvukum pri volnobehu a u nezahrateho motoru. Ja mam pocit, ze je to take tim, jaky je rozdil hladiny hluku mototru prave u nezahrateho a zahrateho motoru, stojiciho nebo jedouciho. Ten rozdil je tak markantni, ze me take pripada po zastaveni jako traktor. U jedouciho auta je uroven hluku na velice dobre urovni! Mluvim o tom prave proto, ze kdyz si presednu do sluzebni Octavie, tak rozdil mezi zahratym a nezahratym, nebo stojicim a jedoucim mototrem, neni takovy. Ten tlakajici hlukot je stale stejny. Tak to jen tak na okraj.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.09.06  07:46

    « Re: skřípání

    To je ono. Jednou jsem si to nechal víc přitáhnout (a byl 20 tisíc km. klid) a kladka odešla se strašným rachotem, od té doby jsem to vzdal. Mám tam rezonance při 1200 ot a při 1450 ot, při zapnutí klimy se tyto rezonance zvýrazňují a posouvají níž.
    Pouštím si rádio, kterak mi bylo doporučeno. :P
    Jinak jsem s Fordíkem ale velmi spokojen. Ve 130000 šly zadní tlumiče, ve 135000 přední silent bloky a brzdové koutouče i s deskami. Pohodlné, dynamické a úsporné svezení, dlouhodobý průměr 6,0 l. Kombinace 2/3 Praha, 1/3 služební výjezdy Německo, Francie, UK.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.09.06  07:40

    « Stanadyne USA - výrobce vstřikování

    To je srandovní, hlavním distributorem pro ČR a SR je slovenská firma AGAT Diesel se sídlem v Pezinku a Bratislavě (Vajnorská nevímkolik). Oni to dodávají několika distributorům v ČR, ale sami si prakticky reklamu nedělají. Myslím www.agat.sk a máš to.
    Stanadyne je jediný z výrobců vstřikování, který působí hlavně v USA, v Evropě jej najdeš pouze na stavební mechanizaci a traktorech John Deere a pak myslím v Hummeru, nejsem si jist. Rozhodně vědí co dělají, protože v USA je velmi špatná kvalita nafty, podobně jako u nás, i když z jiných důvodů (špatná distribuční síť, malé odběry, velmi málo osobních aut jezdících na naftu atd.)
    Proto se s tím rozhodli poprat tímto způsobem.
    Nabízejí řady výrobků s jednou charakteristickou vlastností (např. zvedání cetanového čísla), ovšem FORMULA PERFORMANCE neboli "Vzorec výkonu" je směsí všech účinných látek. Viz v jednom mém starším příspěvku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.09.06  07:37

    « skřípání

    Předpokládám, že to bude to samé co trápilo mě- rezonance při volnoběhu z motor. prostoru-jedná se o tlumič torzních kmitů řemenice pomocných agregátu(tj. zejm. klimy). Zapnešli klimouše, mělo by se to zvýraznit. Většinou je v pr. i napínák této řemenice. Slabost všech TDCi.
  • 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 21.09.06  07:19

    « Stanadyne - link

    Pre PetraT - prosím Ťa možeš mi poslat link na Stanadyne alebo foto a web alebo mail na distribútora v ČR? V SR som to nevidel. Kto ho vlastne vyrába - vravel si že výrobca jediný je od výrobcu vstrek.systému - tak si tipujem Bosch, Delphi a Siemens. Ešte čosi - Castrol TDA má písané, že je do združených vstrek.jednotiek PD - ale nič o Common rail. Aj keď mechanicky tam rozdiel nevnímam - vstrekovače približné jediné že čerpadlo pre CR je niečo iné ako piestiková pumpa VWTDi.
    Ďakujem ti.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.06  23:05

    « skripani...

    No ja na mem tdci 96kw, rv 2002 jsem najel neco pres 60 tkm, ted tam mam 151 tkm...... za studena to hrozne rachoti, ale to bude asi ten vynechanej predvstrik..jakmile se to zahreje, tak ten motor bezi jak hodinky...beru jen u shell v power, a je fakt, ze o proti jinejm naftam, je tahle nejlepsi....ten motor se chova jinak, ale hlavne je tišší...jedinej akustickej problem mam, kdyz zastavim s ohratým motorem napr. na cervenou, tak jde slyšet takovej divnej zvuk na volnobeh..bude to nejaka kladka, ale nezhorsuje se to...je to porad stejne tech 60 tkm, co to auto mam...menil jsem tam navic akorat zadni lozisko(4000,-), ale to ja asi tim, ze to dost pretezuju na vahu..ted se me zda, ze pujdou asi tlumice...apropo..co rikate na tlumice zn. kayaba??? Mam to tam dat??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.06  20:08

    « Skřípání, vrzání

    Hele Mrňousi,
    ještě si zaskřípeš, čím víc chladno tím víc. A potom pojedeš do servisu vyměnit ňákou kladku nebo co. Zhruba 1x za 25-30000 km. Já už mám 3. (135000). Čvrtá je na spadnutí, v zimě je to horší uvidím...
    Sem tam to byl dost hroznej orchestr :P
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.06  19:23

    « Palivo vs aditiva

    Musím potvrdit. Dával jsem Castrol TDA do Shel Diesel extra-tedy norm. nafty od Shellu a v pohodě. Pak začali u nás v Plzni s V-Power Diesel, jel jsem na lyže do Rakousa cmrdnul jsem jako obvykle aditivum do Poweru.
    Auto jelo normálně bez cukání, tvrdšího běhu apod. ale kouřilo bíle viditelně přes zpětný zrcátka při akceleraci.
    Pak už bez aditiv vše ok, ani na plnej ceres někúri.
    Beru jen V-Power diesel a zatím dobrý, jen se mi zdá, že orchestr skřípálků, klapálků a vrzálků při studeném motoru přibral před nedávnem jednoho člena, tak doufám, že se mi ta filharmonie nerozroste, naštěstí ještě 2 roky záruka, najeto 24 tis. Tak uvidím. Poslouchám ten motor pořád jako pako, ach jo, asi se nikdy nestanu běžným spotřebitelem, který jen jezdí, dokud to jezdí. Ale to asi nikdo z nás "hnidopichů" přispívajících sem.
    Jsem napnutej co Honzeek a jeho vstřiky-docela mě polil studenej 2.2 TDCi EURO III pot, když jsem to četl.
    Jinak ať žije Mondeo a TDCi zvlášť-teda aspoň ty vstřiky ať žijou!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.06  14:59

    « Re: Re: Palivo vs aditiva

    Do V-Power nepřidávat, jasnačka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Otázka zní: a je na všech pumpách Shellu nafta nepoškozená přepravou a pančováním????????????
    Odpověď zní: Když je V-Power tak dobrý, proč ho trochu neříznout, jistě má rezervu!!!!!!!!!!
    >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.06  13:44

    « Re: Palivo vs aditiva

    Shell diesel extra - bezne aditivovane palivo jako kazde jine z rafinerie
    Shell V Power Diesel - specialni aditiva od Shell
    Michat jiz do specialne aditivovaneho paliva jeste dalsi aditivum je nesmysl! Je to jako pouzit dva spickove oleje do motoru a kazdy od jineho vyrobce s tim, ze dam dohromady vlastnosti obou oleju. Vysledek je vetsinou presne opacny! Sampanske take nepijete s jahodami a olivami dohromady :-) - trosku se to bije, nebo ne?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.06  13:12

    « Bez nadpisu

    Ahoj. pro me zasadni otazka: do dieselu extra Stanadyn pridavat, a do V-Power dieselu nepridavat?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…