FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 03.10.06 15:52
« Bez nadpisu
DIM: Nebudu prece kvuli kazdemu setreni okna lezt z auta a zalejvat sterac kbelikem vody >:D
Bohuzel ted nemam kdy sjet s tim autem do servisu, ale rani koule dymu me uz pekne zacina prudit... skoro mam pocit, ze to je naka ficura z druhy svetovy, jak se lode zahalovaly do dymu ;-) ... lepsi nez antiradar
Ty sterace za litr mam taky, jen me je nakej c*rak o velikonoce obratli vzhuru nohama, ulomil se kousek pacicky co to drzi, takze to sem tam sjede a nema tak dobry pritlak ... musi se to pak posounout manualne ... musim se dokopat koupit novy... -
lordmystic 03.10.06 13:48
« Bez nadpisu
Jenyk: díky za připomenutí. Tak abych se podělil o své zkušenosti s motorem. Motor se mi přepínal do nouzového režimu. Ze začátku jen občas při nastartování teť později i za jízdy. Bál jsem se že to budou vstřiky nebo něco podobného.
Po návštěvě Ford Hale (Praha) - mimochodem výbornej servis s odborníkama co mi vše vysvětlili a dobře poradili - po kompletní diagnostice motoru včetně proměření vstřiků mi bylo řečeno, že motor je v perfektním stavu včetně vstřiků a žádná závada v autě (řj) není detekována. Toto na 95% způsobuje vadné čidlo CMP snímač vačkového hřídele, který auto hází do nouzového režimu a nezanechává záznam v řj o chybě.
CMP snímač - starý kód 1132919, nový kód 1358343 + je třeba kabel 1376175 (ty dvě poslední čísla nahrazují původní díl). Cena cca. 1200Kč. -
"-- skrytý --" 03.10.06 12:56
« Re: Sterace
Hi,
to Janerad: mam stejnou zkusenost jako Honzeek, zadni je nanic, neda se ani koupit lepsi, dopredu jsem si koupil jen takovou ohebou tycku s gumickou (davaji se tusim do skodovek), sice staly skoro tisic, ale jsou dobry. Je na nich logo Ford a znacka, kdy se maji vymenit (takovy zažloutly trojuhelnicek smerem k ridici).
V prepazce mi spony litaj taky, kaslu na ne. Nedokazal jsem si predstavit, jak je budou vyndavat a mel jsem srach, ze mi daji jinou, co bude treba vrzat i behem jizdy...
BTW: uz se tesim na nove mondeo s sestivalcem 2.7 TDCi... -
"-- skrytý --" 03.10.06 12:50
« sterace
Zadni sterac na mondeu je spise pro okrasu. Podle me to je tou konstrukci, kratce jsem jezdil s focusem II a ten ma takovy ten novy celoplastovy, ochcavky v praci ho maj taky a stira to o 100 lepe. Jeste ze aspon dopredu jdou na mondeo tyhle sterace koupit...
Ad znackovy servis - ja nevim, ale mam pocit, ze tam berou same hovada, nejsou schopni udelat ani 3 veci naraz spravne - z cehoz 2 byly dat na kola upadle cepicky ventilku - na fakturu je sice napsali, ale na kola uz je nedali... to byla kdysi moje prvni zkusenost s Auto-Palace (ne ze bych si nebyl schopen koupit cepicky, ale vsim jsem si toho az u nich v servisu...:) -
« Zadní stěrač kombi na 80%
Pánové, mám dotaz na účinnost zadního stěrače na kombi - od zacátku (07/2006) mi zadní stěrač spíše rozmazává, než stírá, navíc na horní straně okna nechává tak 8 cm prakticky nesetřeno... Co s tím?
Mám na to tlačit v servisu, nebo je to "vlastnost" zadního stěrače na Mondeu obecně? Předtím jsem jezdil 4dv., vzpomínám s láskou...
Taky přidám odstrašující případ - měl jsem špony v přepážce (zvonily v zatáčkách a odlepila se mi kůže na ručce, jel jsem na do servisu na záruku...
Nikdy více do servisu RS Příbram! Po hodině mi přišli ukázat nějakou páku ručky v krabici, že prý objednali obyč. plastovou bez kůže a jestli mi bude stačit... :-) řekl jsem NE a čekal další hodinu. Pak mi přistavili auto - ovšem s vyměněnou řadící pákou a plastem okolo! Navíc nešla zařadit dvojka! Ještě že tak, jinak bych s tou vyměněnou řadičkou asi odjel... Takže zase do dílny, auto se vrátilo s mojí pákou (neměla flíček na koženém pytlíku a měla jiný tvar pojistky zpátečky a jiný odstín imitace dřeva na plastu), řadit už šlo bez problémů...
Perlička na závěr... do trubky v přepážce vyvrtali dvě dírky, aby špony vypadly... Ale neprofoukli a namontovali (v horším případě vrtali přímo v autě), a ocelové piliny z vrtání jsem měl v autě na roletce, sedadle a v kufru... Normální nukleární hovada...
Pro tu ručku tam asi budu muset ještě jednou... hrozím se toho, mám noční můry a nespím... :-) Ale vezmu si s sebou basebalovou pálku.
No nezabili byste je? -
lordmystic 26.09.06 11:38
« Bez nadpisu
Bylo tu někde zmíněno, že v tomto vlákně jsou info ohledně opravy vstřiků - aby se ušetřilo a nemuseli se měnit kompletně. Nejsem pravidelným čtenářem této diskuse a procházet 47 stran je nad mé síly (hlavně časové). Nenašla by se nějaká laskavá informovaná duše, která by mi mohla hodit odkaz na jaké stránce to bylo nebo o tom hodit alespoň stručné info. Věřím že tato informace ohledně vadných vstřiků by si zasloužila pomalu vlastní vlákno. Předem díky. -
"-- skrytý --" 25.09.06 23:44
« zpet
Zdravim vsechny pratele pohodlne jizdy, ;)
auto mam zpet uz cca 14 dni, ale z toho jsem byl skoro celou dobu mimo CR (ne autem) a nemohl to moct resit. Vstriky pry byly vadne 2, nemohl jsem z nich dostat co byl konkretni problem, neb Ford to pry nenecha testovat dukladne, pokud jiz na zacatku uzna, ze to jde na zaruku. Jen nevim, co s tim darylove v servisu delali, protoze ted se vyvali kourova clona pri startu studeneho motoru a pri plynu na volnobeh to dost kouri (take bile), nez se motor zahreje. Taky me prijde, ze se nejake vibrace prenaseji na volant, ale mozna to je jen subjektivni. Pokud se k tomu v tydnu dostanu, zajedu tam s tim, problem je, ze studeny motor jim bez nechani auta u nich tezko ukazu...
Jinak celou tu dobu jsem jezdil Focusem II a celkem hezky svezeni, jen me srala absence stredoveho sloupku 'na opirani' a linej motor TDCi 66kw. Na druhou stranu to zralo 6 na 100, i kdyz jsem tomu musel hodne slapat na krk, aby to trosku jelo ... o tom si s Mondeem muzu nechat zdati :-) Jo a taky na me lidi koukali jak na *, neb napis pres cele auto Ford Charouz neni moc repre ... na druhou stranu jsem jim asi nedelal moc dobrou reklamu (...drzel jsem se jejich "je vzdy v cili o neco driv" hesla :))) -
RADEK1 24.09.06 08:35
« Re:
Já vím ,že můj případ je trochu jiný, ale byly doby, kdy jsem míval doma naftu v kanistrech ,sudech i více než 3 měsíce a žádné potíže s naftou jsem nezaznamenal.Ten případ je jiný z toho důvodu, že jsem v dané době jezdil sice také s MONDEEM ,ale s TDDI 85KW. Ten asi nebyl tak citlivý na kvalitu nafty.Nicméně si myslím,že když je sud,či kanistr plný a dobře uzavřený nějaké 2-3 měsíce v nich nafta přestojí bez úhony. >:D -
lordmystic 22.09.06 07:54
« Bez nadpisu
Mám dva dotazy:
1) Jak se projevují špatné vstřiky? Někdo říkal že neodejdou např. všechny najednou, ale třeba jen dva... Jak se to projevuje? Naráz nebo i tím že se motor postupně přepíná do nouzového režimu?
2) Kupuju sice kvalitní naftu, ale díky možnosti nákupu této nafty levně, musím brát větší množství a naftu si proto skladuji v sudech a následně na ní jezdím (cca. 1-2 měsíce). Co říkáte na používání sice kvalitní, ale dva měsíce uskladněné nafty v garáži v sudech a kanystrech? -
"-- skrytý --" 22.09.06 00:56
« Re: Palivo vs aditiva
Sam jsi si odpovedel :-).
Prvni duvod je ekonomicky - u paliv se pocitaji marze na halire ne na koruny - coz znamena dalsi nezadouci prodrazeni
Druhy technicky a z nej vyplyvajici problemy, ktere by prodejcum paliv zpusobyly pripadne potize.
Tak jak tady nekdo jiz rekl, Stanadyne je aditivum vyvijene pro USA, kde je na mnohych mistech, kdo jiz nekdy cestoval trochu po statech, nemyslim tim zprofanovane destinace, spatna uroven cerpacich stanic. Neco jako nase "JZD" cerpacky a mnohdy i horsi. Proto vyrobci doporucuji v extremnich oblastech a pripadech pouzivat aditiva (problemy s nizkou teplotou, dlouhe uskladneni paliv atd.) A to vse kvuli rostouci poptavce (i v USA) vykonnych a technicky slozitych dieselovych motoru. V Evrope samozrejme vsichni velci vyrobci nabizeji take sva aditiva prizpusobena pro evropsky trh. Napr. TOTAL nabizi Diecyl (aditivum) pro letni (mene agresivni) a zimni (vice agresivni) obdobi. A v tom jsou prave ty problemy - proc vyrobci motoru nedoporucuji pouzivat dodatecna aditiva do paliva (spatne davkovani - nikdy neni presne - coz je moc dulezite, spatne promichani aditiva v palivu, vyrobce aditiv nikdy nevi co jiz palivo obsahuje za aditiva - z toho plynouci nezadouci interakce, viz. jak tu nekdo pridal aditiva do V Power atd..) Proto je mnohem lepsi pouzit palivo, ktere je citlive aditivovano (V Power, Arctic ..). Pokud nemam valne mineni o tankovanem palivu a nemam jinou moznost pak pridat aditivum.
Z laboratori jsou zkusenosti takove. Pokud byl problem s aditivi, pak kvuliva spatnemu davkovani a pote i problemy s kombinaci motorovy olej vs. aditiva. To mnohdy vede az ke znicujicim poskozenim motoru. Proto pokud mam Peugeot, tak potom motorovy olej TOTAL, aditivum Diecyl - sladena neagresivni kombinace. Ford bohuzel ac ma problemy jako vsichni ostatni takovouto kombinaci nema. Orig. motorove oleje Ford Motorcraft (ktere pro Ford bali a vyrabi Mobil), v autorizovanem servisu do motoru leji Castrol atd... co k tomu dodat.
Zaver:
Aditivum - pokud beru naftu na pochybnem miste
Aditivum - tak po kazdem 5 - 10 tankovani
Bez aditiv - pokud beru "kvalitni naftu u renomovaneho vyrobce"
Samozrejme, ze neberu v uvahu ty cachry co se deji s palivy pri spedici (i u "renomovanch" prodejcu paliv) atd. - to uz bych ale nemohl jezdi autem vubec :-) -
"-- skrytý --" 21.09.06 21:08
« Palivo vs aditiva
Je otazne, ci pouzivat aditiva alebo nie. Ak su take aditiva dobre a na liter nafty to vychadza len +1korunu, tak preco vyrobcovia paliv nenakupia od vyrobcov aditiv kontajner (nizsia cena) a nepredavaju "super" naftu namiesanu z aditiv o 1korunu drahsie, vsak by sa im to oplatilo.....
Aditiva sice mozu mat blahodarne ucinky na motor v kratsom horizonte, ale problem moze vznikut tym, ze sa aditiva rozkladaju (ci uz aditiva do oleja alebo do paliva) tak mozu vznikat zluceniny ktore napomahaju korozii atd....
Takze s aditivami len opatrne.... -
"-- skrytý --" 21.09.06 20:18
« Re: Palivo vs aditiva
Konecne nekdo kdo ma taky Euro4 (RADEK). No ta ja zas ze sveho servisu mam informace, ze i u 2,2TDCi se objevily problemy se vstriky Euro3.
Kazdopadne 2,2TDCi jsou ve variantach Euro 3 a 4. Ctyrka ma o neco lepsi dynamicke vlastnosti (vlastni zkusenost na firemnich autech), ovsem co se tyka vstriku, bude asi jeste o neco citlivejsi na kvalitu nafty nez Euro 3 - vstriky maji u Euro 4 vetsi tlaky a mensi vstrikovaci otvory - takze nachylnejsi - pokud ovsem Deplhi neudelalo nejake technologicke zmeny :-) Nedelam si s tim hlavu. Pokud to ma prijit tak to prijde :-) -
RADEK1 21.09.06 19:52
« Re: Palivo vs aditiva
Zdravím Vás přátelé Mondea. Nedávno jsem si pořídil 2.2 tdci a po přečtení problémů se vstřiky na tomto fóru jsem dostal strach se svým autem zajet k benzince. Mám najeto 15 tis. a čerpací stanice nevybírám(ne JZD). Když jsem se dočetl, jaké problémy mají někteří majitelé Mondea zhrozil jsem se co mi to stojí v garáži za šrot >:-[] >:-[] >:-[]
zajel jsem tedy na servis a technik mi oznámil ,že s 2.2 kami žádné problémy nemají a ani neví o žádném případu z jiných autorizovaných servisů. >:D Trochu mě uklidnil a na mou otázku jestli ADITIVUM ano ,či ne odpověděl:,, V ROZUMNÉ MÍŘE NIC NEPOKAZÍTE" Toť vše a ať Vám Mondea jezdí alespoň tak jak mě.
Jak řešíte hmyz večer na autě? Když to nechám na okně, tak ráno přes fleky nevidím... Setřít to nejde a je to pak tak na 10 min. u benzínky :-) Samozřejmě myčka s tím taky nepohne...
Sice mám vypozorováno, že v rychlostech pod 100 km/h se hmyz tolik nerozplácává, ale když jsem nezpomalil kvůli bodům, tak kvůli hmyzu teprve ne...