FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 09.10.06 08:10
« Re: Kilometry
Petr T: no nás více méně vůbec nemusí zajímat jak si to Ford zařídí aby to vydrželo, nás zajíma hlavně to, že to prostě nevydrželo. Slyšel jsem tu něco u cukání při načatých vstřikovačích... Se mi stává více méně také jen na pětku při lehké jízdě a jemném zrychlování kolem 1800ot/m začne auto trošku pocukávat. Je to jen v těchto otáčkách a na jiný rychlostní stupeň to nepozoruji. Ale byl jsem na kontrole vstřikovačů nedavno tam mi řekli že mi to proměřili a že je vše v nejlepším pořádku. Tak vám nevím... -
"-- skrytý --" 08.10.06 19:26
« Kilometry
FM: Prosím upřesni kilometry, můžeš?
Jinak s Tebou souhlasím, Ford by to neměl hodit na Tvoji hlavu, dokonce i kyž jsi natankoval špatné palivo (což se stalo, to je bez diskuze, celá sada vstřikovačů prostě neodejde z důvodu jakési pofiderní výrobní závady, každý jeden vstřikovač prochází elektronickou koncovou kontrolou, při které se mu přiděluje individuální charakteristika, která se potom zapisuje do ŘJ.)
Prostě co se stane v záruce, mělo by se krýt, pokud se neprokáže ÚMYSLNÉ nedodržení záručních podmínek... -
« Bez nadpisu
Tak to je mně tě líto. Ale zase to neplatíš alespoň ze svého. Prolezl jsem
různé diskuze konkurenčních HDI od PSA a je pravda, že problém vstřiků se tam sice vyskytuje, ale poměrně sporadicky. Samozřejmě je taky možné, že se tam dikuze prostě jen "nerozjela". Trochu je mně podezřelá ta velká bazarová nabídka poměrně zánovních TDCI. Je možné, že po záruce se jich každý snaží zbavit. Na západ to nejde, tam už je moře, a tak končí u nás. -
"-- skrytý --" 08.10.06 13:56
« Vstřikovače u 2,2 TDCi
Zdar pánové. Dost dlouhou dobu jsem na fóru nebyl, dost jsem totiž na celý povedený Ford zanevřel a to po opětovné výměně vstříkovačů, o což se s vámi teď podělím. Jinak koukám, že toto téma je stále žhavé a tím spíše neberu vysvětlení fordu o nějaké naftě.......
Nejdříve mi někdy v únoru nebo březnu vyměnili 1ks vstříkovače, což do dnes nechápu a bylo mi jasné že u toho nezůstane. Vydrželo to necukat pouhé 4 týdny a byl jsem ve Ford Hale znovu. Přehrání softwaru, které bylo podle nich to pravé řešení mi moc optimismu nedodalo a tak jsem to celé předal Lease Planu, ať si to s Fordem řeší sami. Ani ne po dvou měsících od výměny toho 1 ks vstřikovače následovala výměna zbytku, tedy těch 3 původních. Kuriozní bylo, že se technici z Hale vyjádřili v tom smyslu, že ten 1 vyměněný také nevypadá na to, že by měl za sebou jen necelé dva měsíce provozu a tutově s ním budou problémy. Vyměnili však jen ty 3 původní a auto mi vlastně vrátili s tím, že se tam brzy zas objevím. Samozřejmě, že Ford výměnu 3 vstřikovačů na záruku neuznal a Lease Plan to musel zatáhnout. Myslím že jsem podepisoval fakturu na nějakých 28 tis. Tím to u mě Ford projel na celé čáře a již se tím nemíním zabývat. Samozřejmě, že auto cuká, není to zatím tak hrozné, občas to sebou zaškube, např. při plynulé jízdě na 5 rychl. při 100 km/h, najednou to začne hrkat, asi jako když došlo palivo a nezbývá než přidat plyn aby se to dostalo do tahu. Ale už na to kašlu, ať si to cuká jak chce.
Na tom všem mi vadí, že z nás všech Ford dělá blbce a nepřizná svoji vinu, tak jako teď např. výrobci notebooků u těch baterií. Sice je to přijde na pěkné peníze, ale myslím že pověst tím neutrpí a zákazníci to překousnou.
Takže 2,2 TDCi je v tomto směru pěkně nepovedený a dále ho nikomu nedoporučuji.
Sorry, pokud jsem Vám někomu zošklivil iluze o Fordu, ale dle nekonečné diskuse o vstřikovačích vidím, že s tím má problémy každé druhé mondeo v TDCi a jelikož se chovají k zákazníkovi tak jak se chovají, zasloužili by si, aby od nich zákazníci odešli jinam. Bohužel pro nás zákazníky, není moc na výběr.
Mějte se fajn, zdraví Flying Mondeo. -
"-- skrytý --" 07.10.06 19:49
« Nemáš pravdu.
Honzo,
ty starší ročníky získaly tu pověst díky následujícímu schematu:
- původně - nedostatečně trvanlivý materiál vnitřku čerpadel
- následně - vyrobená čerpadla se měnila tak dlouho, dokud se prostě a jednoduše nevyprodala - vše na garanci, ale některá auta chtla i 3 výměny kompletního systému, proto ta špatná pověst.
Dnes jsou ona čerpadla kompletně zaměněna za odolnější a navíc čerpadla ve specifikaci Euro4 (ještě odolnější, 1600 bar). Mezi 2003 a 2005 již není žádného rozdílu, starší auta ale zákonitě dostávají horší péči a horší palivo (přechod z 1. do druhé ruky). Já sám mám 05/2003, 135 tisíc a zcela bez problémů...
Mondeo nové generace pak dostane novou generaci čerpadla (jiná, jednodušší a bezporuchová konstrukce) a 1800 bar. -
"-- skrytý --" 07.10.06 19:31
« Re: automat u mondea tdci
Oficiálně je v tom celoživotní náplň oleje a údržby netřeba. Já po čtení fór dospěl k závěru, že po tak 80 - 100 kkm je vhodné nechat vyměnit olej ale ne v autorizovaném servisu, ale u specialistů na automaty. Tolik najeto ještě nemám, jsem zatím teoretik.
Vítej mezi pravověrnými, zastánci fofrklacků zase oslabili >:D >:D >:D >:D >:D ! -
martin.z 07.10.06 17:58
« automat u mondea tdci
Vim, ze to nepatri uplne sem, ale nejak jsem nenasel nic co by se toho tykalo.
Koupil jsem ojete mondeo 2,0 tdci 96kw s automatem(moznost rucniho razeni)
Netusite nekdo jakou udrzbu a po kolika kilometrech ta prevodovka vyzaduje? Jinak dle servisky se u toho meni olej po 20kkm, to je pro me taky nove.. -
lordmystic 07.10.06 14:13
« Re: Mondeo TDCI a vstřiky
Honza42: máš pravdu, na jaře jsem měl úplně stejné rozhodování jako ty, včtně toho, že jsem měnil svého starého P405 r.v. 91 a ten držák platí i pro tenhle můj model bez turba - najeto bylo už přes půl míče km. A když jsem se rozhodoval jaké nové auto, má volba byla také mezi Passatem a Mondeem 96kW. Ovšem Passata maji naši, to auto mi přijde velice "přecitlivělé" a má také své mouchy a jízdní vlastnosti Mondea mi přijdou subjektivně mnohem lepší. I když teť mám stále drobné problémy s autem, ale to záleží také na jaký servis narazíš. Ale řeknu tě, že zvykount si na Mondeo je velice rychlé a příjemné a silně návykové :). -
« Mondeo TDCI a vstřiky
Tak jsem to přečetl celé (23:00 - 3:00) a teda UFF!! Závěr z toho si dělám následující:
1) do 6/2003 je TDCI šmejd jemuž nelze pomoci. Výměna vstřiků mu nepomůže, protože piitting z čerpadla je vždy znovu zničí.
2) od 6/2003 je to (snad) poruchové jako každý jiný Common rail. Potíže mají všichni. Vím o P406HDI, BMW atd. Pokud tedy četnost závad bude jako u jiných značek, budiž.
3) Pokud si pročtu diskuzi Passata PD 96kW, tak taky žádné nadšení. Takže se k vám možná během pár týdnů asi přidám coby "Mondeář"
4) Na závěr dotaz. Který motor je tišší ? 2,0TDCI nebo 2,0 HDI ??
Pořád mám totiž ještě v záloze P 406 Break 2,0 HDI 80kW. Sice je starší, ale zato levnější a celkem spolehlivý.
Toho času P 405 1,9 TD (1994) - držák, takový už neseženu. -
lordmystic 07.10.06 13:57
« Re: Rail
No mluvíš mi z duše, protože jsem byl ve Volyni u Strakonic kam jezdím k Fordovi. Tam jsem jim po předchozí návštěvě u Ford Hale řekl, že chci vyměnit pouze čidlo toho vačkového hřídele, už bez diagnostiky, atp. I konkrétní čísla dílů jsem jim řekl. No a bylo z toho to, že mi to zdiagnostikovali (700kč), našli závadu na tom snímači tlaku, volali že prej to je tím tak že ho vymění za 7000kč. Sem říkal co můžu dělat když je to tím tak že jo. Když jsem pro auto přijel, takprej to testovali s tím vyměněným a bylo to stejné, tak že mi tam zase vrátili ten původní. Za to vše si samozřejmě naúčtovali práci. K tomu aby to nebylo málo že mi prej špatně startuje auto (nevšiml jsem si) a prej sem měl dvě vadné svíčky, tak to rovnou taky vyměnili (nepozoruji žádnou změnu při startování). Korunu tomu nakonec nasadil technik tím, že prej nakonec asi budu mít pravdu a že mi vymění to čidlo vačkového hřídele, že prej to bude asi ono. Ale za týden nebyli schopni objednat komplet čidlo + kabílek i když jsem jim diktoval čísla dílů. No je to děs, teť až tam pojedu, tak si to s nima budu muset pořádně vyříkat... -
"-- skrytý --" 06.10.06 20:08
« Rail
My Lord, dá se to pořídit celé za 5 tisíc a když budeš potřebovat, pomůžu Ti s tím...
Dej pozor!!! Důvodem hlášení "nesprávný tlak v railu" většinou NENÍ vadný senzor railu (dodává se jako komplet, nedá se dodat zvlášť, zatím ne), ale na vině jsou většinou vstřikovače (tečou přepadem, což snižuje tlak v railu) nebo čerpadlo (buď vadná mechanika nebo ovládací ventil IMV za bratru 2500 bez DPH).
Pokud na to půjdeš blbě, zaplatíš za řadu věcí co nepotřebuješ. Zajeď do HALE, to je na commonrail Delphi prostě nejlepší servis. Dělaj zároveň Forda i Delphi, mají oboje diagnostiky i stanici na čerpadla a vstřikovače, spoustu zkušeností...
Je to na Tobě.