FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
impaler 17.10.06 10:04
« Re: Re: Razeni
Jinak šestikvalt mám rád, ale nemám srovnání s pětikvaltem. Do města jsou na pytel ty krátké první tři stupně, hlavně 1 a 2, ale já pak zas jedu třináct set po dálnici a točím si 2500-2700 na 6, aniž bych Němce zdržoval.
Pokud je 1-3 u pětikvaltu stejně, není co řešit. -
impaler 17.10.06 09:59
« Re: Re:
Myslím, že to mám normálně na startu taky, od novoty. Není to žádný vrčení, spíš mírný bzukot. Jako když něco najíždí do provozu. Já to neřeším, prostě jsem to zahrnul do procesu "žhavení" a dokonce už to teď uchem kontroluju, že je vše OK, a pak teprve kontrolka žhavení a start. :)
ESP nemám. -
Moik 16.10.06 20:15
« Re: Re:
Mám to po vypnutí motoru a přiřknul jsem to nějakýmu elektromotorku...zvučí to jako motorek, co přepíná přívod vzduchu zvenku na vnitřní cirkulaci. Rozhodně mě to nějak neva, ale zajímalo by mě, co to je...
Nemůže to být třeba nějaký pročišťování/vyprazdňování něčeho :-) -
martin.z 16.10.06 15:59
« Re:
Taky to slysim jako z pod palubky nekde u volantu, vubec netusim co to je ale pekne me to sere.
Kdyz si tam s necim hraju nebo se treba pri zapnutem zapalovani snazim sparovat telefon apod(mej jsem cas zatim jen jednou to zkouset a neuspesne) tak to trvale vrci a v jinem aute jsem tohle nikdy neslysel.
Jinak to dela jednoznacne pred startovanim. Po vypnuti motoru mi to nedela a to mozna, proto ze klic otocim rovnou do polohy 0...
Jo chlazeni a ventilator jsem uplne vypnul takze to to neni.. -
lordmystic 16.10.06 15:54
« Re: Re: Razeni
Toho serva jsem si všiml také, ale spíš když zastavím a zhasnu motor. Tak pak to ještě nějakou dobu slyším. A nezdálo se mi že by to bylo z motoru nějaký chlazení, někde pod přístrojovkou je to slyšet, možná něco jako klimatizace nebo tak... ? -
« Re: Re: razeni
Jezdil jsem , jak víte, 2,0 5-ti kvalt a teď 2,2 6-ti kvalt. V každém případě je šesti stupňová převodovka výrazně lepší. Pokud se nepletu, nejsou ty stupně změněny, jen je přidána ta šestka, a ta táhne jistě už od 100 km/h ( 1500 ot ). Dvojka tam jde tak trochu přes brambor, zvlášť za studena, ale jinak v pohodě, i přenos hluku je do kabiny výrazně lepší. Jednoznačně doporučuju. U obou převodovek je příjemná synchronizovaná zpátečka. To když sednu do Fabky, tak musím opravdu zastavita a pak zařadit zpátečku, to tady řadím hned..... -
lordmystic 16.10.06 07:40
« Re: razeni
Pokud jsme u toho řazení, tak bych přidal svůj postřeh. Mám 96kW Mondeo s pětikvaltem a nejsem s ním moc spokojen. Po vyzkoušení např. Passatu 96kW se šestikvaltem, bych bral rozhodně šestikvalt. Mě vyhovoval víc, řazení bylo lépe rozloženo. U mého Mondea mi přijde, že na tak silný motor je převodování jednotlivých rychl. stupňů dost nešťastné. Jednička a dvojka jsou extrémě krátké, při rychlém odpichu jsem často v červeném poli a to nemluvě pokud je na silnici trochu štěrku atp. To jsou kola v prokluzu a nestačim pořádně řadit. Dvojka je také dost krátká. To pak přímo navazuje na dlouhé tři zbýávající stupně. Takže pokud třeba pak točím na max. otáčky a přeřadím, tak otáčky padnou zase dost dolů do spektry, kdy motor nemá ještě dostatečný výkon. Je to třeba velká slabina když jsem zkoušel starty na 400m. Vím že je to vedlejší a že je to extrém, ale i přes to je tenhle pětikvalt převodován divně. To i pětikvalty na Octaviích či Passatu se kterými mám zkušenost mi přijdou zpřevodovány o něco lépe (ke svému výkonu). -
"-- skrytý --" 15.10.06 20:11
« razeni
96kW s sestikvaltem sezenes bez problemu. Razeni je presne, ale dvojka nekdy nejde uplne zlehka (ale to mi delal i petikvalt). Priprav se ale na to, ze budes furt radit. Setku na okrskach ani moc nevyuzijes, na dalnici je to ovsem o necem jinem- ticho a dost sily tahnout od 130 nahoru. -
« Re: Chyba elektroniky?
mám 2.2 tdci 8-05 a chová se to podobně. asi 4x mi zničehonic auto na rovné cestě škublo a rozsvítlila kontrolka esp - zhasnout šla jedině restartem.
nepřišlo mi to ale jako škubnutí motoru ale jako reakce esp.
v servisu samozřejmě na nic nepřišli. -
martin.z 14.10.06 20:23
« zapalovani u 2,0Tdci
jeste mam jeden dotaz. Kdyz otocim klic v zapalovani do polohy ze svitej na palubky kontrolky atd, ale nestartuji tak se kdesi pod palubkou(aspon to odtamtud slysim) spusti nejaky servo nebo motorek a trvale bezi i nekolik minut(dele jsem to nezkousel) Je to pomerne slyset. Prestano to teprve kdyz nastartuju.
Nevite nekdo co to hergot je? Dela vam to taky. Ne ze bych si potreboval v aute hrat se zapnutym zapalovanim ale znervoznuje me to... -
"-- skrytý --" 14.10.06 20:06
« Re:
Myslím, že zapalování (blbý termín i dieselu) zapnuté mít musíš. Přepneš koncem páčky blinkrů na údaj, který chceš nulovat (prům. spotřeba nebo rychlost), a delším stiskem levého čudlíku na displeji ho vynuluješ. Pravý nuluje denní počítadlo kilometrů. -
martin.z 14.10.06 18:55
« Bez nadpisu
Jenyk-je mi jasny ze jsem asi trubka, ale tech par minut co jsem mel cas jsem zkousel vsechno mozne a neslo mi to..neni u toho nulovani nutne mit zapnuty motor? Nebo neni to to druhe tlacitko co je vic vpravo(mam tam dve)? :-)
Pokud to tedy neni nutne drzet minutu v kuse tak uz nevim