FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Devil666 14.01.11 11:40
« OCHOTA x ZÁKAZNÍK
A neodpustím si ještě jednu poznámku. Ona ta ochota vůči zákazníkovi se taky odvíjí od toho jak se zákazník chová. Pokud je zákazník kverulant, který se chová jak blb, vymýšlí si kraviny a prudí tak se nelze divit, že se podle toho k němu druhá strana někdy chová. ;-) -
Devil666 14.01.11 11:23
« Re: Garážisti
rst: Osobně bych to pokud to má jen 100.000 a auto je v dobrým stavu dal ještě do autorizovanýho Forda a ne garážistovi. Já mám taky okolo 100.000 a dávám to zatím k Charouzovi. Ta prohlídka ve Fordu sice není úplně nejlevnější, ale není to zase až tak strašný. A značkový díly Ford jako filtry, destičky, kotouče atp. nejsou zas až tak drahý a hlavně správně fungujou. Mluvím z vlastní zkušenosti. Na předchozím Mondeu, který jsem dával známýmu s malou dílnou mě jednou měnil kotouče a destičky za neznačkový a ty pak pískaly jak prase. Ta úspora nebyla taková aby to za to stálo. -
Devil666 14.01.11 11:08
« Xenony a servisy.
Šejdíři jsou samozřejmě servisy všechny. Malej i velkej. Jeden příklad z tohoto týdne. Přestal mi svítit xenon. Nikdy předtím jsem to neřešil tak jsem napřed nevěděl co s tím, protože většinou se píše, že by to měl dělat servis i pokud se jen mění výbojka. Dotaz do několika velkých servisů Ford: "To může být i chyba jinde než ve výbojce, je potřeba diagnostika atd.... Nejlevnější řešení: jen výměna jedné výbojky okolo 5.000,-" Dotaz známýmu, majiteli malýho servisu: "No to je dost složitý, to bys neměl dělat sám, ale já ti to udělám za levno - nejlevnější řešení výměna jedné výbojky 3.500,-. Většinou se mi nechce se s něčím * doma na koleně, protože mi ta úspora pár korun za to nestojí, ale v tomhle případě mi to nedalo. Vyhledal jsem si informace a pustil se do toho sám. Chce to trochu zručnosti, a přijít jak na to, ale šlo to. Výsledek: Vyměnil jsem výbojky v obou světlech - značkové Philips koupené u solidního prodejce. Cena za obě světla 3.500,- a nějaká práce a ještě mi zbyla jedna starší funkční výbojka. A příště už vím jak na to a udělám to za chvíli. Ale vždycky to takhle jednoduše nejde, protože něco doma udělat nejde,takže holt jim někdy člověk musí nacpat dost peněz. -
Devil666 14.01.11 10:37
« AUTORIZOVANÉ SERVISY FORD
Samozřejmě, že autorizované velké servisy fungují hlavně jako "měniči" dílů. Na to aby něco rozebírali a šťourali se v tom nejsou zařízený. Prostě vezmou celý nový značkový díl a hotovo. Taky to potom když je to nový a kvalitní většinou dobře funguje. Samozřejmě, že ty ceny jsou někdy strašný, ale zase dle mé zkušenosti s tím většinou potom nejsou problémy. Naopak jsem se setkal s tím, že mi "machři" v malým servisu něco udělali sice za levno, protože se v tom pošťourali, ale nakonec se to muselo stejně vyměnit, takže jsem za to platil dvakrát a neušetřil, ale naopak prodělal. Takže je to vždy na uvážení každýho jakou cestu zvolit. Já osobně se rozhoduji případ od případu. A řadu věcí si udělám i sám, protože ty ceny v servisech jsou někdy fakt strašný. Ale jinak většinou teď volím Charouze a neměl jsem nikdy problém. A co se týče toho "špatnýho" přístupu v těch velkých servisech? Já osobně nemám většinou problém. Ale vůbec se nedivím, že pokud tam přijde prudič a kverulant, kterej na ně dělá strašně chytrýho tak se s ním asi bavěj dle toho a nelze se jim divit. ;-) -
superkutil 13.01.11 14:09
« Re: Vadný EGR
Vpadá to, že stačilo EGR rozebrat, vysušit od vody která se tam dostala díky nekvalitní výrobě a špatné konstrukci a nastříkat odporovou dráhu kontaktolem, protože není z nepochopitelných důvodů chráněna proti vniknutí vody. Celý EGR by se dal drobnou úpravu udělat jako opravitelný. V podstatě by stačilo jen udělat vodotěsnost čidla polohy a možnost výměny čidla nebo elektroniky. A oprava EGRu by místo 8500Kč nějakých 300Kč. 8-s
A nebo konečně udělat snímač polohy jinak jak potenciometrem. třeba indukční, indukčnostní, kapacitní, optický atd. -
superkutil 13.01.11 13:44
« Re: Lupání do volantu
Nechal jsem to zkontrolovat a opravit u Charouze. Ale to nepomohlo. A abych řekl, tak na Charouze v poslední době slyším jen stížnosti. Teď kolega chtěl nechat opravit Mondeo u Charouze na Kladně a po nimi řekl, že už žádný servis patřící Charouzovi nechce vidět.
Nevím co mu provedli, ale já považuju Charouze za to lepší v té hrůze co u Fordů je. Už jsem obešel Auto Halle, Auto Beni, Auto Pallace Spořilov. A vše hrozný přístup k zákazníkům, mizerné znalosti mechaniků, prostě nezájem o práci, měniči dílů bez zkušeností. Prostě do práce chodí proto aby vydělali, ale jinak je to otravuje a nezajímá. Žádná čest nebo hrdost na to co dělají.
Ještě že mám pár starých machrů, kteří tomu i rozumí a dokážou to opravit. A hlavně je jejich povolání baví a jsou na něj hrdí. -
superkutil 13.01.11 10:40
« Re: Lupání do volantu
Hele co by mohlo být: Jedu rovně a vše v pohodě, začnu točit volantem a do volantu se přenáší nějaké kmitání odhaduji v otáčkách kol. Může to být blbá geometrie? Auto zase začíná po silnici plavat, už to není ten špičkový Fordí podvozek. A to jsem do výměny tyček stabilizátoru a do kulových čepů vrazil přes 10tis.Kč. Myslel jsem, že Mondeo 2006 bude mít větší výdrž jak Mondeo 1999, ale začíná to odcházet přibližně při stejně najetých km. Rád bych si nechal Mondeo do najetí 200-250tis.km, ale už to nevidím tak optimisticky. -
oleowr1 12.01.11 18:51
« Lupání do volantu
klepání při přejezdu nerovností jsem se zbavil, nejdřív tyčky stabilizátoru, pak kulové čepy řídících tyček a geometrie. Teď jsem pro změnu zjistil občasné a nepravidelné lupání při menších rychlostech 20-40km/h po rovné silnici.... Co by to mohlo dělat, že by homokineťáky?
Do 20.ledna musím absolvovat STK, doufám, že se nic většího nerozsype. -
superkutil 12.01.11 16:44
« Re: Vadný EGR
Hooonza: Nemám klapku. EGR je trubka vedoucí asi od turba k sání a z boku do ní přichází přes ventil přívod od výfuku. Ventil je trubka kterou uzavírá kulatá destička na šroubovici (jako vypadaly staré vodovodní kohoutky) [odkaz] . A ten ventil otevírá elektromotorek. Pokud je elektromotorek bez proudu, ventil je zavřený pružinou. Tu klapku v sání znám z jiných dieselů, měl to i starý Transit. šlo o to, že když se vypnul motor, tak se okamžitě uzavřelo sání aby motor už nenasával žádný vzduch a nedošlo k zaklepání. Stejně to fungovalo i při startu, motor se roztočil se zavřenou klapkou a ta se teprve pak otevřela. Tranzit to měl tak, že se klapka přivírala, když běžel na volnoběh, ale byl to speciální Tranzit do tropických zemí, šéf ho sehnal z výstavy a tak byl levný. Jediný problém byl v tom, že v zimě nešel nastartovat. >:D -
"-- skrytý --" 12.01.11 09:37
« Re: Vadný EGR
No tak to může dost dobře bejt i vadný EGR. Taťkova Ibiza kvůli tomu taky nešla nastartovat, protože EGR se používá (aspoň u VW) i jako vakuová odstavovací klapka, aby motor zastavil hladce i přes svůj vysoký kompresní poměr. Nejstarší 1.9 TDI tuhle funkci neměly, a každé vypnutí motoru bylo provázeno malým zemětřesením.
Zkus s tou klapkou zahejbat ručně, jestli jí máš přístupnou. Pak by to mohlo naskočit. -
"-- skrytý --" 09.01.11 12:28
« Re: Mondeo na dva válce !
Já si nemyslim, že by o tom programátor nevěděl. Cílem je udržet motor co nejdýl v chodu. Když ho udusíš spojkou, tvoje smůla. Ale sám od sebe by zhasnout pokud možno neměl (pokud nehrozí jeho destrukce), protože na jeho činnosti závisí často i činnost posilovače brzd a řízení. V případě toho tvýho zaseknutí obojí funguje, takže když by do toho motor spadl např. při přeřazování, tak budeš moct v pohodě zastavit (nebo ho z toho dostat zařazením stupně). Když by zhasl, tak rázem přijdeš o sílu brzd a řízení. -
superkutil 09.01.11 12:03
« Re: Mondeo na dva válce !
Hooonza: Ano, to máš pravdu. programátor počítá s tím, že vstupní hodnoty budou v určitém rozsahu a že kombinace vstupních hodnot bude odpovídat předpokladům. Pokud jsou hodnoty mimo rozsah nebo kombinace neodpovídají, tak nastaví pro ŘJ nouzový režim, protože neví co s těmito hodnotami dělat. Ale to že jsou hodnoty mimo předpokládaný rozsah ještě neznamená závadu motoru nebo čidla, jen je to stav o kterém programátor nevěděl. Je zajímavé, že i když motor točí otáčky pod volnoběžné a chová se divně, tak ŘJ motor nevypne, ale nechá ho běžet v tomto nestandardním režimu. 8-s