FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  22:23

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Lorde, ještě mne napadá ovládací ventil čerpadla IMV. Pokud by nestíhal, mohl by jsi přijít o část tlaku v railu a tím pádem ve vysokém zatížení přejít i do nouzového režimu...
    Chce to dát čerpadlo na test, např. v Hale.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  22:19

    « Re: Vrakoviště

    Moiku,
    1/ na vrakovišti nekupovat, tyto vstřiky jsou vždy načnuté, kolega si pořídil 10 jetých vstřikovačů Bosch po 1000 Kč a všechny do jednoho byly vadné, takže si nakonec koupil nové, jen utratil 10 tisíc navíc a strávil s tím spoustu času...
    2/ Nové vstřikovače stojí cca 4000, což mi nepřipadá o tolik více...
    3/ O Tesco pumpách nevím nic, ale ONO mi nepřijde vůbec bezpečné. Já tankuji u Shellu v Praze pravidelně, jednou Diesel Extra, jednou V-Power a jsem v pohodě a velice spokojen s chodem motoru atd.
    Mimo Prahu je to bohužel obecně velmi špatné, jistotou je pouze vlastní aditivum.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  22:14

    « Re: po roce 2003

    Martine, opravdu se mýlíš. Mohu sehnat statistiku závad po roce 2003 a je toho dost, i když o něco méně.
    Lidi si prostě nezvykli na fakt, že common rail všech výrobců potřebuje vysoce kvalitní naftu, která je na západ od nás zcela běžná, u nás však spíše výjimečná.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  22:11

    « Kontrola čerpadla

    Lorde, kontrola čerpadla se provádí:
    1- rozhodit a sledovat stav dílů - vačky a válečků. Jakékoli poškození signalizuje problémy
    2- kontrola na magnetické piliny - jímat z přepadu čerpadla do sklenice asi 300 a ž 500 ml, roztočit a podložit magnetem. Pokud magnet shromáždí plošku magnetických pilin velkou asi tak 5mm, je tu velký problém, čerpadlo je neopravitelné, musí se vyměnit za nové a vyčistit celý systém.
    Ford má ale ještě další problém, mizerné rychlospojky - přes ně vniká za čerpadlem do systému vzduch - rychlospojky zaměnit za normální spojky natvrdo... Vzduch způsobuje kavitaci a také napomáhá zničení vstřikovačů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.06  21:29

    « Aktualizace jízdní dojmy 2.2 TDCI kombi

    Tak pánové,
    zde nabízím aktualizaci jízdních dojmů
    po 6.000 km v novém Mondeu (nebo už to po tolika km není nové auto?) jsou moje jízdní dojmy následující:
    Stále musím opatrně (pomaleji) do zatáček, těžký motor je na přední nápravě znát... Brzdy účinné, spolehlivé, ale mám pocit, že je dost mučím, když ten kolos brzdím... Gumy se zajely, o dost lepší, než na nových (17" Sportcontact). Výjezdy ze zatáček - jedna báseň, zvykl jsem si na křivku motoru, citlivě dávkuji i s nástupem turba... Spojka podle mě povolila, nebo si zvykla noha, už mi nepřijde tak tvrdá, asi už je i trošku "otřená"
    ALE musím se přiznat... Až po 3.500 km jsem zjistil, že z veterána Vectry (2.0 turbonafta, 300 - 350 tis. km, pneu 195/65 R15 GY Hydragrip léto, GY UG7 zima - obě šípy, neměněné tlumiče) mám zkažený jízdní styl!!!
    Až po tolika km v novém mondeu jsem si uvědomil, že auto jede přesně tam, kam točím volantem, že nemusím nechávat na výjezdu 2 m místa ke kraji na to, aby si tam auto "vyplavalo", a můžu precizně kroužit s využitím max. poloměru beze strachu z toho, že mi auto "vyskáče" ven ze silnice...
    Než jsem se zbavil toho strachu, a změnil styl pohybu volantu na výjezdech, byla pro mě jízda s Novým Mondeem utrpením... - pral jsem se s každým výjezdem ze zatáčky. S tím je teď konec, vodím ho jako na drátku, je to klid a pohoda... Využívám při brždění do zatáčky, že se samo "přivírá - pocit přetáčivosti", v apexu a na výjezdu pak prezizní vedení volantem a dávkování výkonu...
    Takže tak, už jsem si zvykl na nutnost pevného držení otěží při prudké akceleraci a změně směru při předjíždění/zatáčení na nerovném povrchu (vyjeté koleje)... Chce to opravdu obě pevné ruce, aby byla trakce a kola neuhýbaly...
    Jinak víc než 220 jsem zatím na tacho neměl...
    Enjoy Your Ride!
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.06  21:05

    « Podivné zvuky Start / Stop Engine nový 2.2 TCDI

    Pánové,
    po převzení nového Mondea 2.2 TDCI s ESP
    jsem byl opravdu překvapen různými zvuky před startem motoru (po otočení klíčku) a po vypnutí motoru.
    Je to opravdu koncert, jednotlivé zvuky se různí, zatím jsem si na to nezvykl... Dle mého názoru je to ovládání (servomotorky) větrání a klimatizace, možná nějaké čerpadlo...
    Neřeším to, ale je to nezvyk... Na starém Monďouškovi jsem na to nebyl zvyklý, Ani veterán Vectra 2.0 turbonafta s manuální klimou to nedělala... Švárovi na novém Focusu s manuál klimou 1.6 benzín to nedělá...
    Takže tak...
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 18.10.06  20:42

    « Bez nadpisu

    Nerad bych tu zpusobil nejakou bouri, kazdy tu ma svoji teorii na to jak se vyvarovat problemum a me osobne se moc nezamlouva predstava si mezi beznymi pumpami rozmyslet u ktere natankuji-zejmena kdyz jeden tvrdi ze spatny je shell, druhy zas ze benzina atd..
    Zajimalo by me proto jestli tu je(nebo byl ) nekdo kdo mel problemy se vstriky po tom udajnem zlomovem roce 2003???
    Ja jsem alespon nabyl dojmu, ze vsichni kdo tu zaznamenali problem u sveho auta, maji auto r.v. pred rokem 2003..
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 18.10.06  20:01

    « Bez nadpisu

    Lorde, jestli to teď zakřiknu, tak si mě nepřej :D
    Odešel mi jeden vstřik, sehnal jsem si ho na vrakovišti, stojí do 3000Kč, já platil 1500Kč. Ujel jsem od té doby cca 10000km, nemám problém. Dost jsem se na Mondeo naštval a řek jsem si, že jestli nebude žrát naftu od benzinek, ať jde po svých....Tankuju VÝHRADNĚ na Tescu a na Tank ONO. Mondeo si jen vrní, neškube, dobře startuje, prostě pohoda, ani mě nenapadne brát na Shellce, kvůli které mi to odešlo...
    Na vrakáči jsem dostal "záruku" na vyměnění vstřiku za jinej, kdyby se nějak záhy zkazil.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 18.10.06  18:35

    « Bez nadpisu

    Hmmm..tak teda s potesenim zjistuji, ze jsem se stal clenem opravdu exluzivniho klubu :-)
    Za 3 roky s passatem(1,8T) jsem menil jen olej a vzduchovy filtr, dokonce ani svicky ne..Natoz abych resil co tankuju.
    Kde je Dusan, kterej neustale pomlouva koncernova auta a doporucoval mondeo? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  16:33

    « Bez nadpisu

    Zdravim.Tak v pondeli davam auto do Hale.Minuly tyden mi prehrali SW, a nevim co jeste, s tim ,ze se domnivaji , ze by mohlo jit o vstriky, takze to chteji poradne otestovat. Nechaji si tam auto asi tyden.Zatim na to nemyslim, uvidime s cim prijdou
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  16:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Ale on má snížený tlak v rampě při velkém výkonu. Ještě jedna úvaha - drtí to tak, že čerpadlo prostě nestíhá... :roll: ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.06  16:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Jdeš na to sice logicky, ale výkon může taky omezit řídící jednotka, která má nějaký nestandartní signál.... Mimochodem, mě taky napřed vyměnili čidlo stlačení plynového pedálu......začínám si o diagnostice myslet svoje :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  15:47

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Hele, jen se snažím logicky dedukovat - zanesený filtr omezí naftu při velkém průtoku a to při velkém odběru musí mít za následek pokles tlaku za čerpadlem. Mně se to jednou stalo na Oktávce a motor prakticky odešel na dovolenou, dokud filtr nevyměnili (udělala to nafta z OMV!!!!).
    Já bych tipoval buď filtr nebo něco v cestě paliva, co omezuje maximální průtok.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.10.06  15:38

    « Re: Re: Re: Re:

    Dobře, takže v mé konkrétní situaci pokud opravdu bude vadný jeden vstřik mám teť udělat co? Určitě kvalitní nafta + aditivum případně ten nejdražší shell. Za nové čerpadlo se mi 25k dát nechce. Dá se to staré nějak zkontrolovat - případně vyčistit? Aby mi někdo řekl, čerpadlo vypadá dobře, tím to není, nebo čerpadlo je načaté, musíme ho vyčistit, nebo čerpadlo je na hardy, chce to výmenu. Dovede tohle servis? Do výměny se mi fakt nechce.
    Jinak jsem také velice překvapen, Ford Hale napasli jasnej protokol, že vstřikovače jsou ok, ještě mi ten technik co to dělal říkal že jsou jako nové. No nevím jak se měří ty vstřikovače (jakou technikou), ale mě se to stává při velké (maximální) zátěži a ještě po určité době této zátěže... Při běžném provozu nikdo nepozná že je na autě jakýkoliv problém.
    Jenyk: všechny filtry i palivový jsem měnil tak před 3.000km. A zanesený pal. filtr se chová tak, že při max. výkonu schodí auto do nouz. režimu a při normálním je vše ok?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  15:34

    « Re: Re: Re: Re:

    Poslouchej, nemáš zanesený palivový filtr? Logicky by to na něj ukazovalo daleko více.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.06  15:19

    « Re: Re: Re:

    Petře , vím že víš . Ale to mě nijak neovlivní.
    1)Píšeš že je to palivem ?? No asi jo, ale já jiné palivo než od čerpacích stanic ( JZD nepočítám ) k dispozici nemám !!! Co je mi to pak platné, když nejezdím, mám platit desítky tisíc za opravu auta , které má hodnotu řekněme 300 tis Kč, a navíc nemám žádnou jistotu, že to nebude za chvíli znovu.
    2) Mě to zkolabovalo po necelých 100 tis km !!!!! Žádných 10 tis a dost !!
    3) Protože o tom autu pořád mám informace tak vím, že se ty problémy i po opravě objevují znovu a znovu. A to s tím jezdí přímo servis jako se servisním vozem !!!! Chceš mi říct, že tam lijou rostlinný olej ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  14:48

    « Re:

    Laicky se ptám, jak je možné, že na specializované diagnostice ten vadný vstřikovač nerozpoznali, v dalším servisu ano a závada se přitom projevovala neustále? To mi tedy hlava moc nebere. Je z Hale nějaký protokol?
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 18.10.06  14:45

    « Bez nadpisu

    to PetrT: Má na to nějaký vliv jízdní styl? To jak to člověk honí apod.?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  14:41

    « Re: Re:

    Martine, všechna dotčená čerpadla již dávno byla vyměněna v rámci garance (konstrukční chyba) - nemohla přežít víc jak 10 tisíc km.
    Nyní je to vše pouze o palivu, dobré palivo znamená no problem, horší palivo znamená zkrácení životnosti vstřikovačů, špatné palivo znamená zničení vstřikovačů a čerpadla, pokud někdo takové čerpadlo ponechá v autě, dostaví se mu další porucha i do 5 tisíc km.
    Pokud je sada vstřiků v čudu, musí se prolustrovat čerpadlo.
    Pravidlo 1 zní - kdo maže ten jede, nejlépe je dávat aditivum jako léčbu na nekvalitní naftu, které je bohužel obecně v ČR rozšířena.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  14:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vstriky

    My Lord, nové čerpadlo je nyní skutečně odolnější, protože se používá 1600 barové čerpadlo pro Euro 4, pokud se použije pro Euro 3, je méně namáháno.
    Přečti si můj příspěvek pro DIMa.
    Nové čerpadlo 25 tisíc Kč bez DPH, ve známém servisu za 20 tisíc.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…