FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 19.10.06 12:11
« čerpadlo-vstřik
Takže nakonec jestli to dobře chápu, tak hlavní příčinou proč odchází vstřiky je nekvalitní vysokotlaké čerpadlo, které nemá rádo horší naftu, která ho ničí, tím se uvolňují kovové špony a díky nim odchází vstřikovače. Je to tak? Pokud se tedy vymění čerpadlo za kvalitní, problém by měl být vyřešen že? -
« Re:
Tak já jsem s 1,8T v Octávii najezdil hodně, úplně bez problémů ten motór taky nebyl, občas když bylo vlhko tak vynechával jeden válec, občas si to přidalo na volnoběhu a dolů to prostě nešlo.... Ale úplně to neodešlo nikdy, a do dnes to jezdí a je tam 250 tis km !!
Petře T, servisy celkem jasně ten přelom v roce 2003 potvrzují, že teď už zcela výjimečně , předtím několi aut denně. Pořád nechci a nemohu přijmout teorii, že ten motor běží jenom když se tankuje u jedné jediné pumpy v Praze :-)
Z Ostravy je to prostě daleko. Leda bys mi občas poslal něco v kyblíku Pendolinem :-) -
martin.z 19.10.06 08:38
« Bez nadpisu
to: Josef035
nevim co by bylo kdyby, kazdopadne ja zadne problemy nemam...s passatem nic a s mondeem jsem jeste ani poradne nejel takze jsem nestihl mit problemy :-)
Nemenit svicky mi prijde naprosto normalni pokud to neni treba. Treba to bylo napr. u astry 1,6 benzin v minulosti-hur potom startovala, ale u passata to proste nikdy nebylo potreba.
A navic udrzbu mi delal mechanik, kteremu jsem duveroval a kdyby to navrhnul tak bych to udelat nechal.. -
"-- skrytý --" 19.10.06 08:31
« Žebříček odolnosti
Když už se tady v tom vrtáme, stanovil jsem si pro sebe žebříček odolnosti vstřikovacích systémů. Pozor, není to ani o kvalitě, ani o spolehlivosti, je to o určité specifické odolnosti systémů v rámci České Republiky:
1/ Denso, piezo (např. Toyota, Lexus 2,2D4D D-CAT)
2/ Siemens piezo (Focus 2,0TDCi 100kw, neplést s 2,0TDCi 96kW Mondeo)
3/ Bosch piezo (Audi 3,0TDI)
4/ Denso (Mazda 6, 2,0MZRCD a mnoho dalších)
5/ Delphi DFP3 (Mercedes-Benz E, 2,2CDI)
6/ Bosch (Fiat 1,9JTD a mnoho dalších)
7/ Delphi DFP1 (Mondeo 2,0TDCi a mnoho dalších)
Z principu jsou nejodolnější systémy s piezovstřikovači, mají nejméně pohyblivých dílů, které se mohou zadřít.
Na druhou stranu, zhruba na přelomu roku zahájí Delphi OPRAVY vstřikovačů, ceny budou na úrovni od 1000 Kč (malá oprava, vyřešení nadměrného přepadu paliva ze vstřikovače) až do 3900 Kč (kompletní repas). -
Jozef0351 19.10.06 08:31
« Re:
Hmmm..tak teda s potesenim zjistuji, ze jsem se stal clenem opravdu exluzivniho klubu
Za 3 roky s passatem(1,8T) jsem menil jen olej a vzduchovy filtr, dokonce ani svicky ne..Natoz abych resil co tankuju.
Keby si v Passate nemal 1,8T ale TDI tak si pravdepodobne členom podobného exkluzívneho klubu už dávno. Traktor patrí na pole >:D
Ak sa ku každému autu správaš tak, že dokonca nevymeníš ani sviečky, tak sa nediv že máš problémy. -
"-- skrytý --" 19.10.06 08:17
« Bez nadpisu
S těmi pumpami je to opravdu hrozné.
ČOI neustále vypouští zprávy, jak se vše zlepšilo ale oni sledují jen věci které zajímají stát (aby nepřišel třeba o nějaké daně).
Skutečně Ti neporadím. Můžeš se pouze zajistit aditivem, nějaké jsem viděl v časopise Autodiesel. -
martin.z 19.10.06 08:11
« Bez nadpisu
to PetrT:
Nevim v cem se mýlím, já nemluvil o skodovce, konkretne, ale to je jedno. Hlavne jsem nemluvil o zadnych PD. Ja mam delsi dobu koncernovy benzin 1,8T a o tom jsme psal..
Jinak ja a mnoho kolegu u nas ve firme jezdi jeste se starsimi Tdi motory a zadne problemy s palivem a kupodivu ani s vahami vzduchu.
Abych se ale vratil k veci, co tedy doporucujes konkretne me?? Jsem z Prahy a dosud jsem benzin tankoval skoro vzdy u JETu na Bohdalci.
Jake jsou tedy dle tebe bezpecne pumpy v okoli tohoto mista?
Jake aditivum mam koupit? Kolik ho davat na jednu nadrz? Jak ho tam vubec davat? Neumim si totiz predstavit, ze kdyz ho tam doleju nejak dodatecne po tankovani, ze se to vubec poradne v te nadrzi rozmicha..
Abych nakonec nedopadl jako s dvoutaktnim simsonem kdy jsem musel olej pridavat do kanystru a pak teprve lejt do nadrze..
To uz bych snad radsi chodil pesky :-) -
lordmystic 19.10.06 07:30
« Re: Re: VW - PD
Takže děkuji všem moc za zajímavé tipy, hlavně Petrovi T. Nejprve chci říct, že IMV ventil by to být neměl, to mě ubezpečil technik, že by házel specifikou chybu přímo pro tento ventil a tato závada že je prý jasně čitelná.
Obecně tedy platí, že pokud odejde jeden čí více vstřiků, je dobré nechat překontrolovat vysokotlaké čerpadlo, tak jak psal níže Petr. T. Myslíte že podobnou kontrolu zvládné i menší autorizovaný servis nebo budu muset vyhledat specialisty?
Použité vstřiky z vrakáče se mi tam dávat nechce, to spíš zkusím napoprvé dát tam origoš nové vstřiky a uvidíme. V mém případě je tu ještě šance, že až mi servis bude zjišťovat jaký ten vstřik je vadny a proměřovat, že třeba zjistí opravdu to co v Hale, že vstřiky jsou dobré a bude to něcím jiným, ale už moc nedoufám.
Teť mi to budou dělat u nás ve Volyni. Měnili mi i ten snímač vačky, takže mi slíbili že ho ode mě odkoupí zpět při výměně toho vstřiku. Kdyby i ve Volyni byli problémy, už bych vše řešil jen v Hale. Je opravdu pravdou, že k Hale mám mnohem větší důveru... i když jestli se prokáže že byl špatnej vstřik a oni mi před 3-mi týdni řekli že jsou jako nový...?
Teť jsem tankoval ten nejdražší Shell. Kupuji jinak se slevou navtu u soukromníka, je to ale kvalitní nafta které se točí obrovské množství, takže by měla být "čerstvá" a kvalitní - lejou to do svých common rail mercedesů a vše je v pořádku. Pro jistotu jsem si ještě navíc pořídil již tady zmiňované kvalitní aditivum.
Takže abych to schrnul, po výměně vstřiku musím sehnat někoho, kdo mi zkontroluje vysokotlaké čerpadlo. Myslíte že to opravdu zvládně i menší servis nebo budu muset za specialisty? -
"-- skrytý --" 18.10.06 22:28
« Re: VW - PD
Mýlíš se Martine, Škodovka má plný sklad vadných PDček, jedno stojí ofic. 20 tisíc. Repas 10 tisíc.
Škoda byla moc ráda že nalezla 4 servisy vybavené potřebnou technikou na zkoušení PDček, aby mohla ODMÍTAT garanční nároky, aby to bylo podloženo. Do té doby musli vše uznávat, a asi toho bylo dost, když bali celí šťastní, že na to získali partnery, kteří dokonce používají techniku, která není od Bosche (Bosch nemá nic k dispozici).
Takže klííííííííd. -
"-- skrytý --" 18.10.06 22:19
« Re: Vrakoviště
Moiku,
1/ na vrakovišti nekupovat, tyto vstřiky jsou vždy načnuté, kolega si pořídil 10 jetých vstřikovačů Bosch po 1000 Kč a všechny do jednoho byly vadné, takže si nakonec koupil nové, jen utratil 10 tisíc navíc a strávil s tím spoustu času...
2/ Nové vstřikovače stojí cca 4000, což mi nepřipadá o tolik více...
3/ O Tesco pumpách nevím nic, ale ONO mi nepřijde vůbec bezpečné. Já tankuji u Shellu v Praze pravidelně, jednou Diesel Extra, jednou V-Power a jsem v pohodě a velice spokojen s chodem motoru atd.
Mimo Prahu je to bohužel obecně velmi špatné, jistotou je pouze vlastní aditivum. -
"-- skrytý --" 18.10.06 22:14
« Re: po roce 2003
Martine, opravdu se mýlíš. Mohu sehnat statistiku závad po roce 2003 a je toho dost, i když o něco méně.
Lidi si prostě nezvykli na fakt, že common rail všech výrobců potřebuje vysoce kvalitní naftu, která je na západ od nás zcela běžná, u nás však spíše výjimečná. -
"-- skrytý --" 18.10.06 22:11
« Kontrola čerpadla
Lorde, kontrola čerpadla se provádí:
1- rozhodit a sledovat stav dílů - vačky a válečků. Jakékoli poškození signalizuje problémy
2- kontrola na magnetické piliny - jímat z přepadu čerpadla do sklenice asi 300 a ž 500 ml, roztočit a podložit magnetem. Pokud magnet shromáždí plošku magnetických pilin velkou asi tak 5mm, je tu velký problém, čerpadlo je neopravitelné, musí se vyměnit za nové a vyčistit celý systém.
Ford má ale ještě další problém, mizerné rychlospojky - přes ně vniká za čerpadlem do systému vzduch - rychlospojky zaměnit za normální spojky natvrdo... Vzduch způsobuje kavitaci a také napomáhá zničení vstřikovačů. -
« Aktualizace jízdní dojmy 2.2 TDCI kombi
Tak pánové,
zde nabízím aktualizaci jízdních dojmů
po 6.000 km v novém Mondeu (nebo už to po tolika km není nové auto?) jsou moje jízdní dojmy následující:
Stále musím opatrně (pomaleji) do zatáček, těžký motor je na přední nápravě znát... Brzdy účinné, spolehlivé, ale mám pocit, že je dost mučím, když ten kolos brzdím... Gumy se zajely, o dost lepší, než na nových (17" Sportcontact). Výjezdy ze zatáček - jedna báseň, zvykl jsem si na křivku motoru, citlivě dávkuji i s nástupem turba... Spojka podle mě povolila, nebo si zvykla noha, už mi nepřijde tak tvrdá, asi už je i trošku "otřená"
ALE musím se přiznat... Až po 3.500 km jsem zjistil, že z veterána Vectry (2.0 turbonafta, 300 - 350 tis. km, pneu 195/65 R15 GY Hydragrip léto, GY UG7 zima - obě šípy, neměněné tlumiče) mám zkažený jízdní styl!!!
Až po tolika km v novém mondeu jsem si uvědomil, že auto jede přesně tam, kam točím volantem, že nemusím nechávat na výjezdu 2 m místa ke kraji na to, aby si tam auto "vyplavalo", a můžu precizně kroužit s využitím max. poloměru beze strachu z toho, že mi auto "vyskáče" ven ze silnice...
Než jsem se zbavil toho strachu, a změnil styl pohybu volantu na výjezdech, byla pro mě jízda s Novým Mondeem utrpením... - pral jsem se s každým výjezdem ze zatáčky. S tím je teď konec, vodím ho jako na drátku, je to klid a pohoda... Využívám při brždění do zatáčky, že se samo "přivírá - pocit přetáčivosti", v apexu a na výjezdu pak prezizní vedení volantem a dávkování výkonu...
Takže tak, už jsem si zvykl na nutnost pevného držení otěží při prudké akceleraci a změně směru při předjíždění/zatáčení na nerovném povrchu (vyjeté koleje)... Chce to opravdu obě pevné ruce, aby byla trakce a kola neuhýbaly...
Jinak víc než 220 jsem zatím na tacho neměl...
Enjoy Your Ride! -
« Podivné zvuky Start / Stop Engine nový 2.2 TCDI
Pánové,
po převzení nového Mondea 2.2 TDCI s ESP
jsem byl opravdu překvapen různými zvuky před startem motoru (po otočení klíčku) a po vypnutí motoru.
Je to opravdu koncert, jednotlivé zvuky se různí, zatím jsem si na to nezvykl... Dle mého názoru je to ovládání (servomotorky) větrání a klimatizace, možná nějaké čerpadlo...
Neřeším to, ale je to nezvyk... Na starém Monďouškovi jsem na to nebyl zvyklý, Ani veterán Vectra 2.0 turbonafta s manuální klimou to nedělala... Švárovi na novém Focusu s manuál klimou 1.6 benzín to nedělá...
Takže tak... -
martin.z 18.10.06 20:42
« Bez nadpisu
Nerad bych tu zpusobil nejakou bouri, kazdy tu ma svoji teorii na to jak se vyvarovat problemum a me osobne se moc nezamlouva predstava si mezi beznymi pumpami rozmyslet u ktere natankuji-zejmena kdyz jeden tvrdi ze spatny je shell, druhy zas ze benzina atd..
Zajimalo by me proto jestli tu je(nebo byl ) nekdo kdo mel problemy se vstriky po tom udajnem zlomovem roce 2003???
Ja jsem alespon nabyl dojmu, ze vsichni kdo tu zaznamenali problem u sveho auta, maji auto r.v. pred rokem 2003.. -
Moik 18.10.06 20:01
« Bez nadpisu
Lorde, jestli to teď zakřiknu, tak si mě nepřej :D
Odešel mi jeden vstřik, sehnal jsem si ho na vrakovišti, stojí do 3000Kč, já platil 1500Kč. Ujel jsem od té doby cca 10000km, nemám problém. Dost jsem se na Mondeo naštval a řek jsem si, že jestli nebude žrát naftu od benzinek, ať jde po svých....Tankuju VÝHRADNĚ na Tescu a na Tank ONO. Mondeo si jen vrní, neškube, dobře startuje, prostě pohoda, ani mě nenapadne brát na Shellce, kvůli které mi to odešlo...
Na vrakáči jsem dostal "záruku" na vyměnění vstřiku za jinej, kdyby se nějak záhy zkazil. -
martin.z 18.10.06 18:35
« Bez nadpisu
Hmmm..tak teda s potesenim zjistuji, ze jsem se stal clenem opravdu exluzivniho klubu :-)
Za 3 roky s passatem(1,8T) jsem menil jen olej a vzduchovy filtr, dokonce ani svicky ne..Natoz abych resil co tankuju.
Kde je Dusan, kterej neustale pomlouva koncernova auta a doporucoval mondeo? :-)
Když se to rozsypalo mně, tak jsem to taky tak chtěl řešit, že by mi hlavně vyměnili vstřiky za ty novější generace ( mají ale jinou přírubu ), pak by se ale muselo měnit i čerpadlo a tuším rozvodná lišta, k tomu jistě minimálně nový software , ne-li celá řídící jednotka.... To by stálo asi jako třetina hodnoty toho auta v tu chvíli. Takže nasypat do opravy možná i sto tisíc, pak ho za půl roku prodat za necelých třista by byl kšeft století. Kromě toho to auto mělo i jiné mouchy, ten můj první model z této generace Mondeí prostě vychytaný nebyl, a proto už bych nákup toho ročníku nikomu nedoporučil ( Petr T mě ale rád opraví ).
Teď mám novější TDCi a je (víceméně) klid, s motorem v každém případě.
Měním jen olej a filtry ..........a jednou xenony :-)