FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.06  00:55

    « Bez nadpisu

    Tak ty Matadory nebrat. Máme je na Mondeu a opravdu hrůza. I nepřítele bych varoval... :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.10.06  23:50

    « jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!

    dnes jsem se vratil ze sluzebni tydenni cesty autem 2,0TDI octavie combi. Reknu vam, presedl jsem do meho sluzebaku Mondeo 2,2TDCi Euro4 a mel jsem takove dojmy:
    - nez jsme se rozjel tak me to jednou chciplo :-) - navyk po tydnu na "rozdilnou" spojku - rekl bych ze octavie ma spojku prijemnejsi ne tak citlivou
    - ta octavie je v porovnani s mondeem opravdu zebrinak (octavie kola 16") (mondeo kola 17") !!
    - pokud nekdo mluvi o nelinearnim nastupu vykonu u Mondea, tak v pripade Octavie je to splasena kobyla, pocitove me prislo ze Octavie jede vic, ale obavam se, ze je to zpusobeno prave tim, ze ja tam takovy nastup toho nestejnomerneho krouticiho momentu (Mondeo je take o cca 200kg tezsi)!! Mondeo ma take ovsem vetsi vykon cca o 10kW a vetsi kroutici moment cca 60Nm - pri overboost.
    - plyn je u octavie takovej gumovej pri seslapnuti ma daleko delsi odezvu nez mondeo - modeo ma krasne citlivej plyn
    - rizeni me prijde opravdu daleko lepsi u mondea, takove jakoby - totalne presne - hlavne pri vyssich rychlostech jsem musel octavii drzet po dalnici
    - budu se opakovat jako vsichni ostatni, ale hluk i zahrateho motoru octavie je opravdu, hlavne pri popojizdeni ve meste, az neprijemny
    - razeni me prijde lepsi v octavii - je jine a jde lehceji nezli v mondeu
    - sedacka v octavii je pri mych 175cm a 75kg dost uzka a tvrda jak sutr - a to nevim co musi rikat takovi metrackove kolem 190cm
    Vseobecne jsem se po navraceni do "sveho" sluzebaku radoval a nemenil bych ani nahodou. S Mondeem je pro me opravdu vetsi zazitek z jizdy !!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.06  22:01

    « Matador

    tady je maji za 1890,- vcetne dane a dopravy....
    [odkaz]%&Obdobi=zimn…
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.10.06  20:07

    « Zimní plecháče a pneu

    Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda-li by mi někdo doporučil kde zakoupit levně zimní plecháče na nové Mondeo (viděl jsem nejlevnější za 1500Kč), případně poradil, jaké zakoupit pneumatiky poměr cena/kvalita. Co si myslíte o 205/55 R16 91V Matador MP58 za 2180Kč s DPH? Díky za názory.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.06  15:49

    « Re: Re:

    Já jsem tři roky čepoval skoro pořád u jedné Aralky , co jsem měl před domem.....a celou dobu klid, až pak najednou ...... Tak já se taky ptám : jak si může normální člověk hlídat, co čepuje ????
    Ta vysokobrátkovost u pumpy má zřejmě co do činění s vlhkostí a případně prosakující vodou. Když se rychle a často obměňuje a doplňuje, tak se ta voda rozdělí do více aut ......
    Pokud je tam ale nějaký jiný problém, tak ti nepomůže ani kontinuálně průtoková pumpa !
    Nešel bych do Mondea jen tak znovu. Jenže jak už jsem psal : oprava by stála možná 80 tis kč, za pár měsíců by auto mělo tři roky a to je pro mě vždy čas se ho tak jak tak zbavit. A to bych ještě neměl jistotu , že se mi to ještě znovu po opravě do prodeje neposere. Tak jsem ho prodal neopravené do servisu za dobrou cenu a koupil si jejich předváděčku, se kterou už jsem nějaký týden jezdil. Rychlé a nejlepší řešení........ Tak to se nedalo odmítnout :-) Oni si ho pak nějak opravili ( asi věděli co dělají ) a teď ho mají jako servisní a na půjčovně. A údajně zlobí pořád :-((
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.10.06  15:04

    « Re:

    Osobně bych neviděl největší problém paliva v jeho značce, ale stáří. Pokud budete tankovat u jakékoliv známější větší pumpy která má hodně vysoké denní obraty, pak je to lepší, než když budete tankovat třeba jen shell, ale v zapadlé čerpačce, kde přijedou čtyři auta denně... Aspoň tohle mi řekli technici z Hale.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 19.10.06  14:52

    « Bez nadpisu

    to PetrT: me uz tohle tema zacina stresovat, jak si asi k..a muzu hlidat naftu??
    Pred tankovanim si trochu odlejt a odvezt na rozbor???
    Samozrejme, ze nehodlam jezdit do JZD nebo k nejakym no-name venkovskym pumpam kde neni zadnej traffic, ale to je tak jediny co muzu delat...
    Muzu jen doufat, ze znackove pumpy maji slusnou kvalitu, ale tohle zacina uz nekde v rafinerii pri plneni tanku, kamarad tam byl kdysi na brigade a rikal, ze normalne plnej vagony aniz by z nich vypousteli zbytky predchoziho paliva nebo je dokonce proplachovali.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.06  14:18

    « Re: čerpadlo-vstřik

    Ne, nemáš pravdu. Čerpadlo není nekvalitní, jeho konstrukce není prostě optimální pro země se špatnou naftou. Když si hlídáš naftu jako já, nemáš problém. (Euro4ková čerpadla jsou robustnější, nebo již Delphi používá nový druh čerpadla které opouští původní problematický princip)
    Vstřikovače odcházejí zcela nezávisle na čerpadle (i když čerpadlo Delphi k tomu může leckdy přispět). Dokladují to poruchy vstřikovačů Bosch, Siemens a Denso, kde jsou použita zcela odlišná čerpadla.
    Pravidlo zní: ten kdo špatnou naftou oddělal vstřikovače Delphi, oddělal by i vstřikovače ostatních výrobců.
    Pokud někdo touží po statistice, jsem schopen sehnat poruchy vstřikovačů Denso na japonských vozech. Zde jsou čerpadla zcela bezporuchová a přesto odejde velké množství vstřikovačů...
    Jenže Japonci drží 100000 a 3 roky a v garanci nedělají problémy, takže je ticho po pěšině. Ford problémy dělá, to je rozdíl.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.10.06  13:11

    « Re: Re: čerpadlo-vstřik

    Já problémy nemám krom tohodle. Vím je to velký problém, ale na auto si nestěžuji. Třeba tento týden jsem poprvé vyzkoušel rozmrazování zamrzlého auta. Geniální! Na klimatizaci ráno po nastartování HI, zapnout vyhřívání oken + sedaček a za dvě minuty odjíždím s teplet pod * a čistím předním sklem jak obrázek. Prostě geniální!
    Jinak DIMe tebe obdivuju, takový nervy a problémy a i přes to jsi šel zase do Mondea v TDCi. Neříkej, že jsi opravdu tak nespokojený jak píšeš :). To já dnes dostal menší příspěvek od rodičů když viděli jak jsem zkroušenej z toho vstřikovače, tak to snad nakonec tak hrozný nebude. Už je zase líp, člověk už se s s tím smířil. Jo a Mondea se zbavovat nechci, stále ho mám rád :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.06  12:28

    « Re: čerpadlo-vstřik

    Je to zřejmě nejčastější mechanismus vzniku té závady ( Petr T mě ale rád opraví ).
    Když se to rozsypalo mně, tak jsem to taky tak chtěl řešit, že by mi hlavně vyměnili vstřiky za ty novější generace ( mají ale jinou přírubu ), pak by se ale muselo měnit i čerpadlo a tuším rozvodná lišta, k tomu jistě minimálně nový software , ne-li celá řídící jednotka.... To by stálo asi jako třetina hodnoty toho auta v tu chvíli. Takže nasypat do opravy možná i sto tisíc, pak ho za půl roku prodat za necelých třista by byl kšeft století. Kromě toho to auto mělo i jiné mouchy, ten můj první model z této generace Mondeí prostě vychytaný nebyl, a proto už bych nákup toho ročníku nikomu nedoporučil ( Petr T mě ale rád opraví ).
    Teď mám novější TDCi a je (víceméně) klid, s motorem v každém případě.
    Měním jen olej a filtry ..........a jednou xenony :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.10.06  12:11

    « čerpadlo-vstřik

    Takže nakonec jestli to dobře chápu, tak hlavní příčinou proč odchází vstřiky je nekvalitní vysokotlaké čerpadlo, které nemá rádo horší naftu, která ho ničí, tím se uvolňují kovové špony a díky nim odchází vstřikovače. Je to tak? Pokud se tedy vymění čerpadlo za kvalitní, problém by měl být vyřešen že?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.06  11:17

    « Re:

    Tak já jsem s 1,8T v Octávii najezdil hodně, úplně bez problémů ten motór taky nebyl, občas když bylo vlhko tak vynechával jeden válec, občas si to přidalo na volnoběhu a dolů to prostě nešlo.... Ale úplně to neodešlo nikdy, a do dnes to jezdí a je tam 250 tis km !!
    Petře T, servisy celkem jasně ten přelom v roce 2003 potvrzují, že teď už zcela výjimečně , předtím několi aut denně. Pořád nechci a nemohu přijmout teorii, že ten motor běží jenom když se tankuje u jedné jediné pumpy v Praze :-)
    Z Ostravy je to prostě daleko. Leda bys mi občas poslal něco v kyblíku Pendolinem :-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 19.10.06  08:38

    « Bez nadpisu

    to: Josef035
    nevim co by bylo kdyby, kazdopadne ja zadne problemy nemam...s passatem nic a s mondeem jsem jeste ani poradne nejel takze jsem nestihl mit problemy :-)
    Nemenit svicky mi prijde naprosto normalni pokud to neni treba. Treba to bylo napr. u astry 1,6 benzin v minulosti-hur potom startovala, ale u passata to proste nikdy nebylo potreba.
    A navic udrzbu mi delal mechanik, kteremu jsem duveroval a kdyby to navrhnul tak bych to udelat nechal..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.06  08:31

    « Žebříček odolnosti

    Když už se tady v tom vrtáme, stanovil jsem si pro sebe žebříček odolnosti vstřikovacích systémů. Pozor, není to ani o kvalitě, ani o spolehlivosti, je to o určité specifické odolnosti systémů v rámci České Republiky:
    1/ Denso, piezo (např. Toyota, Lexus 2,2D4D D-CAT)
    2/ Siemens piezo (Focus 2,0TDCi 100kw, neplést s 2,0TDCi 96kW Mondeo)
    3/ Bosch piezo (Audi 3,0TDI)
    4/ Denso (Mazda 6, 2,0MZRCD a mnoho dalších)
    5/ Delphi DFP3 (Mercedes-Benz E, 2,2CDI)
    6/ Bosch (Fiat 1,9JTD a mnoho dalších)
    7/ Delphi DFP1 (Mondeo 2,0TDCi a mnoho dalších)
    Z principu jsou nejodolnější systémy s piezovstřikovači, mají nejméně pohyblivých dílů, které se mohou zadřít.
    Na druhou stranu, zhruba na přelomu roku zahájí Delphi OPRAVY vstřikovačů, ceny budou na úrovni od 1000 Kč (malá oprava, vyřešení nadměrného přepadu paliva ze vstřikovače) až do 3900 Kč (kompletní repas).
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 19.10.06  08:31

    « Re:

    Hmmm..tak teda s potesenim zjistuji, ze jsem se stal clenem opravdu exluzivniho klubu
    Za 3 roky s passatem(1,8T) jsem menil jen olej a vzduchovy filtr, dokonce ani svicky ne..Natoz abych resil co tankuju.

    Keby si v Passate nemal 1,8T ale TDI tak si pravdepodobne členom podobného exkluzívneho klubu už dávno. Traktor patrí na pole >:D
    Ak sa ku každému autu správaš tak, že dokonca nevymeníš ani sviečky, tak sa nediv že máš problémy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.06  08:19

    « Kontrola čerpadla

    Lorde, žádné menší servisy nemohou zvládnout kontrolu čerpadel CR, nevědí která bije, zvláště ne u systému Delphi.
    Jdi do autorizovaných servisů Delphi Diesel, hledej na stránkách www.tadpraha.cz, ti Delphi zastupují.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.06  08:17

    « Bez nadpisu

    S těmi pumpami je to opravdu hrozné.
    ČOI neustále vypouští zprávy, jak se vše zlepšilo ale oni sledují jen věci které zajímají stát (aby nepřišel třeba o nějaké daně).
    Skutečně Ti neporadím. Můžeš se pouze zajistit aditivem, nějaké jsem viděl v časopise Autodiesel.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 19.10.06  08:11

    « Bez nadpisu

    to PetrT:
    Nevim v cem se mýlím, já nemluvil o skodovce, konkretne, ale to je jedno. Hlavne jsem nemluvil o zadnych PD. Ja mam delsi dobu koncernovy benzin 1,8T a o tom jsme psal..
    Jinak ja a mnoho kolegu u nas ve firme jezdi jeste se starsimi Tdi motory a zadne problemy s palivem a kupodivu ani s vahami vzduchu.
    Abych se ale vratil k veci, co tedy doporucujes konkretne me?? Jsem z Prahy a dosud jsem benzin tankoval skoro vzdy u JETu na Bohdalci.
    Jake jsou tedy dle tebe bezpecne pumpy v okoli tohoto mista?
    Jake aditivum mam koupit? Kolik ho davat na jednu nadrz? Jak ho tam vubec davat? Neumim si totiz predstavit, ze kdyz ho tam doleju nejak dodatecne po tankovani, ze se to vubec poradne v te nadrzi rozmicha..
    Abych nakonec nedopadl jako s dvoutaktnim simsonem kdy jsem musel olej pridavat do kanystru a pak teprve lejt do nadrze..
    To uz bych snad radsi chodil pesky :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.10.06  07:30

    « Re: Re: VW - PD

    Takže děkuji všem moc za zajímavé tipy, hlavně Petrovi T. Nejprve chci říct, že IMV ventil by to být neměl, to mě ubezpečil technik, že by házel specifikou chybu přímo pro tento ventil a tato závada že je prý jasně čitelná.
    Obecně tedy platí, že pokud odejde jeden čí více vstřiků, je dobré nechat překontrolovat vysokotlaké čerpadlo, tak jak psal níže Petr. T. Myslíte že podobnou kontrolu zvládné i menší autorizovaný servis nebo budu muset vyhledat specialisty?
    Použité vstřiky z vrakáče se mi tam dávat nechce, to spíš zkusím napoprvé dát tam origoš nové vstřiky a uvidíme. V mém případě je tu ještě šance, že až mi servis bude zjišťovat jaký ten vstřik je vadny a proměřovat, že třeba zjistí opravdu to co v Hale, že vstřiky jsou dobré a bude to něcím jiným, ale už moc nedoufám.
    Teť mi to budou dělat u nás ve Volyni. Měnili mi i ten snímač vačky, takže mi slíbili že ho ode mě odkoupí zpět při výměně toho vstřiku. Kdyby i ve Volyni byli problémy, už bych vše řešil jen v Hale. Je opravdu pravdou, že k Hale mám mnohem větší důveru... i když jestli se prokáže že byl špatnej vstřik a oni mi před 3-mi týdni řekli že jsou jako nový...?
    Teť jsem tankoval ten nejdražší Shell. Kupuji jinak se slevou navtu u soukromníka, je to ale kvalitní nafta které se točí obrovské množství, takže by měla být "čerstvá" a kvalitní - lejou to do svých common rail mercedesů a vše je v pořádku. Pro jistotu jsem si ještě navíc pořídil již tady zmiňované kvalitní aditivum.
    Takže abych to schrnul, po výměně vstřiku musím sehnat někoho, kdo mi zkontroluje vysokotlaké čerpadlo. Myslíte že to opravdu zvládně i menší servis nebo budu muset za specialisty?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  22:28

    « Re: VW - PD

    Mýlíš se Martine, Škodovka má plný sklad vadných PDček, jedno stojí ofic. 20 tisíc. Repas 10 tisíc.
    Škoda byla moc ráda že nalezla 4 servisy vybavené potřebnou technikou na zkoušení PDček, aby mohla ODMÍTAT garanční nároky, aby to bylo podloženo. Do té doby musli vše uznávat, a asi toho bylo dost, když bali celí šťastní, že na to získali partnery, kteří dokonce používají techniku, která není od Bosche (Bosch nemá nic k dispozici).
    Takže klííííííííd.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…