FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 24.10.06 15:44
« Auto diesel č.4
V casopisu Auto diesel je clanek konkretne na motory TDCi - je tam i tabulka pouzitych typu vstrikovacich jednotek v konkretnich modelech aut a motoru. Je tam i srovnavaci test, (motorova brzda nekolika "vymazlenych" 4valcovych diesel motoru) mezi kterymi nechybi samozrejme i 2,2 TDCi Euro4. Doporucuji precist! -
« Neklidny chod
Tak bych taky rad poprosil o radu - nevim, co si mam myslet o chovani meho 2.0 tdci. Kdyz je chladneji a auto nekolik dni stoji (treba 3-5 dni, kdyz se jezdi kazdodenne, tak se to prakticky nedeje), tak nez se motor zahreje, ma pri volnobehu neklidny chod. Priklad: vyjedu, po 0.5-1 km zastavim na delsi dobu na krizovatce. Behem cekani se stane - treba kazdych 15-30 sekund (nemeril jsem to) - ze motor na par otacek skoro chcipne = je znat, ze se toci par krat otoci pomaleji a auto se pritom otrese (je citit vibraci ve volantu). Samozrejme me strasi zdejsi diskuze o vstricich apod., ale vsiml jsem si nasledujiciho: kdyz na chvili (zhruba kdyz by melo dojit k vibraci dojit) pridam plyn a zvysim tak otacky nad 1250, tak se stejne nejake zaklepani/vibrace (jine) objevi. [Pozn.: a to jeste nekomentuji to, ze kdyz u studeneho motoru na volnobeh zvysim otacky zhruba na 1500, tak se auto klepat a motor dunet, i kdyz to muze byt nejaka rezonancni frekvence.] Takze nejsem presvedcen, ze to pochazi primo od motoru - mohlo by to byt od nejake mechanicke casti.
Na zaver dodam, ze zahraty motor zadne vibrace nevykazuje az na jednu drobnou vyjimku, kterou dela jiz od vyroby [na volnobeh pri zapnute klimatizaci se po pravidelnych intervalech, jak je popsano vyse, objevi podobne, ale podstatne slabsi chvilkove utlumeni motoru, ale bez vibraci atp. - coz souvisi asi se spinanim kompresoru].
Za rady - hlavne jestli se tim trapit ci ne - predem diky. (prece jenom se neco takoveho spatne ukazuje ci demonstruje v servisu) -
"-- skrytý --" 23.10.06 13:12
« Bez nadpisu
Dnes jsem odvezl Mondie do Hale a vyfasoval jsem Octavia combi 2,0 TDI.S postrehy jardy souhlasim az na ty sedacky.Me se v octavii zdaji lepsi.Jsou tam rekl bych nejake sportovnejsi, maji daleko vyraznejsi bocni vedeni a jsou taky tvrdsiJe ale pravda ze jsem postavou spise mensi 175cm.Dalsi postreh mam, ze v oktavce jsou delsi prevody. -
lordmystic 23.10.06 11:03
« Re: Kontrola čerpadla
Ještě k vysokotlakým čerpadlům - jak mi bylo doporučeno pro jeho kontrolu kontaktovat [odkaz] - tak mi tam bylo řečeno, že to dělají jejich zástupci a doporučili např. nejlepšího partnera - Ford Hale :). Takže opravdu Ford Hale by měli být nej odporníci na vysokotlaká čerpadla, vstřiky a vše kolem. -
lordmystic 21.10.06 09:53
« Re: jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!
Jj souhlas, podobné sedačky jsou asi i v Passatech, protože s mejma 192cm a poměrně širokejma ramenama mě bolí záda už i po kratší cestě. Ale jel jsem v jiném Passatu a ten měl sedačky jiné, příjemnější, takže to nebude u všech stejné. -
"-- skrytý --" 21.10.06 09:42
« Re: jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!
Jo, tohle absolvuju cca 2x rocne vzdy do nemec (Hannover, Mnichov), kdy ze sveho Mondejka musim na tyden presedlat do Oktavky (jsou to ale jen ty 77kw)a pod vsechny postrehy bych se podepsal. Predevsim ty sedacky me v Oktavce hrozne nevyhovujou + stredovy sloupek, aspon ze je z mekyho plastu (mam 190 cm). Bolej me zada uz v Plzni, a to teprve clovek vyjel... :-) ... a shodou okolnosti me to ceka od zitrka do pristi soboty, takze si to osvezim ;-) -
"-- skrytý --" 20.10.06 23:50
« jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!
dnes jsem se vratil ze sluzebni tydenni cesty autem 2,0TDI octavie combi. Reknu vam, presedl jsem do meho sluzebaku Mondeo 2,2TDCi Euro4 a mel jsem takove dojmy:
- nez jsme se rozjel tak me to jednou chciplo :-) - navyk po tydnu na "rozdilnou" spojku - rekl bych ze octavie ma spojku prijemnejsi ne tak citlivou
- ta octavie je v porovnani s mondeem opravdu zebrinak (octavie kola 16") (mondeo kola 17") !!
- pokud nekdo mluvi o nelinearnim nastupu vykonu u Mondea, tak v pripade Octavie je to splasena kobyla, pocitove me prislo ze Octavie jede vic, ale obavam se, ze je to zpusobeno prave tim, ze ja tam takovy nastup toho nestejnomerneho krouticiho momentu (Mondeo je take o cca 200kg tezsi)!! Mondeo ma take ovsem vetsi vykon cca o 10kW a vetsi kroutici moment cca 60Nm - pri overboost.
- plyn je u octavie takovej gumovej pri seslapnuti ma daleko delsi odezvu nez mondeo - modeo ma krasne citlivej plyn
- rizeni me prijde opravdu daleko lepsi u mondea, takove jakoby - totalne presne - hlavne pri vyssich rychlostech jsem musel octavii drzet po dalnici
- budu se opakovat jako vsichni ostatni, ale hluk i zahrateho motoru octavie je opravdu, hlavne pri popojizdeni ve meste, az neprijemny
- razeni me prijde lepsi v octavii - je jine a jde lehceji nezli v mondeu
- sedacka v octavii je pri mych 175cm a 75kg dost uzka a tvrda jak sutr - a to nevim co musi rikat takovi metrackove kolem 190cm
Vseobecne jsem se po navraceni do "sveho" sluzebaku radoval a nemenil bych ani nahodou. S Mondeem je pro me opravdu vetsi zazitek z jizdy !!! -
« Zimní plecháče a pneu
Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda-li by mi někdo doporučil kde zakoupit levně zimní plecháče na nové Mondeo (viděl jsem nejlevnější za 1500Kč), případně poradil, jaké zakoupit pneumatiky poměr cena/kvalita. Co si myslíte o 205/55 R16 91V Matador MP58 za 2180Kč s DPH? Díky za názory. -
« Re: Re:
Já jsem tři roky čepoval skoro pořád u jedné Aralky , co jsem měl před domem.....a celou dobu klid, až pak najednou ...... Tak já se taky ptám : jak si může normální člověk hlídat, co čepuje ????
Ta vysokobrátkovost u pumpy má zřejmě co do činění s vlhkostí a případně prosakující vodou. Když se rychle a často obměňuje a doplňuje, tak se ta voda rozdělí do více aut ......
Pokud je tam ale nějaký jiný problém, tak ti nepomůže ani kontinuálně průtoková pumpa !
Nešel bych do Mondea jen tak znovu. Jenže jak už jsem psal : oprava by stála možná 80 tis kč, za pár měsíců by auto mělo tři roky a to je pro mě vždy čas se ho tak jak tak zbavit. A to bych ještě neměl jistotu , že se mi to ještě znovu po opravě do prodeje neposere. Tak jsem ho prodal neopravené do servisu za dobrou cenu a koupil si jejich předváděčku, se kterou už jsem nějaký týden jezdil. Rychlé a nejlepší řešení........ Tak to se nedalo odmítnout :-) Oni si ho pak nějak opravili ( asi věděli co dělají ) a teď ho mají jako servisní a na půjčovně. A údajně zlobí pořád :-(( -
lordmystic 19.10.06 15:04
« Re:
Osobně bych neviděl největší problém paliva v jeho značce, ale stáří. Pokud budete tankovat u jakékoliv známější větší pumpy která má hodně vysoké denní obraty, pak je to lepší, než když budete tankovat třeba jen shell, ale v zapadlé čerpačce, kde přijedou čtyři auta denně... Aspoň tohle mi řekli technici z Hale. -
martin.z 19.10.06 14:52
« Bez nadpisu
to PetrT: me uz tohle tema zacina stresovat, jak si asi k..a muzu hlidat naftu??
Pred tankovanim si trochu odlejt a odvezt na rozbor???
Samozrejme, ze nehodlam jezdit do JZD nebo k nejakym no-name venkovskym pumpam kde neni zadnej traffic, ale to je tak jediny co muzu delat...
Muzu jen doufat, ze znackove pumpy maji slusnou kvalitu, ale tohle zacina uz nekde v rafinerii pri plneni tanku, kamarad tam byl kdysi na brigade a rikal, ze normalne plnej vagony aniz by z nich vypousteli zbytky predchoziho paliva nebo je dokonce proplachovali. -
"-- skrytý --" 19.10.06 14:18
« Re: čerpadlo-vstřik
Ne, nemáš pravdu. Čerpadlo není nekvalitní, jeho konstrukce není prostě optimální pro země se špatnou naftou. Když si hlídáš naftu jako já, nemáš problém. (Euro4ková čerpadla jsou robustnější, nebo již Delphi používá nový druh čerpadla které opouští původní problematický princip)
Vstřikovače odcházejí zcela nezávisle na čerpadle (i když čerpadlo Delphi k tomu může leckdy přispět). Dokladují to poruchy vstřikovačů Bosch, Siemens a Denso, kde jsou použita zcela odlišná čerpadla.
Pravidlo zní: ten kdo špatnou naftou oddělal vstřikovače Delphi, oddělal by i vstřikovače ostatních výrobců.
Pokud někdo touží po statistice, jsem schopen sehnat poruchy vstřikovačů Denso na japonských vozech. Zde jsou čerpadla zcela bezporuchová a přesto odejde velké množství vstřikovačů...
Jenže Japonci drží 100000 a 3 roky a v garanci nedělají problémy, takže je ticho po pěšině. Ford problémy dělá, to je rozdíl. -
lordmystic 19.10.06 13:11
« Re: Re: čerpadlo-vstřik
Já problémy nemám krom tohodle. Vím je to velký problém, ale na auto si nestěžuji. Třeba tento týden jsem poprvé vyzkoušel rozmrazování zamrzlého auta. Geniální! Na klimatizaci ráno po nastartování HI, zapnout vyhřívání oken + sedaček a za dvě minuty odjíždím s teplet pod * a čistím předním sklem jak obrázek. Prostě geniální!
Jinak DIMe tebe obdivuju, takový nervy a problémy a i přes to jsi šel zase do Mondea v TDCi. Neříkej, že jsi opravdu tak nespokojený jak píšeš :). To já dnes dostal menší příspěvek od rodičů když viděli jak jsem zkroušenej z toho vstřikovače, tak to snad nakonec tak hrozný nebude. Už je zase líp, člověk už se s s tím smířil. Jo a Mondea se zbavovat nechci, stále ho mám rád :*)