FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  22:42

    « Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži

    To by asi chtělo trochu podrobněji vysvětlit, než jenom takhle heslovitě. Pozdě v noci už se mi nechce přemýšlet. Ale když nafta ani benzín nejsou voda (souhlasím), tak jediná voda se může do nádrže dostat ve vzduchu (vzdušná vlhkost) a v tom případě se bavíme o objemu 5-65 litrů (plná-prázdná nádrž) v prakticky hermeticky uzavřeném prostoru. V plné nádrži, kde má kapalina velkou tepelnou setrvačnost (protože je jí tam hodně), takže může nastat vyšší rozdíl teploty mezi okolním vzduchem (ovšem vzduchem mimo nádrž, vzduch v nádrži prochází neustálou tepelnou výměnou mezi hladinou paliva a stěnami nádrže, tzn. jeho teplota je někde mezi teplotou paliva a okolního vzduchu) a palivem v nádrži - ale je tam jenom málo vzduchu, takže prakticky nemá co kondenzovat. A v prádzné nádrži, kde je vzduchu hodně, je zase málo paliva - které tudíž mnohem rychleji převezme teplotu okolního prostředí a tak zase nevznikne tak výrazný teplotní rozdíl potřebný pro pořádnou kondenzaci. Netvrdím, že v nádrži nic kondenzovat nemůže. Ale jen málokdy k tomu vzniknou vhodné podmínky.
    Jinak bavíme se konkrétně o naftě, to není nijak extrémně těkavá kapalina.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.06  22:04

    « Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži

    To Spirit_: Moc pekna teorie, ovsem praxe je diametralne odlisna. Neberes vubec v uvahu, ze nafta ani benzin neni voda !!! Teplotni rozdily vramci 2 - 3hodin 10 a vice stupnu - teplotni dobeh tekave kapaliny - provoz auta pred a po zastaveni - zmena teplot vlhkosti, tlaku atd....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  21:21

    « Kondenzace vlhkosti v nádrži

    Byla tady nedávno debata o litrech vody zkondenzované během dlouhého stání v nádrži. Nebál bych se toho. Vzdušná vlhkost kondenzuje jenom na předmětu chladnějším, než je teplota toho vzduchu - zkuste si vedle sebe postavit pivo z ledničky a pivo s pokojovou tepolotou. Plech nádrže má obvykle zhruba stejpou teplotu (nebo vyšší, může se ohřát od motoru, i když je to dost daleko, ochladit se nemá jak), jako okolní vzduch a nafta v nádrži. Takže nemůže nic kondenzovat, rozhodně ne v nějakých větší objemech o pár kapkách nemá smyls diskutovat. V podzemních nádržích by mělo mít palivo celý rok zhruba stejnou teplotu, takže v zimě bude teplejší a v létě naopak chadnější, než teplota vzduchu, jedině v takových případech by krátkodobě mohly - ale nemusely - vzniknout podmínky pro kondenzaci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  17:33

    « Re: Re: Re: Re: Neklidny chod

    Jeste doplnujici dotaz: mas nejake vysvetleni, proc by to melo delat jen za studena, zvlaste po nekolika dnech stani?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  17:28

    « Re: Re: Re: Re: Neklidny chod

    No prognoza na vadne vstrikovace me moc netesi. Vzhledem k tomu, ze jsem v holandsku, tak asi do Hale snadno nezajedu...
    Jinak palivove filtry mi menili snad pri kazde servisni prohlidce (pri prvni jeste v Cechach urcite, pri druhe taky, treti nepamatuju, asi ne).
    Zaruku mam - asi tak pul roku jeste...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 24.10.06  17:27

    « Re: Re: Opravený vstřik

    Už aditivuji, mám to zde doporučované Standyone nebo tak nějak a navíc si zajedu do Hale na kontrolu toho vysokotlakého čerpadla ať mám klid a čisté svědomí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.06  15:56

    « Re: Opravený vstřik

    Lorde, aditivuj!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.06  15:54

    « Re: Re: Re: Neklidny chod

    Jestli to máš v garanci, asi ano...
    Zajeď s tím k dealerovi, nejlépe ale do Ford/Delphi servisu Hale.
    Působí to na mne jako jeden dva vstřikovače které mají nadměrný přepad (jsou nadměrně opotřebené), při nízkém tlaku v railu pak tryska z jednoho/dvou vbstřikovačů vůbec nevstřikuje naftu a rozhodí se motor. Když na to šlápneš, pumpa dodává více a i když vstřikovač "krade", je dostatek paliva pro vstřik a zlepší se to.
    Dále, jsou velké problémy se vnikáním vzduchu do palivového okruhu, v Hale si našli způsob a všechny rychlospojky přetěsňují, dávají spojky pevné aby zabránili vnikání vzduchu...
    Doufám že už Ti vyměnili palivový filtr, jestli ne, je nejvyšší čas. Myslím že je tam psáno 50 nebo 60 tisíc, v ČR je ale třeba zkrátit interval výměny o 1/3. Svinstvo v naftě. Voda, nečistoty apod.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 24.10.06  15:45

    « Opravený vstřik

    Tak jsem přijel teť s autem ze servisu. Opravdu byl vadný vstřik na druhém válci plus nějaké drobnosti jako nějaké tesnící kroužky (8x), atp. Už zase skáču přes kaluže, ovšem stálo mě to cca. 13 tis. Kč :(. A ze servisu velké varování, další vstřiky budou následovat, to mě ubespečili :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.06  15:44

    « Auto diesel č.4

    V casopisu Auto diesel je clanek konkretne na motory TDCi - je tam i tabulka pouzitych typu vstrikovacich jednotek v konkretnich modelech aut a motoru. Je tam i srovnavaci test, (motorova brzda nekolika "vymazlenych" 4valcovych diesel motoru) mezi kterymi nechybi samozrejme i 2,2 TDCi Euro4. Doporucuji precist!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  14:55

    « Re: Re: Neklidny chod

    Moc ne - mam najeto asi 60000 km. Proc?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  14:22

    « Re: Re: Neklidny chod

    Podle mě je to u Mondea poměrně normální. Volnoběh je prostě nevychovaný :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.06  13:48

    « Re: Neklidny chod

    JATYPC:
    Kolik máš najeto???
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  13:13

    « Neklidny chod

    Tak bych taky rad poprosil o radu - nevim, co si mam myslet o chovani meho 2.0 tdci. Kdyz je chladneji a auto nekolik dni stoji (treba 3-5 dni, kdyz se jezdi kazdodenne, tak se to prakticky nedeje), tak nez se motor zahreje, ma pri volnobehu neklidny chod. Priklad: vyjedu, po 0.5-1 km zastavim na delsi dobu na krizovatce. Behem cekani se stane - treba kazdych 15-30 sekund (nemeril jsem to) - ze motor na par otacek skoro chcipne = je znat, ze se toci par krat otoci pomaleji a auto se pritom otrese (je citit vibraci ve volantu). Samozrejme me strasi zdejsi diskuze o vstricich apod., ale vsiml jsem si nasledujiciho: kdyz na chvili (zhruba kdyz by melo dojit k vibraci dojit) pridam plyn a zvysim tak otacky nad 1250, tak se stejne nejake zaklepani/vibrace (jine) objevi. [Pozn.: a to jeste nekomentuji to, ze kdyz u studeneho motoru na volnobeh zvysim otacky zhruba na 1500, tak se auto klepat a motor dunet, i kdyz to muze byt nejaka rezonancni frekvence.] Takze nejsem presvedcen, ze to pochazi primo od motoru - mohlo by to byt od nejake mechanicke casti.
    Na zaver dodam, ze zahraty motor zadne vibrace nevykazuje az na jednu drobnou vyjimku, kterou dela jiz od vyroby [na volnobeh pri zapnute klimatizaci se po pravidelnych intervalech, jak je popsano vyse, objevi podobne, ale podstatne slabsi chvilkove utlumeni motoru, ale bez vibraci atp. - coz souvisi asi se spinanim kompresoru].
    Za rady - hlavne jestli se tim trapit ci ne - predem diky. (prece jenom se neco takoveho spatne ukazuje ci demonstruje v servisu)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.06  14:42

    « Re:

    Delší převody ?? půjčím Ti přímočarku a zkať řadící páku :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  13:12

    « Bez nadpisu

    Dnes jsem odvezl Mondie do Hale a vyfasoval jsem Octavia combi 2,0 TDI.S postrehy jardy souhlasim az na ty sedacky.Me se v octavii zdaji lepsi.Jsou tam rekl bych nejake sportovnejsi, maji daleko vyraznejsi bocni vedeni a jsou taky tvrdsiJe ale pravda ze jsem postavou spise mensi 175cm.Dalsi postreh mam, ze v oktavce jsou delsi prevody.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 23.10.06  11:03

    « Re: Kontrola čerpadla

    Ještě k vysokotlakým čerpadlům - jak mi bylo doporučeno pro jeho kontrolu kontaktovat [odkaz] - tak mi tam bylo řečeno, že to dělají jejich zástupci a doporučili např. nejlepšího partnera - Ford Hale :). Takže opravdu Ford Hale by měli být nej odporníci na vysokotlaká čerpadla, vstřiky a vše kolem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.06  10:38

    « Re: Re: jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!

    Jedničková Octavia zase měla sedadla široká, a hladká , a taky dost tv rdá, takže mi chybělo boční vedení , a záda mě bolela už u Olomouce , kdeže do Plzně :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.10.06  09:53

    « Re: jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!

    Jj souhlas, podobné sedačky jsou asi i v Passatech, protože s mejma 192cm a poměrně širokejma ramenama mě bolí záda už i po kratší cestě. Ale jel jsem v jiném Passatu a ten měl sedačky jiné, příjemnější, takže to nebude u všech stejné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.06  09:42

    « Re: jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!

    Jo, tohle absolvuju cca 2x rocne vzdy do nemec (Hannover, Mnichov), kdy ze sveho Mondejka musim na tyden presedlat do Oktavky (jsou to ale jen ty 77kw)a pod vsechny postrehy bych se podepsal. Predevsim ty sedacky me v Oktavce hrozne nevyhovujou + stredovy sloupek, aspon ze je z mekyho plastu (mam 190 cm). Bolej me zada uz v Plzni, a to teprve clovek vyjel... :-) ... a shodou okolnosti me to ceka od zitrka do pristi soboty, takze si to osvezim ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…