FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 26.10.06 12:03
« Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
ad Auto Diesel: mám hodnou dceru,nějak mi to objednala a dokonce předplatila a platí dál,takže netuším. Všechna 4 čísla dorazila pečlivě zabalená,nezničená.Leccos by pan Vaculík mohl jinak formulovat,ale celkově je to hodně dobrý počin.Když nic,lidé si uvědomí,že moderní diesel je trošku jiná liga a nevyplácí se šetřit na palivu,aditivu,jaká jsou úskalí provozu.Lze s tím souhlasit,co píší. -
« Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Petr T.:
díky za info. Chápu to tedy správně, že odolnější čerpadla jsou pouze dvě: 9044A(Z)035A(B) a 9044A(Z)130A(B) ?
vše ostatní jsou víceméně původní modely, které se vidíraly a uvolňovaly kovové částečky a oddělávali čerpadlo. Nebo jsou vylepšené a odolnější i modely: 9044A(Z)036A(B) a 9044A(Z)100A(B) ???
Ještě dva dotazy:
- jak já, laik, poznám jaké tam mám čerpadlo. Kam se mám podívat po otevření kapoty - je někde vidět nějaký štítek? Nebo musím jet do servisu, aby něco odstrojili a zjistili stav věci?
- je ten inovovaný vstřikovač (R00402Z) odolnější nebo ta inovace s odolností nemá nic společného?
díky -
"-- skrytý --" 26.10.06 08:22
« Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Paul M.:
Pro 115 k tam původně byly vstřikovače (EJBR)R00202Z. Pokud tam nalezneš R00402Z, máš tam inovovaný typ.
Čerpadla: je tam řada náhrad, asi takhle:
9044A(Z)033A(B) původní
9044A(Z)034A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
9044A(Z)035A(B) vylepšené
9044A(Z)036A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
9044A(Z)100A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
9044A(Z)130A(B) Euro 4 (1650 bar), mnohem odolnější, pokud použito pro systémy Euro 3 (1400 bar)
A - označení Delphi
Z - označení Ford
A(B) - dva typy používaných senzorů teploty na čerpadle, jeden je modrý, druhý zelený -
lordmystic 26.10.06 08:17
« rozdíl mezi vstřiky
Ještě k těm vstřikům a předchozímu dotazu. Když mi teť měnili jeden vstřik, tak mi řekli, že je to již jiný model trochu jiné konstrukce, takže mám teť na autě tři starší vstřiky a jeden nový, k tomu původní staré vysokotlaké čerpadlo. Prý by se k v střiku mělo vyměnit i přívodní potrubí nafty, ale že mi to prý napasovali i bez toho... ale nechtělo se jim, prý si doplatím hafo tisíc za to přívodní potrubí. A chtěli mi rovnou měnit všechny čtyři vstřiky když odešel jeden, ale říkal jsem jim že nejsem blázen, že mi to přijde zbytečné, tak s kecama vyměnili jen ten jeden. Auto samozřejmě už v záruce není, jinak bych si to vyměnit nechal. Jaké máte zkušenosti vy? -
« vstřikovací čerpadlo - jak poznám inovovaný typ?
ahoj, v predchozích diskusích bylo řečeno, že v cca polovině 2003 se inovovala vstřikovací jednotka, která pak byla o něco odolnější než doposud (především čerpadla). Jak ale poznám, že dané mondeo má skutečně již nové čerpadlo a vstřikovače? Jde to nějak opticky poznat nebo vyčíst z nějakých čísel v TP? Ptám se proto, protože mohu koupit Mondeo 2.0 TDCi 85 KW, 125.000km, r.v. 08/2003 (nový model po faceliftu - velké mlhovky), ale nevím zda již obsahuje novou verzi vstřikování nebo ne. Díky všem za info -
"-- skrytý --" 25.10.06 15:44
« Re: Re: Problémy po několika dnech stání
To jatypc... : tak o tom vsem se prave doctes v tom auto diesel. Opravdu me prekvapilo, jak moc se v tomto casopisu clovek docte odbornych a praktickych informaci - narozdil od jinych AUTO platku podobnym spis Blesku a jemu podobnym - spousta nesmyslnych fotek a informace zadne.
Chvalim tak tvurce tohoto casopisu - viz. test dieselovych motoru spojeny s realnym vystupem informaci z mototrove brzdy (Mondeo papirove 114kW, 400N.m - z motorove brzdy 120kW, 389N.m) -
« Re: Problémy po několika dnech stání
K tomu zavzdusneni: chapu, ze kdyz auto dele stoji, tak se tam muze neco zavzdusnit (i kdyz pri spravne konstrukci by to snad tak moc nemelo). Co to zavzdusneni muze zpusobit nebo cemu hlavne skodi a jak moc? A da se nejak omezit (temi "normalnimi spojkami" misto rychlospojek atp.)? Diky. -
« Re: Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
¨Zkondenzovaná voda z vnějšku nádrže taky vadí ???
Já jenom, že po ránu jsem ještě nikdy neměl auto zarosené ZEVNITŘ !! Teda pokud jsem v něm zrovna ne to ........:-))
Auto se orosí při "prudkém" oteplení, když se celou noc pomalu vychlazuje a pak vysvitne slunce a okolí se poměrně rychle oteplí. To auto ještě zůstane chvíli studené ( tak jako tráva nebo cokoliv jiného ) a na něm se srazí vzdušná vlhkost.
Přece jen ale případ opačný je poměrně těžko představitelný. Jedině prudké ochlazení okolí ( kaluž, myčka ?? ), a nebo natankování teplého paliva za mrazu ?? Z toho přepadu toho asi zase tolik horkého do nádrže neteče, ale to nevím...... -
"-- skrytý --" 25.10.06 14:53
« Re: Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
hmmm... rozvadet tu co vsechno zpusobi tech nekolik ml nakondenzovane vody v palivovem systemu je na knihy!!! Nemluve o tom - zeptejte se chemiku v rafinerce, jak bojuji s chemickou vazbou vody na paliva a jak se to v prakticky resi!!!
Mimo jine opravdu doporucuji si precist technickou cast (od stranky 128) Auto diesel c.4 - je to zajimave. A pro neverici je tam i prave clanek s pridavnymi aditivy a jejich vzajemne negativni pusobeni, normami na naftu a jeji mazivosti atd. ... Oprvdu si to prectete !!! -
"-- skrytý --" 25.10.06 08:45
« Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
Spirit: Zcela a zásadně nesouhlasím.
Dle Tvého názoru jsem tedy dnes ráno nemohl přijít k autu, které bylo pokryto zkondenzovanou vzdušnou vlhkostí!!!!
Jak říkáš, teplotní rozdíl mezi autem a vzduchem je zcela minimální (auto má celou noc na to, aby se vytemperovalo, tudíž k žádné kondenzaci nemůže dojít...)
A přece bylo auto celé mokré.
Zkušenosti hovoří jasně. Ke kondenzaci dochází jak v nádržích na čerpacích stanicích, tak v přepravních cisternách, tak v nádržích jednotlivých automobilů.
PROTO SE CISTERNY A NÁDRŽE ODKALUJÍ.
PROTO MÁ VĚTŠINA FILTRŮ PALIVA MOŽNOST ODPUSTIT NASBÍRANOU VODU. I Mondeo má na spodku filtru odkalovací zátku, vyplatí se čas od času vypustit trochu paliva a zbavit se vody...
Nejdůležitější na závěr: i malé množství vody může poškodit palivový systém. Zvlášť tehdy, když:
1/ Majitel je šetřílek a neustále jezdí s poloprázdnou nádrží
2/ Majitel málo najezdí, ta troška vody má více času nahlodat součástky korozí
3/ Problém hrozí zvláště na podzim a na jaře, kdy jsou extrémní rozdíly mezi nočními a denními teplotami a auto stojí a nejezdí -
"-- skrytý --" 25.10.06 08:33
« Problémy po několika dnech stání
jatypc: To je typicky problém zavzdušněného systému. Čím déle auto stojí, tím více vzduchu do systému vnikne.
Poznalo by se to dvojím způsobem:
Nahradí se hadicí přímo z kanystru s naftou normální přívod paliva. Pokud nezlobí přímo z kanystru, systém je zavzdušněn.
Nebo se včlení do přívodu paliva průhledná hadice a sledují se bubliny.
Nebo se odpojí přepady ze vstřikovačů a sleduje se, zda nafta nepění.
U Fordu byly hodně problémy s rychlospojkami, v HALE je zaměňují za normální spojky. Systém je poměrně komplikovaný a snadno nasaje vzduch jak před čerpadlem tak za čerpadlem (přepad ze vstřikovačů je nasáván Venturiho trubicí na čerpadle a vracen do nádrže, kromě toho je tu ještě dvojitý okruh filtrace, kdy za studena jde všechna ohřátá nafta přes filtr aby se nezalepil parafinem, a po ohřátí jde nafta z přepadů čerpadla i vstřikovačů zpět do nádrže. -
lordmystic 25.10.06 07:49
« Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
Je jistě pravdou že nějaká voda tam kondenzovat může, ale zdá se mi to také málo pravděpodobné, že by se tam kondenzovalo tolik, aby to poškodilo motor. Znám spousty lidí co mají nová auta a jejich nádrže jsou po většinu času prázdné či poloprázdné a žádné problémy nikdy neměli... Ale v tomto období určite pokud to jen půjde, budu se snažit mít nádrž plnou - raději neriskovat.
Úplně jsi mne necpochopil. Jakékoli vyšší číslo sdílí vylepšení předchozího a ještě jsou na něm další změny.
Vše od 035A je vylepšené a zodolněné.
Ano, R00402Z jsou lepší než R00202Z.