FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 26.10.06 14:11
« Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Moik:
A to se právě hrozně pleteš.
Z čeho si myslíš že žily diesel servisy Bosch a Delphi (Lucas) do teď???
No přece z oprav rotačních a řadových čerpadel:
- zadřené rozdělovací hlavy (cca 10 tis.)
- přetržené hnací hřídele (cca 5 tis.)
- opotřebované vačkové destičky (Bosch) či kroužky (Lucas) (3 až 5 tis.)
- opotřebované ventilky a elementy řadovek (sada 8-12 tis)
- a mnoho dalších dílů (sada tšsnění 2 tis.)
A to mluvím jenom o mechanickýc čerpadlech.
To je mystifikace říkat že moderní diesely jsou poruchovější, není to pravda, jenom se nedají tolik využít díly ze šroťáků.
V momentě plné opravitelnosti vstřikovačů CR bude auto s CR systémem vyžadovat nižší výdaje do oprav a údržby než tradiční komůrkáč.
Vůbec nejhorší jsou TDDI motory s rotačním el. řízeným čerpadlem Bosch VP44. (90 tis. nové, 30 tis. min. repas plus k tomu 4 dvoustupňové mechanické vstřikovače jeden za 6 tis., se senzorem za 12 tis.)
Oproti tomu:
čerpadlo CR nové 16 až 25 tis.
čerpadlo CR repas 6 až 15 tis.
vstřikovač CR nový 4 až 1 tis.
vstřikovač CR repas 3 až 6 tis.
oprava vstřikovače CR 0,9 až 2,9 tis.
A na závěr: velkou bolestí komůrkových motorů bylky právě ty komůrky, nakonec se rozpadly... Moderní přímovstřikové motory je nemají a proto jsou řádově spolehlivější i u značek, které komůrky prostě neuměly (Renault...) -
Moik 26.10.06 12:19
« Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Nechci vyvolávat flame...pokud má být moderní diesel jiná liga a já si mám uvědomovat, že zároveň s ním mám přidat za palivo a aditiva, pak bych jako zhýčkaný zákazník očekával zachování výroby TDDi motorů, který sežerou všechno. Já nechi auto, který je jiná liga, já chci auto, co jezdí a vypadá pěkně, co mě nenechá ve štychu. Kup si supermoderní diesel, ale pozor na to, co žere nebo si kup prověřenej, spolehlivej, starší diesel, kterýmu je to jedno...stejně jako u benzínových přmovstřiků VW a 98okt. benzín nebo klasiku na 95okt. -
"-- skrytý --" 26.10.06 12:03
« Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
ad Auto Diesel: mám hodnou dceru,nějak mi to objednala a dokonce předplatila a platí dál,takže netuším. Všechna 4 čísla dorazila pečlivě zabalená,nezničená.Leccos by pan Vaculík mohl jinak formulovat,ale celkově je to hodně dobrý počin.Když nic,lidé si uvědomí,že moderní diesel je trošku jiná liga a nevyplácí se šetřit na palivu,aditivu,jaká jsou úskalí provozu.Lze s tím souhlasit,co píší. -
« Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Petr T.:
díky za info. Chápu to tedy správně, že odolnější čerpadla jsou pouze dvě: 9044A(Z)035A(B) a 9044A(Z)130A(B) ?
vše ostatní jsou víceméně původní modely, které se vidíraly a uvolňovaly kovové částečky a oddělávali čerpadlo. Nebo jsou vylepšené a odolnější i modely: 9044A(Z)036A(B) a 9044A(Z)100A(B) ???
Ještě dva dotazy:
- jak já, laik, poznám jaké tam mám čerpadlo. Kam se mám podívat po otevření kapoty - je někde vidět nějaký štítek? Nebo musím jet do servisu, aby něco odstrojili a zjistili stav věci?
- je ten inovovaný vstřikovač (R00402Z) odolnější nebo ta inovace s odolností nemá nic společného?
díky -
"-- skrytý --" 26.10.06 08:22
« Vstřikovací čerpadla a vstřikovače
Paul M.:
Pro 115 k tam původně byly vstřikovače (EJBR)R00202Z. Pokud tam nalezneš R00402Z, máš tam inovovaný typ.
Čerpadla: je tam řada náhrad, asi takhle:
9044A(Z)033A(B) původní
9044A(Z)034A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
9044A(Z)035A(B) vylepšené
9044A(Z)036A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
9044A(Z)100A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
9044A(Z)130A(B) Euro 4 (1650 bar), mnohem odolnější, pokud použito pro systémy Euro 3 (1400 bar)
A - označení Delphi
Z - označení Ford
A(B) - dva typy používaných senzorů teploty na čerpadle, jeden je modrý, druhý zelený -
lordmystic 26.10.06 08:17
« rozdíl mezi vstřiky
Ještě k těm vstřikům a předchozímu dotazu. Když mi teť měnili jeden vstřik, tak mi řekli, že je to již jiný model trochu jiné konstrukce, takže mám teť na autě tři starší vstřiky a jeden nový, k tomu původní staré vysokotlaké čerpadlo. Prý by se k v střiku mělo vyměnit i přívodní potrubí nafty, ale že mi to prý napasovali i bez toho... ale nechtělo se jim, prý si doplatím hafo tisíc za to přívodní potrubí. A chtěli mi rovnou měnit všechny čtyři vstřiky když odešel jeden, ale říkal jsem jim že nejsem blázen, že mi to přijde zbytečné, tak s kecama vyměnili jen ten jeden. Auto samozřejmě už v záruce není, jinak bych si to vyměnit nechal. Jaké máte zkušenosti vy? -
« vstřikovací čerpadlo - jak poznám inovovaný typ?
ahoj, v predchozích diskusích bylo řečeno, že v cca polovině 2003 se inovovala vstřikovací jednotka, která pak byla o něco odolnější než doposud (především čerpadla). Jak ale poznám, že dané mondeo má skutečně již nové čerpadlo a vstřikovače? Jde to nějak opticky poznat nebo vyčíst z nějakých čísel v TP? Ptám se proto, protože mohu koupit Mondeo 2.0 TDCi 85 KW, 125.000km, r.v. 08/2003 (nový model po faceliftu - velké mlhovky), ale nevím zda již obsahuje novou verzi vstřikování nebo ne. Díky všem za info -
"-- skrytý --" 25.10.06 15:44
« Re: Re: Problémy po několika dnech stání
To jatypc... : tak o tom vsem se prave doctes v tom auto diesel. Opravdu me prekvapilo, jak moc se v tomto casopisu clovek docte odbornych a praktickych informaci - narozdil od jinych AUTO platku podobnym spis Blesku a jemu podobnym - spousta nesmyslnych fotek a informace zadne.
Chvalim tak tvurce tohoto casopisu - viz. test dieselovych motoru spojeny s realnym vystupem informaci z mototrove brzdy (Mondeo papirove 114kW, 400N.m - z motorove brzdy 120kW, 389N.m) -
« Re: Problémy po několika dnech stání
K tomu zavzdusneni: chapu, ze kdyz auto dele stoji, tak se tam muze neco zavzdusnit (i kdyz pri spravne konstrukci by to snad tak moc nemelo). Co to zavzdusneni muze zpusobit nebo cemu hlavne skodi a jak moc? A da se nejak omezit (temi "normalnimi spojkami" misto rychlospojek atp.)? Diky. -
« Re: Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
¨Zkondenzovaná voda z vnějšku nádrže taky vadí ???
Já jenom, že po ránu jsem ještě nikdy neměl auto zarosené ZEVNITŘ !! Teda pokud jsem v něm zrovna ne to ........:-))
Auto se orosí při "prudkém" oteplení, když se celou noc pomalu vychlazuje a pak vysvitne slunce a okolí se poměrně rychle oteplí. To auto ještě zůstane chvíli studené ( tak jako tráva nebo cokoliv jiného ) a na něm se srazí vzdušná vlhkost.
Přece jen ale případ opačný je poměrně těžko představitelný. Jedině prudké ochlazení okolí ( kaluž, myčka ?? ), a nebo natankování teplého paliva za mrazu ?? Z toho přepadu toho asi zase tolik horkého do nádrže neteče, ale to nevím...... -
"-- skrytý --" 25.10.06 14:53
« Re: Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži
hmmm... rozvadet tu co vsechno zpusobi tech nekolik ml nakondenzovane vody v palivovem systemu je na knihy!!! Nemluve o tom - zeptejte se chemiku v rafinerce, jak bojuji s chemickou vazbou vody na paliva a jak se to v prakticky resi!!!
Mimo jine opravdu doporucuji si precist technickou cast (od stranky 128) Auto diesel c.4 - je to zajimave. A pro neverici je tam i prave clanek s pridavnymi aditivy a jejich vzajemne negativni pusobeni, normami na naftu a jeji mazivosti atd. ... Oprvdu si to prectete !!!








