FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  11:53

    « Co dělat

    Mno, to není dobré.
    To znamená že vstřikovače jsou natolik opotřebené, že v nízkých otáčkách reagují pomaleji na příkaz řídící jednotky.
    Toto je závada která není způsobena čerpadlem ale opotřebením provozem.
    Kolik máš najeto???
    (Cena vstřiků od Forda je skoro dvojnásobná proti síti Delphi...)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  11:40

    « vadne vstriky

    Tak jsem zdrcen.Ted jsem se dozvedel vysledek testovani vstriku a vyjadreni FM .4 vstriky vadne Fm zamita.Mam kopii zkusebniho protokolu se spostou cisela tez tam je napsany jakysi vysledek.Cituji: Vstrikovace nemaji v nizkem tlaku paliva dodavky a maji vysoke odezvy.Jsou pravdepodobne pridrene.
    Sakra nevim co ted.Zkusit tavolat jeste na FM, ale nevim o co se oprit.
    A neni mi taky jasne, jak dal postupovat s opravou.V hale rekl jen vymenit vstriky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  10:43

    « Autobenex

    Martine, já vím o Autobenexu.
    A z dobrých důvodů víceméně všichni zástupci Delphi diesel...
    Zkus www.tadpraha.cz , tak je to psáno v Autodieselu.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.06  10:31

    « Bez nadpisu

    prohlizel jsem net a nenasel jsem kde ten stanadyne koupit, nasel jsem jen nejake asi dve jine aditiva do nafty a ty na me nepusobily moc duveryhodne. Nemate nekdo nejaky odkaz kde to prodavaj?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  09:03

    « Startování

    Vyhmátl jsi to, mylorde.
    ŘJ zjišťuje venkovní podmínky a přizpůsobuje si vstřikování. V tomto případě to může být tak jak říkáš.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 31.10.06  07:33

    « Bez nadpisu

    Jo jo, Standy vyjde maličko přes korunu na litr a to je dobrá cena. Osobně jsem sehnal balení na 290l nafty a tam je na te průhledné lahvi stupnice namalovaná, která značí risky pro naftu po 15l. Takže poiud tankuji 30l, musím nalít dva dílky na flašce. Je to pohoda.
    Jen jsem se chtěl zeptat. Jak jsem nedavno pozoroval velké zvýšení hlučnosti, tak to se dělo kolem ranních teplot cca. 5-10 stupňů. Dnes bylo cca. 1 st. a ten divnej klapavej zvuk byl pryc! Sice o neco hlučnější než zahřátej motor, ale ten konkrétní hnusnej zvuk tam nebyl.
    Bylo by možné, že to bylo tím, že jsem měl v nádrži cca. 12l shell v power (již aditovované od výrobce) a k tomu jsem dolil 40l klasické nafty a přidal Standy? A nebo je pro ten motor fakt divná teplota těch 5-10st?
    A další postřech. Pokud nastartuji dnes ráno když je kolem nuly, tak se otáčky ihned ustálý na cca. 1000ot/min, ale pokud startuji odpoledne kdy je třeba 10-15st., tak to trvá pár vteřin, než se motor uklidní - je to prostě méně plynulé ten start... Je to také možné? Fakt mi přijde že ten motor kolem 10st. celsia se chová nejhůře...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  22:24

    « Re: Re: vypocty

    Já koupil aditiva litr a dali mi k tomu malou lahvičku, do které si vždycky připravím dávku na jednu nádrž pomocí velké injekční stříkačky. Není s tím skoro žádná práce. Pak se mohu rozhodnout, jestli pojedu k Shellu nebo Globusu. Auto si chci nechat ještě tak 100 000 km, kdybych dával pořád aditivum Stanadyne, vyjde na 8 000 Kč. Shell vípaurdýzl mi z kapsy vysaje navíc 16 000. To se vyplatí, pokud nezačne něco zlobit a naopak jsou to vyhozené peníze, pokud by to stejně zlobit nezačlo.....
    (Někdo tu psal, že Stanadyne vyjde na 2 kč/ litr. To je omyl, správně je to skoro přesně 1 Kč na litr nafty.)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  22:22

    « AutoDiesel

    Martine, přečti si časopis Autodiesel.
    Tam je balední aditiva Stanadyne na 2 nádrže. Prostě půl teď a půl potom. To mi přijde jednoduché. Máš pravdu s tím větším balením, značně hůře se nalévá, když se rozlije hrozně smrdí (asi je velmi účinné... :P :P :P )
    www.stanadyne.com
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 30.10.06  21:33

    « Re: vypocty

    za 1kc nalitr se to aditivum da, pokud tedy to ma nejake inteligentni baleni jako hotovou davku zhruba na nadrz. Saskovat nekde s nejakejma odmerkama a prelevanim je pro me absolutne neakceptovatelne. Ale je mi jasne, ze cim levnejsi-tim vetsi baleni
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  21:17

    « Výpočty

    S těmi repasy máš pravdu,
    ALE:
    je uváděno že 70% ceny aditiv se Ti vrátí ve snížení spotřeby a ve snížení celkového opotřebení motoru.
    Takže, ze 3 Kč Shellu je rázem poze 1 Kč.
    Z 1 Kč aditiva Stanadyne je poze 35 hal.
    Věř nebo nevěř, to jsou věci které bohužel nejsou vidět, ale spíše věř.
    V případě poruchy systému půjde v každém případě o tisíce korun, to máš hodně aditiva předplaceného...
    ... a vyhneš se např. situaci, kdy jeden s Mondeem zůstal stát na D11 v noci... s propáleným pístem, kdy převzal z Německa auto s najetými 190 tisíci a sám najel ještě 10 tisíc. Jó, měl si nechat zkontrolovat systém a dávat aditiva.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 30.10.06  19:14

    « Bez nadpisu

    to Petr T:
    Posilam to SZ i kdyz nevim jeslti se ma smysl nervovat takovejma vecma, jednou tam nejaky cerpadlo je a menit auto kvuli tomu nebudu ani nahodou.
    Ale jeste mam komentar k aditivum a nafte u shellu.
    Konkretne u Shellu na Bohdalci v Praze je V-power diesel drazsi o cca 3 kc a to je rozdil kterej platit proste nebudu.
    Co se tyce aditiv tak bych si taky spocital kolik za ne zaplatite na tech 100kkm..Oni to jsou uz taky tezke tisice korun, mozna treba 15kkc a za situce ze je vyhled na repasy cerpadel a vstriku za jednotky tisic tak ma nebo bude to vubec mit jeste financni efekt?
    Navic starosti a diskomfort navic...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  18:55

    « Jak k čerpadlu

    Martine,
    napiš mi e-mail a já Ti pošlu potřebný manuál, kde uvidíš jak k čerpadlu.
    Jinak se hodně pracuje se zrcátkama (taková ta zubařská...)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 30.10.06  17:27

    « čerpadlo

    nejspíš asi pro Petra T:
    muze mi nekdo vysvetlit jak konkretne poznam co mam za typ cerpadla??
    Ted v patek jsem byl na vymene oleje, olejfoltru a taky palivoveho filtru.
    Dekl z motoru jsme mel sundany a jedine co bylo videt byly vstrikovace a pak asi ta spolecna lista.
    Ale kazdopadne cerpadlo videt neni, je zasite nekde dolepod listou v motoru, ani mechanik byt neznackovej mi ho nebyl schopnej ukazat...ja videl jen privod od nej a ten sel jak pisu odnekud ze zdola.
    V me dokumentaci kterou mam coz je servisni knizka, navod k vozu atd nikde typ nepisou..
    Jak to ze ho tedy nekteri tady vedi???
    Nejak si neumim predstvit ze bych sel na par hodin do garaze a vercajkem co tu mam a naivne doufal, ze cerpadlo nejak vyndam a taky budu schopnej ho tam jeste vratit...
    Nehlede na to, ze i kdyby se to povedlo laikovi jednoduse vyndat tak pochybuju, ze na jetem, provozem i tepelne zatezovanem cerpadle bude nekde krasne citelny napis jeho typu....
    Díky za info
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 30.10.06  16:04

    « Re: Životnost vstřikovacího systému

    To jsem rád že tohle slyším, protože v Hale mi řekli, že ta životnost je někde mezi 100-200tis. a pak už jen záleží na kusu. Prvních 100tisk. km jsem auto neměl, ale teť už aditivum dávam a doufám že těch zbývajících 30tis. co zbývá zbylejm vstřikům protáhnu aspoň na 100tis. :).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  15:55

    « Životnost vstřikovacího systému

    My Lord,
    ještě k životnosti.
    Bez aditiva když se bere dobrá nafta to vidím tak na 160000 km, poté to chce v každém případě kontrolu, protože špatně rozprašující trysky mohou propálist píst.
    S aditivem (bez úsad karbonu na tryskách, v EGR, v oleji mazajícím turbo) bych viděl životnost hodně daleko přes 300 tisíc. I přes 400 tisíc. S tou naftou je to prostě tak trochu jako s olejem a další údržbou, je to provozní kapalina...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  15:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Omyl, PeTe,
    právě že zabráníš a už jsi i zabránil.
    Důležité je mazat čerpadlo aby produkovalo minimum pilin (aditivum to zařídí a i inhibuje proti korozi na 2-3 nádrže dopředu.)
    Takže můžeš být v klidu.
    Aditivum napomáhá spalování a zabraňuje úsadám karbonu, který má tu schopnost také velmi škodit.
    Méně karbonu = méně problémů s turbem a EGR. A celkově.
    S aditivem neprodukuje čerpadlo piliny žádné a vstřikovače jsou kvalitně mazány. Neprobíhá kombinované ničení vstřikovače, tj. - přidírání vstřikovače špatnou naftou plus šmirglefekt za přispění pilinek.
    Ty můžeš být v klidu.
    Jenom prosím nepočítej s tím, že Tvoje aditivum přemění mizernou naftu na kvalitní. Aditivum přemění standardní naftu na vysoce jakostní a mírně podprůměrnou naftu na naftu standardní. Víc toho nikdo nemůže očekávat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  15:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Lorde,
    v případě Mondea je to ještě celkem dobré. Stejný motor ale používá i Transit a tam vidím problémů víc.
    U čerpadla DFP1 (Delphi Fuel Pump) musí prostě být použito dobře mazající palivo.
    Čerpadlo DFP3 má již zcela odlišnou konstrukci, je použito u Mercedesu a PSA, také jej na dvoulitru dostane nové Mondeo, možná dokonce s 2000 bary max. tlaku.
    Principielní rozdíl je v tom, že všechna ostatní čerpadla (Bosch CP1, CP3, Denso HP3, HP4 a Siemens SCP1,2) používají pricip asymetricky umístěného otvoru ve vačkové kostce (hřídel se otáčí a díky tomu sebou kostka mrská nahoru a dolů - strká do pumpovacích elementů - ty se zase podobají pístkům ve válcích - zde je 100% kontakt obou pohybujících se částí. U Delphi se oproti tomu točí vačková hřídel oproti zbytku čerpadla a proti vačce běhají válečky, ty jsou skutečně extrémně namáhány a mají pouze nepatrnou dotykovou plochu - zde strašně záleží na materiálu a na tření mezi válečkem a vačkovou hřídelí čerpadla. Japonci - Denso také vyráběli podobné čerpadlo jako Delphi (HP2) než zjistili, že materiál válečků musí být z keramiky aby vydržel, ALE JE TO VELMI DRAHÉ. A tak dneska vyrábějí HP3, a to je zase VELMI LEVNÉ a díky konstrukci prakticky nezničitelné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  15:27

    « Re: Shell V Power Diesel - vs. 2.2 TDCi Euro4

    To DIM: Tak ja osobne si nedovedu predstavit, jak udelat objektivni test spotreby v soukromich podminkach bezneho uzivatele tak, aby zjistil papirove udavane hodnoty snizeni spotreby u V Power Diesel v radu jednotek procent :-).
    Zadne vyrazne snizeni spotreby jsem nedosahl. Delam si sve vlastni testy jen pro radost.
    Takze na jednom casto jezdenem useku cca 70km za sucha a beznych povetrnostnich podminek a v noci cca kolem 10te vecer kdy jezdim domu a neni uz zadny provoz (nikdo me neomezuje - bezna okresni silnice - mirne zvlneny teren)
    Pokud to hodne setrim a snazim se jet co nejsetrneji tak se me dari bez problemu dostat s vynulovanym PP na 5,4l/100km
    Bezna jizda zrychlim si jak chci a jedu jak chci kolem 6-6,5l/100km.
    Parkrat jsem jel jako pra..... byl jsem na 7,5-8l/100km.
    Dosahnute prumery neznam tak statisticky a dusledne jsem na to jeste nesel.
    Spotreba je podle meho postrehnutelna max v ramci pullitru na sto a to uz je hodne problematicke. Stav vozovky - mokro, sucho, sila vetru, vlhkost vzduchu, provoz na silnici atd....
    Verim tomu, ze pokud seslapnu na podlahu na 5km useku trikrat plyn az na podlahu pri predjizdeni a zrychlim tak az na 160km - tak tam je pul litr navic a mozna i vic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.06  14:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Petr T.
    příliš si mě nepotěšil :-( Myslel jsem, že problematická čerpadala mají Mondea 2001/2002. Teď vidím, že i auta prodávaná v 2004 můžou mít problém. O klvalitě český nafty jsem věděl už když jsem to auto kupoval, proto ta aditiva. Aditivy ale zabráním tomu, aby neodcházely vstřikovače díky špatné naftě. Už ale nezabráním tomu, aby čerpadlo, který mám v autě, neuvolňovalo kovové částečky a ty pak neodpráskly vstřikovač. Alespoň tohle ta původní čerpadla dělala, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 30.10.06  14:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Zatížení čerpadla - tedy záleží na stylu jízdy? Jakou může mít to vysokotlaké čerpadlo životnost a o kolik se může zkrátit při agresivním stylu jízdy? A jakou tak životnost mohou mít vlastní vstřikovače?
    Vím, záleží na naftě, ale předpokládejme že tankujeme kvalitní naftu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…