FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
martin.z 31.10.06 12:20
« aditivum stanadyne
To Petr T.
Tak uz mam plny zuby hledani a vubec celeho stanadynu.
1)Autobenex ma tak dementni stranky ve srovnani treba s auto kelly, ze tam nejde nic vyklikat, proste sortiment je pristupnej asi jen nejakejm dealerum..zjistil jsem ze maj oleje, to je tak vsechno..
2)volal jsem do delphi servisu-konkretne jednoho na Praze 10, ktery je soucasti delphi site na kterou odkazuje to TAD..
stanadyne samozrejme nevedou....
Jinak jakysi odbornik z ustavu paliv a maziv v diskuzi o ochrane cerpadel a vstriku radi kupovat naftu u kvalitni site ktera zarucuje kvalitu. O aditivech se zminuje s tim ze to ma ale ten samy efekt.. -
"-- skrytý --" 31.10.06 12:18
« Re:
Opotřebení provozem znamená že táhla ve vstřikovači jsou přidřená. Viděl bych to na nemazivou naftu nebo vzduch v systému. Pokud by to bylo čerpadlem, budou vstřikovače vadné na přepadu paliva což asi nejsou...
V praxi Tvoje vstřikovače vstřikují palivo v nízkých otáčkách příliš pozdě. Ve vysokých otáčkách ve vysokém tlaku paliva pak zřejmě fungují dobře. O takové závadě jsem zatím neslyšel... 50 tisíc je hrozně málo... Zatlač na Delphi a potom si dávej pozor na naftu, to je mé doporučení.
Problém s naftou je také ten, že se přešlo na nízkosirnatou naftu, jenže ta síra mazala a teď tam není. Pokud není v naftě dostatek aditiva (z výroby), nebo se v distribučním řetězci naředí, máme problém. -
"-- skrytý --" 31.10.06 11:53
« Co dělat
Mno, to není dobré.
To znamená že vstřikovače jsou natolik opotřebené, že v nízkých otáčkách reagují pomaleji na příkaz řídící jednotky.
Toto je závada která není způsobena čerpadlem ale opotřebením provozem.
Kolik máš najeto???
(Cena vstřiků od Forda je skoro dvojnásobná proti síti Delphi...) -
"-- skrytý --" 31.10.06 11:40
« vadne vstriky
Tak jsem zdrcen.Ted jsem se dozvedel vysledek testovani vstriku a vyjadreni FM .4 vstriky vadne Fm zamita.Mam kopii zkusebniho protokolu se spostou cisela tez tam je napsany jakysi vysledek.Cituji: Vstrikovace nemaji v nizkem tlaku paliva dodavky a maji vysoke odezvy.Jsou pravdepodobne pridrene.
Sakra nevim co ted.Zkusit tavolat jeste na FM, ale nevim o co se oprit.
A neni mi taky jasne, jak dal postupovat s opravou.V hale rekl jen vymenit vstriky. -
lordmystic 31.10.06 07:33
« Bez nadpisu
Jo jo, Standy vyjde maličko přes korunu na litr a to je dobrá cena. Osobně jsem sehnal balení na 290l nafty a tam je na te průhledné lahvi stupnice namalovaná, která značí risky pro naftu po 15l. Takže poiud tankuji 30l, musím nalít dva dílky na flašce. Je to pohoda.
Jen jsem se chtěl zeptat. Jak jsem nedavno pozoroval velké zvýšení hlučnosti, tak to se dělo kolem ranních teplot cca. 5-10 stupňů. Dnes bylo cca. 1 st. a ten divnej klapavej zvuk byl pryc! Sice o neco hlučnější než zahřátej motor, ale ten konkrétní hnusnej zvuk tam nebyl.
Bylo by možné, že to bylo tím, že jsem měl v nádrži cca. 12l shell v power (již aditovované od výrobce) a k tomu jsem dolil 40l klasické nafty a přidal Standy? A nebo je pro ten motor fakt divná teplota těch 5-10st?
A další postřech. Pokud nastartuji dnes ráno když je kolem nuly, tak se otáčky ihned ustálý na cca. 1000ot/min, ale pokud startuji odpoledne kdy je třeba 10-15st., tak to trvá pár vteřin, než se motor uklidní - je to prostě méně plynulé ten start... Je to také možné? Fakt mi přijde že ten motor kolem 10st. celsia se chová nejhůře... -
"-- skrytý --" 30.10.06 22:24
« Re: Re: vypocty
Já koupil aditiva litr a dali mi k tomu malou lahvičku, do které si vždycky připravím dávku na jednu nádrž pomocí velké injekční stříkačky. Není s tím skoro žádná práce. Pak se mohu rozhodnout, jestli pojedu k Shellu nebo Globusu. Auto si chci nechat ještě tak 100 000 km, kdybych dával pořád aditivum Stanadyne, vyjde na 8 000 Kč. Shell vípaurdýzl mi z kapsy vysaje navíc 16 000. To se vyplatí, pokud nezačne něco zlobit a naopak jsou to vyhozené peníze, pokud by to stejně zlobit nezačlo.....
(Někdo tu psal, že Stanadyne vyjde na 2 kč/ litr. To je omyl, správně je to skoro přesně 1 Kč na litr nafty.) -
"-- skrytý --" 30.10.06 22:22
« AutoDiesel
Martine, přečti si časopis Autodiesel.
Tam je balední aditiva Stanadyne na 2 nádrže. Prostě půl teď a půl potom. To mi přijde jednoduché. Máš pravdu s tím větším balením, značně hůře se nalévá, když se rozlije hrozně smrdí (asi je velmi účinné... :P :P :P )
www.stanadyne.com -
-
"-- skrytý --" 30.10.06 21:17
« Výpočty
S těmi repasy máš pravdu,
ALE:
je uváděno že 70% ceny aditiv se Ti vrátí ve snížení spotřeby a ve snížení celkového opotřebení motoru.
Takže, ze 3 Kč Shellu je rázem poze 1 Kč.
Z 1 Kč aditiva Stanadyne je poze 35 hal.
Věř nebo nevěř, to jsou věci které bohužel nejsou vidět, ale spíše věř.
V případě poruchy systému půjde v každém případě o tisíce korun, to máš hodně aditiva předplaceného...
... a vyhneš se např. situaci, kdy jeden s Mondeem zůstal stát na D11 v noci... s propáleným pístem, kdy převzal z Německa auto s najetými 190 tisíci a sám najel ještě 10 tisíc. Jó, měl si nechat zkontrolovat systém a dávat aditiva. -
martin.z 30.10.06 19:14
« Bez nadpisu
to Petr T:
Posilam to SZ i kdyz nevim jeslti se ma smysl nervovat takovejma vecma, jednou tam nejaky cerpadlo je a menit auto kvuli tomu nebudu ani nahodou.
Ale jeste mam komentar k aditivum a nafte u shellu.
Konkretne u Shellu na Bohdalci v Praze je V-power diesel drazsi o cca 3 kc a to je rozdil kterej platit proste nebudu.
Co se tyce aditiv tak bych si taky spocital kolik za ne zaplatite na tech 100kkm..Oni to jsou uz taky tezke tisice korun, mozna treba 15kkc a za situce ze je vyhled na repasy cerpadel a vstriku za jednotky tisic tak ma nebo bude to vubec mit jeste financni efekt?
Navic starosti a diskomfort navic...
Jen se jeste zeptam. Kdy mam do TAD Praha zavolat? ;-)