FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 07.11.06 16:15
« Re: Re: Problém modrého obláčku po startu 2,2TDCi
Ne, DIMe, na nejhorší se nechystej.
Standa (větší dávka) by mohl pomoci ale spíš si myslím že by to chtělo repas, až to bude možné.
Ale je to pouze kosmetická závada. Myslím že by to chtělo obrátit se na Delphi, na nějakého zástupce a ten by to měl pořešit s Delphi výrobní továrnou.
Působí to na mne dojmem lehké konstrukční závady ale nejsem jasnovidec...
V každém případě věz že Ford to odmítá uznat a šance je pouze u Delphi (pouze 24 měsíců bez omezení kilometrů).
Zdravím.
Rozhodně to neznamená, že jsou vstřikovače na odchodu, pouze je tam ten problém za studena. -
"-- skrytý --" 07.11.06 14:45
« Problém modrého obláčku po startu 2,2TDCi
DIMe,
dozvěděl jsem se proč občas 2,2TDCi modrobíle zakouří po studeném startu... a vůbec se nechová kultivovaně až do zahřátí.
Důvodem jsou lehounce přidřené vstřikovače, které chodí za studena ztuha... Není to žádný těžký problém, není to na výměnu a garanci Ford neuznává.
V praxi se tedy jedná o následující: normální zpoždění vstřikovače (hodnota v mikrosekundách) je asi 300 až 400. Při měření nezahřátého vstřikovače se hodnoty pohybovaly kolem 400 jednotek ve vyšších otáčkách a kolem 600 v otáčkách nižších. Jakmile se vstřikovače zahřály (test se provádí s kapalinou o teplotě 40 st. C, potom se ale vstřikovače zahřejí ke 100 stupňům), reakce vstřikovačů již byla vícemáně normální. -
"-- skrytý --" 07.11.06 12:09
« Re: Jak a s čím míchat
OK, OK.Jelikoz si nemuzem byt kvalitou nafty jisti nikdy(jak mam vedet jak se tu nafta toci atd.), je lepsi do nafty(a to i do te nejlepsi/nejdrazsi u velkych znackovych stanic) vzdy pridat STANADYNE.Je to mozna silene,drahe, ne uplne pohodlne(viz zname nazory DIMa),ale pro me jednoduche reseni, s moznosti pocitu klidu z obav natankovani neceho co nebude memu Mondie chutnat.Ja se ted opravdu uplne desim neustaleho dilema, zda ted pridat ,nebo nepridat.Pak jednou nepridam a budu se muset zastrelit >:-[] -
"-- skrytý --" 07.11.06 12:00
« vibrace
Asi jsem hnidopich, ale taky me prijde, ze cejtim trosku vice vibraci (hlavne ve volantu :-) ), nicmene motor pri studenem startu nekouri, jde pravidelne, tise (vzpominka na tyden starou cestu s O2 TDI 77kw je nesrovnatelna...) ...jen se fakt bojim toho, az se to vysype a nebude to na garanci jako ted ... a to neberu pochybnou naftu... -
"-- skrytý --" 07.11.06 11:36
« Jak a s čím míchat
Mno, já to provozuji následovně:
MAKRO plus Standa (Praha)
Globus plus Standa (Praha)
Mimo Prahu je u velkých a značkových pump, pokud možno tu nejlepší/nejdražší naftu.
Pokud musím tankovat něco co neznám, frknu tam Standu.
V záp. Evropě Standu nedávám. Není třeba. Není náhodou že mám v záp. Evropě najeto hodně km a moje autíčko je v pohodě při 140 tisících.
Ve východní Evropě (Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko) dávám vždy a nešetřím, tam už byla řada zničených systémů. Dávám dvojnásobek.
Co se týče mísitelnosti, můžeš mi věřit, jsem chemik:
Všechna aditiva si musí být podobná, záleží jen na poměru složek. Podobné chemické sloučeniny ovlivňují mazivost, jiné zas cetanové číslo atd. Takže se nemůžeš splést a nic se nesepere jak si myslí někteří škarohlídi. -
"-- skrytý --" 07.11.06 11:20
« Bez nadpisu
zdravim.Tak mam vymenene vstriky.Zvuk motoru je jiny, chod po startu vychladleho motoru je pravidelny, zatim jsem si nevsim ani maleho oblacku dymu a panove pri jizde je prost nejakych pazvuku.Nevim co stim jeste delali, ale ted je to OK.Nalil jsem tam "STANDU" zalil sprint dieslem a opet radostne ridim.Kez by to tak zustalo. ;-) Zatim subjektivni dojem je, ze to jede lip a pri jizde je to tissi.Akorat pri volnobehu se mi zda , ze to io neco vic vibruje nez pred tim. :-O Kdyz plynem zvednu jen nepatrne otacky, vibruje to mene.
Ted akorat nevim, s jakymi diesly a od jakych firem mam nebo nemam STANDU michat.Chapu , ze se to tu resi, ale je to nejake neucelene.Ja to chapu tak, ze nejlepsi by bylo brat nejakou obycejnou ,ale kvalitni naftu u stanic ,kde se ji vyda hodne a pridat STANADYNE P.F.Spousta cerpacich stanic ma vsak svou "vlastni" naftu.Nemusim se bat tam STANDU pridat?
Da se STANADYNE pouzit u vsech dieslovych motoru? -
"-- skrytý --" 07.11.06 09:19
« Bez nadpisu
:D >:D >:D
Jardo, znám jednoho co do alfiny 5 válce leje ještě 2x tolik co já (4x více než je předepsáno) a je konečně spokojený (jeho první diesel, nechtěl moc investovat tak koupil 5válec JTD ale tu jeho nejstarší generaci, a ta už je dnes někde jinde...)
>:D >:D :D -
lordmystic 07.11.06 07:40
« Re: Re: Re: Re: Re: specialni aditivace Shell Diesel V Power
jarda.suchy1: Ono stejně dobře připravit palivo a aditivovat je věda. Pokud je cetanové číslo moc vysoké, má nafta menší hustotu, tím se jí dostane do válců méně, tím je výkon nižší. Zase věřím že by se snížila hlučnost kvůli lepšímu a rovnoměrnějšímu rozložení toho menšího množství a lepší spalování. Tím se ale výkon spíše sníží. Naopak zase snížením cetanového čísla se nafty do válců dostane víc, ale pak se zase špatně spaluje a je to také horší než lepším. Od aditiva bych tedy očekával přizpůsobení cetanového čísla přesně tomu optimálnímu. Proto mi moc nejde k sobě současné zvýšení výkonu a snížení hlučnosti, i když věřím že výrobci paliv a aditiv jsou koumáci a hledají ty ideální poměry. A pokud shell vyrábí současně i palivo, měl by mít jistě výhodu. Osobně ale kupuji naftu poměrně kvalitní která se hodně točí za ceny stále o 5-6kč na litru méně než je u pumpy a tato nafta se mi s aditivem rozhodně vyplatí oproti až o 8-10kč na litru dražšímu shell v-power. Ale nemít tuto možnost, po zkušenostech se vstřikem už také jezdím jen na shell v-power. -
"-- skrytý --" 06.11.06 18:20
« Re: Re: Re: Re: specialni aditivace Shell Diesel V Power - l
Jasne - ale nejaky rozdil tam byt musi !!! Namereny rozdil vic jak 2dB neni jen nahodou - pristi vikend jedu na ledovec do rakousa - vezmu u nas pouze Shell Diesel V Power a po ceste take a pak opet zmerim hladinu hluku vne auta i mimo auto a dam vedet. To, ze motor klepe vic (coz je pochopitelne slyset hlavne v nizkych otackach a rychlostech) s Shell Extra + Stanadyne o tom neni sporu to mi ver. Zatah motoru jsem napsal SUBJEKTIVNE prave proto - dost tezko meritelna hodnota ! Ale hluk motoru na meraku neosalis :-)
Jak uz jsem take jednou psal- michat aditivum do jiz aditivovaneho paliva je nesmysl stejny, jako davat prisady do motoroveho oleje na zlepseni jeho vlastnosti !!! To vam potvrdi kazdy chemik co ma co do cineni s palivy a lubrikanty. Mozna byl treba prave problem pridani toho "STANDY" do jiz aditivovaneho Shell Extra. Chtelo by to vyzkouset pridat aditivum treba do normalni nafty z "Globusu" - ale to at experimentuji treba jini :-)
Co se tyka mazani a nasledne nizsi hluk - tak tam me presvedcil Shell Diesel V Power urcite!
Nezkusil jsem taky treba dvojansobnou davku aditiva jako Petr T., ale to uz jsme opravdu nekde jinde - promin Petr T. - vis jak jsem to myslel :-)








