FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
martin.z 21.11.06 14:38
« Bez nadpisu
Hm, tak hlucnejsi je pouze pri pomale jizde. Kdyz jedu 100 tak uprimne docela koukam, kdyz to neni pod plynem tak nepoznas ze je to diesel a subjektivne me to prijde tissi nez predchozi benzin.
Ja jsem zvyklej na velkej moment hned odspodu a uprimne parametr výkon v kw me moc nezajima, je totiz danej jen soucinem monentu a okamzitejch otacek z cehoz plyne, ze je to hodne o schopnosti motoru se tocit rychle a o jeho schopnosti realneho tahu to moc nevypovida.. -
Jozef0351 21.11.06 14:31
« Re: Re: benzin versus nafta
Veď práve. Bežný vodič využíva 80 % bežnej jazdy možno 20 kW výkonu. Keď treba raz za čas väčší výkon tak pri benzíne treba podradiť o 1 - 2 st. pri porovnateľnom diesli o 1 alebo vôbec. Čo mne osobne vyhovuje a vadil by mi po celý čas ten traktorový hluk. Nikto netvrdí že je turbodiesel lenivý. Ale nie je ani živší ako benzín. Len ho netreba / nedá sa tak vytáčať. -
martin.z 21.11.06 13:38
« Re: benzin versus nafta
Jako ja teda vubec nechapu o cem to tu mluvite(pisete). Me predchozi auto byl passat 1,8T 110kw a 210 Nm od 1780ot-az nekam k 5 tisicum coz je urcite trosku jina trida nez nepreplnovana 1,8 jakykoliv bezny benzin a tim padem i ten od forda a
pri presedlani do nafty nijak nebrecim. Jedine co mi prijde horsi je zvuk motoru pri stani nebo pomale jizde, ze by to bylo nejake linejsi si nestezuju.
Asi by bylo dobre si uvedomit, ze normalni v aute je jet proto abych se nekam dopravil a ne mit moznost jezdit permanentne v 6 tis. otacek jak s formuli 1 !! Pokud teda nekdo tohle potrebuje k zivotu tak je jasne ze mu diesel asi nesedne.. -
« Re: Re:
Taky jsem měl radši benzín, ale co naděláš, 3.0 V6 by mi neschválili, tak jsem musel do nafty... :-) Ale už jsem si rok v naftě mezidím odbyl, jinak přímo přesednout z Mondea benzínu do Nafty, asi bych plakal víc... Takhle si jen někdy tiše zavzlykám, když na mě přijde slabá chvilka... :-) Ten pocit vadnutí po 3.500 ot. v naftě je fakt frustrující... Zase spotřeba 6,6 - 7,5 podle nálady... -
Jozef0351 21.11.06 12:29
« Re:
Porovnávať 96 kW v Mondeu s 96 kW vo Fábii alebo 125 - 147 kW v Octavii je divné. To ani BMW M6 by sa s 96 kW nechytalo na RS.
On totiz nepreplnovanej benzin s podobnym vykonem jako preplnovana nafta ten vykon dava o 2 az 3 tis. otacek vys a krom toho miva cca polovicni kroutici moment a vyrazne mene komfortni jizdu z hlediska nutnosti vytaceni pri pozadavku aby to neco delalo.
To je pravda, ale ja osobne považujem za výhodu že môžem pri 90 km/h podradiť na 3. Keď ma to prestane baviť ( alebo keď na to budem mať >:D ) tak si kúpim automat so sekvenčným radením. Budem musieť vyskúšať to TDCI. Lebo zatiaľ som sa viezol z porovnateľných áut len na Superb 96 kw TDI a to bola výrazne menej komfortná jazda. -
« Automatické svícení?
Otázka: Jak může být náročné donutit automatický režim světel, aby se nezhasínaly ani ve dne? Přelepovat diodu mi přijde hloupé, co nějaký update firmwaru? Nebo někde přecvaknout drátek??? Nenene...
Jak to pořešit? Představoval bych si dodatečný přepínač, kterým byl mohl volit auto režim stále/ nebo podle svět. podmínek..
Při současné standardní funkcionalitě je to na pytel... Málem jsem platil, kdy za ostrého slunečného dne jsem zapnul světla až na auto režim a po 2 km mě vyhmátli cisté... Naštěstí jsem to ukecal... Mám tušení, že už se to tu někdy diskutovalo... Jaký byl závěr? Jaké jsou zkušenosti z praxe? -
« Re: Re: Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporu
Dime, diky za radu.
Co je to sprej na remeny? Neco takoveho existuje? Netusim, jak bych to aplikoval - plast nahore jsem schopen odstranit, ale co pak? Strikat za chodu? - negative..., moc nebezpecne... Jak jinak aplikovat?
Jsem o vikendu osetroval tesneni dveri sprejem, je fakt, ze zavirani dveri se dost zkomfortnilo... U noveho auta je to s podivem, ale je fakt, ze pryzove dily nebyly defaultne prilis v kondici - viz ztvrdly a mizerne fungujici zadni sterac...
P.S.: po aplikaci spreje na pryz a tesneni se jeho funkce podstatne zlepsila... Navic ostrik skla a zadni sterac funguji naprosto stejne pri jakekoliv rychlosti... Pro predni sterace plati totez... Naprosta spokojenost v 200+ -
« Bez nadpisu
:-) to nebylo srovnání, to byla fikce, pokus o vtip...
Vlastne bylo tolik vody a mlha, ze obcas neslo jet vic nez 120, a to jeste kdyz byly videt svetla aut v bezpecne vzdalenosti prede mnou... Ani nevim, jestli jsem to Bavo predjel, nebo ne, bylo fakt blbe videt...
Asi jo, jel s tim dost opatrne...
Ale byl to krasny esteticky zazitek na te benzince...
Ale 220 jsem toho vecera jel, do Breclavi z Brna po dalnici se me snazila dostat nejaka slov. mazda 6 (ne kombi), tak jsem ji ujel - na zrychleni a max. mi nestacila, na jizdu okolo 200 jeste jo... Docela by me zajimalo, co mela za motor? Lituji, ze nemam 4 dv, s kombi je ta aerodinamika ve vyssich rychlostech tristni... No a pak se kolem me prehnalo nejake BMW s SPZ XXX- 7777 Nemel jsem narok, vic nez tech 220 jsem z toho fakt nedostal, Bavo pote, co si me vychutnalo, hned odbocovalo na Breclav... -
« Re: Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny
Kladky se nedají napnout. Pomůže možná sprej na řemen a nebo jeho výměna. Kladky jsou samonapínací, hydraulické...........
Mondeo nestačí ani na mou 1,8 T Octávii ve standartu ( 110 KW ) A to hlavně v okamžiku, kdy já musím velmi brzo přeřadit a ta 1,8 teprve ožívá a může točit až tam, kde já už bych hledal kousky motoru rozsypané po cestě :-) Ale na druhou stranu když jedu na čtyřku normálně 60 tak mám na plynu právě to maximum síly, které bych musel na Octávii hledat přeřazením na dvojku. A o tom to je, věčná debata :-)
Na diesel jsem nezanevřel, ale ty problémy s tímto konkrétním autem mě moc netěší. Na druhou stranu kolega má BMW X5 a není měsíc, kdy by nemusel do servisu. Především podvozek a přední náprava, ramena.....zadřené turbo, výměna vstřiků ( ! ) :-) ...........A to má servis z jeho bydliště asi hodinu autem, takže aby ho tam pořád někdo vozil......
toš tak :-) -
lordmystic 21.11.06 11:06
« Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny pos
Janerad: myslím že je to hloupé srovnávat Mondeo s M6-kou. Zdá se mi, že zde už lidi ztrácí soudnost. To že sem jednou urval na férovku Fabii RS ve čtyřech lidech byla jen náhoda a má výhoda horší silnice kde mi to lépe sedělo. Ale cestou z ČB do Strakonic potkávám občas Octavii RS a tady se můžu snažit jen chvilku držet. Na takovýhle auta prostě nemáme, pokud je neřídí ženská, i když máte výkonější 2.2... -
« Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny postup?
Hm... zbesila nocni jizda - vlastne jsem jel docela v klidu, dokonce me predjelo jedno auto - tankovali jsme spolecne, Taloš s BMW M6 - nechal jsem ho odjet, abych si vychutnal motor, pak jsem vyjel ja, po chvili jsem ho predjel... chvilku jsme se pretahovali, pak jsem to vzdal... vic nez 210 - 220 mi to nejelo, na volnych usecich mi ujizdel (kupodivu :-)), navic bylo mokro, tak jsem to nechtel hnat do extremu ... :-) :-) -
« Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny postup?
Cau panove, Tak mam 10.000 km.
poprve minuly tyden - vratim se na Ruzyni, auto po tydnu stani nastartuji - pri startu zakvicel remen. Znovu dnes rano, po zbesile nocni jizde v desti (500 km do Budapesti) nastartuji, a zakvicel mi remen. Je to velice kratke, max 0,4 sec. Jinak provoz bez problemu.
Co s tim? Uz jsem tady cetl, ze kdyz se to vice napne, ze odejdou loziska na kladkach a cerpadle... Mate nejakou dobrou radu? Je to vlastnost, nebo to chce po zabehu trosku postelovat?
Nebo mam delat, jako ze nic? V obou pripadech teplota 4-8 °C, vlhko, lezavo (mlha, mrholeni).
Diky za kazdou radu. -
« Re: Každýn strůjcem svého osudu
Škarohlíd nemůže než dodat, že jsem autu dopřával jenom to nejlepší, a stejně jsem dojel . A to docela draze. A teď se po 60 tisících začínají u 2,2 objevovat také problémy. Jestli odejde čerpadlo a tím odrovná vstřikovače, tak 30 tis čerpadlo + dalších řekněme 15 tis za repas je 15 procent kupní ceny a to bez záruky, že se to nebude opakovat......Žádné "slušné chování" to neřeší.........
Napínací kladky se dají vyměnit, ale problém s vibracemi a rezonancí se poměrně rychle vrací :-( -
"-- skrytý --" 21.11.06 08:47
« Každýn strůjcem svého osudu
Možná že bychom se chlapi hodně divili, kdybychom skutečně věděli, kdo, kde a co tankuje.
Pravdou je, že stále existuje řada lidí, která podvědomě spojuje dieselová auta s možností úspory paliva a úspory na palivu (!!!).
Je třeba si zopakovat že technicky vyspělé vstřikovací systémy vyžadují slušné zacházení.
Pokud bude někdo toto ignorovat či podceňovat, dočká se nepříjemných překvapení...
... Znovu opakuji, při tankování svinstva se Vám porouchá jakékoli auto ...
Naopak, využil bych toho, že ceny Mondeí jsou přijatelné a s vědomím toho, co se dělat nesmí bych byl zcela v klidu. -
lordmystic 21.11.06 07:54
« Re: Re: Ford, zmetků lord...
izuel: Nemusíš, ale úplně stejně jsem na tom byl já jako jsi ty někdy na jaře. Stará kára dosloužila tak jsem se rozodl. U mě to bylo ale snazší, Mondeo jsem měl v merku už hodně dlouho, moc se mi líbilo, jen jsem nevěděl o problémech s cr. I po té co jsem se to dozvěděl jsem si auto koupil - z německa, servisované se serviskou, rozumnej důvod prodeje a i když mi po půl roce odešel jeden vstřik, vím že to byla vina špatné nafty co jsem tankoval z počátku a vím že ten vstřik víc jak 100-200tis. km prostě nevydrží. Jen škoda že to přišlo takhle brzo, být to o pár měsíců délé, neřešil bych to kvůli možnosti repasu. Takže je to na tobě, krom čerpadla a vstřiků je Mondeo dosti spolehlivé auto a zážitek z zíjzdy u mě vítězí... -
"-- skrytý --" 20.11.06 23:50
« Ford, zmetků lord...
Tak mně vyměnili hadici turba , která praskla, za novou originální.Klasika pokračuje.Hadice po 2tkm spadla na D1 na horní sponce.Dost blbé je, že elektronika po 20 km motor odstaví a dá se jet tak 40km,po dálnici nic moc.Odtah a oprava s konstatováním, že hadice je nějak moc volná mne nepřekvapuje.Spadla teprve po třetí(2x hned po koupi do 3 měsícu na obou stranách).Teorie H.Fonda, že bude vyrábět levná auta a vydělá na opravách je vypracovaná do konce.Za zmetek dodáme další zmetek se stejnými vlastnostmi.Na druhou starnu, je to velmi levné ojetina s drahým provozem.
To automatické svícení : dost jsem si s tím hrál, až jsem si to málo zničil úplně. Problém je v tom, že čidlo světel je integrováno s čidlem na stěrače. A ať už jsem odpojil jakýkoliv drát, VŽDY se odpojil i ten aqua senzor. Záhada ! Vždy se rozsvěcovala světla ( v režimu auto ) ale taky VĎY byl místo dešťového senzoru jen nějaký cyklus, prostě nefungoval. Zalepit bys musel tudíž jen samotný vnitřek toho senzoru, protože okolní rámeček je na ten déšť a vnitřní na to světlo ( třeba spolu i komunikují. ) Jenže lepit něco na sklo je už nesmysl, to by stěrač časem střel a i tak už rozptýlené světlo přes sklo ten snímač osvítí. Chtěl jsem to tedy rozmontovat a zalepit to přímo na tom snímači , ale demontáží jsem to málem zničil, je to tam strašně na fest nějakou svorkou a celé je to nalepené na skle. Ale asi to nějak půjde, protože sklo se taky někdy třeba mění, že jo. Nejjednodušší je asi koupit a nainstalovat za nějakých 600 Kč doplněk, který má i nějaké vedlejší funkce.....