FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.11.06  08:12

    « diagnostika

    To Jenyk, DIM:
    Diagnostika palubky neco delala kdyz jsem si s tim vcera hral, ale je to k *, diagnostiku palubniho pocitace se mi tam nepodarilo vubec dostat a palec od toho reset tlacitka citim jeste ted..
    nicmene automaticke zamykani mam zapnute a kontrolu zapnutych pasu zase naopak vypnutou-samozrejme se poutam, jen me docela hodne vadilo, ze treba pri cekani na nekoho s motorem to kdakalo i pri stani tak hlasite ze to prehlusilo i radio :-)
    Posledni co bych chtel je to zobrazovani okamzite spotreby-koncern ma vubec lepe udelany palubni pocitac
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.06  23:48

    « Re: Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny

    Jestli se nepletu, tak ta diagnostika palubky sedí na Focus. Pro Mondeo se to trochu liší. Automatické zamykání se nastavit dá a základní diagnostika se shoduje, ale potom jsem to m?l jinak. Podrobn? jsem to ale nestudoval, nebylo pro?.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  17:54

    « Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny pos

    FORD servis mi to nabízel, jen jsem si to ješt? nenamontoval. Udajn? je to za 600 a zapíná to sv?tla dokonce z n?jakou prodlevou po nastartování a pod.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.06  17:45

    « Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny postup?

    S tim zahvizdanim remenu to mam jiz od sameho zacatku - jakmile jde teplota cca pod nulu a auto dukladne vychladne - vzdy po startu cca 0,5-1sec tak prvni jednu az tri otacky "motoru" remen zaknuci. A taky jak pises - pokud je syschravo je to spis horsi - bude ciste mechanicky problem pri rozbehu motoru. Jak jiz tady skoro vsichni psali - starty jsou "zajimavy".
    Jen tak na okraj razeni a jeho tuhost - oddelal jsem kozenou krytku na radici pace a ejhle, objevil se dumyslny kolejnicovy system pro vodici drahy radici paky dokonce s lozisky - stacilo pouzit jinou vazelinu - ne tu co maji z vyroby, ta je moc tuha a vazka. Dal jsem ridsi a chodi daleko lepe ! Osvedcilo se to i na horach v rakousku kde byly ranni teploty kolem -5 -10 stupnu - nechtel jsem to sem davat driv nez se mi to osvedci - uz to mam cca 3tydny a rekl bych, ze rozdil je urcite k lepsimu - hlavne za studena - kdy je teplota vne vozu nizka - TO JSOU BLBOSTI CO! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  17:19

    « Re: Re: Automaticke sviceni

    Dime, o jakem doplnku za 600 K? to mluvis?
    Montuje Ford?
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 21.11.06  15:37

    « Re: diagnostika

    Tak to tedy cumim a dekuju za vynalozenou namahu, ten link prostuduju, ale takhle narychlo z toho mam dojem ze to asi nepujde nastavit natrvalo aby to zobrazovalo tu okamzitou spotrebu, cili to neni zapnutelne nejak tak natrvalo..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  15:26

    « Re:

    No jo, mně podobně nefungovalo tlačítko na minulém Mondeu, i když to na kilometry.......vyměnili mi celou přístrojovku, takže jem měl kilometrově od nuly nové auto :-)
    http:// focus.fordclubs.org/navody/03.php#dmpp Diagnostický mód přistrojové desky
    Slouží k výpisu hodnot, které jsou posílány k přístrojové desce
    Aktivace:
    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
    Stiskněte a podržte nulovací tlačítko denního počítadla kilometrů
    Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
    Držte nulovací tlačítko do doby, než se na digitálním displeji místo denního počítadla kilometrů objeví "tESt" (cca 5 sekund)
    Jednotlivým mačkáním se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
    1. test
    2. GAGE: zkouška analogových ukazatelů
    3. 8888: zkouška LCD displeje
    4. rs22: verze ROM
    5. E001: verze NVRAM
    6. Dtc-NONE: výpis registrů závad přístrojové desky. Pokud bliká NONE, registr závad prázdný, jinak viz popis níže
    7. 000.0: aktuální rychlost vozidla v mílích za hodinu
    8. 000.0: aktuální rychlost vozidla v kilometrech za hodinu
    9. 32c: úroveň teploty nasávaného vzduchu motoru
    10. 800: otáčkoměr - počet otáček za minutu
    11. 63: údaj MAR senzoru - změna tlaku (na vypnutém motoru ukazuje 033) .
    12. F202: hladina paliva (0-255) - údaj z plováku.
    13. L219:
    14. 103F
    15. 093C: teplota chladící kapaliny (v °C)
    16. 09CC: teplota chladící kapaliny (hexa)
    17. 14.9: napětí v elektrické síti
    18. Ab-l: stav relé, chyba ABS.
    19. Eb-l: stav relé, chyba EBD.
    20. II-l: stav relé, osvětlení přístrojové desky (-l vypnuto, -h zapnuto).
    21. Cr-h: stav relé, zapalování
    Kódy chyb (DTC) přístrojové desky:
    9202 Fuel pump module circuit
    9204 Fuel pump module short to
    9342 PCM is defective
    9317 Battery voltage high
    9318 Battery voltage low
    9359 Ignition Run/ACC circuit failure
    A143 NVM memory failure
    A477 Module configuration failure
    D041 Invalid data for vehicle speed
    D027 Invalid data for engine RPM
    D073 Invalid data for engine coolant
    D262 Missing speed, tacho, engine temperature or odometer count
    D123 Invalid data for odometer
    Poznámka: Jako vedlejší účinek spuštění tohoto testu se vynuluje denní počítadlo!
    Diagnostický mód palubního počítače
    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
    Stiskněte a podržte tlačítko "S" vedle displeje palubního počítače
    Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
    Držte tlačítko "S" po dobu cca 5 vteřin
    Jednotlivým mačkáním páčky "INFO" se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
    1. Kontrola displeje a zvukového signálu
    2. Kontrolka všech žárovek palubního počítače
    3. Zobrazuje aktuální rychlost v km/h
    4. Zobrazuje okamžitý průtok paliva v litrech za hodinu
    5. Zobrazuje okamžitou spotřebu v litrech na 100 km
    6. Zobrazuje počet litrů zbývajících v nádrži
    7. Zobrazuje napětí z plováku v nádrži - ve voltech
    8. Zobrazuje opravnou konstantu pro úpravu údaje z plováku - v procentech
    9. Venkovní teplota ve stupních Celsia
    10. Osvětlení displeje - HI (zapnuto) / LO (vypnuto)
    11. Napětí v elektrické síti
    12. verze ROM
    Automatické zamykání (pouze od roku 2002)
    Všechny vozy od roku výroby 2002 jsou vybaveny tzv. automatickým zamykáním. Tato funkce uzamyká všechny dveře, pokud nastartujete motor a současně je rychlost automobilu 7 km/h nebo vyšší. Tuto funkci lze aktivovat v servisu přes WDS nebo také následujícím postupem:
    Otočte klíček zapalování do polohy "II"
    Třikrát za sebou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích
    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
    Znovu třikrát za sebou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích
    Otočte klíček zapalování do polohy "II" - měl by se ozvat pípnutí (programování připraveno)
    Jednou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích - toto zapne/vypne automatické uzamykání
    Dlouhé pípnutí - automatické zamykání zapnuto, krátké pípnutí - automatické zamykání vypnuto
    Pro ukončení programování nastavte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" - krátké pípnutí
    Kontrola připnutosti pásu u řidiče (pouze od roku 2002)
    Slouží k upozornění, že řidič za jízdy nemá připnutý bezpečnostní pás. Tato funkce je v autě pouze, pokud svítí po zapnutí zapalování v právé části přístrojové desky 2. kontrolka shora (pod pravou směrovkou). Jestliže ano, lze pak funkci vypnout/zapnout:
    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" a pás nechte nepřipoutaný
    Otočte klíček zapalování do polohy "II"
    Počkejte, dokud nezhasne kontrolka bezpečnostních pásů (asi 1 minutu)
    Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
    Rozsviťte a zhasněte hlavní světlomety
    Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
    Celý postup od zapnutí zapalování musíte stihnout do 60s
    Nyní by se na 3 vteřiny měla rozsvítit kontrolka bezpečnostních pásů
    Po zhasnutí kontrolky jednou připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče - toto vypne/zapne kontrolu připnutosti bezp. pásu
    Programování se ukončí automaticky po 10 vteřinách
    Diagnostický mód centrální elektronické jednotky
    Slouží k diagnostice výstupů z jednotky pro řízení elektroniky.
    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I", nastavte páčku stěračů do polohy "1" a nastavte vnitřní osvětlení do polohy AUTO
    Stiskněte a podržte tlačítko pro ohřev zadního skla a současne otočte klíček zapalování do polohy "II"
    Tlačítkem pro ohřev zadního skla se volí jednotlivé výstupní signály
    Diagnostický mód poplašného zařízení (alarm)
    Otočte klíček zapalování do polohy "0"
    Šestkrát stiskněte spínač zavřených dveří
    Nyní lze testovat jednotlivé signály pro alarm
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  15:23

    « Re:

    No jo, mně podobně nefungovalo tlačítko na minulém Mondeu, i když to na kilometry.......vyměnili mi celou přístrojovku, takže jem měl kilometrově od nuly nové auto :-)
    http:// focus.fordclubs.org/navody/03.php#dmpp
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 21.11.06  15:14

    « Bez nadpisu

    Hm, to prave nemuzu, protoze nulovani je v mem konkretnim aute tak narocne, ze mi to stale neslo a kdyz uz mi asi 3. clovek radil stale stejny postup tak jsem jednou na to tlacitko tlacil takovou silou, ze sem malem roztlacil auto dopredu :-) a pri vydrzi par vterin s touto heroickou silou se to teprve vyresetovalo.
    Je to asi nejaky zasrany ten kontakt. To tlacitko na pacce od blinkru mi funguje dobre ale tim to zas asi resetovat nejde..?
    Jinak vis ten postup na to jak to dostat do toho servisniho modu?
    Ja si rad hraju :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  15:06

    « Re:

    Ten počítač se dá dostat do nějakého servisního modu, kde je kde co, ale nenašel jsem odvahu - ani potřebu - to zkoušet. Okamžitá spotřeba je na nic ....... a nebo drž pořád to tlačítko nulování :-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 21.11.06  14:58

    « Bez nadpisu

    ještě mám dotaz: ukazuje vam tu nekomu palubni pocitac okamzitou spotrebu? Da se to nejak servisne nastavit? Ptam se jen proto, ze nekkde byla zminka ze nekomu ji to ukazuje..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  14:52

    « Re:

    Nevím, kolik to stojí, já jsem si přikoupil 3-letou garanci a všechno to tlačím na záruku. Nějaký sprej mi nastříkali jednou v servise po tom, co jsem si právě na pískání řemenu stěžoval. Tam mi taky řekli, že se tam nic napnout nedá, že řemen se dá vyměnit a nejlépe i s kladkami. A když se vymění kladky, tak se ty vibrace a rezonance na volnoběhu na chvíli zklidní, ale za pár týdnů až měsíců se to začne zase pomalu ozývat :-(
    To automatické svícení : dost jsem si s tím hrál, až jsem si to málo zničil úplně. Problém je v tom, že čidlo světel je integrováno s čidlem na stěrače. A ať už jsem odpojil jakýkoliv drát, VŽDY se odpojil i ten aqua senzor. Záhada ! Vždy se rozsvěcovala světla ( v režimu auto ) ale taky VĎY byl místo dešťového senzoru jen nějaký cyklus, prostě nefungoval. Zalepit bys musel tudíž jen samotný vnitřek toho senzoru, protože okolní rámeček je na ten déšť a vnitřní na to světlo ( třeba spolu i komunikují. ) Jenže lepit něco na sklo je už nesmysl, to by stěrač časem střel a i tak už rozptýlené světlo přes sklo ten snímač osvítí. Chtěl jsem to tedy rozmontovat a zalepit to přímo na tom snímači , ale demontáží jsem to málem zničil, je to tam strašně na fest nějakou svorkou a celé je to nalepené na skle. Ale asi to nějak půjde, protože sklo se taky někdy třeba mění, že jo. Nejjednodušší je asi koupit a nainstalovat za nějakých 600 Kč doplněk, který má i nějaké vedlejší funkce.....
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 21.11.06  14:38

    « Bez nadpisu

    Hm, tak hlucnejsi je pouze pri pomale jizde. Kdyz jedu 100 tak uprimne docela koukam, kdyz to neni pod plynem tak nepoznas ze je to diesel a subjektivne me to prijde tissi nez predchozi benzin.
    Ja jsem zvyklej na velkej moment hned odspodu a uprimne parametr výkon v kw me moc nezajima, je totiz danej jen soucinem monentu a okamzitejch otacek z cehoz plyne, ze je to hodne o schopnosti motoru se tocit rychle a o jeho schopnosti realneho tahu to moc nevypovida..
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 21.11.06  14:31

    « Re: Re: benzin versus nafta

    Veď práve. Bežný vodič využíva 80 % bežnej jazdy možno 20 kW výkonu. Keď treba raz za čas väčší výkon tak pri benzíne treba podradiť o 1 - 2 st. pri porovnateľnom diesli o 1 alebo vôbec. Čo mne osobne vyhovuje a vadil by mi po celý čas ten traktorový hluk. Nikto netvrdí že je turbodiesel lenivý. Ale nie je ani živší ako benzín. Len ho netreba / nedá sa tak vytáčať.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 21.11.06  14:17

    « Bez nadpisu

    to DIM:
    kolik zhruba ta napinaci kladka s vymenou stoji? Nevim co jsi myslel tim, ze efekt nevydrzi dlouho, ale najezdim cca 15 kkm za rok tak by to snad mohlo par let vydrzet, ne?
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 21.11.06  13:38

    « Re: benzin versus nafta

    Jako ja teda vubec nechapu o cem to tu mluvite(pisete). Me predchozi auto byl passat 1,8T 110kw a 210 Nm od 1780ot-az nekam k 5 tisicum coz je urcite trosku jina trida nez nepreplnovana 1,8 jakykoliv bezny benzin a tim padem i ten od forda a
    pri presedlani do nafty nijak nebrecim. Jedine co mi prijde horsi je zvuk motoru pri stani nebo pomale jizde, ze by to bylo nejake linejsi si nestezuju.
    Asi by bylo dobre si uvedomit, ze normalni v aute je jet proto abych se nekam dopravil a ne mit moznost jezdit permanentne v 6 tis. otacek jak s formuli 1 !! Pokud teda nekdo tohle potrebuje k zivotu tak je jasne ze mu diesel asi nesedne..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  12:39

    « Re: Re:

    Taky jsem měl radši benzín, ale co naděláš, 3.0 V6 by mi neschválili, tak jsem musel do nafty... :-) Ale už jsem si rok v naftě mezidím odbyl, jinak přímo přesednout z Mondea benzínu do Nafty, asi bych plakal víc... Takhle si jen někdy tiše zavzlykám, když na mě přijde slabá chvilka... :-) Ten pocit vadnutí po 3.500 ot. v naftě je fakt frustrující... Zase spotřeba 6,6 - 7,5 podle nálady...
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 21.11.06  12:29

    « Re:

    Porovnávať 96 kW v Mondeu s 96 kW vo Fábii alebo 125 - 147 kW v Octavii je divné. To ani BMW M6 by sa s 96 kW nechytalo na RS.
    On totiz nepreplnovanej benzin s podobnym vykonem jako preplnovana nafta ten vykon dava o 2 az 3 tis. otacek vys a krom toho miva cca polovicni kroutici moment a vyrazne mene komfortni jizdu z hlediska nutnosti vytaceni pri pozadavku aby to neco delalo.
    To je pravda, ale ja osobne považujem za výhodu že môžem pri 90 km/h podradiť na 3. Keď ma to prestane baviť ( alebo keď na to budem mať >:D ) tak si kúpim automat so sekvenčným radením. Budem musieť vyskúšať to TDCI. Lebo zatiaľ som sa viezol z porovnateľných áut len na Superb 96 kw TDI a to bola výrazne menej komfortná jazda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  12:15

    « Automatické svícení?

    Otázka: Jak může být náročné donutit automatický režim světel, aby se nezhasínaly ani ve dne? Přelepovat diodu mi přijde hloupé, co nějaký update firmwaru? Nebo někde přecvaknout drátek??? Nenene...
    Jak to pořešit? Představoval bych si dodatečný přepínač, kterým byl mohl volit auto režim stále/ nebo podle svět. podmínek..
    Při současné standardní funkcionalitě je to na pytel... Málem jsem platil, kdy za ostrého slunečného dne jsem zapnul světla až na auto režim a po 2 km mě vyhmátli cisté... Naštěstí jsem to ukecal... Mám tušení, že už se to tu někdy diskutovalo... Jaký byl závěr? Jaké jsou zkušenosti z praxe?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.06  12:08

    « Re: Re: Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporu

    Dime, diky za radu.
    Co je to sprej na remeny? Neco takoveho existuje? Netusim, jak bych to aplikoval - plast nahore jsem schopen odstranit, ale co pak? Strikat za chodu? - negative..., moc nebezpecne... Jak jinak aplikovat?
    Jsem o vikendu osetroval tesneni dveri sprejem, je fakt, ze zavirani dveri se dost zkomfortnilo... U noveho auta je to s podivem, ale je fakt, ze pryzove dily nebyly defaultne prilis v kondici - viz ztvrdly a mizerne fungujici zadni sterac...
    P.S.: po aplikaci spreje na pryz a tesneni se jeho funkce podstatne zlepsila... Navic ostrik skla a zadni sterac funguji naprosto stejne pri jakekoliv rychlosti... Pro predni sterace plati totez... Naprosta spokojenost v 200+
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…