FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 17.01.11 13:42
« Re: Vadný EGR
To víš, je ovládaný elektromotorkem a je tam jedno odporové čidlo. Mechanickou část odhaduju výrobně tak na 1800Kč, motorek 100Kč, čidlo 150,-Kč. Zbytek je vata. A vzhledem k tomu, že mám při 110tis.Km už 2hý, tak je to dobrý zmetek za předražené peníze. Přitom to vypadá na konstrukční vadu odporového čidla, které se zanese špínou a vodou která zatéká přes špatně vyřešené těsnění. Ve většině případů by tak stačilo vyměnit jen desku s konektorem a čidlem a mechanická část včetně motorku by mohla zůstat. -
superkutil 17.01.11 09:55
« Re: Vadný EGR
Tak jsem dnes byl v servisu DELPHI. Tak to nejsou vstřiky, ale ten zatracenej snímač polohy v EGRu, který Ford samostatně nedodává. Takže kvůli položce v ceně cca 100-300Kč budu muset zaplatit 8500Kč. Vadný EGR se vrací do Německa, kde ho repasují a jako nový ho znovu prodají.
Ale mohu popsat rozdíl mezi značkovým servisem a neznačkovým při načtení údajů z ŘJ.
Značkový: přijedete (nemáte kde zaparkovat) v modernější budově čekáte na příjmu, pak sepíšete zakázku, pak hodinu čekáte na výsledek testu, převezmete fakturu na 1500Kč, tu v jiné budově zaplatíte, pak se vrátíte s dokladem o zaplacení pro klíčky a odjíždíte.
Neznačkový: přijedete, přijde technik, připojí tester, řekne vám kde je problém a po 10ti min odjíždíte.
Rozdíl? Ve značkovém servisu čekáte o 80min déle a zaplatíte o 1500Kč více. :no: -
superkutil 16.01.11 17:55
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
štíreček1: za vzduchový filtr si Charouz nechá zaplatit 403Kč a 432Kč za výměnu. Takže celkem za výměnu i s materiálem 835Kč. :-O
V Mondeu je 6 litrů oleje, to 504 x 6 = 3024Kč za olej, 403 za olejový filtr, 360Kč za výměnu oleje. Takže kontrola za 1440Kč, olej je za 3787Kč, za vzduchový filtr 835Kč, za pylový filtr 885Kč. Celkově 6947Kč a celej den auto v servisu. A to je ten nejlevnější případ.
Jakmile se mění naftový filtr, destičky, tyčky stabilizátoru, čepy nebo nedej bože trojkombinace, tak to leze do peněz.
Naštěstí nemusím destičky moc měnit, prostě nebrzdím. >:D Kontrola v 60tis.km byla za 9800Kč. -
štíreček1 15.01.11 19:54
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
Docela pálky na to mondeo, dobře že jsem si ho tehdá nevzal, i když si myslím, že ceny těch filtrů se nebudou až tak lišit. Vzduchový stojí i na c-max kolem 360-400Kč, naftový je největší položka - 1800Kč. Kolik stojí na mondeo? Olejový u c-maxe se mění jen papírová vložka cca 200-300Kč a oleje se vleze jen 3,8litru plus něco práce a je to těch 3900-4000kč. I když se vleze do mondea víc oleje, pořád cena od 7tisíc se mi zdá přemrštěná. Je fakt, že u vyšší třídy jdou ceny práce nahoru, ale olej jak olej, filtr jak filtr, čas na výměnu cca stejný. -
superkutil 15.01.11 12:58
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
Hm, tak já na Mondeu benzín tak 8-10tis.Kč po 15tis.km a na Mondeu TDCI tak 7-12tis.Kč po 20tis.km. Kamarád má Citroena a tvrdí mi, že platí do 4000Kč a druhý s Renaultem cca 6000Kč. Mě jen kontrola po 20tis.km stojí 1440Kč, výměna filtru vzduchu 432Kč a mechanické práce 720Kč/hod. Když vezmu, že ten filtr vzduchu vyměním za cca 15min, tak mi vychází hodinová cena výměny vzduchového filtru 1728Kč. 8-s No to je slušný vejvar.
Asi to fakt budu dávat do neznačkového servisu, kde je hodinová cena 350Kč/hod a kde to udělají stejně dobře.
Jen prostě mám pocit, že ten velký značkový servis má na sobě nabalené obrovské režijní náklady v podobě moderních a luxusních budov, hromady managerů a ředitelů z nich každý má služební auto atd. Ten malý servis třeba nemá tak čisté a nové prostory, většinou nemá hromady nevydělávajících zaměstnanců, ale je tam jeden majitel, účetní v kombinaci se sekretářkou a hromada vydělávajících mechaniků.
Sám mám jako klienty velké nadnárodní firmy a vidím jak tam peníze protékají a jak se rozhazují. Vše to pak zaplatí kořen zákazník, který je buď cizinec a pak mu ceny nepřipadají vysoké nebo je to Čech a nemá možnost volby. Pro tyto lidi má koruna úplně jinou hodnotu jak pro jiné. -
Dong1 14.01.11 21:55
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
Ja na FoFo2:
20tis. - Hale - 7185 Kc (byl meneny pal. filtr)
40tis. - Hale - 6482 Kc
60tis. - Hale - 8244 Kc (pal. filtr)
80tis. - Beni - 15 372 Kc (kotouce, desticky, vycisteni motoru od usazenin)
100tis. - Maier - 7150 Kc (pal. filtr, nemenili pyl. filtr) -
štíreček1 14.01.11 21:11
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
Kutil: po dvaceti tis km mě na C-maxovi stála výměna olejů a filtrů 3900Kč. Kontrola kapalin, baterie, brzd. Teď jsem nechal vyměnit olej a filtry po 14tis km a platil jsem dva tisíce, ale mám na autě tu reklamu. Výměna je sice po dvaceti tis, ale zkracuju interval, jezdím hodně město a když mám ty výhody, je škoda toho nevyužít. Není to ale ve fordu, je to v autorenově, mám auto od nich, pro cizí se ceny liší. Vše na počkání, kafíčko popř náhradní vůz. -
"-- skrytý --" 14.01.11 17:06
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
Devil666: Olej do friťáku si tam opravdu lít nebudu. Chci tam dát kvalitní olej, který splňuje specifikace výrobce. Možná to bude Total za 130 Kč/litr, možná jiný. Pokud máš ty pocit, že je fajn tam nalít olej srovnatelné kvality za 600 Kč/litr tak to dělej. -
Devil666 14.01.11 16:52
« VYDŘIDUŠI V SERVISECH
Ale aby jsme si rozuměli. To, že jsou v servisech vydřiduši s tím samozřejmě plně souhlasím. Takže si taky řadu věcí seženu levněji a udělám sám. Zrovna tenhle týden dost veliká úspora na nesvítícím xenonu. To co na mě chtěli jak ve velkým tak i malým servisu, bylo proti tomu za kolik jsem to nakonec opravil sám neskutečná vydřiduchovina. -
Devil666 14.01.11 16:44
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
superkutil: Ty jsi objevil ameriku, že servisy fungují na principu levněji nakoupit a dráž prodat. Samozřejmě, že se dá sehnat stejný zboží za stejnou cenu daleko levnějc. Tak tam nejezdi a měň si olej sám na zahradě. Já jsem si měnil olej, filtry, svíčky atp. ještě před pár lety sám za směšnou cenu. A do servisu jezdil do garáže. U auta co jsem měl to šlo ve většině věcí bez složitýho servisu, diagnostiky atd. Dneska už se mi do toho často nechce se s tím patlat a řada věcí už ani doma udělat nejde. O tom jsou bohužel moderní auta. Doma si už jen tak něco neuděláš. Takže taktika je jednoduchá. Relativně levně prodat a pak zákazníka sedřít na servisu z kůže. Auta jsou konstruovaný tak, aby si normální člověk nevyměnil pomalu ani žárovku. Buď se s tím člověk musí smířit nebo jezdit ve starý plečce. -
"-- skrytý --" 14.01.11 16:36
« Re: Vadný EGR
Na automatických linkách používáme různé snímače měření drah,a z vlastní zkušenosti mohu prohlásit že nejvíc poruchový je mechanický(potenciometr),pak optický kvůli nečistotám,následuje induktivní-většinou přestane fungovat úplně,naopak "ultrazvuky" jsou bezporuchové. -
-
superkutil 14.01.11 16:31
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
No já jen mám zkušenost, že čím větší servis, tím vyšší ceny za stejné zboží. Vím, že mi kdysi někde ve velkém servisu nabízeli Castrol jako super syntetiku, cena asi 450 za litr. Pak jsem potkal kamarád a on se mi vysmál a sehnal stejný olej 5 litrů za 1000Kč. Takže je mi jasné jak servisy fungují, levně nakoupit a draze prodat nějakému kořenovi. >:D
Hele, kolik dáte za klasickou prohlídku Mondea TDCI po 20tis.km? Kontrola, výměna oleje, filtrů atd. -
"-- skrytý --" 14.01.11 16:15
« Re: ŠETŘENÍ A PROBLÉMY S AUTY
Sračky bych do svého auta nikdy nelil, ale pokud se podíváš na diskusní fora o olejích tak tam je slovo sračka velmi často uváděno v souvislosti s olejem Castrol. Tedy ne že by přímo škodil, ale že je předražený a jsou výrazně levnější a kvalitnější oleje. Své tady dělá reklama a provize prodejcům. -
Devil666 14.01.11 15:47
« ŠETŘENÍ A PROBLÉMY S AUTY
Ono třeba na příkladu šetření na oleji, palivu, filtrech a dalších věcech se někdy názorně ukazuje jak se někdy přehnaný šetření u moderních aut nevyplácí. Zrovna u naftových Fordů TDCI, který jsou na to dost háklivý může to, že se do toho lijou sračky a pořádně se neudržují vést k vážným problémům....