FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 01.12.06 16:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co tomu je????
DIM: jen jeden vstřik, prej konec jeho životnosti. Potrubí ke vstřiku se neměnilo, ten novej vstřik je trošku jinej model, ale pasuje tam. Teť je to uplně v poho, ale najel jsem s tím po opravě jen kolem 3.000km, což je málo na nějaké hodnocení. Jinak u Forda mi několikrát řekli, že podobné bílé výpary jsou normální, že je to běžný při načatym vstřiku. Z počátku sem taky zkoušel všechno možné hledat, stejně to vždy končí u vstřiků... :( -
lordmystic 01.12.06 14:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co tomu je????
DIM: přesně do puntíku to samé se stávalo mě, bílej dým, nepravidelný chod. Stalo se mi to asi 5x. Pak se mi začalo auto přepínat do nouzáku za jízdy při zátahu a pak už víme, výměna jednoho vadného vstřiku... Jsem přesvědčen, že máš to samé co já, načatý vstřik. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co tomu je????
Mě teď docela polilo horko, protože ten strašný dým, který jsem několikrát zažil, byl právě takový, jak popisuje WLADI. Ale vždy se mi ho podařilo aktivivovat takto : stačí nastartovat nezahřátý motor ( nemusí to být zrovna po ránu ), počkat tak 5 minut na volnoběhu a pak popojet. Při dalším zastavení se začalo auto doslova halit do smradlavého bílého hustého oblaku . A při sešlápnutí plynu se vyvalil dým , který by mi záviděla leckterá diskotéka........až na ten smrad :-) Už se mi to stalo asi třikrát, když jsme nastartoval a pak čekal pár minut na kolegu........ Pravdou taky je , že ten smrad je jiný než klasicky spálená nafta...........no nedejbože, že by to měl být olej !!! Já zatím mám jen za to, že nějaký ten zadrhávající vstřikovač nestíhá při studeném motoru............ -
"-- skrytý --" 30.11.06 22:04
« 15k jako rocni limit
Postupne zjistuju, ze pote, co mam za rok a pul na aute skoro 47tis tak po prestehovani do Prahy to misto 100km dojizdeni denne (+ delsi trasy o vikendech) dam tak 20-25km (na 15k bych koukam potreboval alespon 40 denne)... i kdyz jsem se zatim z lenosti nedonutil jezdit metrem (cca 5 min pesky) tak kratkych studenych jizd bude hodne ... zacal jsem uvazovat ze to vymenim za Mondeo benzin ... uvidime ... -
"-- skrytý --" 30.11.06 21:59
« Re: Re: Re: Co tomu je????
Možná za to mohou vstřikovače (mechanické) - ty je dobře tak po 120 tisících zkontrolovat a případně vyměnit trysky.
Přemíra karbonu (špatné spalování) plus nekvalitní nafta = smrt turba.
Turbo se dá i opravit, nemusí to být zas až taková rána. -
"-- skrytý --" 30.11.06 21:43
« Re: Co tomu je????
Na 95% turbo, máš smůlu.
Nikdy nehoň motor na plný plyn pořád a před zastavením motoru např. u pumpy zvolni, na pumpě nech motor běžet chvíli na volnoběh. Jinak se ti připéká olej na hřídeli turba a končí to přesně tak, jak jsi popsal...
Máš 5ti nebo 6ti kvalt?
5ti kvalty točí víc otáček a víc trpí. 6ti kvalty nemají problém. -
"-- skrytý --" 30.11.06 21:36
« Re: Re: Palivovy filtr
Martine,
se systémy common rail musíš brát originál. Nezahrávej si.
TEN JE UŠIT NA MÍRU SYSTÉMU.
Náhražky nebrat!!!
Jinak si připrav tak 40 až 60 tisíc.
Koleduješ si, náhražky mají asi tak 70% účinnost a propustí větší částice které spolehlivě a v 1/2 době oddělají vstřikovače.
Musíš koupit buď ve Fordu nebo od Delphi (HDF924), stojí asi tisícovku.
ROVNICE: 1000 - 700 = 300 = 60000
Ta rovnice se nerovná ale platí.
Ověř si, že Ti Auto Kelly dodalo filtr HDF924 originál Delphi. Ve Fordu maj samozřejmě totéž ale zabaleno ve Fordí nebo Motorcraft krabici.
Naposledy jsem viděl FILTRON (PL) a vstřiky najely 50 tisíc, chlap se dušoval že Mondeo už nechce vidět.
PROČ OPAKOVAT POŘÁD STEJNÉ CHYBY??? NEJSME OPICE! -
« Co tomu je????
Mam Mondeo 2.0 TDDi rok vyroby 2002 ma najazdene nieco cez 120 tis km.Dnes ked som siel po dialnici, obehol som auto a zarazu som videl v spatnom ze akosi dymim.Bol to syty bledy dym.Auto sa zrazu samo nastavilo na nejakych 2000 otacok.Dosiel som po odpocivadlo vypol zapalovania a motor bezal dalej.Otvoril som kapotu a kolega uskrtil privod nafty do motora.Dym siel aj cez mierku.Po odstaveni motora bola pod vyfukom mlacka spaleneho oleja.Motor bezal do poslednej chvile bez nejakych badatelnych pazvukov.Auto pojde na opravu do servisu.Mate niekto s tymto skusenost?Moze to byt turbo?Dakujem! -
martin.z 30.11.06 20:53
« Bez nadpisu
to Petr T:
Jinak filtr byl samozrejme z nabidky pro mondeo a byl vizuelne i rozmerove stejnej jako puvodni-pasoval na priruby nebo hadicky.
Tankuju jen bud OMV nebo shell vp, pridavam aditivum a taky jezdim dost v rukavickach a to nejen pri studenem motoru, ale i zahratem.
Nevim, ale jestli mirna jizda to cerpadlo setri-tlaky bude mit asi stale vysoke?
Nicmene se k autum chovam slusne a myslim ze vic uz jde delat tezko -
martin.z 30.11.06 20:38
« Re: Palivovy filtr
to Petr T:
Ja kdyz auto koupil tak jsem nechal vymenit v servisu primo prede mnou olej s filtrem, palivovej i vzduchovej filtr-olejovy servis hodlam delat po 15 tkm a pri nem menit pokazde i palivovy filtr..
Jedina vec mi vrta hlavou a to sice jakej filtr-byl jsem totiz v obycejne dilne(protoze si myslim ze olej a filtry dokazou vymenit i tam a jeste lip, kdyz jim pri tom stojim za * coz by ve fordu nedovolili) a tam z nabidky 3 palivovejch filtru firmy Auto Kely objednali ten nejlacinejsi-nevim uz presne vyrobce, ale stal cca 700,-kc
Ja nevedel, jakej pouzivaji ve fordu a cim a jeslti se vubec od sebe lisej a prislo mi ze meritko ceny-automaticky vzit ten nejdrazsi-nemusi znamenat, ze je to ten nejlepsi...
Mas k tomuhle neco?
Jinak puvodni filtr co z toho vyndal jsem prohlidnul, zjistil jsem, ze zadnej ventil na vypusteni vody to nema a mechanik mi rekl, ze pokud me zajima obsah toho filtru-pripadne obsah vody v nafte v nem tak jedine reseni je ho vrchem vylejt treba do sklenicky a tam podle sedimentace nebo nejak vizuelne zkoumat kolik je tam te vody-takze vim opet kulovy o tom jak filtr funguje a co se v nem dalo najit.. -
"-- skrytý --" 30.11.06 20:26
« Odlučovač vody
Martine, asy by to šlo, lidová trvořivost (odlučovač použít stejný jako na Rextonu).
S tou ojnicí jsi to špatně pochopil, to byla hřídel čerpadla. Prostě hřídel Euro3 (slabší) se může zaměnit za Euro4 (silnější) a pro vozy s Euro 3 se tak získá výkonnostní rezerva čerpadla.
Filtrace paliva se velice podceňuje. Hromada lidí tady brečí ale přitom nemá páru jak dlouho může filtr v Mondeu být, či dokonce jej nikdy neměnili...
Onehdá jsem zažil Transita s 95000 km najetých na filtr paliva. Ještě prý měli tu drzost a dožadovali se prý záruky...
A dnes se za mnou stavil známý co má známého s Mazdou 6 MZRCD 100kW. Chlapík si koupí M6 za cca 750 klacků a potom je mu líto dát za filtr 1 klacek. 20 tisíc km mu připadá málo pro výměnu oleje...
Takže mění olej pozdě a filtr vyměnil v 60 tisících a to ještě použil náhražku.
Takže:
- vstřiky 44000
- turbo 50000
- EGR 10000
Jenom nevím v jakém pořadí...
KOMU NENÍ RADY TOMU NENÍ POMOCI, SERVISY BUDOU MÍT Z ČEHO ŽÍT. -
martin.z 30.11.06 20:12
« palivoy filtr
to Petr T:
Neslo by tam to odlucovani vody pridelat? Proste ho pridat jeste pred palivovy filtr treba? Bylo by to preci mnohem jednodussi nez nejake zesileni ojnice a dalsi veci co jsi psal-minochodem nedokazu si predstavit jak se da nejaka ojnice zesilit-snad jedine vymenit za jinou, ne? -
"-- skrytý --" 30.11.06 17:17
« Re: Re: Re: Dotazy
DIMe, vydrž dva měsíce, potom se určitě dohodneš v Delphi servisu na repasu vstřikovačů v rámci prodloužené garance, s nástupem oprav chystají změnu servisní politiky a změkčení přístupu k vyřizování garancí...
Tvé vstřikovače vykazují jakousi nezmapovanou závadu, musí se přijít na to co se může dít...
Zatím něco udělěj pro věc a dávej Standu, motor Tě bude mít rád. >:D :P >:D :P :D -
"-- skrytý --" 30.11.06 17:13
« Re:
Edo,
dávej aditivum Standu a budeš bez problémů jezdit ještě hodně dlouho, extra čisté spalování Tě zbaví úsad karbonu z EGR, turba, spalovacích prostorů a z trysek vstřikovačů.
Ten tvrdý zvuk se Ti možná jen zdá, je podzim a motory jdou tvrdě než se zahřejí.
Pro začátek dej 2násobnou dávku Standy, máš na to najet 400 tisíc, když budeš zároveň měnitz filtr paliva do 30000 km.