FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 19.01.11 21:55
« STK
Dneska jsem si nechal vyměnit zelenou a červenou nálepku na zadní RZ a stálo mě to 1100,. Byly ještě celkem v dobrém stavu, ale je tam předepsaný interval 2 roky. Ten barbar je zcela zničil nějakou škrabkou, takže jsem si je jako použitý ND ani nebral domů. Trvalo to cca 15minut, takže to jsou v širokém okolí nejdražší práce na autě, které si navíc člověk musí nechat udělat :-) -
štíreček1 19.01.11 14:30
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
Tak to je slušná cena za výměnu vzduch. filtru. Ten bych zvládl vyměnit sám za pět minut. Díval jsem se na ceny autokelly, tak palivový na maxe cca 1800, vzducháč 360Kč. V autorenově jsem byl před vánoci - olej, olejový filtr, palivový filtr a vzduchový filtr - tuším, že říkal něco přes 4tis i s prací, platil jsem dva tisíce, zbytek mě odečetli za tu reklamu. Dělali to na počkání, prý hodinu, ale seděl jsem tam skoro dvě. Loni jsem platil 3900 za to samé.
Kolik tě stála ta překalibrace trysek, nechal sis to udělat? -
superkutil 18.01.11 10:35
« Re: Vadný EGR
rst: Koukal jsem na to, zda by to nešlo opravit, ale je to nerozebíratelné. Ale zvažuju, že se nechám vadný EGR dát a zkusit zjistit, zda to není opravitelné. A když to půjde, tak je budu opravovat. >:D
Kdysi jsem měl VW Passat a tam se vše opravovalo pomocí dílů z německého řetězce s repasovanými díly. Ceny byly tak za 1/4 ceny nového dílu a záruka 2 roky. To mi přijde rozumné. Ford prý má taky nějaký systém prodeje repasovaných dílů, ale zatím jsem na to nenarazil.
-
"-- skrytý --" 18.01.11 09:49
« Re: Vadný EGR
A co takhle si nechat vyměněný díl vrátit? Pak by sis nechal u nějakého elektro fandy opravit čidlo a měl bys funkční EGR do rezervy. Na druhou stranu se tímto vrátíš do dob reálného socialismu, kdy si lidé vozili sebou půl kufru součástek pro případ, že by něco odešlo. -
superkutil 17.01.11 14:29
« Re: Vadný EGR
Dělám v IT a tady se už unifikace objevila. A už se naučili posílat co nejmenší díly. A už se vadné díly nevrací do výroby. Ale jsou i případy, kdy nechtějí levné díly vést ve skladu samostatně, prý by se to nevyplatilo finančně. Kdysi jsem dělal pro americkou počítačovou firmu a ti vymysleli, že nejnižší cena skladové položky bude 30USD. Díky tomu 4 šroubky a rámeček taky stálo 30USD, což tehdy bylo cca 1000Kč. Přitom skutečná cena byla 0,3USD.
Ale pokud je EGR tak poruchový (a podle mechaniků je) tak by se možná měl Ford zamyslet. A to platí třeba i pro tu palubku. Ptal jsem se už i na vrakovištích, ale ten odporový snímač je hlavní důvod, proč EGR odchází, takže ho na vrakovištích nemají.
Myslím si, že v dnešní době, kdy je snaha šetřit přírodu a vyrábět minimum odpadu je takovéto chování trestuhodné. Ale co jsem pochopil od mechaniků, tak se vadný EGR vrátí k výrobci, ten ho opraví a znovu distribuuje. -
oleowr1 17.01.11 14:00
« Re: Vadný EGR
kutil: nemá cenu se rozčilovat, že nedodávají jednotlivé díly, pro ně je to kšeft, který je sprostý nejen směrem k zákazníkovi, ale i s ohledem na životní prostředí, protože furt generujeme zbytečně odpady a to i z věcí, které by po výměně malého komponentu mohly fungovat:
1) blbla mi přístrojovka, koupíš jenom kompletní novou za 13500,-, přitom budíky, displeje, tlačítka byly O.K., chyba byla asi ve studeňáku nebo nějakém kondíku na desce, kterou lze bez problému demontovat, budíky jsou na nožových konektorech, takže nic složitého, stačí sada torx šroubováků.... osazená destička i kdyby stála 5000,- a montáž na hodinku 1000,- tak je to moc. Navíc by se hodila trocha unifikace, vždyť ta deska může být prakticky stejná pro K-čko, Fiestu .... až C-max.
2) blbnul mi větrák na chladiči - vadná řídící jednotka otáček, ale koupíš jen komplet větrák+ ŘJ+rám. Nakonec jsem použil ŘJz vrakoviště z C-maxu - benzínu, tam kupodivu unifikace funguje až na nutnost přeletovat konektor... prý se dělá redukce, ale nejde dodat samostatně :-) -
superkutil 17.01.11 13:42
« Re: Vadný EGR
To víš, je ovládaný elektromotorkem a je tam jedno odporové čidlo. Mechanickou část odhaduju výrobně tak na 1800Kč, motorek 100Kč, čidlo 150,-Kč. Zbytek je vata. A vzhledem k tomu, že mám při 110tis.Km už 2hý, tak je to dobrý zmetek za předražené peníze. Přitom to vypadá na konstrukční vadu odporového čidla, které se zanese špínou a vodou která zatéká přes špatně vyřešené těsnění. Ve většině případů by tak stačilo vyměnit jen desku s konektorem a čidlem a mechanická část včetně motorku by mohla zůstat. -
superkutil 17.01.11 09:55
« Re: Vadný EGR
Tak jsem dnes byl v servisu DELPHI. Tak to nejsou vstřiky, ale ten zatracenej snímač polohy v EGRu, který Ford samostatně nedodává. Takže kvůli položce v ceně cca 100-300Kč budu muset zaplatit 8500Kč. Vadný EGR se vrací do Německa, kde ho repasují a jako nový ho znovu prodají.
Ale mohu popsat rozdíl mezi značkovým servisem a neznačkovým při načtení údajů z ŘJ.
Značkový: přijedete (nemáte kde zaparkovat) v modernější budově čekáte na příjmu, pak sepíšete zakázku, pak hodinu čekáte na výsledek testu, převezmete fakturu na 1500Kč, tu v jiné budově zaplatíte, pak se vrátíte s dokladem o zaplacení pro klíčky a odjíždíte.
Neznačkový: přijedete, přijde technik, připojí tester, řekne vám kde je problém a po 10ti min odjíždíte.
Rozdíl? Ve značkovém servisu čekáte o 80min déle a zaplatíte o 1500Kč více. :no: -
superkutil 16.01.11 17:55
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
štíreček1: za vzduchový filtr si Charouz nechá zaplatit 403Kč a 432Kč za výměnu. Takže celkem za výměnu i s materiálem 835Kč. :-O
V Mondeu je 6 litrů oleje, to 504 x 6 = 3024Kč za olej, 403 za olejový filtr, 360Kč za výměnu oleje. Takže kontrola za 1440Kč, olej je za 3787Kč, za vzduchový filtr 835Kč, za pylový filtr 885Kč. Celkově 6947Kč a celej den auto v servisu. A to je ten nejlevnější případ.
Jakmile se mění naftový filtr, destičky, tyčky stabilizátoru, čepy nebo nedej bože trojkombinace, tak to leze do peněz.
Naštěstí nemusím destičky moc měnit, prostě nebrzdím. >:D Kontrola v 60tis.km byla za 9800Kč. -
štíreček1 15.01.11 19:54
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
Docela pálky na to mondeo, dobře že jsem si ho tehdá nevzal, i když si myslím, že ceny těch filtrů se nebudou až tak lišit. Vzduchový stojí i na c-max kolem 360-400Kč, naftový je největší položka - 1800Kč. Kolik stojí na mondeo? Olejový u c-maxe se mění jen papírová vložka cca 200-300Kč a oleje se vleze jen 3,8litru plus něco práce a je to těch 3900-4000kč. I když se vleze do mondea víc oleje, pořád cena od 7tisíc se mi zdá přemrštěná. Je fakt, že u vyšší třídy jdou ceny práce nahoru, ale olej jak olej, filtr jak filtr, čas na výměnu cca stejný. -
superkutil 15.01.11 12:58
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
Hm, tak já na Mondeu benzín tak 8-10tis.Kč po 15tis.km a na Mondeu TDCI tak 7-12tis.Kč po 20tis.km. Kamarád má Citroena a tvrdí mi, že platí do 4000Kč a druhý s Renaultem cca 6000Kč. Mě jen kontrola po 20tis.km stojí 1440Kč, výměna filtru vzduchu 432Kč a mechanické práce 720Kč/hod. Když vezmu, že ten filtr vzduchu vyměním za cca 15min, tak mi vychází hodinová cena výměny vzduchového filtru 1728Kč. 8-s No to je slušný vejvar.
Asi to fakt budu dávat do neznačkového servisu, kde je hodinová cena 350Kč/hod a kde to udělají stejně dobře.
Jen prostě mám pocit, že ten velký značkový servis má na sobě nabalené obrovské režijní náklady v podobě moderních a luxusních budov, hromady managerů a ředitelů z nich každý má služební auto atd. Ten malý servis třeba nemá tak čisté a nové prostory, většinou nemá hromady nevydělávajících zaměstnanců, ale je tam jeden majitel, účetní v kombinaci se sekretářkou a hromada vydělávajících mechaniků.
Sám mám jako klienty velké nadnárodní firmy a vidím jak tam peníze protékají a jak se rozhazují. Vše to pak zaplatí kořen zákazník, který je buď cizinec a pak mu ceny nepřipadají vysoké nebo je to Čech a nemá možnost volby. Pro tyto lidi má koruna úplně jinou hodnotu jak pro jiné. -
Dong1 14.01.11 21:55
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
Ja na FoFo2:
20tis. - Hale - 7185 Kc (byl meneny pal. filtr)
40tis. - Hale - 6482 Kc
60tis. - Hale - 8244 Kc (pal. filtr)
80tis. - Beni - 15 372 Kc (kotouce, desticky, vycisteni motoru od usazenin)
100tis. - Maier - 7150 Kc (pal. filtr, nemenili pyl. filtr) -
štíreček1 14.01.11 21:11
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
Kutil: po dvaceti tis km mě na C-maxovi stála výměna olejů a filtrů 3900Kč. Kontrola kapalin, baterie, brzd. Teď jsem nechal vyměnit olej a filtry po 14tis km a platil jsem dva tisíce, ale mám na autě tu reklamu. Výměna je sice po dvaceti tis, ale zkracuju interval, jezdím hodně město a když mám ty výhody, je škoda toho nevyužít. Není to ale ve fordu, je to v autorenově, mám auto od nich, pro cizí se ceny liší. Vše na počkání, kafíčko popř náhradní vůz.