FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 06.12.06 21:44
« Re: Re: Palivovy filtr
Martine,
já dávám filtr po 20 tisících a dávám aditivum. (Nemyslím, že bych se svým autem nějak extra zabýval, že bych jako nedělal nic jiného - mám ho špinavého, podřeného). Ano, stojí to něco navíc ale ostatní klady to vyvažují.
Bohužel ze statistik vyplývá, že poruchovost 2,0TDCi je v ČR 3x vyšší než v záp. Evropě.
V tomhle je Ford částečně nevinně. -
"-- skrytý --" 06.12.06 21:39
« Re: souhlas
Nicméně, to auto se mi jinak furt děsně líbí, navíc se do něj i vejdu (což se mi nepovedlo u Avensisu, u Octavie I jen při sedačce hozený co nejníž, Passat jsem nechtěl a C5 má eanej vnitřek. )
Navíc tak 10 let budu mít akorát na angličáky, tak holt budu Mondajze oprašovat a naftu asi zkoušet degustovat.
Jinak díky Ti Petře T. za Tvoje příspěvky, jsi tady taková naše studnice znalostí, až jednou odejdeš z tohohle fora, budu muset prodat Mondeo.
Takže mazivé naftě zdar a naftokazům u čerpaček věčné zatracení a ať se smaží v pekle zničených vstřikovačů. -
martin.z 06.12.06 21:25
« Re: Palivovy filtr
To Petr T, Pulse:
Ne, bylo na nem(primo na jeho tele) napsano jen Delphi nic vic.
Byl primo v papirove krabicce nezabaleny do nejakeho igelitu nebo pod. a papirova krabice s fordima logama byla uz otevrena, protoze kdyz to ke me prodavac donesl tak se v ni hrabal..
Dostal jsem k tomu ucet, ktery ted nemuzu najit ale byl dost nic nerikajici, nebyl na nem ani vyrobce, jen nejake part numbery..
Co se tyce chovani k autu i tankovani tak nejsem tupec, auto setrim jak za studena tak za tepla, tankuji jen v Praze u velkych znackovych pump, pridavam i aditivum, palivovej filtr hodlam menit s olejem po 15tkm.
Ale jinak Petre, aditivum dela 1kc/l nafty navic, shell VP dela navic 2kc/l proti dokonce znackove nafte jinde, ten palivovej filtr s vymenou dokonce pres 1kc/l nafty (dle vypoctu spotreba 7l/100km=700l/10.000km=cca 1.000l/15.000 km= vzdy 1 novy palivovy filtr, ktery stoji pres 1.000,-kc na 1.000 litru nafty)
Takze kdyz sectu vsechny tyhle vyjebavky slouzici k tomu aby se nam rozmazlenej fordik nahodou nevyjebal tak to dela navic 4kc/litr nafty a to je na plnou nadrz-resp. na jedno tankovani cca 240,-kc navic!!!
To ti (nebo vam ostatnim) prijde normalni???
Jako ja tohle musim pred kolegy a znamymi i pribuznymi tajit-jinak by mi rekli, ze sem paranoidni magor a at s tim autem radsi ani nejezdim a dam ho do nejake temperovane garaze kam se na nej budu chodit jen divat.... -
"-- skrytý --" 06.12.06 20:41
« palivový filtr
Zda byl měněn palivový filtr nevím-auto je v garanci, zatím jsem byl na druhé garanci, najeto 23 tis km v době této 2gar. prohlídky. Doma se podívám zda byl filtr měněný, nicméně předpokládal jsem jako prostý uživatel, že má-li se měnit tak ho u Forda vymění. Bohužel nejsem v oblasti common railů tak erudovaný, abych si všechno ještě hlídal sám po autorizovaném servisu. Domníval jsem se, že postačí tankovat nejdražší naftu na trhu( což jsem poslední rok dělal bezvýjimky).
A stále si myslím, že garanční prohlídky a záruka jsou tu od toho, abych se mohl spolehnout, že někdo dělá svoji práci a pakliže ji neudělá, garantuje, že zdarma svoji chybu napraví. Pochybuji, že většina majitelů mondea tdci je zběhlá v principech provozu a diagnostiky common railů jako Ty Petře T. a tudíž že jsou schopni prohlédnout všechny záludnosti tohoto systému.
Jasně, že když budu jako ostříž hlídat intervaly výměn filtru, cmrndat aditiva, nechat si kontrolovat pravidelně vstřikovače apod, pak nebudou problémy, ale o tom to není!
To už si pak můžu všechno dělat na autě sám a na svoji vlastní práci, kterou chci odvádět dobře, mi prostě nezbude čas. To se pak můžem dostat do doby kamenný, kdy si pračlověk udělal sám boudu, udržoval ohýnek, chytil ženskou, zabil veverku a nasbíral bobule-všechno samotinkej. V dnešní době to tak ale nejde-vývoj dospěl do stadia superspecializace, kdy neexistuje dobrý učitel, malíř, lékař, truhlář a zedník zároveň. Člověk může mít dobrý obecný!! přehled a pak ale svoji specializaci, kterou zvládá špičkově. A já jen chci po někom kdo dělá a prodává auta, aby to dělal dobře a neházel odpovědnost na koncové uživatele. Myslím, že většina lidí na tomhle foru nevrazila majlant do auta s moderním dieselem, aby pak totálně zblblá do něj tankovala močůvku v JZD, jak se nám to potom snaží Ford namluvit, když nechce opravovat svůj příliš choulostivý vstřikovací systém. -
"-- skrytý --" 06.12.06 20:31
« Re: Re: Palivovej filtr
Martine, klíííííííd,
jestli je na filtru nápis Delphi HDF924, jsi v pohodě. Moje doporučení zní: na nikoho nespoléhej, spoléhej pouze na sebe.
S tím filtrem je to stejné, jako s rozvodovám řemenem (např.). Pokud je životnost řemenu 80 tisíc, taky si to po záruce musíš ohlídat sám!!!
Lituji, že jsem Tě rozlítil... -
"-- skrytý --" 06.12.06 20:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita paliva
Motocrat je značka Fordu, Ford nepoužívá jiné než filtry originál Delphi. Alespoň se domnívám. Jde o to, zda ty filtry skutečně měnili a v předepsaných intervalech, máš faktury, platil jsi to, tak by jsi to měl být schopen vyzjistit. -
« Bez nadpisu
DIM, martin.z, trozku prehanite ne ? kde to tankujete ? proc nepridavate treba nejake to aditivum?
kdyz jsi nekdo koupi TDCi tak asi nemuze jezdit holt tankovat za barak k JZD jako s traktorem od VW kor tet v zimne.
Ne vazne to je to takovy problem?
SHELL zasedne neberu !!!!!!! mozna tam bude ten problem ! , jedine drive Aral tet OMV, nouzove Benzina vsudel ale kde jsou casto frekventovane , kde je mensi provoz nebrat a zadny problem nikdy >:D
Pravidelne kontroly v servise. A nedrsnit studeny motor!
DIM Zaslal: 06. 12. 2006 17:22 dobry joke -
« Re: Re: Palivovej filtr
Jo.............to by měli, jenže jsou pravděpodobně neprůstřelní, protože rozbory vždycky něco najdou a co jeden ubohý zákazník. Napadlo mě , že to auto vrátím leasingovce, protože je vlastně jejich a protože nefunguje, tak já nemohu jezdit a tudíž podmínky smlouvy nemohu dál plnit.nezkoušel to někdo ? -
martin.z 06.12.06 16:46
« Re: Palivovej filtr
To Petr T:
Ja uz zacinam bejt zelenej vzteky! a sotva se ovladam abych nebyl sprostej.
Kupoval jsem filtr u oficialniho dealera fordu, konkretne v baraku mazdy na sporilove v Praze.
A ted z poslednich par prispevku chapu spravne, ze bych mel mit pochyby jeslti je to vubec original, kdyz jsem ho nekoupil primo v Delphi (na filtru je napis delphi, ale to nemusi nic znamenat a byl v pairove krabici s lofama ford) a jeste jestli je to verze se spravnou filtracni hustotou??!!!
Co to je do haje za bordel, snad ve fordu vedej co patri do konkretniho auta, ne?
Dyt ta * s odpustenim stala stejne penez jak pulka cely prohlidky i s vymenou oleje na byvalem passatu(byt v neznackove dilne) a jeste kdyz se pak neco vys...e tak te stejne poslou nekam s tim ze si tankoval blbou naftu!!!
Snad ve fordu vedej jak casto se ma filtr menit, ne? Snad by se i vyrobce mel trochu prizpusobovat podminkam na lokalnim trhu, vcetne kvality nafty, ne?!
Zlata 1,8 turbo teda! -
"-- skrytý --" 06.12.06 16:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita paliva
Mam vymenu planovanou dle Ford Etis v 60000km na kterou jdu v pulce ledna.Podivam se co mi tam hosi v bruselskem servise daji.Nemenil jsem driv, protoze jsem nemel problem a nafta co protekla tim filtrem je 90% ze SRN dalnic, 5% Brusel Shell a 5% cerpacky v CR, tak snad sem nic neprosvich.Ridim se jen pokyny manualu, ale samozrejme bydlet v CR a tankovat tam, tak bych to take prehodnotil. -
"-- skrytý --" 06.12.06 16:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita paliva
Jo, to by mohl být správný filtr od Forda, otázka je, jak často se mění??? Další otázka je, dávají Ti 2 mikronový (HDF924) nebo 5 mikronový (HDF904) filtr???
Já bych ho tam 50 tisíc km nenechal, máš fakturu, budeš to asi vědět. -
"-- skrytý --" 06.12.06 15:14
« Re: Re: Re: Re: Výměna filtru paliva
DIMe, ne všechno se vyměňuje po 20 tisících !!!!!
Přečti si pořádně provozní manuál od Tvého Mondea, vsadím se, že tam najdeš konkrétní údaj pro výměnu palivového filtru.
Já osobně si vždy po 18-20 tisících vyžádám výměnu paliváče současně s výměnou oleje... -
"-- skrytý --" 06.12.06 15:12
« Re: Re: Re: Kvalita paliva
To platí i pro Tebe, Peťane, v 1,6TDCi máš Bosch CR a originálem je filtr Delphi s patentovanou vnitřní recirkulací paliva, která zabraňuje ucpání filtru parafinem při nízkých teplotách ...
(tento materiál dnes začali faxem a e-mailem rozesílat z centrály Delphi velkoobchodníkům a servisům, ignoruj jisté PR v článku a soustřeď se na technické podrobnosti)
... V důsledku velmi vysokých teplot a tlaků panujících v systémech Common Rail (1 400 bar a více), je používání správné filtrace kritickou záležitostí. Rozdíl ve výkonu při použití originálního náhradního filtru a některého jiného nestandardního filtru může být značně veliký. Jakékoliv nečistoty, vzduch, voda nebo dokonce I menší množství parafínu může způsobit katastrofické poškození vstřikovačů systému Common Rail, válců a motoru.
Originální filtry společnosti Delphi určené pro systém Common Rail, jako je například filtr HDF924, jsou podrobovány přísným jakostním testům vzájemně dojednaným s výrobci vozidla, a to za účelem zajištění adekvátní ochrany palivového vstřikovacího zařízení.
V posledních měsících pracovníci společnosti Delphi zjistili, že se na trhu objevilo značné množství nevyhovujících filtrů typu HDF924, jejichž kvalita zdaleka neodpovídá kvalitě originálního filtru. V některých případech jsou tyto nekvalitní filtry pouhým pohledem obtížně rozpoznatelné, což je velice nebezpečné, a proto zkušení mechanici jsou v tomto směru velmi ostražití a nakupují HDF924 jen v autorizovaných servisech a prodejnách společnosti Delphi .
Originální filtr společnosti Delphi HDF924 (Mondeo) namontovaný na motoru, testování neznačkových ekvivelentů a jiných náhrad:
U celé řady těchto alternativních filtrů, které se objevily na trhu, provedla společnosti Delphi specifické zkoušky, a to za účelem zjištění jejich účinnosti. Přitom použila následující kritéria:
Účinnost:
Jedná se o parametr určující velikost a množství částeček procházejících filtrem.
Odlučování vody
Recirkulace:
Originální filtr společnosti Delphi je vybaven patentovaným regulačním recirkulačním zařízením. Toto zařízení se vyžaduje za účelem zabránění parafinování paliva v chladných klimatických podmínkách, což umožňuje snazší spouštění motoru.
Výsledky zkoušek :
Ve všech případech výsledky zkoušek prokázaly, že tyto náhradní filtry nepracují a zcela určitě nevyhovují originálním technickým podmínkám.
Tyto alternativní filtry propouštěly daleko více částic než originální filtry společnosti Delphi, a to konkrétně:
• Filtr společnosti Delphi byl 26 x lepší v zabránění průniku částeček o velikosti 4 mikrometrů a 102 x lepší v zabránění průniku částeček o velikosti 6 mikrometrů než ten nejlepší z alternativních nekvalitních filtrů!
• Média (materiály) použitá v některých alternativních filtrech nebyla média určená pro filtry systému Common Rail.
• Nejhorší z testovaných výrobků vykázaly odloučení vody v hodnotě 0%.
• Žádný z testovaných výrobků neměl funkční recirkulační systém (patentovaný spol. Delphi).
Záruka:
Používáním nekvalitních alternativních filtrů, které lze v současné době obdržet na trhu, se ruší jak záruka poskytovaná společností Delphi, tak I záruka poskytovaná výrobcem.
Společnost Delphi neuzná žádné reklamační záruční plnění v případě závady vzniklé v důsledku použití palivového filtru, který nevyhovuje originálním technickým podmínkám a který byl namontován na vysokotlakém vstřikovacím systému paliva vznětového motoru Common Rail společnosti Delphi.
Prosíme, abyste si ve spojitosti s tímto dokumentem znovu přečetli informaci o záruce zveřejněné v dokumentu DW051(EN).
Další podrobnosti o zcela vyčerpávající výrobkové řadě originálních filtrů pro systémy Common Rail, které lze obdržet od společnosti Delphi, naleznete v posledním katalogu filtračních prvků DDCX100A.
Poznámka:
Testem bohužel neprošly ani napodobeniny filtrů DELPHI HDF924 takových značek, jako jsou BOSCH, PURFLUX, CROSLAND a AL FILTER.