FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 20.01.11 15:34
« Re: STK
DIM: To šlo u starých podtlakových. Ale u těch nových asi je v motoru ještě někde čidlo a to zjistí, že po otevření EGR nedošlo ke zlepšení emisí vy výfuku. Můj EGR je čistý, motorek funguje, otevírá ventil, odporový snímač polohy dává signál, ale přesto, tak jednou za 3-5dnů mi motor padne do nouzáku. Stačí vypnout a zapnout zapalování a zase je vše v pohodě. Je to protivné, ale v Norsku jsem takto ujel 5000Km. A slavná diagnostika Ford (podle servisu za šílené peníze) jen hlásí chybu na EGR s tím, že neřekne zda je to problém mechanický nebo elektroniky nebo čidel nebo emisí. Když vezmu, že Renault má diagnostiku jako krabičku mezi autem a notebookem a SW do notebooku, tak slavný kufr Fordů je nesmyslně předražený. Ale našel jsem i toto [odkaz] -
DIM 20.01.11 13:26
« Re: STK
OMYL, pánové, já vás sleduji, ale EGR - IT diskuzi nemám čím obohatit !! Podle mě je nejjednodušší způsob opravy EGR ho odstavit plechovou "klapkou" . Bez něj to jezdí taky :-)
A já už zase jezdím přes kaluže !! Mám sice pořád lyžařskou botu, ale docela dobře se na pedály vejde. Jen mě nesmí vidět pomáhač a chránič. Takžepo dvou měsících pomalu spotřebovávám letní naftu z listopadu :-) Ani nevím, kde mám ten loňský zimní VIF, ale zima už beztak nebude, ta byla, když jsem ležel hore bradou .......
A Mondeo jezdí a jezdí.......a jezdí.....jaká příjemná změna oproti minulé verzi. O Focusu ani nemluvím, protože není co diskutovat. -
oleowr1 19.01.11 21:55
« STK
Dneska jsem si nechal vyměnit zelenou a červenou nálepku na zadní RZ a stálo mě to 1100,. Byly ještě celkem v dobrém stavu, ale je tam předepsaný interval 2 roky. Ten barbar je zcela zničil nějakou škrabkou, takže jsem si je jako použitý ND ani nebral domů. Trvalo to cca 15minut, takže to jsou v širokém okolí nejdražší práce na autě, které si navíc člověk musí nechat udělat :-) -
štíreček1 19.01.11 14:30
« Re: DOLITÍ OSTŘIKOVAČŮ, ŽÁROVKY ATD....
Tak to je slušná cena za výměnu vzduch. filtru. Ten bych zvládl vyměnit sám za pět minut. Díval jsem se na ceny autokelly, tak palivový na maxe cca 1800, vzducháč 360Kč. V autorenově jsem byl před vánoci - olej, olejový filtr, palivový filtr a vzduchový filtr - tuším, že říkal něco přes 4tis i s prací, platil jsem dva tisíce, zbytek mě odečetli za tu reklamu. Dělali to na počkání, prý hodinu, ale seděl jsem tam skoro dvě. Loni jsem platil 3900 za to samé.
Kolik tě stála ta překalibrace trysek, nechal sis to udělat? -
superkutil 18.01.11 10:35
« Re: Vadný EGR
rst: Koukal jsem na to, zda by to nešlo opravit, ale je to nerozebíratelné. Ale zvažuju, že se nechám vadný EGR dát a zkusit zjistit, zda to není opravitelné. A když to půjde, tak je budu opravovat. >:D
Kdysi jsem měl VW Passat a tam se vše opravovalo pomocí dílů z německého řetězce s repasovanými díly. Ceny byly tak za 1/4 ceny nového dílu a záruka 2 roky. To mi přijde rozumné. Ford prý má taky nějaký systém prodeje repasovaných dílů, ale zatím jsem na to nenarazil.
-
"-- skrytý --" 18.01.11 09:49
« Re: Vadný EGR
A co takhle si nechat vyměněný díl vrátit? Pak by sis nechal u nějakého elektro fandy opravit čidlo a měl bys funkční EGR do rezervy. Na druhou stranu se tímto vrátíš do dob reálného socialismu, kdy si lidé vozili sebou půl kufru součástek pro případ, že by něco odešlo. -
superkutil 17.01.11 14:29
« Re: Vadný EGR
Dělám v IT a tady se už unifikace objevila. A už se naučili posílat co nejmenší díly. A už se vadné díly nevrací do výroby. Ale jsou i případy, kdy nechtějí levné díly vést ve skladu samostatně, prý by se to nevyplatilo finančně. Kdysi jsem dělal pro americkou počítačovou firmu a ti vymysleli, že nejnižší cena skladové položky bude 30USD. Díky tomu 4 šroubky a rámeček taky stálo 30USD, což tehdy bylo cca 1000Kč. Přitom skutečná cena byla 0,3USD.
Ale pokud je EGR tak poruchový (a podle mechaniků je) tak by se možná měl Ford zamyslet. A to platí třeba i pro tu palubku. Ptal jsem se už i na vrakovištích, ale ten odporový snímač je hlavní důvod, proč EGR odchází, takže ho na vrakovištích nemají.
Myslím si, že v dnešní době, kdy je snaha šetřit přírodu a vyrábět minimum odpadu je takovéto chování trestuhodné. Ale co jsem pochopil od mechaniků, tak se vadný EGR vrátí k výrobci, ten ho opraví a znovu distribuuje. -
oleowr1 17.01.11 14:00
« Re: Vadný EGR
kutil: nemá cenu se rozčilovat, že nedodávají jednotlivé díly, pro ně je to kšeft, který je sprostý nejen směrem k zákazníkovi, ale i s ohledem na životní prostředí, protože furt generujeme zbytečně odpady a to i z věcí, které by po výměně malého komponentu mohly fungovat:
1) blbla mi přístrojovka, koupíš jenom kompletní novou za 13500,-, přitom budíky, displeje, tlačítka byly O.K., chyba byla asi ve studeňáku nebo nějakém kondíku na desce, kterou lze bez problému demontovat, budíky jsou na nožových konektorech, takže nic složitého, stačí sada torx šroubováků.... osazená destička i kdyby stála 5000,- a montáž na hodinku 1000,- tak je to moc. Navíc by se hodila trocha unifikace, vždyť ta deska může být prakticky stejná pro K-čko, Fiestu .... až C-max.
2) blbnul mi větrák na chladiči - vadná řídící jednotka otáček, ale koupíš jen komplet větrák+ ŘJ+rám. Nakonec jsem použil ŘJz vrakoviště z C-maxu - benzínu, tam kupodivu unifikace funguje až na nutnost přeletovat konektor... prý se dělá redukce, ale nejde dodat samostatně :-)