FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 15.12.06 07:45
« Dalsi nestastnik
Hi,
se "zajmem" jsem cetl diskuse nestastniku s timto motorem, ale protoze jsem byl ok, sam jsem neprispival (do diskusi).
Mam najeto 82k, auto rok a pul a je to tu. Pred par tisici km se mi vyrazne zvetsil oblak po startu, pri studenem motoru jsem mel hodne nepravidelny chod, pro jizde kolem 15k ot/min cukatura. Objednal jsem se do servisu a ejhle-mam pry nacate vstriky. Zatim udelali jen kalibraci (bez zmeny v chovani motoru), vstriky jsou objednane. A protoze si nejsou jisti, zda se jedna skutecne o vstriky, objednali nejake za 4,5k jeden misto za 9k jeden. Uvidime, zda mi pri potvrzeni zavady nechaji ty "lacinne" nebo mi pak objednani drazsi. Vysledky budu hlasit. Beru jen Shell DE, stridave Shell VPD. Priznaky jsem mel uz pri garancce v 80k, tam jsem zavadu nehlasil, ale po 2k prislo vyrazne zhorseni a proto jsem valil do servisu.
Jeste poznamka - mame techto motoru v praci vic a kolega mi sdelil sladke tajemstvi, ze jemu menili 2 vstriky pri 40k (cca rok jizdy) a nyni se tam chysta znovu (60k). Kolega bere cokoliv, na cem je napsano "nafta". Oproti mne ma navic diru v zatahu pri 2k ot/min.
Takze - dobry den v "klubu" a hlaseni budu podavat svedomite... -
martin.z 14.12.06 22:02
« filtr
to EdaNezbeda:
precti si muj prispevek dole jeste jednou, proeditoval jsem ho.
Myslim, ze to nedava smysl. Pred filtrem je nizkotlakej okruh-jen nejaky cerpadlo z nadrze-a u toho jednak neni zadnej duvod aby naftu necim svinilo protoze neni tak namahany a druhak by to nebylo nijak fatalni prave proto ze je to teprve pred filtrem....
Takze ve filtru muzou hledat jedine spinu a bordel pochazejici z nafty dane jeji nekvalitou, ale ne spony -
eda.nezbeda 14.12.06 21:57
« Re: filtr
Prave proto aby se na nej koukli je to necham udelat. A kdyz najdou piliny, tak je zjebu, ze mi nedoporucili vymenu cerpadla pred tim nez mi odesly dva vstrikovace a pujdu na ne s pravnikem, protoze tomu mohli predejit a je to jejich chyba.
Nic necekam, ale ani se toho nebojim, a kdyz na to prijde, tak se proste naseru a pak taky schladnu. Uz sem toho s tim autem zazil hodne ale hlavni je nevzdavat se. Oni sou to mrchy liny a dokud jim neslapnes na kuri oko, tak te budou vodirat na vsem, pod pohruzkou mozneho problemu, a to ja se nenecham.
Uvidime ... rekl slepej >:-[] -
martin.z 14.12.06 21:49
« filtr
to EdaNezbeda:
Edo chapu ze se s vymenou nechces spinit sam, ale opravdu to neni nic narocneho, ja jsem celkem levej a mel jsem to za chvili.
Ale to ze ho prohlidnou na obsah pilin? Nic smerodatnyho od nich necekej. V tom filtru samotnym nic kloudnyho videt nepujde, maximalne ze po jeho demontazi z nej vylejou jeho obsah(naftu) a tu prohlidnou na obsah pilin, ale jedna vec mi nesedi-ten filtr je prece pred vysokotlakym cerpadlem takze kde by se v nem ty piliny braly...???
Kdyby se dal vysokotlakej kruh jednodusse filtrovat aniz by narusoval tlakovy pomery tak by to asi delali-filtr by byl az za cerpadlem a problemy se zkur...ejma vstrikama od spon z cerpadla by vubec nebyly....
Ale kdyz ti reknou, ze tam ty piliny sou tak co??
Me tyhle informace pripadaj neprinosne, maximalne te muzou vynervovat a zkazit naladu :-) -
eda.nezbeda 14.12.06 21:35
« Re: palivovy filtr 2,2TDCi
Prave to resim taky. Uz sem objednanej na vymenu, ale dotaz na filtr HD 924 dopadl tak jako u ostatnich ... "mame Motorcraft, ale jestli je to HD 924 nemame jak zjistit".
Predpokladam, ze to bude totez cislo. Ale co me udivuje, je ze ani vsemocny Google se k tomu rozume nepostavi a nic kloudneho me nevyhodi. Jinymi slovy jeste sem nenasel stranku, kde by tyhle dve identifikace byly dany do rovnosti.
Inu patram dal a uvidim v lednu. Domluvil sem se, ze mi ten vyjmutej prohlidnou na pritomnost pilin, tak sem tedy zvedav :shock: -
Jozef0351 14.12.06 20:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: destovy senzor
Jde taky možná o tom, že někdy můžeš chtít nechat pootevřené okýnko a přesto zamknout. Třeba když tam máš pejska.............nebo tchýni
To sa samozrejme dalo nejakou kombináciou tlačítok. Za 7 rokov som to ale ani raz nevyužil. Nevozím ani psa ani svokru :D -
martin.z 14.12.06 16:58
« filtr
to je cislo co jsem mel i ja a Petr T: mi k tomu napsal, ze skoro najisto je to ten spravny 2 mikronovy..
Ale jinak myslim, ze dobry pristup je proste brat jako hotovou vec, ze se ty vstriky proste vyserou, jen se nevi kdy.
Ja uz tomu verim a kdyz uz jsem to akceptoval tak pak uz me naserou jen ty penize... :-) -
Jozef0351 13.12.06 19:51
« Re: Re: Re: Re: destovy senzor
Škoda. Ale dobre vedieť že to nenaskočí automaticky. Ford na to ide nejako komplikovane. Mitsubishi toho vedelo už pred 8 rokmi o dosť viac. Dokonca vtedy nebolo bežné ani to aby sa okná zatvárali tým jedným dotykom alebo aby mali ochranu proti privretiu. Npr. Octavia I.
Neviem aký je problém aby si konštruktéri preliezli konkurenčné autá a brali do úvahy aj spätnú reakciu od zákazníkov. Na každom novom aute sa nájde nejaka prkotina ktorá znepríjemňuje život ale pritom je dávno vymyslená.Neviem či to robia naschvál alebo čo. -
"-- skrytý --" 13.12.06 19:46
« Re: Kalibrace
Jasne.... Pokud delali kalibraci na aute ktere ma najeto 20tis. km, prvni servisni prohlidka, co to znamena:
- pokud by v zaruce menili vstriky, tak bych to nasel na servisnim liste.
- kalibraci provadeli z duvodu nejakeho problemu (ten mi neprozradili) jen tak to asi nebylo
- zhorseni vlastnosti vstrikovacu (nizsi ucinnost - co ja vim), jinak podle vas kalibrace neni potreba
- zmena verze software v ridici jednotce
Co si o tom myslite? -
eda.nezbeda 13.12.06 19:23
« Re: Re: Re: destovy senzor
Tady jde jenom o to, ze kdyz vytahnes nebo jen odpojis baterku, tak se vypne automaticke zavirani na jeden stisk tl. nahoru!
Tohle je postup z navodu, jak to znovu naprogramovat!
Ze se nezavrou okna samy od sebe je holt smula, ale zaplat panbu :-) za to, ze to jde aspon z dalkace... napr. u Oktavky musis tocit prave klicem ... -
Jozef0351 13.12.06 19:01
« Re: Re: destovy senzor
Stisknout nahoru, dokud se oknu uplne nezavre a drzet po dobu nekolika sekund. Uvolnit a znovu stisknout 2-3 krat na dobu jedne nebo vice sekund.
Potom sa budú zatvárať automaticky pri zamknutí alebo tak ako to mám teraz že budem musieť chvíľu podržať tlačítko na diaľkovom?
Je to lepšie ako nič ale nič moc :x . Na starej Carisme som bol naučený že sa mi zavreli automaticky. Teraz keď si to nevšimnem tak ostanú otvorené. Má to jedinú výhodu že ich môžem zavrieť na diaľku a nemusím pchať kľúč do zapalovania. Nato že Modeo je podstatne novšie auto "soudruzi v NDR nekde udelali chybu". Mohli by sa trošku poučiť od japoncov. -
eda.nezbeda 13.12.06 18:47
« Re: destovy senzor
to martin.z
Tak ty okna:
Stisknout nahoru, dokud se oknu uplne nezavre a drzet po dobu nekolika sekund. Uvolnit a znovu stisknout 2-3 krat na dobu jedne nebo vice sekund.
Tot vse :)
Musi provest pro kazde okno zvlast.
Tak sem zvedav, jestli to bude fungovat, aspon me to posledne slo .. dej vedet. -
martin.z 13.12.06 16:49
« destovy senzor
to EdaNezbeda:
me v urcitych situacich pripada hur nez na nic, nemas tam totiz vubec polohu pomaleho cyklovace, je tam napred automat a za nim hned ryhcle cyklovace takze z asituace ze se zblazni a zacne stirat jak o zivot tak tam pomale stirani nejde docilit vubec-jen rucne.. -
eda.nezbeda 13.12.06 16:34
« Re: To je dobrá otázka...
Mozna, jak rikas muze dojit ke "zblazneni" jednotky (je to prece jen pocitac) a kalibrace nejsou spravne nebo pouziva najednou nejake defaultni, to by mohl byt pripad jardy.suchyho1 ... teda pokud mu nevymenovali vstrik?
Me tuhle kalibraci delali jak v Nemecku u prvni vymeny tak v CARentu v pripade druhem, a presne jak to popisujes sem to take chapal.
Jo a k tem steracum :-) ... ja nemam detekrot, ja mam to kolecko jen na cyklovani >:D Nejak sem asi minul zacatek ...
Ale musim rict, ze ten detektor mi pripada na nic, jak sem psal, pouzivam flash off a stiram prakticky velmi sporadicky ve meste a jenom kdyz jezdim pomalu... Navic cca nad 120 mi pripada ucinost setreni tak mizerna, ze nad tuhle rychlost je nepouzivam vubec ..
... jsi nám neřekl.
Kdy jsi měnil filtr paliva (v kolika km) a jaký typ byl použit? Co Tvůj kolega? Vypadá na to že tankuje všechno co připomíná naftu a s filtry si asi moc velkou hlavu nedělá, proč kupovat filtr za tisícovku když si může koupit Foltron za 500...
Víš něco v tomto smyslu a řekneš nám to? M.j odhad zní: máš tam stále původní filtr paliva se životností max. 50000 km. Potom je ovšem 82k velký úspěch.