FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 03.02.11 22:36
« Re: STK
Nechápu, že ty EGRy odcházejí. Není to konstrukčně nic složitého, ale je pravda, že na tom Fordím konstruktéři podělali co mohli. Na jednom webu byla popsána oprava kdy se ulomil kovový kolík, já měl zase EGR plný vody. Prostě to soudruzi z Německa podělali (nebo odkud vlastně EGR je). Mám pocit, že ta vlhkost poškodila odporový snímač polohy EGR ventilu. Ale ty odporové snímače nezvládá třeba i VW. U Polo mi odešel odporový snímač polohy klapky, servis nový neměl a tak mi chtěli vyměnit celou klapku za 13tis. Tak mi ve výzkumáku obnovili odporovou dráhu za 100Kč. Ten EGR rozeberu a uvidíme, zda nepůjde opravovat. ;-) -
Janerad 03.02.11 14:29
« Re: STK
Měl jsem ten stejný problém... V servisu řekli vstřiky nebo čerpadlo, musíme to odvézt do Diesel servisu, auto bude až po novém roce Vyhlídka na vánoce bez auta a na fakturu tak za hodně peněz.
Vyřešil jsem to tak, že jsem sbalil auto ze servisu. Mezitím se oteplilo a nafta rozmrzla, jsem natankoval pár nádrží Vervy a je klid. žádný nouzák, ať to honím, nebo jedu na tempomat na spotřebu.
Vypadá to, že fakt byla blbá nafta, nebo podezřívám že na dráty EGR se dostane voda, sůl. Při velkých mrazech to pak blbne. Jak se oteplilo, je to OK. Uvidíme. Prý hodně blbnou gumové hadice a netěsnosti kolem turba a egr... -
superkutil 27.01.11 19:51
« Re: STK
Pořád hlásí chybu EGR, myslím, že nefunguje dobře odporové čidlo polohy ventilu. Motorek je v pořádku a EGR je po mechanické stránce v pořádku. Až mi ho vymění, tak ho rozeberu a uvidím.
Dřív šel nouzový režim vyvolat zařazením 6ky a plným plynem a do 6ti vteřin byl nouzák. Teď ne, teď je to čistě náhodné. Auto teď jde na 120tis. kontrolu, tak nechám EGR vyměnit a starý rozeberu a uvidím. Ale vzhledem k tomu, že motor začíná zlobit stále víc (problematické starty, kolísání volnoběhu u studeného motoru, malý výkon, propadání při přeřazení), tak myslím, že jsou v háji i vstřiky.
Na druhou stranu klesla dlouhodobá spotřeba ze 7mi litrů na 6,5litru. >:D -
superkutil 20.01.11 20:11
« Re: STK
DIM: Nevím, ale když začalo padat auto do nouzáku minule ve Skandinávii, tak po příjezdu vyměnili EGR a bylo vše v pořádku. Teď taky hlásí diagnostika chybu EGR. Většinou padne do nouzáku a začne blikat žhavení. Ale jednou už se rozsvítila i kontrolka se symbolem motoru a pak už nedocházelo ke ztrátě výkonu. Jinak totiž když motor jde do nouzáku, tak ztratí výkon a jede jak motor bez turba. -
superkutil 20.01.11 15:34
« Re: STK
DIM: To šlo u starých podtlakových. Ale u těch nových asi je v motoru ještě někde čidlo a to zjistí, že po otevření EGR nedošlo ke zlepšení emisí vy výfuku. Můj EGR je čistý, motorek funguje, otevírá ventil, odporový snímač polohy dává signál, ale přesto, tak jednou za 3-5dnů mi motor padne do nouzáku. Stačí vypnout a zapnout zapalování a zase je vše v pohodě. Je to protivné, ale v Norsku jsem takto ujel 5000Km. A slavná diagnostika Ford (podle servisu za šílené peníze) jen hlásí chybu na EGR s tím, že neřekne zda je to problém mechanický nebo elektroniky nebo čidel nebo emisí. Když vezmu, že Renault má diagnostiku jako krabičku mezi autem a notebookem a SW do notebooku, tak slavný kufr Fordů je nesmyslně předražený. Ale našel jsem i toto [odkaz] -
DIM 20.01.11 13:26
« Re: STK
OMYL, pánové, já vás sleduji, ale EGR - IT diskuzi nemám čím obohatit !! Podle mě je nejjednodušší způsob opravy EGR ho odstavit plechovou "klapkou" . Bez něj to jezdí taky :-)
A já už zase jezdím přes kaluže !! Mám sice pořád lyžařskou botu, ale docela dobře se na pedály vejde. Jen mě nesmí vidět pomáhač a chránič. Takžepo dvou měsících pomalu spotřebovávám letní naftu z listopadu :-) Ani nevím, kde mám ten loňský zimní VIF, ale zima už beztak nebude, ta byla, když jsem ležel hore bradou .......
A Mondeo jezdí a jezdí.......a jezdí.....jaká příjemná změna oproti minulé verzi. O Focusu ani nemluvím, protože není co diskutovat.