FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.06  09:34

    « Re:

    exup:
    s argumenty nemám problém:
    1/ počty vozidel
    (vzorek vozidel co vídáš v týdnu na silnici je poněkud odlišný od celkového obrazu)
    140000 vozidel s novou registrací, 40% v dieselu, Škoda/VW versus zbytek (PD versus CR) je cca 50% na 50%
    200000 vozidel ojetých ze zahraničí, předpoklad 40% diesel ale poměr PD versus CR je 20% ku 80%
    Celkem tedy jesně vede CR (2006), pro řekněme 10 let zpátky je PD kapkou v moři různých systémů jako jsou:
    VP30, VP44, EPIC, DPCN, V3, V4, V5 a CR
    2/ argumenty proti PD
    a - nepotlačitelná hlučnost vycházející z konstrukce, kdy jsou systémy PD přímo poháněny vačkou z motoru
    b - nepotlačitelná hlučnost vycházející z principu tlakování paliva, tento princip neumožňuje použít více pilotních vstřiků paliva k potlačení hluku spalování, piloty odebírají tlak, který už potom není jak doplnit (na rozdíl od CR)
    pozn. b: společnost Delphi tento problém vyřešila u nejnovější generace PD pro nákladní automobily, ale stejně je to již pasé pro osobáky
    c - problémy s filtrací pevných částic z výfukových plynů, systémy PD nejsou schopny poskytnout dodatečný vstřik paliva z výše uvedených důvodů
    d - problémy s olejem, bohužel turbo a vačka potřebují zcela jiný druh oleje, takže výsledný olej je bohužel kompromisem, není dobrý ani pro turbo ani pro vačku. V případě zhusta používaného čipování jde turbo jako první a nedlouho po něm vačka, vstřikovače, případně hlava motoru
    e - rozdíl mezi PD a CR je v tom, že CR vstřikovače a čerpadlo NIJAK neovlivňují chod motoru, jsou to externí díly. Systém PD je přímo navázán na motor a způsobí dříve nebo později zničení hlavy motoru, vstřikovače PD se "zaklepou" do hlavy díky tvrdým vibracím (toto se projevilo po 5-6 letech provozu prvních 1,9 TDI, proto VW tak rádo opustilo PD, navíc jsou dražší a není tam rezerva pro Euro5/6)
    Závěr:
    systémy PD (EUI, UIS) jsou o něco odolnější (pouze v případě používání dobrého oleje) v prvních 4-5 letech provozu, potom je to katastrofa, zvláště po využívání dlouhých výměnných llůt pro výměnu oleje, čipování apod...
    V podmínkách ČR ta největší prasata prostě čórnou nový motor a je po problému.
    Další specialita ČR: majitel Škodovky si na internetu nepostěžuje...
    Kdyby jsi dobře četl vlákna, zjistil by jsi periodické vynořování těchto problémů (1-váha, 2-turbo, 3-vstřikovače), ale vlákna nemají pokračování jako u Mondea.
    U Mondea také nejsou příspěvky pouze negativní a ten vzorek je také miniaturní, tak proč by se to mělo vztáhnout na celou populaci Mondeí?
    Např. já jsem právě dosáhl 145 tisíc km a o vstřikovačích nevím (palivové filtry měním s olejem, cca 20000, dávám nepravidelně aditivum Standu :P , což vidím jako nadstandardní péči...)
    Věř tomu, že většina majitelů na údržbu dlabe a potom se jim to vrátí - u systému CR dříve, u PD později (zato to bude rachot :!: :!: :!: )
    Doporučuji Ti nepřetahovat/zkrátit lhůty výměny oleje, měnit častěji palivový filtr a sem tam přidat aditivum pro zajištění lepší spalitelnosti nafty a pro snížení množství úsad karbonu na: tryskách vstřikovačů, v: EGR a na: turbu. Méně těchto úsad znamená menší problémy s turbem. Buď budeš častěji měnit olej nebo snížíš tvorbu úsad, lépe zkombinuj oba principy (toto platí i pro systémy CR ale v o něco menší míře).
    HOWGH
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 19.12.06  08:05

    « Bez nadpisu

    Petře T., každý, kdo se o automobilovou techniku zajímá o trochu víc než jen okrajově, musí po přečtení pár z tvých zdejších příspěvků rozpoznat, že jsi v oblasti dieselů odborník. Tím jediným si já taky vysvětluju Tvé poněkud silné a emotivní tvrzení, že PD jsou "největším průserem v dějinách" (dějinách turbodieselů, přímého vstřiku, či prostě v novodobých dějinách počínajících vynálezem parního stroje a počátkem průmyslové revoluce?). Já jsem vcelku běžný uživatel jednoho z PD. Jako takového mě víc než odborné příčiny té jeho "průserovosti", které bych skoro i rád poznal, zajímá jeho spolehlivost, se kterou, konkrétně v problematice vstřiků, zatím nemám problém. Je bez diskuze, že při současné celosvětové masovosti CR, ve kterém je budoucnost, o tom není pochyb, jezdí celkově víc CR, než PD. U nás bych o tom poměru skoro pochyboval, protože pozice koncernu je díky Škodě s PD víc než silná. Myslím, že vídávám víc Passatů, než Mondeí. Na každý pád jsem na diskuzích Škody zatím nezaznamenal ani jeden případ problémů se vstřiky. Což jistě neznamená, že neexistují, ale vy se tu poslední dobou o ničem jiném nebavíte. V celkem malém vzorku majitelů CR. A to je pro mě, coby uživatele směrodatné - dosud větší spolehlivost PD. CR se jistě ze svých problémů vylíže, či už vylízal, ale já nemusím teď a tady nic řešit. Ani v záruce, snad ani po ní. Nezajímá mě už pak příliš to, že jejich tvůrci už v okamžiku, kdy s PD přišli na světlo, vstoupili do slepé uličky, či to, že jsi mi z pozice svých znalostí schopen vyjmenovat nejméně 3 objektivní odborná zdůvodnění (oblíbenou nekultivovanost chodu nevyjímaje) tohoto největšího průseru v dějinách.
    Je jisté, že PD zvoní hrana. Pro mě, uživatele, ale prostě zatím funguje spolehlivěji než CR. Už to tu níže několikrát zaznělo i od jiných. je fakt, že jsem za celých víc než 60 000 km, což zase na druhou stranu není až tak moc, netankoval ani jedinkrát jinde než u Aralu, dnes OMV. Pokud mě paměť neklame, tam kdysi udělal třeba zase DIM udělal špatnou zkušenost..
    Takže v čem je ten průser PD? Ve zmíněné ceně jednoho vstřikovače? Já osobně se chovám tak, abych ho nezničil. Tedy úplně normálně - neberu levnou naftu a používám předepsané oleje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.06  16:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    1,9 TDi v PD se prodávaly velmi sporadicky, 2,0TDI a 77kW 1,9TDI se prodávají 2 roky.
    A potom, nesmíš zapomenout na dovozy, která převyšují domácí prodeje o 1/3 až 1/2.
    A také nezapomeň na nejčastější řešení problémů se Fkodofkami, a to je nákup čórky za hubičku. Bodejž by si na webu stěžovali, stačí zajít do kteréhokoli krámu s díly Fkoda a poptat se, typicky se obchodníkům s díly Fkoda čórkaři nabízejí 2x až 3x týdně, je to síla, to mi věř.
    Ale vlastně proč řešit vstřiky, když můžeš mít za 15 celý motor???
    Nebuďte chlopi naivní...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.12.06  16:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    Možná že je opravdu zbytečné řešit kolik těch a těch jezdí, ale co pár známejch leje do PD-ček, to je pro naše CR absolutně nemyslitelné, to by jsme skončili po pár km... Prostě motory od VW nejsou tak hajsavé na kvalitu nafty jako naše CR, o tom snad nebude sporu ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.06  16:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    No nevím zda je málo PD-ček...tuším že se začali prodávat kolem 1999 a když vezmu kolik Octavii se prodá v dieselu + Fábka + Passat+ Golf + zbytek koncernu, tak těch Pd ček bude zhruba podobně jako CR....(jen osobáky)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.06  13:29

    « Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    Tak se Lorde podívej do diskuzí o Oktáviích...
    ... a PD-ček je v tuto chvíli oproti common railům skutečně velmi málo a jsou velmi mladá ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.06  12:15

    « Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    Bohužel to musím potvrdit. Neznám případ , že by diesly od VW měly nějaké chronické problémy se vstřiky. I když ono to PD není asi zdaleka tak rozšířeno jako TDi .
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.12.06  11:47

    « Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    Petr T.: hodnotím jen z vlastní zkušenosti - passatů dnes u nás jezdí v TDI nejvíc ze zahraničních vozů, o motorech ve škodovkách ani nemluvě. A podle drtivě většiny svých známých jsou vstřikovače bez nejmenšího problému, nevím o jediném případu z toho velkého množství aut v mém okolí, naftu kupuje spousty z nich u pochybnejch čerpaček za nejnižší ceny a motory stále drží. Nejčastěji mění váhu vzduchu a jinak do motoru nevrazí ani korunu... Tak fakt nevím, ale mám opačné zkušenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.06  11:44

    « Re: Re: cena diagnostiky v HALE

    Chyba, Lorde, PD jsou největší průser v dějinách! Jeden vstřikovač za 25000 a zničí ho buď nafta, nebo olej a ještě k tomu jde vždy s olejem turbo :!: :!: :!: :!: :!:
    Volkswagen utíká do CR, 2,7TDI a 3,0TDI byly na prvním místě, Crafter (užitkáč!!!) s 5válcem 2,5TDI je na druhém místě a tento rok (2007) půjde vše ostatní...
    ...Škoda to vyžere a dostane CR až jako poslední... :idea:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.06  11:40

    « Re:

    Je to o ceně...
    Toyota používá pro D-CAT 180 piezo a 1800 barů a pro D4-D 150, 136 a 125 aktuátorové vstřikovače a 1700 barů...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.06  11:24

    « Re: cena diagnostiky v HALE

    Kolik ta diagnostika stojí nevím, servis to k nim ( do Frýdku ) sám dovezl a všechno bylo v garańci........ jak vypadá to "neúměrné" kouření ?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.12.06  11:12

    « Re: cena diagnostiky v HALE

    No něco na těch PD motorech od VW bude, že se jich tak VW dlouho drží...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.06  11:02

    « cena diagnostiky v HALE

    ... kolega ma uz prvni problem, nas servis tvrdi, ze neni zadny problem, ale mame duvodne podezreni na problem vstriku. Auto zaclo pri startech neumerne a vyrazne kourit, je to 2,2 TDCi Euro4 - najeto 41tis. Jaka je cena zjisteni stavu vstriku co tu psal Petr.T v Hale? Obavam se, ze technici v nasem autorizovanem servisu, co se na to pri bezne garancni prohlidce divali, nemaji zkusenosti ?
    To T.E.CH.: Kamarad z Jeseniku, Honda CRV s tim 2,2 motorem mam dojem ze rikal 110kW a mel uz v ramci garance meneny vstriky pri 60tis., zjistim kolik a to s problemy. Cekal na to skoro mesic a pul! Pry uplne zapacene!!! Jel po dalnici pianko 120km/h - lup a motor se zastavil, uz ho nenastartoval - nasledoval odtah a zapujcka Honda Jazz :-) Takze CR boli vsude i u japoncu. I Petr T. to tu vzpominal, mam primo ze servisu Toyoty informace, ze predchazejici generace Rav4 mel obrovske problemy diesly prave vstriky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.12.06  22:59

    « Bez nadpisu

    Jen se zeptám: :-)
    CR je už je vymyšleno více generací.Tuším že například Honda použila pro svůj motor 2,2 iCTDi druhou generaci (t.j prý jen s jedním předvstřikem...hlučnost to neovlivnilo). V té době už se určitě dali použít novější generace CR , přesto je Honda do svého motoru nepoužila.Nevíte proč??Nevěděli japonci předem jaké mohou nastat problémy s novější řadou CR a raději zůstali u té druhé generace??Co mám info, tak u Hondy zatím zásadní problémy tohoto co se zde popisuje nejsou.Jen pro pořádek , je mi jasné že poměr prodaných Fordů a Hond v dieselů je znažčný ve prospěch Fordu.Opravdu by mne to zajímalo...
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 17.12.06  11:23

    « zeme vyroby

    ja nevim, fakt to umej vyrabet jen v japonsku a evrope?? Vzdyt korejci delaj to svoje crdi vgt a zrejme to nejsou vubec spatne diesely..cina je bude mit taky at uz je vyrobi nebo si je dosvejch aut bude nekde kupovat..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.06  20:41

    « Čína

    DIM:
    Japonci by mohli, ale nechtějí.
    Evropané nechtějí a nemohou, protože jsou tam jisté civilizační rozdíly a oni mají co dělat, aby vyrobili dostatečně kvalitní výrobky v Evropě, kde je vše víceméně normální.
    V Číně není normální nic. Zatím ne.
    Je to technologicky tak náročná věc, že mimo Japonsko a Evropu nepřichází momentálně výroba v úvahu.
    Existují pouze 2 výjimky:
    Delphi část subdodávek systémů PD pro nákladní automobily v Turecku.
    Denso common rail v Thajsku (kvůli extrémní produkci pick-upů zde, oblíbené v Thajsku a exportované do celého světa).
    Jinak,
    Bosch (Něměcko, Itálie, Česko, Japonsko)
    Siemens (Německo, USA)
    Delphi (Francie, Španělsko, UK, Turecko)
    Denso (Japonsko, Thajsko, Maďarsko)
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.12.06  14:35

    « Bez nadpisu

    Nevidím jediný důvod, proč by se v Číně nemohl vyrábět Common Rail. Technologii výroby lze přenést kamkoliv..... a pracovní disciplína je tam neuvěřitelná !!!
    A produktivita výroby není jen o robotizaci. Výrobní časy jsou totiž zlomkové oproti časům manipulačním a skladovacím a pod. Věř mi nebo ne, ale každá součástka je od jejího vyrobení po zabudování do auta 94 % ( ! ) svého času ve skladu a nebo se někde převáží a nebo leží ......... ještě nedávno počítali Američani skladové předzásoby na týdny a Japonci už na hodiny !!
    A v těch skladech pak leží miliardy a miliardy.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.06  21:10

    « Bez nadpisu

    jack007:
    - rezerva, nevím. Jen vím, že se rezerva zvýší cca o 30%.
    - jedná se o čerpadla montovaná do Mondeí a Transitů.
    - ne, neznamená to konec problémů, žádná technologie není nezničitelná
    - skutečné problémy byly pouze s čerpadly ročníku 2001 a 2002, ty již byly dávno povyměňovány v rámci garance. Současná čerpadla jsou již odolná a vstřikovače jsou ničeny z jiných důvodů.
    - Ford požádal o dodávky čerpadel ročníku 2005 a výše i do aftermarketu pro pro potřeby starších vozů. Přitom se asi přišlo na to, že výkonnější Euro 4 čerpadla získala zvýšenou životnost při použití se systémy Euro 3. Tak asi někoho napadlo upravit funkční Euro 3 čerpadla speciálním kitem.
    Neznamená to, že by na to někdo 4 roky dlabal. Je to prostě technicky možné a nákladově (výrobně) únosné a proveditelné.
    Vývoj vozů i motorů probíhá v 6-7 letých cyklech, nemůžeš hned změnit věci, které třeba nefungují v praxi přesně tak, jak jsi si to naplánoval.
    Věř mi, že všechny nynější generace systémů CR všech značek jsou o 200% lepší než generace předchozí, to platí i o Delphi (v případě nového Mondea).
    Vývoj směřuje do piezo technologií, kde jsou na minimum omezeny možnosti přidření/zadření/opotřebení vstřikovačů a čerpadla jsou maximálně zjednodušena a zodolněna. V piezo vstřikovači nejsou téměř žádné pohyblivé součástky, prostě pouze piezo element a tryska s jehlou... Proto je poruchovost snížena na minimum. Takže se dá v podstatě zadřít jen tryska.
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 15.12.06  20:46

    « to Petr T.

    Jak velka je ta rezerva cerpadel u Deplhi, meril to nekdy nekdo? Celkem by me to i zajimalo. Hlavne rozdil cerpadel podle typu. A bude upgrade cerpadla znamenat definitivni konec problemu s ceskou naftou? Celkem me zarazi, ze po upgradu cerpadla je system schopny pracovat i se spatnym vstrikem. To se tu jako 2 roky vymenujou vstriky jen tak pro srandu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.06  19:07

    « Ceny

    DIM:
    máš 100% pravdu, přesto si ale japonské Denso našlo cestu, a koneckonců Bosch také.
    Mluvím o common railu. Denso má továrnu v Japonsku, Thajsku a Maďarsku. V Japonsku dosahují ceny robotizací a sériovostí, v Thajsku a Maďarsku se to dohání cenou pracovní síly.
    Bosch vyrábí většinu common railu v Jihlavě, velmi podobné poměry jako v Maďarsku.
    Jedna věc je ale jistá. V Číně se PD a CR systémy vyrobit nedají, zkopírovat se také nedají. Náklady jsou důležité ale know-how je ještě důležitější. A to je v Japonsku, zápůadní Evropě a USA. To je jediná zbraň proti Číně a tak to také musí zůstat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…