FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
No já jsem naopak už tak paranoidní, že bych nejraději poslal jen tak cvičně vzorek od SHELLu do zkušebny paliv..... a zároveň bych rád viděl diagnstický výsledek nových vstřiků a pak třeba za dalších deset tisíc km atd. Možná by se ukázalo, že se opotřebovávají postupně nafta nenafta až kolem 70 tis. km najednou zdechnou . Minule jsem měl taky tak nějak najeto. -
lordmystic 19.12.06 14:42
« Re: Re: Re: Re: Re:
DIM: moje auto jezdilo v německu a já mu dodávám doma jinou naftu než shell, i když ten občas také.
Jinak sem se chtěl zeptat. Může nějaký servis třeba odhadnout že jsou vstřiky načaté? Protože já koupil auto se 111tis. a během 6tis. km mi odešli dva vstřiky... Přijde mi to fakt jako velká náhoda... -
« Re: Re: Re: Re:
Motory VW jsou především hlučnější dunivě a vibračně - především při rozjezdech a akceleracích. To Mondeo nedělá. Na volnoběhu je symfonie všech možných klepotů a vibrací a cvakání jednoznačně v neprospěch Mondea, ale jízda je nepoměrně tišší. Alespoň moje 2,2 TDCi je za normálního používání jen tak bzučivé....neduní a nebouchá :-)
JARDO : přesně tak se to projevilo u mě : po nastartování velký oblak, pak víceméně dobrý , ale nedejbože, že jsem ještě chvíli stál na volnoběhu. Začalo to za minutu za dvě dýmit a smrdět jako když bych zapálil tu naftu přímo pod autem. opravdu neproniknutelný a fritézově smrdící bílý dým .
exup : jo, bývalé auto jsem krmil téměř výhradně u ARALU.
Proč mám takový divný pocit, že my, co tady mluvíme o problémech se vstřiky, bereme všichni u SHELL ??? Nebijte mě, ale to spojení je tady nějak časté...............
Není nakonec lepší to trochu prostřídat ? Dopřát autu i jiné vitamíny od jiných chemiků ? Kdysi se říkalo, že SHELL má čistící schopnosti v palivovém systému dieslů. Nerozpouští kromě nečistot i mazací schpnosti samotné nafty ? Promiň, SHELLE :-) Ale já už jsem to musel říct !! :-) -
"-- skrytý --" 19.12.06 11:32
« Re: Re: Re:
Josef,
ale to musí být Passat s PD...
jsi si jistý že máš v " uchu" Pasata s TDI PD a ne Passata pouze s TDI a původním vstřikováním?
A také to nesmí být za studena... Zatímco po ohřátí se CR výrazně zatlumí, Passat si traktoruje stále tu samou písničku. -
lordmystic 19.12.06 11:07
« Re: Re: Re:
Jozef035: když jsem poprvé přivezl mondeo tdci a nastartoval vedle s nasich passatem (starej tdi z roku 98), tak mi taky přišlo, že to mé mondeo je na volnoběh a vnižších otáčkách pomalu hlučnější - nebo že má alespoň takovej nepříjemnější zvuk... ale zase hlučnost ve vnitř a při vyšších otáčkách je lepší u mondea. -
Jozef0351 19.12.06 11:01
« Re: Re:
b - nepotlačitelná hlučnost vycházející z principu tlakování paliva, tento princip neumožňuje použít více pilotních vstřiků paliva k potlačení hluku spalování, piloty odebírají tlak, který už potom není jak doplnit (na rozdíl od CR)
Skús vedľa seba postaviť naštartované Mondeo TDCI a Passata TDI. Ja to vidím (počujem) skôr naopak. -
"-- skrytý --" 19.12.06 10:02
« Re: Re: cena diagnostiky v HALE
To DIM: No kouri to jen a pouze pri studenem startu - bile, pokud se kolega rozjede, tak to celkem rychle prestane 5-10sec., pokud nastartuje a necha bezet motor na volnobeh - tak ma za kocarem celkem peknou "mlhu". Uvidime - chteli jsme zkusit jiny servis! Mame firemni auta a tankujeme na Shell karty pouze u Shellu. Na me doporuceni posledni dobou pouze Diesel Shell V Power. -
"-- skrytý --" 19.12.06 09:34
« Re:
exup:
s argumenty nemám problém:
1/ počty vozidel
(vzorek vozidel co vídáš v týdnu na silnici je poněkud odlišný od celkového obrazu)
140000 vozidel s novou registrací, 40% v dieselu, Škoda/VW versus zbytek (PD versus CR) je cca 50% na 50%
200000 vozidel ojetých ze zahraničí, předpoklad 40% diesel ale poměr PD versus CR je 20% ku 80%
Celkem tedy jesně vede CR (2006), pro řekněme 10 let zpátky je PD kapkou v moři různých systémů jako jsou:
VP30, VP44, EPIC, DPCN, V3, V4, V5 a CR
2/ argumenty proti PD
a - nepotlačitelná hlučnost vycházející z konstrukce, kdy jsou systémy PD přímo poháněny vačkou z motoru
b - nepotlačitelná hlučnost vycházející z principu tlakování paliva, tento princip neumožňuje použít více pilotních vstřiků paliva k potlačení hluku spalování, piloty odebírají tlak, který už potom není jak doplnit (na rozdíl od CR)
pozn. b: společnost Delphi tento problém vyřešila u nejnovější generace PD pro nákladní automobily, ale stejně je to již pasé pro osobáky
c - problémy s filtrací pevných částic z výfukových plynů, systémy PD nejsou schopny poskytnout dodatečný vstřik paliva z výše uvedených důvodů
d - problémy s olejem, bohužel turbo a vačka potřebují zcela jiný druh oleje, takže výsledný olej je bohužel kompromisem, není dobrý ani pro turbo ani pro vačku. V případě zhusta používaného čipování jde turbo jako první a nedlouho po něm vačka, vstřikovače, případně hlava motoru
e - rozdíl mezi PD a CR je v tom, že CR vstřikovače a čerpadlo NIJAK neovlivňují chod motoru, jsou to externí díly. Systém PD je přímo navázán na motor a způsobí dříve nebo později zničení hlavy motoru, vstřikovače PD se "zaklepou" do hlavy díky tvrdým vibracím (toto se projevilo po 5-6 letech provozu prvních 1,9 TDI, proto VW tak rádo opustilo PD, navíc jsou dražší a není tam rezerva pro Euro5/6)
Závěr:
systémy PD (EUI, UIS) jsou o něco odolnější (pouze v případě používání dobrého oleje) v prvních 4-5 letech provozu, potom je to katastrofa, zvláště po využívání dlouhých výměnných llůt pro výměnu oleje, čipování apod...
V podmínkách ČR ta největší prasata prostě čórnou nový motor a je po problému.
Další specialita ČR: majitel Škodovky si na internetu nepostěžuje...
Kdyby jsi dobře četl vlákna, zjistil by jsi periodické vynořování těchto problémů (1-váha, 2-turbo, 3-vstřikovače), ale vlákna nemají pokračování jako u Mondea.
U Mondea také nejsou příspěvky pouze negativní a ten vzorek je také miniaturní, tak proč by se to mělo vztáhnout na celou populaci Mondeí?
Např. já jsem právě dosáhl 145 tisíc km a o vstřikovačích nevím (palivové filtry měním s olejem, cca 20000, dávám nepravidelně aditivum Standu :P , což vidím jako nadstandardní péči...)
Věř tomu, že většina majitelů na údržbu dlabe a potom se jim to vrátí - u systému CR dříve, u PD později (zato to bude rachot :!: :!: :!: )
Doporučuji Ti nepřetahovat/zkrátit lhůty výměny oleje, měnit častěji palivový filtr a sem tam přidat aditivum pro zajištění lepší spalitelnosti nafty a pro snížení množství úsad karbonu na: tryskách vstřikovačů, v: EGR a na: turbu. Méně těchto úsad znamená menší problémy s turbem. Buď budeš častěji měnit olej nebo snížíš tvorbu úsad, lépe zkombinuj oba principy (toto platí i pro systémy CR ale v o něco menší míře).
HOWGH -
exup 19.12.06 08:05
« Bez nadpisu
Petře T., každý, kdo se o automobilovou techniku zajímá o trochu víc než jen okrajově, musí po přečtení pár z tvých zdejších příspěvků rozpoznat, že jsi v oblasti dieselů odborník. Tím jediným si já taky vysvětluju Tvé poněkud silné a emotivní tvrzení, že PD jsou "největším průserem v dějinách" (dějinách turbodieselů, přímého vstřiku, či prostě v novodobých dějinách počínajících vynálezem parního stroje a počátkem průmyslové revoluce?). Já jsem vcelku běžný uživatel jednoho z PD. Jako takového mě víc než odborné příčiny té jeho "průserovosti", které bych skoro i rád poznal, zajímá jeho spolehlivost, se kterou, konkrétně v problematice vstřiků, zatím nemám problém. Je bez diskuze, že při současné celosvětové masovosti CR, ve kterém je budoucnost, o tom není pochyb, jezdí celkově víc CR, než PD. U nás bych o tom poměru skoro pochyboval, protože pozice koncernu je díky Škodě s PD víc než silná. Myslím, že vídávám víc Passatů, než Mondeí. Na každý pád jsem na diskuzích Škody zatím nezaznamenal ani jeden případ problémů se vstřiky. Což jistě neznamená, že neexistují, ale vy se tu poslední dobou o ničem jiném nebavíte. V celkem malém vzorku majitelů CR. A to je pro mě, coby uživatele směrodatné - dosud větší spolehlivost PD. CR se jistě ze svých problémů vylíže, či už vylízal, ale já nemusím teď a tady nic řešit. Ani v záruce, snad ani po ní. Nezajímá mě už pak příliš to, že jejich tvůrci už v okamžiku, kdy s PD přišli na světlo, vstoupili do slepé uličky, či to, že jsi mi z pozice svých znalostí schopen vyjmenovat nejméně 3 objektivní odborná zdůvodnění (oblíbenou nekultivovanost chodu nevyjímaje) tohoto největšího průseru v dějinách.
Je jisté, že PD zvoní hrana. Pro mě, uživatele, ale prostě zatím funguje spolehlivěji než CR. Už to tu níže několikrát zaznělo i od jiných. je fakt, že jsem za celých víc než 60 000 km, což zase na druhou stranu není až tak moc, netankoval ani jedinkrát jinde než u Aralu, dnes OMV. Pokud mě paměť neklame, tam kdysi udělal třeba zase DIM udělal špatnou zkušenost..
Takže v čem je ten průser PD? Ve zmíněné ceně jednoho vstřikovače? Já osobně se chovám tak, abych ho nezničil. Tedy úplně normálně - neberu levnou naftu a používám předepsané oleje. -
"-- skrytý --" 18.12.06 16:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE
1,9 TDi v PD se prodávaly velmi sporadicky, 2,0TDI a 77kW 1,9TDI se prodávají 2 roky.
A potom, nesmíš zapomenout na dovozy, která převyšují domácí prodeje o 1/3 až 1/2.
A také nezapomeň na nejčastější řešení problémů se Fkodofkami, a to je nákup čórky za hubičku. Bodejž by si na webu stěžovali, stačí zajít do kteréhokoli krámu s díly Fkoda a poptat se, typicky se obchodníkům s díly Fkoda čórkaři nabízejí 2x až 3x týdně, je to síla, to mi věř.
Ale vlastně proč řešit vstřiky, když můžeš mít za 15 celý motor???
Nebuďte chlopi naivní... -
lordmystic 18.12.06 16:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE
Možná že je opravdu zbytečné řešit kolik těch a těch jezdí, ale co pár známejch leje do PD-ček, to je pro naše CR absolutně nemyslitelné, to by jsme skončili po pár km... Prostě motory od VW nejsou tak hajsavé na kvalitu nafty jako naše CR, o tom snad nebude sporu ne? -
lordmystic 18.12.06 11:47
« Re: Re: Re: cena diagnostiky v HALE
Petr T.: hodnotím jen z vlastní zkušenosti - passatů dnes u nás jezdí v TDI nejvíc ze zahraničních vozů, o motorech ve škodovkách ani nemluvě. A podle drtivě většiny svých známých jsou vstřikovače bez nejmenšího problému, nevím o jediném případu z toho velkého množství aut v mém okolí, naftu kupuje spousty z nich u pochybnejch čerpaček za nejnižší ceny a motory stále drží. Nejčastěji mění váhu vzduchu a jinak do motoru nevrazí ani korunu... Tak fakt nevím, ale mám opačné zkušenosti. -
"-- skrytý --" 18.12.06 11:44
« Re: Re: cena diagnostiky v HALE
Chyba, Lorde, PD jsou největší průser v dějinách! Jeden vstřikovač za 25000 a zničí ho buď nafta, nebo olej a ještě k tomu jde vždy s olejem turbo :!: :!: :!: :!: :!:
Volkswagen utíká do CR, 2,7TDI a 3,0TDI byly na prvním místě, Crafter (užitkáč!!!) s 5válcem 2,5TDI je na druhém místě a tento rok (2007) půjde vše ostatní...
...Škoda to vyžere a dostane CR až jako poslední... :idea: