FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 20.12.06 11:50
« Re:
exup:
- takhle má vypadat věcná diskuze :!: :shock:
ad 1,9TDI - těchto se vyrobilo (Euro3) velice málo v porovnáním s 2,0TDI, tudíž nemůžeš očekávat zahlcení servisů něčím, co se prodávalo tak málo, i když cca 8 let.
Pouze nejvýkonnější verze 1,9TDI měly PD a ostatní měly rotační polonumericky řízerné čerpadlo Bosch a mechanické vstřikovače.
Zaklepávání vstřikovačů je dětská nemoc těchto prvních systémů TDI-PD, naopak TDíčka se vstřikovacími čerpadly jsou skutečné etalony bezporuchovosti, a lidé to tudíž vztahují i na TDI-PD.
ad 2,0TDI - těchto se vyrábí a prodává opravdu hodně. (Ale krátce.) Do koncernu se tyto motory dodávají se solenoidovými verzemi Bosch, mimo koncern (Mitsubishi, Dodge) se dodávají s piezoefektem ovládanými verzemi Siemens (PPD), ty mají rychlejší reakci a o 250 barů vyšší maximální tlak.
Vrcholem nabídky je pak 2,0 TDI-PPD (Siemens), ketré už se také prodávají dokonce v Octavii 2 RS.
2,0TDI a 1,9TDI Euro 4 (77kW a nově 85kW) budou jistě vychytanější, ale já se obávám skutečně extrémního namáhání všech dílů těchto motorů.
Pro běžné uživatele respektující požadavky vozu a motoru to není žádný problém, rozhodně bych se ale auta zbavil do 6 roku stáří.
Zdravím. -
martin.z 20.12.06 11:27
« Re:
to Lordymystic:
tak z toho vypliva, ze vyvoj je snad dobry, od roku 2001 se pocet zavad nafty :-) snizil na polovinu, ale stale je to 6% odberu...To mi neprijde jako uplne malo.
Chtelo by to jeste vedet jak je to ovlivnene odbery v nejakych opravdu malych pumpach ala JZD.... -
martin.z 20.12.06 11:11
« Re: Re: Re: rozbor paliva
to DIM:
Jo jenze ted je to preci v rovine, ze ti automaticky v servise pri problemu reknou ze tankujes nekde v kravine a jzd apod.-ne ze tady cechach obecne je nevyhovujici palivo, tim padem jsi to zavinil ty.
A to ze paliva u pump obecne nemaji na dlouhobe pouzivani idealni vlastnosti bys musel nejak dokazovat ty a neumim si predstavit jak, protoze zadnej ustav paliv a maziv takovej posudek nenapise, oni jsou do znacne miry alibisti a tvarej se jako ze ke konkretnim motorum se nebudou vyjadrovat. -
« Re: Re: Re: Re: rozbor paliva
.....a nebo :
Pečeť kvalityCo je program Pečeť kvality? Program Pečeť kvality je program zahrnující služby spojené se sledováním a vyhodnocováním kvality pohonných hmot prodávaných na čerpacích stanicích. Na základě statistického vyhodnocení výsledků zkoušek odebraných vzorků pohonných hmot je udělováno oprávnění používat symbol Pečeť kvality.
Kde se dozvíte více?Více se dozvíte z Všeobecných zásad Programu Pečeť kvality. Pro stažení ve formátu PDF klikněte zde.
Kdo se programu účastní?Právo používat symbol Pečeť kvality má v současné době pouze společnost Benzina, a.s., Shell Czech Republic a.s. ETK s.r.o. Jablonec nad Nisou a KM-PRONA, a.s..
V současné době se programu zúčastňují malé i velké společnosti, např. EuroOil, Benz, K-Benzin a jiné. S ostatními společnostmi probíhají jednání.
Chcete nás kontaktovat?Bližší informace Vám poskytnou:
ing. Karel Závodný, tel.: 274 021 329, e-mail: karel.zavodny@upmas.cz
David Zadražil, tel.: 274 021 334, e-mail: david.zadrazil@upmas.cz
Šárka Hutová, tel.: 596 111 329, e-mail: sarka.hutova@upmas.cz -
« Re: Re: Re: rozbor paliva
Docela zajímavé informace se tam člověk dozvěděl, na těch stránkách.............např :
07.12.2006 Stanislava Michalova
Kontrola Nafty - rozbor
Dobrý den. Mám na Vás prosbu. Mám auto škoda Octavia TDi 1,9. Nedávno jsem natankovala Naftu a dnes jsem musela dát opravit auto, protože se rozbilo čerpadlo.Ráda bych udělala rozbor této nafty, ještě jí mám v kanystru. Má tázka je kolik stojí rozbor nafty a kde je možné ho udělat?Myslím že by to měl někdo uhradit pokud není nafta v pořádku.Děkuji Michalová S pozdravem a přáním příjemného dne
Odpověď07.12.2006 Auersvald
rozbor nafty
Rozbor Vám provede naše laboratoř v Praze U Trati 42, tel 274021340. Zvažte, zda můžete prokázat původ nafty ve Vašem kanystru! Pokud máte podezření na prodej nekvalitního paliva na určité čerpací stanici, tak dejte podnět příslušnému inspektorátu České obchodní inspekce (více na www.coi.cz), která provede kontrolní odběr a kvalitu paliva přezkoumá. Podobné dotazy jsou poslední dobou stále častější. -
martin.z 20.12.06 09:35
« Re: rozbor paliva
co se tyce rozboru paliva tak jsem prochazel stránky ustavu paliv a maziv, neco je v odkazu sluzby:
[odkaz]
ale nejvetsi obrazek jsem si udelal hlavne po cca hodinovem cteni otazek a odpovedi, jak archivu tak tech poslednich
[odkaz]
[odkaz]
Z jejich odpovedi na nektere otazky se ja domnivam, ze takovyhle individulani rozbor nafty by jednak stal nekolik tisic korun(nekde tam zminovali, ze kompletni rozbor vyjde na cca 7.000,-kc a je na nej potreba asi 5 litru paliva)
ale hlavne, ze vysledky se vztahuji k plneni danych norem jakosti paliva a ty nemuseji byt v relaci s potrebami nasich motoru. Oni proste zkoumaji jeslti palivo vyhovuje nejake norme co si vymyslel stat a ne jestli to muze zadrit vstriky v tdci motoru...
U dotazu smerovanych konktretne na vliv paliva na motor se odkazuji na vyrobce motoru (oni preci neznaji a nezkoumaji fordi tdci motory, jejich vec je jen plneni obecnych norem, ktere ale nemuseji byt vytvarene zrovna podle potreb modernich motoru), jenze ten zase samozrejme nema sajnu jaka se tady prodava nafta...
Jinymi slovy chci rict-je to jen muj nazor-ze tady v tom nasem bananove nam v tomhle nikdo nepomuze a je to takovy hezky uzavreny okruh. Vsichni se muzou odkazovat na nekoho jineho. -
exup 20.12.06 09:35
« Bez nadpisu
Petře T. :
jak je opět vidět z Tvého obsáhlého výčtu argumentů zdůvodňujících PD coby ten největší průser v dějinách, v první větě mého předchozího příspěvku jsem se nemýlil. Tvé odborné znalosti respektuju, nicméně bych na to, cos napsal, ještě rád reagoval, byť je mi Tvé závěrečné HOWGH jasným signálem.
ad 1/ počty vozidel
- nemám přístup k ke statistikám, které uvádíš a které nemám v úmyslu zpochybňovat, ani nejsem ochoten je někde dohledávat, pokud jsou to veřejně přístupná čísla. Najezdím toho vcelku dost a dívám se kolem sebe. Věřím přirozeně tomu, co vidím na silnicích, takže si na základě toho dělám stejně přirozeně obrázek o skladbě vozového a motorového parku. To, co se doveze, aby se to rozebralo, nebo postavilo do nějakého depozitáře, čili jednoduše to, co pak nejezdí po těch zmiňovaných silnicích mě nezajímá. Připouštím však, že můj obrázek poměru PD/CR je dílem mých pocitů a čísla jsou holt čísla. Ta se neokecají..
ad 2/ argumenty proti PD
Předesílám, že nejsem žádný zarytý příznivec koncernu a potažmo jeho specifického vynálezu PD, který začíná opouštět. Jak jsem řekl minule, jsem jen jeho uživatel. Zatím relativně spokojený - s výkonem a hlavně spotřebou, na kterou srovnatelný CR v Mondeu zatím prostě nemá. Za slovem relativně se skrývá moje nespokojenost s průběhem krouťáku (2,0 TDI), na který jsem dlouho hlasitě upozorňoval v diskuzi OII. Tvé tvrzení, že majitelé Škodovek proti svým strojům neřeknou nic křivého proto nelze generalizovat.
K těm argumentům :
ad a/b/ - hlučnost:
- tohle pro mě osobně nejsou argumenty. A už vůbec ne o nějakém průseru. Mně traktoroidní zvuk či ona profláklá nekultivovanost chodu PD nechává naprosto klidným. Tohle neřeším. Naopak, v létě, kdy na krátké cesty do práce nepoužívám klimu a mám stažené okénko, vydržím ráno, než vyjedu, téměř celé hodiny poslouchat klapot volnoběhu PD, v pravidelném cyklu proložený krátkým a lehkým vytočením motoru pedálem plynu někam k cca 2200 ot. Zvukovým projevem přechodu motoru z volnoběžných k těmto otáčkám, trvajícím snad ne déle než zlomek vteřiny, jsem znovu a znovu fascinován. Vážně, skoro.
ad c/ - filtrace pevných částic:
- ačkoliv si myslím, že mám celkem silné ekologické vědomí a nepovažuju se v tomhle směru za barbara, problémy PD s filtrací pevných částic mě jako uživatele opět nezajímají a nejsou tedy pro mě argumentem. Pro VW samosebou ano, takže i důvodem k přechodu k CR, to chápu. Je známá věc, že dnešní vysoké vstřikovací tlaky produkují daleko menší částečky sazí, které se daleko pevněji usazují na plicích a hůře se pak vykašlávají, než např. "produkty" předchozích nízkotlakých motorů. Snažím se tedy všechny ostatní PD a CR, kde tuším absenci filtru pevných částic, co nejrychleji sobecky předjet (ale dál jim, solidárně i ujet..), abych nebyl potenciální obětí tohohle handicapu PD >:D
ad d/ - kompromisní olej atd.
Předepsaný olej měním v předepsaných intervalech. Že je olej pro PD kompromisním kočkopsem technicky chápu, ale jako uživatele mě to nezajímá. Pokud to samozřejmě nemá ten systémový důsledek, že se budu muset třeba už ve 150 000 km začít poohlížet po nějaké té zánovní čórce. Očekávám a předpokládám, že nebudu. Jestli si zadělávají na havárii turba, vaček a vstřikovačů ti, co hodlají čipovat, činí tak na svoji zodpovědnost a je to problém jejich, nikoliv PD. Takže je-li obecný argument víceméně postaven na byť reálném, ale pouhém předpokladu, že se zhusta praktikuje čipování, není pro mě opět pádným (chce se mi použít mně odporného, ale výstižného slova - relevantním) argumentem. Já čipovat nehodlám.
ad e/ - zaklepávání vstřikovačů PD do hlavy :
- tak tady mně, strojaři, trochu běhá mráz po zádech pokaždé, když si to přečtu. Inzerát, který jsem podal v afektu hned po prvním přečtení tohohle chladného konstatování a ve kterém nabízím levně svoji OII v dobré kondici a ještě v záruce, jsem stáhnul teprve před chvílí, když jsem trochu vychladl.
O tomhle nevím co si myslet. Tomu mým poctivým způsobem provozu motoru, nebo nečipováním, nemůžu předejít a nijak to ovlivnit. To je konstrukční a koncepční systémová věc. Nezbývá než čekat, "co to udělá". PD se vyrábí od r. 1998, zjistil jsem si, tedy 8 let. Pokud je to věc systémová, tedy tyhle projevy zaklepávání PD do hlav, které jsi popsal, nebudou nahodilé - tu jeden motor, tam druhý motor.. První vlny PDéček by tedy měly už nejmíň před 2 roky systémově zahlcovat servisy. O tom nic nevím, což ovšem neznamená, že tomu tak nemůže být. Každopádně se na to začnu ptát, budou-li aspoň v mém servisu sdílní. Anebo to většina PD národa řeší skrze ty čórkaře a pak tajemně mlčí. Těžko říct. PD jsou vyrobeny jistě stovky tisíc, ne-li miliony kusů. Nechce se mi věřit, že by si výrobce vědomě zadělal na takovýhle masový problém. Se svými zkušebními auty najezdí miliony km. To by se muselo projevit a i řešit. Navíc VW PD chrlí dál a ještě nějakou dobu chrlit bude. Jestli je opustilo, jak říkáš, pak ve svých plánech do budoucna, to nepochybně. Vždyť Audi, kde TDI vymysleli, už CR ve svém 3,0 TDI má, jestli se nemýlím. V hlavách plánovačů je tedy rozhodnuto dávno.
N oprávněnost tohohle Tvého argumentu si prostě počkám, až udělám vlastní zkušenost. Mám v úmyslu najet se svým PD víc než 200 t. km, takže příležitost bude..
Systém PD byl svého času prostě jedna z regulérních cest, kterou se vydal jen koncern. Tehdejší generace CR drtil svými vyššími vsřikovacími tlaky a těžil z toho. Teď se situace obrátila. PD je vlivem své koncepce a konstrukce na konci s dechem možného dalšího rozvoje. CR ho válcuje a převálcuje. Nemyslím si ale, že by to byl zase až takový průser.
Jinak za ty obecné rady stran provozu motoru Ti děkuju. V podstatě se jimi řídím celou dobu. Jen si nejsem jist, jestli přejdu od proměnlivých intervalů k pevným. zatím jsem měnil po 24 a 29 t. km. Pod Tebou udávaných 20 t. km bych nešel, to by mě při mém ročním proběhu km otravovalo. Za to aditivum dáš vážně ruku do ohně? Někde jsem četl, že to je při používání (rádoby)kvalitní nafty u moderních motorů neužitečné, nebou rovnou ke škodě. Nevím čeho, jen jsem si odnesl ten výsledný dojem. Platí-li že aditivum = pozitivum, najel bych na něj taky.
Omlouvám se tu délku, ale i Ty jsi přinášel poctivě a trpělivě argumenty. Reaguju tedy adekvátně.. -
lordmystic 20.12.06 07:32
« Bez nadpisu
To je vcelku překvápko s tím shell... Předpokládám, že všichni tu mluvíme o čerpačkách kam ano či ne jen z vlastní zkušenosti nebo zkušenosti známejch, těžko ale s jistotou říct které pumpy jsou špatné a které dobré, dokud nebude uděláno několik rozborů. To by pomalu bylo na velkou recenzi čerpacích stanic třeba pro Auto Diesel nebo jiný časák o autech... -
Jozef0351 19.12.06 18:47
« Re: Re:
Ja osobne sa vyhýbam dieslu >:D
Zamestnanci majú povolené tankovať do nového Transita len na Shell, OMV a Eso a len na veľkých pumpách. Slovnaft som im neodporucil z princípu a Agip takisto lebo jedna pumpa u nás v okolí nemá dobrú povesť. Tú majú zakázanú ako aj ostatné "lacné neznačkové" pumpy. To len preto že som čítal túto diskusiu. Máme a mali sme vo firme Transporter, Mazdu 2200, Campo a nikdy neboli problémy s motormi aj keď tankovali všelijakú "pofidérnu" naftu.Transporter je TDI, ostatne hladké diesle. -
« Bez nadpisu
Nerikejte mi, ze Ford nema nejakou databazi "incident report" vsem autorizovanym servisum pristupnou !!! Jiste ze ma.
Teb sraz ste prosvihli [odkaz]
Doporucuji se aspon obcas podivat na fordclubs.org aby se to same neresilo porad dokola.
DIM fakt Shell nebrat rikal jsem uz asi 3x jenom zde. Mozna globalne jsou na tom dobre ale tady v CR u nich netankuji ani benzin. -
"-- skrytý --" 19.12.06 16:06
« Re: Sraz s diagnostikou
To neni vubec spatny napad :D
Toho bych se urcite rad zucastnil, uz pro zajimavost a srovnani. Ze servisu dostat objektivni informace je jak se zda problem. Nikdo o zadnem problemu novych 2,2TDCi nic nevi a tady se nas uz par seslo.
Nerikejte mi, ze Ford nema nejakou databazi "incident report" vsem autorizovanym servisum pristupnou !!! A nebo vsichni s problemy jezdi do Hale :-) -
« Detekce vadnych vstriku
Kdyz uz to tady probirate zprava zleva, co je schopen zjistit normalni servis z diagnostiky (tj. nespecializovany). Tezko poznaji, ze je vstrik opotrebeny. Ale poznaji, ze obcas vynecha (castecne / uplne)? Poznaji, ze odesel uplne (to si clovek asi vsimne i sam, co). Kde lezi zhruba hranice, co zvladnou poznat a co ne? Dik. -
"-- skrytý --" 19.12.06 15:42
« Re: Re: Re: Re: Re:
DIM:
SHELL - na tom něco může být !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Možná je lépe prostřídat, já střídám.
Aby jsi se neto, tak mám na autě závadu při 145000, kód 0200, špatný kontakt na 1 vstřikovači nebo příliš vysoký nájez a jsem mimo tolerance ŘJ. Zjistím - není to nijak znát a dle info co jsem získal to znát ani nemusí být, žádný náhradní režim, možná pouze očistit kontakty...
Napsal jsem taky nějaký dotaz na ten ústav paliv......tak uvidíme !