FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Devil666 04.02.11 17:29
« Re: STK
Kutil. Jo jasně. Předchozí Mondeo mělo jako nové 25 závad. >:D Současné Mondeo to je jedna závada za druhou a nic u něj nefunguje tak jak má. >:D UPC settopbox 7x výměna za půl roku. >:D Neustálé problémy s autoservisy. Všechny firmy v ČR jsou zloději. Atd, atd..... Ale ty jsi vlastně pohodový člověk. >:D >:D >:D -
superkutil 04.02.11 17:06
« Re: STK
Problémy se spojkou a tlumiči ve 40000km. Trochu brzo, ne? Přečti si názory majitelů. Nechci dopadnout jako s předchozím Mondeem, abych koupil auto za 800tis.Kč a další rok do něj narval dalších 100tis.Kč.
A můj život je celkem v pohodě. Až na ty Fordy mi ostatní věci fungují dobře a nepotřebují servis. To platí jak pro domácí spotřebiče, tak počítače, tak ostatní elektroniku (mobily, navigace atd.) nebo vybavení domu. Třeba myčka mi odešla po 14 letech a pojišťovna mi zaplatila novou. Pračka sice vyhořela po 3 letech, ale prodejce ji na své náklady zdarma zrepasoval (zůstala původní jen bedna). Je pravda, že třeba lednice mi po 5ti letech začala promrzat a servis mi řekl, že to nejde opravit, ale opravil jsem si ji sám a jede v pohodě. Akorát s UPC setopboxem jsem měl problémy, najednou začal zlobit a za 1/2 roku mi ho vyměnili 7x. Pak jsem někde na fóru našel, že se musí galvanicky oddělit, koupil oddělovač za 300Kč a je klid. Akorát nechápu myšlení UPC, protože o použití oddělovače věděli, jen je prý nenapadlo ho použít. Takže můj život je úplně v pohodě, jen jsem trochu perfekcionista a nerad dělám stejnou chybu dvakrát. ;-)
A jestli přeskakuju mezi odlišnými auty nevím, ale potřebuju auto do města s pohonem 4x4 aby vyjelo i po sněhu a mokré louce. Kdysi se dělalo Mondeo 4x4 a to bylo úplně přesně to co potřebuju. Klidně bych za 4x4 zaplatil, kdyby ho Ford ještě nabízel. Já snad kvůli tomu budu muset přejít k VW group. >:D
A promiň, ale když mi motor padá do nouzáku a ztrácí výkon, to mi jako sebemenší problém nepřipadá. >:D
A pokud jde o Forestera, objevila se nabídka za 480tis.Kč, tak to ho možná vezmu, protože kdyžtak bude i na tu spojku a tlumiče. :-!
Jo a zastávám zásadu: NEMĚŇ TO CO FUNGUJE! -
Devil666 04.02.11 16:32
« Re: STK
Aha. Tak favorizovaný Forester má zase problém se spojkou a tlumičema. >:D Vyhovující auto pro kutila prostě neexistuje a nikdy existovat nebude. Nesmyslný přeskakování mezi dost odlišnými typy aut. Nesmyslný navzájem si odporující požadavky. Neustálé hledání sebemenších problémů. Jak tu bylo již napsáno. Tvůj vnitřní život musí být peklo.... :'-( -
superkutil 04.02.11 16:12
« Re: STK
Devil666: Psal jsem, že auto netáhne nad 3000ot a to byl problém s EGR ventilem. A třeba Forester diesel nebo BMW nad 3800ot v pohodě táhnou. U TDCI jsem opravdu musel stále řadit abych otáčky udržel mezi 1800-2600ot kde to jelo, ale to byl taky problém EGR. Vysoká spotřeba byla asi taky problém EGR. Po jeho výměně se spotřeba udržuje kolem 6,5 litru. To co píšeš jsou vytrhané kousky z textu kdy vše bylo zřejmě způsobené vadným EGR již z výroby a bylo to před 3mi lety. Viz křivka [odkaz] je naměřená hodnota, to je skutečnost, tam se nedá nic vymýšlet. Dnes v pohodě táhne i kolem 4000ot. Bohužel se to v poslední době zhoršilo, ale to může být opět problém EGR a nebo načnutých vstřiků. Ale nemám teď čas běhat po servisech, tak s tím jezdím. Když padne motor do nouzáku, tak vypnu a zapnu zapalování a jedu dál. 8-s
A nový auto chci koupit, ale potřebuju 4x4 a tak hledám něco měně poruchového, nenáročného na údržbu se slušným zrychlením a spotřebou. Velkým adeptem je Subaru Forester 2.0D, ale mají problémy se spojkama a zadníma tlumičema - odchází po 40tis.km. A do toho se mi nechce jít. Tak zatím čekám co se objeví. Možná budu mít za slušné peníze Kugu nebo nějakou KIU. Zatím řeším zda si 4 kolku vezmu jako hlavní nebo jako druhé auto (v tom případě něco menšího, nějakou ojetinu a Mondeo si nechám). :-! -
Devil666 04.02.11 15:41
« Re: STK
Kutile o tvým "řidičským umění" si myslím jasně vypovídají některý tvoje perly o řízení Mondea 2.2 TDCI. Jen pro příklad: "Auto netáhne nad 3800 ot." (to je u dieselu fakt divný >:D ) "na předjíždění není přebytek výkonu" (co to je za blbost vždyť se s tím předjíždí super)"musím u TDCI furt řadit jak šílený" (proč proboha?)"vysoká spotřeba" (absolutní kravina - u auta s tímhle výkonem je spotřeba vynikající)atd.... Prostě jeden nesmysl za druhým. Některý další tvoje nasmyslný kritiky Mondea II 2.2 TDCI nemá cenu ani komentovat a pozastavilo se nad nimi už hodně lidí. Jak už jsem ti radil několikrát prodej to a kup si něco jinýho. Stejně si nepomůžeš. Ty nebudeš spokojenej nikdy, protože máš absolutně nesmyslný představy. ;-) -
superkutil 04.02.11 14:34
« Re: STK
Podle mechaniků značkového servisu EGR ventil je jedním z nejčastěji odcházejících dílů. A to platí jak pro podtlakové, tak elektrické. A to nejen u Fordů, ale i u VW group, Renaultů, Mazd apod. Většinou se zanese, ale u Forda i odchází. Viz např. [odkaz]
S autem jezdím normálně. Toto Mondeo je mé 10té auto a prvních 7 aut jsem měl jako ojetiny a byly celkem bezúdržbové. Ale poslední 3 auta, Escort, Mondeo 1999 a současné Mondeo jsem kupoval jako nové. Současně s Mondeem (najeto 120tis.km) mám i Fiestu (najeto 90tis.km) a ta nepotřebuje žádnou údržbu, nic neodchází. Když porovnám provozní náklady Fiesty a předchozího Mondea, tak se Mondeo jeví jako velmi náročné auto na provoz a ani za 6 let co jsem ho měl servis nedokázal všechny závady odstranit.
Současné Mondeo je na tom mnohem líp, provozní náklady jsou výrazně nižší, ale druhý vadný EGR během 120tis.km mi připadá divný, hlavně když stojí kolem 8500Kč a v podstatě je to velmi jednoduchá součástka.
Pánové, můžete mi vysvětlit jak špatnou jízdou mohu EGR zničit nebo jak si mohu vymýšlet nesmysly když mi motor padá do nouzáku a diagnostika hlásí vadný EGR? Můžete mi vysvětlit, co si na tom můžu vymýšlet? Zkuste se zamyslet nad tím, co píšete. ;-\
Ona totiž poruchovost a průměrná doba životnosti dílů jsou údaje kterými se automobilky nechlubí, ale když si projedete fóra, tak zjistíte, že problémy co uvádím nemám jen já a že existuje mnoho podobných případů. Ale taky zjistíte, že je plno lidí, kteří když si koupili Ford, tak nepřiznají, že je zlobí a všude ho obhajují.
A pokud jde o poruchovost a životnost dílů, tak jsem kdysi dělal studii pro jednu počítačovou firmu a tam se dělala statistika kdy se porovnávaly výrobní náklady ve vztahu k životnosti a poruchovosti dílů a hledal se kompromis tak, aby náklady na díl byly nejnižší. Z toho vyšlo, že se poruchovost se zvýší o 3% ale díky tomu náklady mohli klesnout o 10%. A o tom to vše je. Prostě vyrobit to tak aby to co možná nejmíň stálo a aby se to v době záruky moc nepodělávalo. -
superkutil 03.02.11 22:36
« Re: STK
Nechápu, že ty EGRy odcházejí. Není to konstrukčně nic složitého, ale je pravda, že na tom Fordím konstruktéři podělali co mohli. Na jednom webu byla popsána oprava kdy se ulomil kovový kolík, já měl zase EGR plný vody. Prostě to soudruzi z Německa podělali (nebo odkud vlastně EGR je). Mám pocit, že ta vlhkost poškodila odporový snímač polohy EGR ventilu. Ale ty odporové snímače nezvládá třeba i VW. U Polo mi odešel odporový snímač polohy klapky, servis nový neměl a tak mi chtěli vyměnit celou klapku za 13tis. Tak mi ve výzkumáku obnovili odporovou dráhu za 100Kč. Ten EGR rozeberu a uvidíme, zda nepůjde opravovat. ;-) -
Janerad 03.02.11 14:29
« Re: STK
Měl jsem ten stejný problém... V servisu řekli vstřiky nebo čerpadlo, musíme to odvézt do Diesel servisu, auto bude až po novém roce Vyhlídka na vánoce bez auta a na fakturu tak za hodně peněz.
Vyřešil jsem to tak, že jsem sbalil auto ze servisu. Mezitím se oteplilo a nafta rozmrzla, jsem natankoval pár nádrží Vervy a je klid. žádný nouzák, ať to honím, nebo jedu na tempomat na spotřebu.
Vypadá to, že fakt byla blbá nafta, nebo podezřívám že na dráty EGR se dostane voda, sůl. Při velkých mrazech to pak blbne. Jak se oteplilo, je to OK. Uvidíme. Prý hodně blbnou gumové hadice a netěsnosti kolem turba a egr... -
superkutil 27.01.11 19:51
« Re: STK
Pořád hlásí chybu EGR, myslím, že nefunguje dobře odporové čidlo polohy ventilu. Motorek je v pořádku a EGR je po mechanické stránce v pořádku. Až mi ho vymění, tak ho rozeberu a uvidím.
Dřív šel nouzový režim vyvolat zařazením 6ky a plným plynem a do 6ti vteřin byl nouzák. Teď ne, teď je to čistě náhodné. Auto teď jde na 120tis. kontrolu, tak nechám EGR vyměnit a starý rozeberu a uvidím. Ale vzhledem k tomu, že motor začíná zlobit stále víc (problematické starty, kolísání volnoběhu u studeného motoru, malý výkon, propadání při přeřazení), tak myslím, že jsou v háji i vstřiky.
Na druhou stranu klesla dlouhodobá spotřeba ze 7mi litrů na 6,5litru. >:D -
superkutil 20.01.11 20:11
« Re: STK
DIM: Nevím, ale když začalo padat auto do nouzáku minule ve Skandinávii, tak po příjezdu vyměnili EGR a bylo vše v pořádku. Teď taky hlásí diagnostika chybu EGR. Většinou padne do nouzáku a začne blikat žhavení. Ale jednou už se rozsvítila i kontrolka se symbolem motoru a pak už nedocházelo ke ztrátě výkonu. Jinak totiž když motor jde do nouzáku, tak ztratí výkon a jede jak motor bez turba.
Ale ostatní je v pohodě. Závady jsou jasně viditelné, to není žádný výmysl. To že 7x za 1/2 roku mění UPC setobox taky neovlivním, když setopboxy umíraly a jeden nepřežil ani 15minut. Když si UPC najímá levné techniky, kteří tomu nerozumí, tak je jasné, že místo aby namontovali oddělovač, tak setobox 7x mění. To taky neovlivním, to je realita. Já jsem rád, že takovéto problémy dokážu dotáhnout do konce.
V současné době nemám větší než běžné problémy s autoservisy, to co jsem psal o předchozích zkušenostech se dá doložit, to je realita, to nejsou nějaké výmysly.
A to že některé firmy v ČR jsou zloději, je pravda, dělám pro dost firem a vidím jak to zevnitř funguje. A to je většina zahraničních. Ale to holt je odvrácená strana obchodu - levně nakoupit a pak najít nějakého troubu a tomu draze prodat. Ale samozřejmě to neplatí pro všechny firmy, najdou se i vyjímky, ale ty většinou nejsou moc úspěšné. Vždyť kolikrát nakupuješ u stejné firmy? >:D
Ale sám vidíš, že si z mého textu vybíráš jen co se ti hodí. Takže i ty v tvém pohledu máš těžký život. Docela by mě zajímalo v jakém oboru děláš. Zda opravdu s obchodem nemáš zkušenosti nebo naopak máš a tak kličkuješ. :-)
Myslím, že oba víme, že v ČR nejde lidem o kvalitu ale o co nejnižší cenu a tak se drazí odborníci nahrazují méně schopnými, ale za to levnými, dost často bez odpovídajícího vzdělání.
Velkou část života jsem dělal mezi techniky ve výzkumných ústavech a nebo ve výrobě. Pak jsem se dostal do společnosti obchodníků a managerů. Je strašné, jak jsou to odlišní lidé, jakou mají povahu, jak se chovají. Na to to chce hroší kůži. Ale takový je život, všichni musí jíst...
A taky vím ještě jednu věc, že to co si neudělám sám, u toho nemám jistotu, že je to dobře a už mockrát jsem se přesvědčil, že to profici udělali hůř jak bych to udělal já. Tak jim pak věř.