FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    21.12.06  00:39

    « Bez nadpisu

    jarda.suchy1 nevim jak funguje logistika u Shellu ale asi blbe. Chapu ze snazis obhajit Shellku kdyz si u ni jako doma ale pak si tu nevylevej zlost vymyslenim konspiracnich teorii o Ford Service, to je fakt hodne velka ulet.
    Ja k Selce nejezdim a problemi se vstriky jsem nikdy nemel. Tak nevim jestli v tom nebude faktor opravdu jenom mezi volantem a sedackou :D
    No ma pocit ze manual k autu konkretne k TDCi cte snad 1% lidi ostani asi ne pochopim to kdyz nekdo mel uz pred tim jine TDCi ale takovych lidi neni moc, je pekne kdyz prodejce upozorni na hlavni faktory, ale pokud to neudela tak od toho ta kniha je, o tom co tankovat tam take stranka je !!!.
    Myslim si ze ty nespokulujici berou od jednoho dodavatele, coz je urcite osetreno i smlouvama jinak si to nedokazu predstavit. Ale treba se pletu :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.12.06  00:10

    « CR vs PD

    causa prechodu koncernu VW na CR systemy - ja bych to videl na duvod ciste ekonomicky, mozna v tom hraje roli i ekologie - splnovani emisních limitu je cim dal tim vice narocnejsi, drazsi vyvoj atd. , jinak co se tyka spotreby jsou PD systemy vice mene uspornejsi - ktery dnesni common rail dokaze dat tlak 2200 baru (2.0TDI 125 kW)?... kazdy system ma sve vyhody i nevyhody a nic neni cernobile, rozhoduje pouze ekonomika....
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  23:13

    « TDI-PD

    mozna trochu odbocim - 1.9 TDI PD/74 kW se do fabek dával od roku 2000, do fabky RS se dava 96 kW verze, cca 40.000 rocne prodanych fabii vsech motorizaci u nas, 1.4 TDI PD prisly pozdeji, do Octavii - 25.000-30.000 ks rocne prodanych, kam se davaly PD motory 74 kW (4x4), 96 kW,do novych 77, 103 kW, pak jsou tady Superby PD (74, 96, 77, 103), Passaty, Golfy - nemyslím si ze jich tady jezdí málo, za 5-6 let masivniho prodeje u nas jsem neslysel o hromadne citlivosti PD systemu na nasi naftu a problemy se vstrikovaci a to tam kdekdo lil i SETU...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.06  20:31

    « Zvyseni spotreby po kalibraci

    hi,
    to jarda.suchy1: jsem cekatel na nove vstriky, zatim mi delali kalibraci + SW. Ujel jsem od te doby asi jen 1.000 km, ale mam rozdil i na PP i pri tankovani (PP: 5.5 -> 5.9, tankovani 5.9 -> 6.4). Styl jizdy stejny, nyni za studena trochu vyssi otacky, protoze jinak jsem ukazka vyuky v autoskole (zdechavam na krizovatkach a velbloudimi priskoky se z ni dostavam pryc:-). Za tepleho motoru zadna zmena.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.06  18:29

    « Re: Re:

    To DIM: hmm... bohuzel s tebou musim souhlasit. Tvrzeni, ze bereme naftu pouze u site cerpacek Shell, (z podstaty veci nemuzeme brat ani jinde - leda ze bych pro firemni ucely bral za sve :-( ) je pro servis v podstate nedulezity. S tvrzenim - "I tam je spatna nafta !" - kdyby je slysel Shell - tak rekne "Mate problem se vstrikovacimi systemi motoru" Na druhou stranu vim, ze maji castecne pravdu. Chimera (viz. prispevek pulse ), ze pokud beru u overene pumpy, tak natankuji kvalitni naftu, je opravdu pouze chimera. Pokud nekdo z vas vi, jak funguje logistika zavazky paliv - tak je mu jasne, ze je to nemyslitelne !!! Na jedne cerpacce treba Hradec Kralove jedne znacky treba Shell, natankujete v8hod rano v pondeli palivo privezene z rafinerie z Rakouska, v 11hod natankujete palivo z rafinerie Paramo v CR a druhy den odpoledne v 16hod natankujete palivo z Nemecka - je to vse jen otazka logistiky a financi, za kolik se nakupuje palivo z rafinerii v danou dobu zvazky. Pro tyto firmy jezdi smluvne i nekolik spedicnich firem a zkoordinovat vse je komplikovane. Nemluve o tom, ze nektere velke cerpacky maji i treba 2 - 3 tanky na jedno palivo (nafty) a postupnym zavazenim jednotlivych tanku se docili toho, ze vramci jedne cerpaci stanice natankujete u kazdeho stojanu palivo z jine rafinerie - naprosto bezne !!!
    Proto je treba dobre brat Shell Diesel V Power - jiny distributor bohuzel celorocne!!! zarucene aditivovanou naftu nenabizi - nebo o tom nevim. U SDVPower je zaruceno, ze dopravce musi pouze do rafinerii, kde ma smluvne zajistenu stojanku s primesi aditiva, kterou aplikuje pri precerpani dopravce do zavazejici cisterny.
    Zacinam mit dojem, ze se to tady Fordu hodi do karet - konec koncu servis nevydelava na hlavne na prodeji aut, ale na jejich servisu i zarucniho! - "Vzali jste spatnou naftu" - ovsem pri koupi a nabidkach novych aut prodejce na nic takoveho NEUPOZORNIL! Pouze spickovy motor a jeho dlouha zivotnost blablablaaa.... (Ta dlouha zivotnost me utkvela v hlave - to si moc dobre pamatuju).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.06  18:28

    « Re: Re:

    aaaa
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  15:53

    « Re:

    Pro FORD je pár filutů u českých čerpacích stanic pod hranicí rozlišitelnosti. Český dovozce by to sice řešit měl, ale ten zase neví jak, tak udělal všechno proto, aby to bylo neprůstřelné a odnesli to ti, co s tím jezdí a co si t koupí.......koneckonců bez tak do toho lijou kdovícoo, že ano ........
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  15:11

    « Bez nadpisu

    V podstate vsechny problemy nastanou prave pri spedici a na pumpach!!! souhlas !!!
    Stale vice ma ale presvedcuje fakt, ze maslo na hlave ma hlavne v nasich pripadech Ford, ktery udelal opravdu motor na hranici citlivosti stavajicich ekologickych a legislativnich norem.
    Nesopuhlas,
    Je to urcite specifikum ceskoho trhu, konkretne nekterych cesky pump, bohuzel na to doplaci zakaznici CR Fordu, Ford EU je v tom podle meho nevine kdo by to mel hodne resit je ceske zastoupeni Ford Motor Company v cele s panem Vladimírem Vošickým
    byt vami tak dotazi smeruji timto smerem !!!!
    [odkaz]
    Za dalsi od ceho je zaruka ta by mala prave resit tyto specifika ceskeho trhu? Bohuzel pak na to doplaci automobilka i kdyz zdroj problemu je jinde, bohuzel jedinej kdo bude mit snahu to resi je zase jenom automobilka.
    Ale to je jako se zavadeni Bioethanolu auta Ford ma ale cerpacky chrapu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.06  14:39

    « kvalita paliv u nas, spotreba

    martin.z : ... myslim, ze jsi to napsal naprosto trefne. Rafinerie rozhodne produkuji paliva v mezich technickych norem (ktere jsou mimochodem docela benevolentni) o tom neni sporu! Az na drobne vyjimky - viz. posledni pripad naredeni benzinu naftou a nasledna jeho distribuce. Zasadni problem je distribuce + ty problemy na cerpacich stanicich.
    Neverte tomu !!!, ze to co nacerpaji dopravci zasobujici sit cerpacich stanic z oficialnich rafinerii, je neco, co by neodpovidalo normam!!! Za tim si stojim a vim o cem mluvim!!! V podstate vsechny problemy nastanou prave pri spedici a na pumpach!!! - Ceske hlavicky vymysli takove veci - kvuliva "par korunam".
    Stale vice ma ale presvedcuje fakt, ze maslo na hlave ma hlavne v nasich pripadech Ford, ktery udelal opravdu motor na hranici citlivosti stavajicich ekologickych a legislativnich norem. Kazdy technicky vyrobek ma nejakou toleranci od do a v pripade 2.X TDCi je to bohuzel na hranici spodni. Jinak si nedovedu vysvetlit, proc tak nami hyckane motory maji takove problemy! Ale o tom uz tu pred casem DIM take psal.
    Mimochodem, po kalibraci meho motoru a prehrani noveho software do ridici jednotky, doslo ke zmene k realistictejsim hodnotam spotreby paliva. Ted opravdu palubni pocitac ukazuje to, co odpovida nacerpanym litrum vuci ujetym kilometrum. Zatim to je cca 14dni, ale ty hodnoty jsou cca o 1 - 1,5 litru vysii nez puvodne. A nebo doslo jiz vlivem opotrebeni vstriku k vetsi spotrebe paliva a mam smulu :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  13:18

    « Re: Re:

    Do 6 let ?? To jde, mě teď odchází cca jeden CR každý rok !! :-)
    Napsal jsem taky nějaký dotaz na ten ústav paliv......tak uvidíme !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.06  11:50

    « Re:

    exup:
    - takhle má vypadat věcná diskuze :!: :shock:
    ad 1,9TDI - těchto se vyrobilo (Euro3) velice málo v porovnáním s 2,0TDI, tudíž nemůžeš očekávat zahlcení servisů něčím, co se prodávalo tak málo, i když cca 8 let.
    Pouze nejvýkonnější verze 1,9TDI měly PD a ostatní měly rotační polonumericky řízerné čerpadlo Bosch a mechanické vstřikovače.
    Zaklepávání vstřikovačů je dětská nemoc těchto prvních systémů TDI-PD, naopak TDíčka se vstřikovacími čerpadly jsou skutečné etalony bezporuchovosti, a lidé to tudíž vztahují i na TDI-PD.
    ad 2,0TDI - těchto se vyrábí a prodává opravdu hodně. (Ale krátce.) Do koncernu se tyto motory dodávají se solenoidovými verzemi Bosch, mimo koncern (Mitsubishi, Dodge) se dodávají s piezoefektem ovládanými verzemi Siemens (PPD), ty mají rychlejší reakci a o 250 barů vyšší maximální tlak.
    Vrcholem nabídky je pak 2,0 TDI-PPD (Siemens), ketré už se také prodávají dokonce v Octavii 2 RS.
    2,0TDI a 1,9TDI Euro 4 (77kW a nově 85kW) budou jistě vychytanější, ale já se obávám skutečně extrémního namáhání všech dílů těchto motorů.
    Pro běžné uživatele respektující požadavky vozu a motoru to není žádný problém, rozhodně bych se ale auta zbavil do 6 roku stáří.
    Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.12.06  11:27

    « Re:

    to Lordymystic:
    tak z toho vypliva, ze vyvoj je snad dobry, od roku 2001 se pocet zavad nafty :-) snizil na polovinu, ale stale je to 6% odberu...To mi neprijde jako uplne malo.
    Chtelo by to jeste vedet jak je to ovlivnene odbery v nejakych opravdu malych pumpach ala JZD....
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.12.06  11:16

    « Bez nadpisu

    hm zajímavé... vypadá to, že máme za poslední rok velice kvalitní naftu všude u čerpaček...
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.12.06  11:11

    « Re: Re: Re: rozbor paliva

    to DIM:
    Jo jenze ted je to preci v rovine, ze ti automaticky v servise pri problemu reknou ze tankujes nekde v kravine a jzd apod.-ne ze tady cechach obecne je nevyhovujici palivo, tim padem jsi to zavinil ty.
    A to ze paliva u pump obecne nemaji na dlouhobe pouzivani idealni vlastnosti bys musel nejak dokazovat ty a neumim si predstavit jak, protoze zadnej ustav paliv a maziv takovej posudek nenapise, oni jsou do znacne miry alibisti a tvarej se jako ze ke konkretnim motorum se nebudou vyjadrovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  11:10

    « Re: Re: Re: Re: rozbor paliva

    .....a nebo :
    Pečeť kvalityCo je program Pečeť kvality? Program Pečeť kvality je program zahrnující služby spojené se sledováním a vyhodnocováním kvality pohonných hmot prodávaných na čerpacích stanicích. Na základě statistického vyhodnocení výsledků zkoušek odebraných vzorků pohonných hmot je udělováno oprávnění používat symbol Pečeť kvality.
    Kde se dozvíte více?Více se dozvíte z Všeobecných zásad Programu Pečeť kvality. Pro stažení ve formátu PDF klikněte zde.
    Kdo se programu účastní?Právo používat symbol Pečeť kvality má v současné době pouze společnost Benzina, a.s., Shell Czech Republic a.s. ETK s.r.o. Jablonec nad Nisou a KM-PRONA, a.s..
    V současné době se programu zúčastňují malé i velké společnosti, např. EuroOil, Benz, K-Benzin a jiné. S ostatními společnostmi probíhají jednání.
    Chcete nás kontaktovat?Bližší informace Vám poskytnou:
    ing. Karel Závodný, tel.: 274 021 329, e-mail: karel.zavodny@upmas.cz
    David Zadražil, tel.: 274 021 334, e-mail: david.zadrazil@upmas.cz
    Šárka Hutová, tel.: 596 111 329, e-mail: sarka.hutova@upmas.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  11:07

    « Re: Re: Re: rozbor paliva

    Docela zajímavé informace se tam člověk dozvěděl, na těch stránkách.............např :
    07.12.2006 Stanislava Michalova
    Kontrola Nafty - rozbor
    Dobrý den. Mám na Vás prosbu. Mám auto škoda Octavia TDi 1,9. Nedávno jsem natankovala Naftu a dnes jsem musela dát opravit auto, protože se rozbilo čerpadlo.Ráda bych udělala rozbor této nafty, ještě jí mám v kanystru. Má tázka je kolik stojí rozbor nafty a kde je možné ho udělat?Myslím že by to měl někdo uhradit pokud není nafta v pořádku.Děkuji Michalová S pozdravem a přáním příjemného dne
    Odpověď07.12.2006 Auersvald
    rozbor nafty
    Rozbor Vám provede naše laboratoř v Praze U Trati 42, tel 274021340. Zvažte, zda můžete prokázat původ nafty ve Vašem kanystru! Pokud máte podezření na prodej nekvalitního paliva na určité čerpací stanici, tak dejte podnět příslušnému inspektorátu České obchodní inspekce (více na www.coi.cz), která provede kontrolní odběr a kvalitu paliva přezkoumá. Podobné dotazy jsou poslední dobou stále častější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.06  10:50

    « Re: Re: rozbor paliva

    Jenže dovozce - Ford Motor Company - tyto motory na českém trhu prodává a tudíž jsou v českých podmínkách a s českou naftou ( = normou ) schválené.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.12.06  09:35

    « Re: rozbor paliva

    co se tyce rozboru paliva tak jsem prochazel stránky ustavu paliv a maziv, neco je v odkazu sluzby:
    [odkaz]
    ale nejvetsi obrazek jsem si udelal hlavne po cca hodinovem cteni otazek a odpovedi, jak archivu tak tech poslednich
    [odkaz]
    [odkaz]
    Z jejich odpovedi na nektere otazky se ja domnivam, ze takovyhle individulani rozbor nafty by jednak stal nekolik tisic korun(nekde tam zminovali, ze kompletni rozbor vyjde na cca 7.000,-kc a je na nej potreba asi 5 litru paliva)
    ale hlavne, ze vysledky se vztahuji k plneni danych norem jakosti paliva a ty nemuseji byt v relaci s potrebami nasich motoru. Oni proste zkoumaji jeslti palivo vyhovuje nejake norme co si vymyslel stat a ne jestli to muze zadrit vstriky v tdci motoru...
    U dotazu smerovanych konktretne na vliv paliva na motor se odkazuji na vyrobce motoru (oni preci neznaji a nezkoumaji fordi tdci motory, jejich vec je jen plneni obecnych norem, ktere ale nemuseji byt vytvarene zrovna podle potreb modernich motoru), jenze ten zase samozrejme nema sajnu jaka se tady prodava nafta...
    Jinymi slovy chci rict-je to jen muj nazor-ze tady v tom nasem bananove nam v tomhle nikdo nepomuze a je to takovy hezky uzavreny okruh. Vsichni se muzou odkazovat na nekoho jineho.
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 20.12.06  09:35

    « Bez nadpisu

    Petře T. :
    jak je opět vidět z Tvého obsáhlého výčtu argumentů zdůvodňujících PD coby ten největší průser v dějinách, v první větě mého předchozího příspěvku jsem se nemýlil. Tvé odborné znalosti respektuju, nicméně bych na to, cos napsal, ještě rád reagoval, byť je mi Tvé závěrečné HOWGH jasným signálem.
    ad 1/ počty vozidel
    - nemám přístup k ke statistikám, které uvádíš a které nemám v úmyslu zpochybňovat, ani nejsem ochoten je někde dohledávat, pokud jsou to veřejně přístupná čísla. Najezdím toho vcelku dost a dívám se kolem sebe. Věřím přirozeně tomu, co vidím na silnicích, takže si na základě toho dělám stejně přirozeně obrázek o skladbě vozového a motorového parku. To, co se doveze, aby se to rozebralo, nebo postavilo do nějakého depozitáře, čili jednoduše to, co pak nejezdí po těch zmiňovaných silnicích mě nezajímá. Připouštím však, že můj obrázek poměru PD/CR je dílem mých pocitů a čísla jsou holt čísla. Ta se neokecají..
    ad 2/ argumenty proti PD
    Předesílám, že nejsem žádný zarytý příznivec koncernu a potažmo jeho specifického vynálezu PD, který začíná opouštět. Jak jsem řekl minule, jsem jen jeho uživatel. Zatím relativně spokojený - s výkonem a hlavně spotřebou, na kterou srovnatelný CR v Mondeu zatím prostě nemá. Za slovem relativně se skrývá moje nespokojenost s průběhem krouťáku (2,0 TDI), na který jsem dlouho hlasitě upozorňoval v diskuzi OII. Tvé tvrzení, že majitelé Škodovek proti svým strojům neřeknou nic křivého proto nelze generalizovat.
    K těm argumentům :
    ad a/b/ - hlučnost:
    - tohle pro mě osobně nejsou argumenty. A už vůbec ne o nějakém průseru. Mně traktoroidní zvuk či ona profláklá nekultivovanost chodu PD nechává naprosto klidným. Tohle neřeším. Naopak, v létě, kdy na krátké cesty do práce nepoužívám klimu a mám stažené okénko, vydržím ráno, než vyjedu, téměř celé hodiny poslouchat klapot volnoběhu PD, v pravidelném cyklu proložený krátkým a lehkým vytočením motoru pedálem plynu někam k cca 2200 ot. Zvukovým projevem přechodu motoru z volnoběžných k těmto otáčkám, trvajícím snad ne déle než zlomek vteřiny, jsem znovu a znovu fascinován. Vážně, skoro.
    ad c/ - filtrace pevných částic:
    - ačkoliv si myslím, že mám celkem silné ekologické vědomí a nepovažuju se v tomhle směru za barbara, problémy PD s filtrací pevných částic mě jako uživatele opět nezajímají a nejsou tedy pro mě argumentem. Pro VW samosebou ano, takže i důvodem k přechodu k CR, to chápu. Je známá věc, že dnešní vysoké vstřikovací tlaky produkují daleko menší částečky sazí, které se daleko pevněji usazují na plicích a hůře se pak vykašlávají, než např. "produkty" předchozích nízkotlakých motorů. Snažím se tedy všechny ostatní PD a CR, kde tuším absenci filtru pevných částic, co nejrychleji sobecky předjet (ale dál jim, solidárně i ujet..), abych nebyl potenciální obětí tohohle handicapu PD >:D
    ad d/ - kompromisní olej atd.
    Předepsaný olej měním v předepsaných intervalech. Že je olej pro PD kompromisním kočkopsem technicky chápu, ale jako uživatele mě to nezajímá. Pokud to samozřejmě nemá ten systémový důsledek, že se budu muset třeba už ve 150 000 km začít poohlížet po nějaké té zánovní čórce. Očekávám a předpokládám, že nebudu. Jestli si zadělávají na havárii turba, vaček a vstřikovačů ti, co hodlají čipovat, činí tak na svoji zodpovědnost a je to problém jejich, nikoliv PD. Takže je-li obecný argument víceméně postaven na byť reálném, ale pouhém předpokladu, že se zhusta praktikuje čipování, není pro mě opět pádným (chce se mi použít mně odporného, ale výstižného slova - relevantním) argumentem. Já čipovat nehodlám.
    ad e/ - zaklepávání vstřikovačů PD do hlavy :
    - tak tady mně, strojaři, trochu běhá mráz po zádech pokaždé, když si to přečtu. Inzerát, který jsem podal v afektu hned po prvním přečtení tohohle chladného konstatování a ve kterém nabízím levně svoji OII v dobré kondici a ještě v záruce, jsem stáhnul teprve před chvílí, když jsem trochu vychladl.
    O tomhle nevím co si myslet. Tomu mým poctivým způsobem provozu motoru, nebo nečipováním, nemůžu předejít a nijak to ovlivnit. To je konstrukční a koncepční systémová věc. Nezbývá než čekat, "co to udělá". PD se vyrábí od r. 1998, zjistil jsem si, tedy 8 let. Pokud je to věc systémová, tedy tyhle projevy zaklepávání PD do hlav, které jsi popsal, nebudou nahodilé - tu jeden motor, tam druhý motor.. První vlny PDéček by tedy měly už nejmíň před 2 roky systémově zahlcovat servisy. O tom nic nevím, což ovšem neznamená, že tomu tak nemůže být. Každopádně se na to začnu ptát, budou-li aspoň v mém servisu sdílní. Anebo to většina PD národa řeší skrze ty čórkaře a pak tajemně mlčí. Těžko říct. PD jsou vyrobeny jistě stovky tisíc, ne-li miliony kusů. Nechce se mi věřit, že by si výrobce vědomě zadělal na takovýhle masový problém. Se svými zkušebními auty najezdí miliony km. To by se muselo projevit a i řešit. Navíc VW PD chrlí dál a ještě nějakou dobu chrlit bude. Jestli je opustilo, jak říkáš, pak ve svých plánech do budoucna, to nepochybně. Vždyť Audi, kde TDI vymysleli, už CR ve svém 3,0 TDI má, jestli se nemýlím. V hlavách plánovačů je tedy rozhodnuto dávno.
    N oprávněnost tohohle Tvého argumentu si prostě počkám, až udělám vlastní zkušenost. Mám v úmyslu najet se svým PD víc než 200 t. km, takže příležitost bude..
    Systém PD byl svého času prostě jedna z regulérních cest, kterou se vydal jen koncern. Tehdejší generace CR drtil svými vyššími vsřikovacími tlaky a těžil z toho. Teď se situace obrátila. PD je vlivem své koncepce a konstrukce na konci s dechem možného dalšího rozvoje. CR ho válcuje a převálcuje. Nemyslím si ale, že by to byl zase až takový průser.
    Jinak za ty obecné rady stran provozu motoru Ti děkuju. V podstatě se jimi řídím celou dobu. Jen si nejsem jist, jestli přejdu od proměnlivých intervalů k pevným. zatím jsem měnil po 24 a 29 t. km. Pod Tebou udávaných 20 t. km bych nešel, to by mě při mém ročním proběhu km otravovalo. Za to aditivum dáš vážně ruku do ohně? Někde jsem četl, že to je při používání (rádoby)kvalitní nafty u moderních motorů neužitečné, nebou rovnou ke škodě. Nevím čeho, jen jsem si odnesl ten výsledný dojem. Platí-li že aditivum = pozitivum, najel bych na něj taky.
    Omlouvám se tu délku, ale i Ty jsi přinášel poctivě a trpělivě argumenty. Reaguju tedy adekvátně..
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.12.06  07:32

    « Bez nadpisu

    To je vcelku překvápko s tím shell... Předpokládám, že všichni tu mluvíme o čerpačkách kam ano či ne jen z vlastní zkušenosti nebo zkušenosti známejch, těžko ale s jistotou říct které pumpy jsou špatné a které dobré, dokud nebude uděláno několik rozborů. To by pomalu bylo na velkou recenzi čerpacích stanic třeba pro Auto Diesel nebo jiný časák o autech...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…